2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:06

loody ,Cabelona heeft ter vergelijking over een beagle en een labrador ,niet jij :)

en nogmaals,ja het kan goed gaan,maar het kan ook ongelooflijk mis gaan,en veel succes met het los krijgen van 2 staffords als je in je uppie bent..dat is echt geen pretje.

ik zou het risico niet nemen en ik heb toch echt best wel wat honden bij elkaar gehad,maar 2 stafford reuen,nee,2 argentijn reuen,nee...2 akita reuen... nee,rassen waar ik bij voorbaat al echt bij bedank...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:07

animalwoman schreef:
ras heeft er niks mee te maken maar je moet wel zelfverzekerd zijn en je een leider tonen dan kan je zelfs 2 pitbull reuen bij elkaar hebben of 5 rotweiler reuen het ras heeft er niks mee te maken maar je moet er zelf geestelijk sterk voor zijn

Sorry ze maar dit is kul. Niet alle reuen kunnen bij elkaar en daar kan je leider of geen leider niet altijd iets aan veranderen...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:09

:o oh oke.. verkeerd gelezen..

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:18

betadine schreef:
animalwoman schreef:
ras heeft er niks mee te maken maar je moet wel zelfverzekerd zijn en je een leider tonen dan kan je zelfs 2 pitbull reuen bij elkaar hebben of 5 rotweiler reuen het ras heeft er niks mee te maken maar je moet er zelf geestelijk sterk voor zijn

Sorry ze maar dit is kul. Niet alle reuen kunnen bij elkaar en daar kan je leider of geen leider niet altijd iets aan veranderen...

Eens.
Ik moet er ergens altijd heel erg hard om lachen wanneer ik zo iets lees. Maar anderzijds vind ik het ook wel treurig. Het leven is niet zwart/wit. Echt, ik dacht vroeger ook zo. Tot ik mijn huidige hond trof en die heeft mij een paar lesjes nederigheid geleerd. En ik moet de eerste persoon, inclusief gedragstherapeut, nog tegen komen die hem dan zogenaamd wel "de baas" is. Zoals al eerder gezegd: ander ras, ander kaliber, ander karakter.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:23

omdat hier Cesar millan genoemd wordt, Cesar laat alles castreren ;-). Hij is tégen het fokken met honden en adviseert ook alle mensen met een 'intacte reu' in zijn series ( zoveel keren, dat kun je niet missen) om de reu te laten helpen.
Hij geeft zelfs spay and neuter clinics en zet zich hiervoor in.
Zelfs 'Daddy' heeft hij later nog laten castreren.
Omdat in Amerika het bijna ondenkbaar was om 'zomaar' je reu te castreren, dit een beetje bij de trots van de amerikanen hoort ( vooral mannelijke eigenaren ;-) ) is het goed dat Cesar zo enorm opkomt voor deze zaak.
Hij haalt meerdere keren aan dat een intacte reu niet alleen kan gaan vechten maar ook vormen van kanker kan krijgen en vaker ontsnapt/ onder een auto kan komen.

Ongeluk zit altijd in een klein hoekje, ook al is je hond 'stikbraaf'. Hier in België loop ik ook tegen dezefde stoere mannen als waarschijnlijk in amerika het geval is op... zelfs de eigenaar van een grote fouragehandel met een droedel van een retrieverreu.... 1 keer over hek ontsnapt en poosje later hadden 1 van de buren mooi aangeklopt met een dierenarts rekening voor abortus bij de teef..
Bij teven is het, mocht je het niet laparoscopisch laten doen, nog altijd een flink buiktrauma, in vergelijking met een reu.
Dus waarom risico nemen als het een kleine ingreep is?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:27

Castratie helpt ook niet altijd hoor. Mijn vorige honden waren gecastreerd maar vochten elkaar de tent uit. Die zijn de rest van hun leven niet meer samen geweest want dat ging niet want ze vochten op leven en dood. Dat is geen pretje om mee te maken.
Persoonlijk zou ik zelf geen 2 stafford reuen samen houden. Kan goed gaan maar de kans dat het fout gaat is groter. En stel dat je er eens niet bent en ze grijpen elkaar? Ik zou het risico niet nemen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:35

Loody schreef:
Edit: @Kimmie, jij hebt een roedel prachtige Rotweilers.. die ben jij ook de baas. en ook een rotweiler staat er om bekend goed te kunnen vechten.. maar jij begeleidt dat toch ook?

Ik doe trouwens liever een stapje opzij voor een rotweiler dan voor een stafford.. :o

ten eerste dank je :)

ten tweede ja, die begeleid ik,maar kan niet voorkomen dat er af en toe toch gevochten wordt,want echt zoals mensen hier schrijven dat je het altijd kan voorkomen,nou forget it...het kan zó snel gaan,plus als ze wat verder van je af zijn ( of zoals hier bv vorig jaar gebeurde in de sloot... :+ ) en er gebeurd iets dan ben je er gewoon niet op tijd bij..

nee hoor ervaring genoeg hier met vechtende honden,zeker toen mijn argentijnreu nog leefde en ik een jaar jongere kruising argentijn/rottweiler reu erbij nam( castraat) .

de rottweilers an sich vechten heel weinig,zat toch wel in de argentijn dat echte vechten,maar 2 vechtkanonnen als stafford reuen bij elkaar zetten,neh :n ,zou het niet eens willen proberen..

maar lees dat hier zat mensen zijn die het een goed idee vinden :D ,als je maar de baas bent tenslotte :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:39

kimmie261 schreef:
Loody schreef:
Edit: @Kimmie, jij hebt een roedel prachtige Rotweilers.. die ben jij ook de baas. en ook een rotweiler staat er om bekend goed te kunnen vechten.. maar jij begeleidt dat toch ook?

Ik doe trouwens liever een stapje opzij voor een rotweiler dan voor een stafford.. :o

ten tweede ja, die begeleid ik,maar kan niet voorkomen dat er af en toe toch gevochten wordt,want echt zoals mensen hier schrijven dat je het altijd kan voorkomen,nou forget it...het kan zó snel gaan,plus als ze wat verder van je af zijn ( of zoals hier bv vorig jaar gebeurde in de sloot... :+ ) en er gebeurd iets dan ben je er gewoon niet op tijd bij..

nee hoor ervaring genoeg hier met vechtende honden,zeker toen mijn argentijnreu nog leefde en ik een jaar jongere kruising argentijn/rottweiler reu erbij nam( castraat) .

de rottweilers an sich vechten heel weinig,zat toch wel in de argentijn dat echte vechten,maar 2 vechtkanonnen als stafford reuen bij elkaar zetten,neh :n ,zou het niet eens willen proberen..

maar lees dat hier zat mensen zijn die het een goed idee vinden :D ,als je maar de baas bent tenslotte :)

:D

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:44

Ik heb een tjechoslowaakse wolfhond. Ik ken in dit ras geen enkele reu-combinatie die het goed doet tenzij ze bij elkaar zijn opgegroeid en dan nog moet er een beetje goed geluk bij zijn.
Bij zijn fokker lopen 30 witte herdershonden samen het erf op reu en teefjes bij elkaar. Voor haar tjechen kan dit niet. Zeker niet de reutjes. Dusja een duidelijk voorbeeld van uiteenliggende rassen en eigenschappen wat betreft sociabiliteit naar soortgenoten. Mijn reu is voor dit ras nog tamelijk soft. Hij kan in geen geval met een reu samen en als ik tijdens het wandelen niet snel genoeg ben met terugroepen/aanlijnen... dan kan dit lelijk uitdraaien. Ondanks dit heb ik al voorgehad dat er een labrador ongecastreerde reu bijkwam (schooier zonder baasje) en dat dit heel de wandeling wel goed ging ondanks wat bekvechten met wat lawaai zonder echt te vechten. Echter zou ik het nooit aandurven die 2 alleen te laten. Staffords zijn ook niet bepaald vroeg volwassen en ik zou aanraden om nog even te wachten hoe het uitdraait met andere mannelijke soortgenoten tot hij volwassen is. Mijn reu kon tot iets na zijn 2de levensjaar bij alle honden samen. Dit is heel snel beginnen veranderen. Als ze niet meer samen kunnen dan zit je wel met een hoop miserie om ze steeds uit elkaar te houden en uit te laten en dergelijke.
Vind het ergens spijtig dat veel mensen tegen castreren/steriliseren zijn, want het kan een hoop frustratie voor beest en baas vermijden en eerlijk gezegd zou ik moest ik het kunnen overdoen mijn reu gewoon castreren. Nu is hij 5 en hem nu nog castreren zou niet veel meer veranderen.

Wilawander

Re: 2 ongecastreerde reutjes bij elkaar, is dat mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:59

Castreren is niet zo geweldig bij een reu. Er zijn er een hoop die onzeker zijn maar daardoor dominant lijken wat door een hoop baasjes niet altijd zo herkend word. Castreer je die dan neem je het laatste restje zekerheid vaak ook weg en blijft er een nog onzekerere hond over. Helaas al vaak zien gebeuren die fout.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:13

Ik heb geen ervaring met reuen bij elkaar. Maar ik heb 2 teefjes die elkaar in de haren vliegen. De ene weegt 9 kilo en de ander 11. Als ik alleen ben kost het me aardig wat moeite om de dames weer uit elkaar te krijgen. Dus ik wil niet weten hoe je dat dan bij 2 staffords voor elkaar moet krijgen. Ik zou het in ieder geval niet aandurven. Zeker niet met deze leeftijden. Het kan nu heel goef gaan en dan over een paar jaar helemaal fout.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:15

Wilawander schreef:
Castreren is niet zo geweldig bij een reu. Er zijn er een hoop die onzeker zijn maar daardoor dominant lijken wat door een hoop baasjes niet altijd zo herkend word. Castreer je die dan neem je het laatste restje zekerheid vaak ook weg en blijft er een nog onzekerere hond over. Helaas al vaak zien gebeuren die fout.

Dat is bij mijn teef inderdaad ook zo. Die is heel onzeker en ik denk dat de castratie daar ook geen goed aan heeft gedaan (angst agressie)

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:18

Ik zei eerst altijd bij sommige dat gaat nooit werken.. Maar nadat ik iets gezien heb, denk ik wel dat bijna (nadruk op bijna) alle reuen wel bij elkaar kunnen...!

Mijn moeder had een dominante reu van 4 jaar (duitse Herder) en is gaan samen wonen met man met een dominante reu van 5 (ook duitse Herder). Ze is bij hem ingetrokken.. en je kan je voorstellen hoe die honden tegen elkaar deden. Er kwamen zelfs muilkorven van te pas... En nu... een jaar later... geweldig hoe die 2 samen in een mand slapen.. Ik denk zelf zolang je maar veel geduld hebt, erg consequent bent, en door blijft zetten, je ver kan komen..... (Ik zal niet zeggen dat dit met ALLE reutjes gaat, maar veel zal het met veel consequentie en geduld wel lukken)...

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:21

Wij hebben er op een gegeven moment 8 ongecastreerde reu'en in 1 roedel lopen.
Gaat prima als je er zelf geen probleem van maakt en zelf de baas blijft.

Nu gemengde (kleinere) roedel en ook dat gaat :j

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:23

kimmie261 schreef:
Loody schreef:

Ik ben het niet helemaal met je eens.. maar goed das niet erg ;)

Als je erbij bent kan je het zeker voorkomen dat er gevochten gaat worden.

wij hebben nog een herderreu erbij sinds een paar weken. onze oude herder is dominant en wil de confrontatie alweer aan gaan. Maar ik ben ze dan voor.. Stem Lichaamstaal doet erg veel.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:24

ik denk dat het ook best mogenlijk is. \Ik heb vroeger ook 2 reuen bij elkaar gehad ging prima

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 14:40

Nou de meningen verschillen erg zie ik :)

Ik vind dat als je erbij bent, het eigenlijk bijna altijd te verkomen is, je kan al aan de lichaamstaal van de hond zien of het vechten word, dus dat kan je voorkomen.
Kijk zijn ze samen aan het rennen buiten, en een stuk van je af en beginnen dan te vechten ja dan kan je het moeilijk voorkomen.
Maar in huis lijkt me dat wel goed gaan.
Als ik wegga kan ik ze gescheiden binnen houden mocht dat nodig zijn, maar dat zie ik wel.

Misschien zie ik het allemaal als een sprookje inderdaad. Maar ik me niet voorstellen dat mijn schoothond ineens zo erg zou veranderen dat hij niet meer met andere honden kan.
Hij is zo sociaal als ik weet niet wat, en wilt echt alleen maar spelen.

Ik hoor vaak van mensen om mij heen, dat hun hond al vanaf klein al iets dominant was, daarom dat ze dat nu ook zijn maar dan erger.
Ik kan gewoon niet geloven dat mijn hond ineens zo zou omslaan naar een hond agressieve hond.

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:40

mijn mening is, als je zoiets gaat vragen op een forum ;-) ( vragen staat vrij en is goed, begrijp me niet verkeerd) dat er onzekerheid is, onzekerheid en een 'sterk' ras zou ik niet aanbevelen, al helemaal geen sterk ras reu.
En het is inderdaad niet gezegd dat je, als je ze laat castreren het probleem vóór zult zijn, je hebt dan nog met ras te maken.
wil je alle 'power' er een beetje uitlaten, moet je al zo'n 1,5 tot 2 uur 's middags ELKE dag fietsen/ wandelen etc... met de honden, dan heb je nog de natuurlijke dominantie, hond moet in balans zijn.
Ik blabber Cesar niet na maar ben zelf door ( schade en schande) wijs geworden, liet hier en daar steekje vallen en heb een goede trainer ( die toevallig precies Cesar millan methode handhaafde google packleader Fijnaart ;-)) erbij gehaald, hij wees mij op zo'n kleine dingen maar oh zo belangrijk bij mijn teef. het waren maar 2,5 uur les maar voor een leven veranderd :-).
Ik heb honden opgevangen voor een stichting en zelf een 'roedeltje' van 3 honden, geen red zone gevallen maar een teef die wankelde tussen dominantie en niet - door mij dus- en daardoor wat 'problemen' mee gehad. Ze at vanaf adoptie al kleine hondjes als ontbijt zeg maar en iemand met een andere hond passeren vrijwel onmogelijk, laat staan dat vrienden hun honden weer konden meenemen gezellig een dagje hier... nu heb ik een klein hondje als oppashondje ;-). Ik ben 38, heb bijna heel mijn leven honden gehad en nooit te oud om te leren zeg ik altijd maar daarom zou ik nu nooit dingen 'opzoeken' als een sterk ras plus reu en dan bijeen zetten, sorry...
Als iemand als Cesar even niet mediteert en even van zijn 'wap af is' ( net als toen zijn vrouw van hem ging scheiden en hij zelfmoord wilde plegen) reageren de honden daar ook op... het luistert heel nauw, honden zijn gevoelig voor alle emoties bij mensen want daar ligt de kans op het grijpen van leiderschap voor zo'n sterk ras.. met een stabiele hond natuurlijk anders dan een dominantgevoelig ras ( 'sterk' ras) wat die kansen altijd zal grijpen...en als daar een andere reu tussenstaat, vechten ze zich dood.

Oef, wat een getyp, sorry voor het verhaal maar ik wil graag mensen hiermee helpen en niet betweterig overkomen, hopelijk komt het ook als advies over en niet anders :-).

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:41

Als ze echt willen vechten en het loopt langzaam hoog op dan kan je nog zo'n overwicht hebben dan voorkom je dat echt niet. En niemand zit 24 uur constant boven op zijn honden.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 14:43

Wilawander schreef:
Als ze echt willen vechten en het loopt langzaam hoog op dan kan je nog zo'n overwicht hebben dan voorkom je dat echt niet. En niemand zit 24 uur constant boven op zijn honden.

Ja maar dat langzaam hoog oplopen moet je al in de gaten hebben gehad toch?
Dus dan kan je al actie ondernemen zonder dat het escaleert.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:45

Sinds mijn 12 de heb ik al staffords, sinds mijn 17de vang ik staffords op die als vechthond gebruikt zijn en vanaf mijn 19de vang ik ook de meeste sociale staffords op en vanaf mijn 23ste ook stafford pups. En geloof mij nou maar jij gaat hier echt spijt van krijgen. Het hoeft niet nu mis te gaan maar het gaat op een dag mis. Heel erg mis en dan is 1 van je honden dood zeker omdat jij er zo verschrikkelijk makkelijk over denkt. Zal ik je eens wat vertellen??

Een stafford is een VECHTHOND!!! 9 van de 10 staffords gebruiken GEEN NORMALE LICHAAMSTAAL zoals andere rassen die gebruiken!!! Kom hier maar eens langs, loop buiten een rondje met mijn hond en dan zal je het wel merken dat hij NIETS laat merken als hij andere honden ziet totdat hij al zover is dat je hem niet meer tegen kan houden. Ga mij nou niks vertellen over deze honden.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:47

Wilawander schreef:

als je twee reuen aan elkaar wilt laten wennen dat ben je bij ze..

en hou je ze apart als je weggaat..

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:49

Loody? En jij gaat nooit naar de wc? Loopt nooit thuis rond met je handen vol terwijl mensen tegen je praten en de deurbel dan ook nog eens gaat? Dat zijn juist de moment die de honden pakken. Je ligt half onder je bank omdat de afstandbediening daaronder is gevallen en hoppa ze vliegen mekaar in de haren en in je eentje 2 staffords van elkaar afhalen die volledig losgaan? Dat lukt je echt niet.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:53

Tuurlijk, dan gaan ze apart.

(ik heb geen problemen met mijn honden) dat even vooropgesteld

Daarbij heb ik nog 2 kinderen. 1 puber en eentje van 7.. die hun aandacht ook nodig hebben.

De honden hier in huis en in de kennel weten hun plaats..
Ik geef ze aandacht als ik dat wil en niet wanneer zij dat willen.. klinkt hard maar het is nu eenmaal zo!
Mijn honden zijn afgericht.. (althans de herders hier)een werkhond, andere met pensioen.

Ik weet wel hoe ik moet omgaan met honden.

als ik 2 honden in huis heb die niet met elkaar alleen kunnen dan laat je ze niet alleen. Misschien makkelijk praten. maar je moet er wel wat voor doen.

1 hond in de gang. andere in de kamer. even naar buiten.naar boven, naar de keuken.. noem het maar op dan doe je de honden gescheiden houden.

Valt de afstandsbediening op de grond. jammer joh.. ene hond aan de ene kant van de bank andere aan de andere kant... als je dat niet kan... honden onder apel houden dan moet je in mijn ogen niet aan honden beginnen!!
Laatst bijgewerkt door Loody op 17-04-13 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:54

ik snap niet zo goed waarom het nog zou willen..de menigen lopen uiteen maar het grotendeel zegt niet doen! omdat de kans groter is dat het fout dan niet...en vind het persoonlijk ook onverantwoordelijk..wat als het mis gaat? je krijgt ze echt niet zomaar uit elkaar en meestal eindigd 1 van de 2 bij een DA..

en ik heb zelf een engelse cocker en ongeacht het een lief beest is en over het algemeen goed luisterd maar zodra hij een haas of een bepaald soort vogel gaat hij er achteraan..het zit in zijn gene daar is hij voor gefokt en hoe goed je ook je best doet dat krijg je er niet uit! en meestal fluit ik hem terug en komt hij ook wel maar in zijn jonge jaren was hij fanatieker dan nu hij ouder is en moest ik wel eens zoeken zo is net met alle honden die voor speciaal gefokt zijn zo ook AM Stafford of elk ander sterkte rassen..er zit altijd een risico aan..

ik zou er nog een goed over nadenken en niet al te luchtig..en als je zo graag 2 honden wil neem dan een volwassen stabiele hond en geen puber..