Seresto vlooien/teken- band 7/8 maanden goed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Seresto vlooien/teken- band 7/8 maanden goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 09:46

Dit jaar werkte de band niet bij onze honden, voorgaande jaren wel, nu hadden ze ondanks de band toch wel dagelijkse meerdere teken, vorige jaren niets.
Hoor het van meer mensen dat ze dit jaar de band niet goed vonden werken.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:18

seresto beviel bij onze hond niet goed. toch teken. gebruik nu anibio melaflon druppels en geen teek meer gezien

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:18

robert45 schreef:
Spenk schreef:
Volgens mijn dierenarts werken ze niet meer bij iedereen ivm met resistentie wat steeds meer en meer opduikt.

Laat me raden. Hij heeft nog wel een product wat wel werkt?

In de praktijk valt het reuze mee met resistentie tegen de huidige producten die op de markt zijn, de meeste meldingen van resistentie komen uiteindelijk door verkeerd gebruik van producten.

Banden onvoldoende gesloten om, druppels onjuist toedienen etc etc. De omgeving niet behandelen. Of de verwachting is gewoon te snel/te groot.

Amen robert45!
Dat met de resistentie is meestal of
een weloverwogen verkoop-trucje
Of
heeft met verandering van samenstelling te maken ( regelgeving met bv betrekking tot fipromyl, enz)

Maar daarvoor moet je echt in de materie duiken , wetenschaplijke vakbladen raadplegen en niet FB posts of media geloven

Anoniem

Re: Seresto vlooien/teken- band 7/8 maanden goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 10:24

Tja hier werkt het niet meer na 7 jaar en ik ga af op het advies van de dierenarts om in mijn geval een andere werkzame stof te proberen en dat werkt wel :)

Ik vind het sneuer om de dieren maar te laten lopen met het ongemak omdat je vind dat die band persé bij ieder dier moet werken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 14:52

@robert45 ik had ze allemaal in blik nooit zonder blik.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:21

Ik gebruik hier voor mijn oudste kat een Seresto band. Vanwege zijn eosinofiel granuloom probeer ik zoveel mogelijk triggers waardoor zijn lip dik kan worden te vermijden, waaronder dus vlooien... (daarnaast krijgt hij ook elke dag medicatie daarvoor).

Ik ben er wel tevreden over, nu had ik vlooien in huis laatst... En zijn band was al oud, nu weer een nieuwe omgedaan en ik zie al verschil in vacht (minder likken). De andere dieren en de omgeving uiteraard ook behandeld (Advantage pipetten voor de katten en hond). De andere dieren ga ik uiteraard nogmaals behandlen en de omgeving eveneens... Want je bent nooit in een maand af van vlooien (gelukkig zag ik ze niet rondspringen ofzo, maar wel eentje gezien op mijn hondje en twee op mijn kitten).

Ik heb de band weer bij Zooplus gekocht net als vorige keren. In blik :P

Aanvulling: Geen ervaring wat betreft de werking tegen teken aangezien Gijs, de oudste kat, een binnenkat is. Volgens mijn da werken ze overigens juist erg goed tegen teken.