Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
stef schreef:Een hond aan de lijn is niet direct vals
stef schreef:Maar: jij kan je hond niet ten alle tijden bij je roepen dan?
Mariska_28 schreef:Ik vind dat als jouw hond niet te vertrouwen is met andere honden, hij gewoon standaard een muilkorf om moet in een losloopgebied.. Je weet dat je daar honden tegenkomt die loslopen en dus naar je toe kunnen komen..

HannahFrouk schreef:Uhhhm, wat die man betreft, als het nou een paardenlosloopgebied was en je gaat er met een paard doorheen, dan zeur je toch ook niet als die paarden jouw paard lastig vallen. Je weet hoe paarden zijn, je weet dan dat ze op je af kunnen komen en je weet dat er dan een situatie kan ontstaan die je niet onder controle hebt. Daarom staat er ook: 'losloopgebied' he ...
Dus als het een hondenlosloopgebied is, dan moet je er niet in gaan als je loslopende honden niet verdraagt om wat voor reden dan ook. Als je er dan per se met je hond doorheen wilt, zoek je de moeilijkheden op, er is altijd een kans dat er een loslopende hond is die niet meteen terug gaat naar de eigenaar als die hem roept. Een hond wil van nature gewoon even kennis maken en er zijn maar weinig honden die zó goed luisteren dat ze dat even kennismaken over zullen slaan en meteen terug gaan naar baas. Mijn eigen honden interesseren zich niet zo voor andere honden en die roep ik makkelijk terug, maar ik zie een enthousiaste boxer of speelse jonge hond bijvoorbeeld niet zijn rondje kennismaken zomaar overslaan. Tuurlijk moet een hond luisteren, maar dan vraag je nogal wat van een hond, dat lukt niet iedere eigenaar/hondcombinatie.
Ik vind dus dat de man er dan gewoon weg moet blijven.
Selka schreef:Ja dat is erg irritant! Waar ik me wel aan irriteer is aan de honden die met je meelopen, zodat ik vervolgens moet gaan staan wachten tot de bazen hun honden meenemen aan de lijn. Sorry hoor, maar je kan je hond toch wel te leren komen als je hem/haar roept? 1 klikje en de mijne loopt verder, en nee zo is hij niet geboren helaas. Maar mensen die staan te gillen terwijl de hond niet reageert, waarop ik dus vervolgens moet gaan wachten? Heel naar.
akishino schreef:stef schreef:Kennelijk wel akishino
Dan heb ik hele valse hondenWant ze lopen 9 van de 10 keer aan de lijn.
Aanlijnen dus is absoluut geen synoniem voor valsheid. 
).Reusje0504 schreef:Volgens mij zijn ereen soort ongeschreven regels daarvoor toch? Als je een hond nadert die aangelijnd is moet die van jou ook aangelijnd worden. Als beide honden los lopen laat je het de honden zelf uitzoeken. Een grom of snauw vind ik dan ook echt normaal gedrag bij loslopende honde. Ook als mijn hond enthousiast naar een andere loslopende hond rent ga ik ervan uit dat ze het samen oplossen, vaak als mensen zich ermee bemoeien gaat het fout. Als er een aangelijnde hond aankomt roep ik mijn hond, die altijd luistert, en vraag of ik moet aanlijnen of alleen even moet wachten tot ze gepasseerd zijn. Ik vind dat beide mensen in de OP een punt hebben, maar mijns inziens moetde vrouw gewoon haar hond onder appèl hebben. Als ik de man was had ik er niet willen lopen.. Maar dat moet ie zelf weten natuurlijk
mika11 schreef:Ik vind het eigenlijk wel dom van moeders, als ze met een klein kind in een hondenlosloopgebied gaan lopen, terwijl het kind een ijsje of tosti eet.
Dat is vragen om moeilijkheden, hoe goed opgevoed de honden ook zijn.
Je moet natuurlijk geen dingen gaan uitlokken of opzoeken, en dan wijzen naar de eigenaar van de hond.
Iedereen moet gewoon een beetje z'n verstand gebruiken.
??? Klinkt ietwat bizar vind je zelf ook niet?
Dus soms heb je (als hondenbezitter) geen andere keus. Juist daarom vind ik het onder appél staan van je honden zo belangrijk.