Dieren laten opzetten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij je dier laten opzetten?

Nee, ik ben er pontificaal tegen
7 (4%)
Nee, ik ben er niet tegen, maar ik zou het zelf niet doen
129 (81%)
Ja, ik heb het nog nooit gedaan, maar zou het wel willen
15 (9%)
Ja, ik heb het gedaan
7 (4%)

Totaal aantal stemmen: 158

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 03:13

Mijn 2 begraven konijnen wil ik straks weer opgraven. Vind skelletjes erg interessant.
En wat misschien ook wel erg luguber klinkt := : als straks (ik hoop over nog een héle lange tijd) mijn pony zo oud en lichamelijk op is, dat ik haar moet laten inslapen/slachten, ik heel graag haar rechter voorvoetje terug wil.... :o

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 16:06

GamblersCup schreef:
Zijn er foto's van het inmiddels (neem ik aan) opgezette konijn?

Nog niet, degene die het zou doen heeft het heel erg druk. Dus ze ligt nog in de vriezer := :o

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:44

Na zo'n lange tijd?!??

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:54

GamblersCup schreef:
Na zo'n lange tijd?!??

Dat kan gewoon hoor, mijn oude baas/goede kennis heeft zijn hondje wel 5 jaar in de vriezer gehad :')

Met de verhuizing heeft hij hem op laten zetten, voor in zijn nieuwe huis :+

http://www.eindhoveninbeeld.com/video.php?video=137

Bij 1.30 verteld hij het :=

Asselruiter

Re: Dieren laten opzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:31

Ik heb het antwoord 'nee, ik ben er niet tegen, maar ik zou zelf niet doen' gekozen, al vond ik het wel geen gemakkelijke keus om hier een goed antwoord op te geven. Het is iets waar ik er geen problemen mee heb dat anderen dit doen. Maar als ik er nu aan denk mijn kat bv. plots sterft en dat ik haar dan laat opzetten.. Dat geeft me toch maar een rare kriebel. Ik zou eerder voor crematie gaan om nog iets of wat van haar te hebben (als ik dan echt iets wil doen), maar opzetten hoogstwaarschijnlijk niet. Iets anders wat ik ook doe, weer als voorbeeld mijn kat, is vele foto's van verschillende momenten vastleggen en dan kan je na het overlijden van je geliefde dier enkele mooie foto's in je huis/kamer neerzetten. Ik persoonlijk zou daar meer aan hebben dan aan een opgezet dier. Dieren horen in de natuur vind ik, dus geef ze aan de natuur als ze overlijden. Dat is een beetje mijn 'motto', maar zoals eerder aangehaald: anderen mogen dit van mijn part gerust doen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:40

Nee, ik ben er niet tegen, maar ik zou het zelf niet doen. Ik twijfel er wel een beetje over maar je dier is opgezet en 'doet' dan maar een soort blik. Ik weet hoe mijn hondje is en die heeft echt niet maar een manier hoe die kijkt. Hij maakt dan ook geen geluid dus ik kan hem dan niet als de kismo zien van vroeger zeg maar. Als ik hem cremeer of begraaf herinner ik me hem alsnog als de kismo van vroeger dus daar zou ik voor kiezen. Bovendien vind ik de prijs voor opzetten ook een beetje hoog voor mijn spaarpot. :') Ik vind het trouwens wel 'bijzonder' om te zien als iemand hun dier wel heeft opgezet maar ik kan me nooit echt voorstellen dat het dan een echt dier is geweest.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:42

spitenmazz schreef:
Ik vind het een beetje ijzig... Die starende blik enzo.
Ik ben afgelopen winter bij het inslapen van mijn pony geweest en zag heel duidelijk het leven wegvloeien als het ware.
Daarna was het eigenlijk mijn pony niet meer maar alleen een omhulseltje.
Maar als jij je daar fijn bij voelt zou ik het zeker doen ;)

Zo zie ik het ook.