Zwaar verwaarloosde hond gevonden in Sloterpark, update p.4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:54

En misschien wordt deze hond ook zijn gehele verdere leven achtervolgd door psychische klachten?

@ Waves, de mensen die Geerke beschrijft zijn er zeker wel! De simpele zielen uit onze samenleving...

Het arme beest, al had je hem maar de kliekjes van je eigen eten gegeven... ;(

Ik vind het al zielig de hond even aan een paaltje vast te zetten, om veilig de paarden uit de weide te kunnen halen. :')

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:54

Verschrikkelijk dit, hoe kun je!

Onze hond moet vandaag om 11.30 uur onder narcose en hij mocht niet eten vanmorgen, hij loopt de hele ochtend al achter me aan zo van "vergeet je niet wat?" vreselijk vind ik het dat ik hem geen eten mocht geven. Hoe kan je een hond dan zo lang geen eten geven brrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:14

Amaris schreef:
dees_daan schreef:
Als jij 40 uur werkt kan je geen 8,50 per dag missen? Dat kan wel maar wil je niet. Is iets anders.. heeft met prioriteiten te maken.
Je hond afstaan als het niet meer lukt is ook niet slecht, maar doe het dan wel op een verantwoorde manier, ja het kost wat geld maar dat had je je moeten bedenken voordat je de hond mee nam.
Een paard vind ik dan weer anders omdat je daar maandelijks veel meer kosten aan hebt, dus dat is sneller een probleem dan dat je een hond of kat hebt.

Toen ik nog thuis woonde hadden we 2 honden, als ik de hele dag naar school moest en mijn moeder de hele dag moest werken gingen ze naar de dagopvang, daar werken mensen met een verstandelijke beperking met de honden, niet voor elke hond geschikt maar die van ons vonden het daar geweldig, kreeg ze ook elke keer helemaal gewassen en geföhnd terug, kostte €8 voor de eerste en €7 voor de 2e hond per dag, iemand die 40 uur werkt kan dat echt wel missen, of ze het er voor over hebben is de vraag..

Dat is echt zo'n onzin. :')

Zoals ik al aangaf 8,5 per dag is wel 170,- per maand.
Er zijn inderdaad mensen die dat maandelijks niet kunnen missen :)* Lijkt me totaal niet gek.

Je hebt 40 uur per week werken als kapster en je hebt 40 uur per week werken als hoogleraar. Tel uit je winst (of verlies).

Jij vind het onzin.. Ik vind het onzin om een hond aan te schaffen en er vervolgens niks aan uit te willen geven. En om die €170 in de maand te kunnen missen hoef je geen hoogleraar te zijn, je moet je uitgaven misschien aanpassen maar als je echt wil is dat echt wel te doen hoor.
Maar goed als je telefoon, elke dag met de auto weg, een kledingkast helemaal vol kleren, uitgaan enz. belangrijker zijn, tsja dan word het lastig maar dat is dus een kwestie van niet willen.

Saskia9

Re: Zwaar verwaarloosde hond gevonden in Sloterpark

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:22

Wat verschrikkelijk zeg...

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:38

Je kunt het dier toch ook op marktplaats zetten? Gratis? Kost het je niets en ben je er van af!
Zijn altijd wel mensen die daarop kijken en hem/haar een 2de kans zouden willen geven i.p.v een pup te kopen.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:56

paulus26 schreef:
Flevolander schreef:

Waarom niet het dier een kans geven om er weer bovenop te komen, nu al de omstandigheden hier gunstig voor zijn? Het dier maakt het naar omstandigheden goed volgens de berichtgeving.. Beetje jammer om hem zonder een kans te geven een shot euthasaat in zijn donder te spuiten..

Als een dier zo erg uitgeteerd is, zijn de organen ook aangetast, en dat komt niet snel meer goed. Het dier blijft hier zijn hele verdere leven last van houden.

Soms is houden van ook loslaten. (en dit slaat niet op de oorspronkelijke eigenaars van de hond)

Uiteraard.. Maar wanneer het dier het naar omstandigheden "goed" maakt, is het jammer om hem direct af te spuiten zonder dat hij maar een kans gehad heeft. Dit dier is direct gezien door een dierenarts en deze heeft na zijn 1e lijns onderzoek besloten om het dier een kans te geven. Het dier staat onder constant toezicht van een dierenarts..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 23:54

paulus26 schreef:
Als een dier zo erg uitgeteerd is, zijn de organen ook aangetast, en dat komt niet snel meer goed. Het dier blijft hier zijn hele verdere leven last van houden.

Soms is houden van ook loslaten. (en dit slaat niet op de oorspronkelijke eigenaars van de hond)

Wauw en dat via een diagnose van achter de computer

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 00:03

Nou, het is wel vaak zo. :) Na vet en spier, wordt overig weefsel (onherstelbaar/iig minder goed) aangesproken/aangetast om in leven te kunnen blijven. En het is dit arme dier duidelijk aan te zien dat er geen vlees meer op zit. :(

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 00:07

Ik zag deze op facebook ook al voorbij komen

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 00:09

Mindim schreef:
paulus26 schreef:

Heb je de foto's bekeken? Hier hoef je geen deskundige voor te zijn. Bij mij heet dat GBV

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 00:13

Ik ben voor het eerst van mijn leven verliefd geworden op een blik.
Gods, dier, wat ben je mooi.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 07:35

Nachtlampje schreef:
Ik ben voor het eerst van mijn leven verliefd geworden op een blik.
Gods, dier, wat ben je mooi.

Nou verliefd zou ik het niet willen noemen, maar die vragende blik om hulp daar kan geen ene dierenvriend omheen.
Een ieder van ons zou dit dier onderdak en voer bieden en veel liefde.
Je moet je eens voorstellen als je een hond hebt dat je die ergens in een bos aan een boom gaat knopen.
Met de gedachte 'm daar achter te laten, ook dan krijg je vast van zo'n hond een vragende blik en je moet toch wel bikkelhard zijn en compleet geen mens, als je ondanks die blik en het weten dat het dier daar verhongerd, het dier daar alsnog achter te laten.
En dan wetende dat het dier daar zit zonder eten zonder iets, sorry maar mij komen de tranen al in mijn ogen alleen al bij de gedachte.
Al zou ik op mijn laatste centen leven, ik zou nooit een dier zoiets aandoen net zoals een gezond iemand ten alle tijden voor het kind zal zorgen (want ook dat is op vandaag niet vanzelfsprekend)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 09:12

Amen

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:23

Ik lees hier meerdere berichten over gebrek aan geld, niet in de beurs kunnen kijken bij anderen en prioriteiten stellen...

Hoe moeilijk je het ook hebt qua financiën, dit is NOOIT een reden om dit je dier aan te doen en er zijn tal andere (gratis) oplossingen.
Hond op MP gratis af laten halen, hond bij kenissen of vrienden onderbrengen, de 'buurt' om hulp vragen. (Er is vast wel iemand in de buurt die een keer met de hond wil lopen of een zak voer wil kopen, in ruil voor de auto wassen of de strijk doen o.i.d.)

Allemaal gratis.

De eigenaar van de hond heeft ervoor GEKOZEN om dit dier te laten verhongeren en achter te laten in het park aan een boom. Zoals Jesito al zegt, dit is eigenlijk onmenselijk. Ik vind geld dan ook NOOIT een reden om dit te laten gebeuren. Nooit!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:58

Mindim schreef:
paulus26 schreef:

er zit wel iets van waarheid in....vaak hebben dieren die lang niet gegeten hebben verkleefde darmen.
En vaak komt dat niet meer goed.Ik heb dat verschillende malen met paarden meegemaakt en ook met een hond die ik gevonden had in ongeveer dezelfde staat als de hond uit de OP....alleen dan nog met een gebroken poot erbij :(

Hopelijk komt dit goed,ik gun dit arme dier wel een beetje geluk na dit |(

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 13:44

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:45

Mooi !

Ben toch wel heel benieuwd naar de reden ( en ook naar de straf ... ) :(

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:46

ik kan hier echt heeeeeel hard om huilen. Zo'n mens mist echt iets fundamenteels in het hoofd/hart, denk ik.

Dat je de middelen niet meer hebt, ala. Maar breng m' dan naar een asiel, of bind hem desnoods daar voor de deur als je niet durft.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 13:46

Citaat:
Mooi !

Ben toch wel heel benieuwd naar de reden ( en ook naar de straf ... ) :(

Ik ook!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:48

Sta er werkelijk van te kijken dat de eigenaar zich gemeldt heeft!?!! Ben nu helemaal benieuwd wat voor 'n verklaring hij hier voor durft te geven :(

(waar ik ook niet zo goed overuit kan, is de grote lijst met mensen die zich hebben aangeboden om voor dit dier te zorgen en dat er dan toch nog zoveel honden in het asiel zitten...... -O- )
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 05-04-13 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:49

ik niet. Ik kan me bij de reden ECHT niks voorstellen, en mijn empathie gaat naar het dier, niet naar de mens.
En straf, ik denk dat deze meneer de eerste 7 jaar geen honden mag houden, en wellicht 80 uur gaat schoffelen.
Maar dat is een lucky guess

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 13:51

Arrabel schreef:
Ze hebben de "eigenaar" van de hond gevonden.

Geweldig +:)+

Als de eigenaar hier volledig verantwoordelijk is, hoop ik dat de maatschappij zoals buurtbewoners hem er lang op aan kijkt. Juridische stappen zullen hoogstwaarschijnlijk weinig betekenis hebben.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:01

Kentaro schreef:
Sta er werkelijk van te kijken dat de eigenaar zich gemeldt heeft!?!! Ben nu helemaal benieuwd wat voor 'n verklaring hij hier voor durft te geven :(

(waar ik ook niet zo goed overuit kan, is de grote lijst met mensen die zich hebben aangeboden om voor dit dier te zorgen en dat er dan toch nog zoveel honden in het asiel zitten...... -O- )

ze zouden van elke asielhond een zielig verhaal met foto moeten plaatsen...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:04

Ik denk nog dat dat echt zou werken ook....

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 14:06

fjordie333 schreef:
Kentaro schreef:

ze zouden van elke asielhond een zielig verhaal met foto moeten plaatsen...

Ja dat viel mij ook al op, ze hebben een lijst "van hier tot Tokyo" (zoals ze dat zelf noemen) met mensen die deze hond een huis willen geven, een hond moet er blijkbaar dus eerst zo aan toe zijn voordat hij een huis krijgt.
Ik heb ook een beetje het idee dat mensen deze hond willen opvangen omdat ze zich dan beter over zichzelf voelen, zo van "ik ben echt heel goed want ik heb een mishandelde hond opgevangen" snap je?