Arme Luca....Atopie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:51

ik ben bang dat als het wel een auto immuunziekte mocht zijn je ook aangewezen bent op prednison.
De kunst is een zolaag mogelijke dosering te vinden.Waarbij de hond geen last heeft en de bijwerkingen zoveel mogelijk worden beperkt.
Sterkte er maar mee! :(:)

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 14:35

Ik weet het.
Mocht het idd auto immuunziekte zijn, dan zijn we inderdaad aangewezen op prednison.
De halve tablet gaat tot op heden goed. Luca zou er twee per dag mogen hebben, maar aangezien toen hij hier terug kwam op twee tabletten stond en totaal incontinent was, gaat dat hem niet worden.

Het is voor nu om te kijken of de prednison überhaupt wel aanslaat.
Misschien mag ik het niet zeggen, maar ik krijg er een steeds zwaarder hoofd in :(

Van de week even de Da afwachten. Ik zal hem daar weer wegen en zijn huid zal ook weer bekeken gaan worden. Mocht Luca weer afgevallen zijn, dan denk ik eerlijk gezegd niet dat het reëel is om door te gaan.

Ondanks dat Luca een ontzettende sterke hond is en wel wilskracht heeft, ga ik er niet op wachten dat hij slechter gaat worden en dat zijn organen hem in de steek gaan laten. Hoe moeilijk en hard dit ook is.
Niet elk dier is te redden, ondanks dat je er zoveel voor wil doen en hebt gedaan ;(

BigOne

Re: Arme Luca....Atopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:50

Kan je alleen maar gelijk geven, het houd een keer op, sterkte.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 20:55

Hier ben ik weer even terug met een update.
En eigenlijk best een goede, want ik vind dat Luca echt aan het verbeteren is *\o/*

Z'n kale huid is weer mooi roze aan het worden en er komen ook al toefjes haar op terug.
Hij krijgt nu ook sinds vorige week elke dag verse runderpancreas.... Ook staat hij natuurlijk volop op de Lotgering, vitamine C en echineaforte.

Hij krijgt ook nog steeds zijn halve tablet prednison, maar heeft er tot op heden nog geen bijwerkingen van. Hij drinkt ook niet meer als anders.
Woensdag moet ik terug naar de Da, want dan zijn z'n tabletten op en wil ik hem weer even wegen. Zoals ik kan beoordelen is Luca niet verder afgevallen. Ben ook echt benieuwd wat de Da woensdag zegt.

Ik ben nu eindelijk weer eens een beetje positief over het verloop van Luca. En ik mag hopen dat het zich zo voort zet, al gaat het gestaag _/-\o_

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:58

Wat fijn zeg dat het goed gaat! Ik hield m'n hart al vast toen ik zag dat er een bericht gepost was.

Hopelijk blijft het zo doorgaan met alle goede supplementen en voer. Ik vind ook echt dat je top bezig bent en Luca mag in z'n pootjes klappen met jou!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:01

Wat fijn!!!

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:09

Fijn! Hopelijk zet de stijgende lijn zich zo voort.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 06:57

Sassol schreef:
Wat fijn zeg dat het goed gaat! Ik hield m'n hart al vast toen ik zag dat er een bericht gepost was.

Hopelijk blijft het zo doorgaan met alle goede supplementen en voer. Ik vind ook echt dat je top bezig bent en Luca mag in z'n pootjes klappen met jou!

Dank je wel voor het compliment! :o
Ik ben ook ontzettend blij en ik hoop dat dit doorzet.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 07:46

Owww , wat goed!!!
Ik ben blij voor jullie!

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 19:31

Ik ben vandaag al naar de Da geweest en die was net zoals ik "licht" positief.
Ze vind ook dat Luca vooruit gaat en dat zijn huid idd beter wordt. Ook zijn haren zijn terug aan het groeien, echte donsharen, maar nog niet overal.

En.....Luca is in twee weken tijd een kilo aangekomen *\o/*
Over vier weken hebben we weer contact en tussendoor mag ik hem daar altijd komen wegen :j

We gaan dus maar even op deze manier door en hoop dat het gestaag vooruit mag blijven gaan ;)

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 07:18

Een kilo!!! Goed man!!
En dat er nog maar snel wat bij mogen komen!
Gefeliciteerd met deze ''kleine'' overwinning!

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 20:20

Weer even een update over Luca ;)

Vandaag zijn we naar de dierenarts geweest om hem na te laten kijken en te wegen..... En Luca weegt op dit moment 30,2 kilo *\o/* *\o/* *\o/*
Ik ben zo blij dat hij nu eindelijk vooruit blijft gaan en geen terugval meer heeft gehad.

Pfff....wat is 30,2 kilo? Maar voor ons en Luca is dit echt heel erg veel.
Hij begon met 27 kilo en viel af naar 24 kilo. Nu twee maanden verder weegt hij meer dan 30 _/-\o_

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 08:46

Oh wat super zeg! Jij moet helemaal in de wolken zijn^^

Huphup Lucaaa *\o/*

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:07

Netjes !!!!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 09:31

Helemaal super!! *\o/* *\o/* *\o/*
Zo goed van je dat je erin bent blijven geloven en door bent gegaan!

Mogen we nu een foto zien :D

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 05:59

Ik zal van de week eens een foto van hem maken en hier plaatsen.
Zijn vacht is nog niet helemaal terug, dus Luca is nog wel vrij kaal, maar het gaat gewoon erg langzaam ;)

We zijn echt super blij met dit resultaat :j
Verder staat hij alleen op de Lotgering en een half tabletje prednison per dag, dus dat valt ook te overzien.
Ook is Luca lekker stout en hoe meer hij aankomt, hoe minder hij luistert....hahaha :+

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 06:32

Ja daar heb je je volgende probleem al vetkwabben in de oren ;) dan hoort hij je niet meer hahahaha

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 06:56

Een update over Luca.

We hebben een terugval.
Ondanks dat zijn haar op zijn lichaam terug begon te komen, begint nu zijn kop weer kaal te worden :(
Ook is Luca weer aan het afvallen.

Hij staat op 1 1/2 kilo vlees per dag. Daarbij krijgt hij verse runderpancreas en hebben we z'n prednison verhoogt, maar hij blijft weer afvallen.
Vandaag bellen we de Da om te vragen of we even mogen komen wegen en of zij nog een suggestie weet.
Ik weet wel dat ik het echt niet meer weet.

Ik vind het zo verdomde moeilijk.
Zo'n jonge hond, maar we kunnen helemaal niets met hem doen, omdat hij daar gewoonweg ook de puf niet voor heeft.

Z'n ontlasting is goed en blijft goed.
Alleen de ene keer plast hij goed en dan weer niet. Ook is zijn plas soms echt kleurloos, terwijl hij helemaal niet veel drinkt vanwege het vlees wat hij krijgt.

Van prednison komen ze aan, maar Luca valt weer af.
Het is een poosje goed gegaan, maar nu :n pfffffff

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:06

:( bah.

Heel veel sterkte met hem.
Geef hem maar een dikke knuffel !

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:36

is de nierfunctie recentelijk gechecked?Heldere urine is niet echt goed.Meestal wil dat zeggen dat de nieren het niet meer goed doen.
Als dat het is heb je een dik probleem...met prednison.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 19:42

Vandaag gebeld, maar onze eigen Da had geen dienst.
Z'n plas is nu weer goed, dus gaan we liever naar onze eigen Da die heel zijn verleden al kent.

Maandagmiddag hebben we een afspraak.
Ik laat nog één keer zijn schildklier, zijn alvleesklier en zijn nieren nakijken. Vervolgens zal ik een bloedtest laten doen omtrent schildklier, alvleesklier en zijn algehele bloedbeeld evt. op ontstekingen en tumoren.

BlackSaamis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:58

Ik lees heel veel over voedselallergie hierboven!! Maar echt bij de labrador komt echt heel veel atopie voor. Laat in ieder geval eens bloed prikken om dit uit te sluiten voordat je allerlei soorten voer, vlees enz. gaat uitproberen!!!
Wij gebruiken nu hyposensitisation solutions. 1 keer per 4 weken een prikje en die van ons heeft nergens meer last van.
Hij had ook zn kin helemaal stuk tot bloedens toe. Tussen zn kussentjes bloeden van het likken en zn oren waren helemaal ruw van binnen.
Zo lang dit goed gaat met de prikken hoeft hij niet aan de prednison.
Mevr. Carriere van Sterkliniek uit Ermelo is internist en heeft ons hier super bij geholpen.
Voor jeuk tussen de voetzooltjes kan je trouwens gewoon schimmelinfectie creme van de huid halen voor mensen. Dit heeft mevr. Carriere ook aanbevolen en werkte ook echt goed.
Kortom blijf niet alleen hangen in voedselallergie...... zeker niet als niks blijkt te werken.

Het zijn geen prikken om de jeuk te onderdrukken.
Het is een vloeistof speciaal voor onze hond gemaakt. Op zijn allergie en met zijn lichaamseigen stof. Daarom is het niet slecht voor hem.
Het wordt gemaakt in een lab in Duitsland. Hij heeft daar een lab. nr. voor zijn eigen vloeistof.

Je bouwt de werking op in 25 weken.
Daarna geef je om de 4 tot 8 weken. Ligt er aan hoe je hond er op reageert. Onze hond heeft rond de 4 a 5 weken nodig. We zien eigenlijk dat hij dan weer zn kin begint te krabben. Zodra hij dan zn prik weer heeft gehad is het weer over voor een week of 4 a 5.

In het Engels staat er op het formulier:
The vaccine contains special allegens as well as the patient's own serum.
Je kan altijd Sterkliniek bellen en vragen naar Martine Carriere in Ermelo. Bij deze kliniek wordt heel veel om advies gevraagd door dierenartsen uit het hele land en zelfs buitenland.

Dit verhaal heb ik laatst geplaatst bij een Labrador die jeuk had. Heb het even gekopieerd en hier neergezet. Misschien heb je er wat aan. Sterkte

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 20:17

Hij is al overal op getest.
En hij heeft inderdaad atopie. Hij staat dus nu volledig op de wild, omdat hij niet tegen rund, kip en lam kan. Vervolgens heeft hij ook een glutenallergie.
Vervolgens heeft hij ook allergieën voor huisstofmijten, copramijten, hooimijten en hooikoorts.

Ik heb liever een kale hond die op gewicht blijft, dan eentje die elke keer terugvalt en afvalt.
Als ik het zo kan beoordelen weegt hij weer máár 25 kilo en ik weet het echt niet meer.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 20:48