Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 06:26

Ik heb zelf is bppd gehad, dit is simpel gezegd duizeligheid veroorzaakt door beweging. Mijn ogen schoten ook van links naar rechts, simpelweg omdat de wereld draaide voor mij, ik probeerde 1 punt vast te houden en werd er kotsmisselijk van.
Wrs vergelijkbaar met wat jouw hond heeft /voelt, ik kan me voorstellen dat ze haar evenwicht verliest. Dat heb je zelf ook als je duizelig bent. Hoe lang zou dit kunnen duren volgens jouw DA?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 06:52

Kan me voorstellen dat je je ongerust maakt dan zeg!! Wel erg fijn dat ze er zelf niets van lijkt te hebben! het eten nog steeds met ups en downs??
Wij geven onze honden iedere dag een schapenvet bonbon. Heb er zelf niet van gehoord dat het ook als dikmaker zou kunnen werken?!

IMJ

Re: Ervaringen gezocht met gezichtsverlamming hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:35

Ik denk dat ieder vet dik maakt, het is natuurlijk wel zo dat het er aan ligt hoeveel je geeft en schreef daarom ook: in het kader van alle beetjes helpen? :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 17:24

Eten gaat goed,veel al zelfstandig dus dat is mooi! Drinken ook.Het zou binnen enkele weken nog kunnen verbeteren volgens de dierenarts, echter het scheve koppie kan blijvend zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:37

Dat maakt haar toch alleen maar extra aandoenlijk! :)
Wat fijn dat het eten en drinken goed gaat! Wat is het toch een super sterke hond!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:43

Wel goed nieuws dat het eten goed gaat nu. En een scheef koppie, zolang ze alles ermee kan doen.

Wij mogen vanavond weer voor controle terug. Spannend.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 17:50

Sterkte Karuna! Hopelijk alles in orde!

Ze is een taaie,maar heeft ook al wel het een en ander doorstaan met haar Leishmania verleden.
Ze is ontzettend lief,vraagt nooit iets en vind alles prima.Wat dat betreft is mijn reu een stuk lastiger.
Rumba niet,is mijn kleine prinsesje.
Ze heeft er een aardige tik meegehad,slaapt veel meer en voorlopig kan ze ook niet lekker los lopen..maar wie weet.. Ik denk dat ze in elk geval deze zomer nog lekker van de zon mag genieten!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:53

Jullie kneusje is dus net zo erg als die van ons. Maar zolang ze geniet lekker laten genieten. Los vanwege omvallen en wiebeligheid?

Onze oude baas is net zo n kneus met zijn ik weet niet hoe vaak al opgegeven zijn vanwege vage of bekende ernstige dingen. Hersenvliesontsteking, onbekende extreem hoge koorts en bewusteloos raken, chronische darmontsteking, verlamde stemband en zijn bloedende poottumoren die er spontaan afvallen of toch opereerbaar zijn.

Vanavond entingen en voor hem weer alle grote controles. De eerste na zijn aanval trouwens, kijken of hart, longen en andere dingen nog hondwaardig zijn. Brr altijd spannend.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:25

Weer terug, meneer is weer goed erdoor gekomen. Dierenarts was tevreden over hem.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:27

Karuna wat fijn!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:40

Al zou ze pimpelpaars zijn en een oor missen, als ze gelukkig is en het leven hondwaardig zou het mij ook niets uitmaken hoor!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 04:12

Super Karuna!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 21:36

Ik heb het voorgevoel dat het toch niet helemaal goed zit.
afgelopen dagen heb ik het idee dat ze meer moeite heeft met haar evenwicht,kukelt weer meer ergens tegen aan of raakt uit balans.
Ze is onrustiger als anders,staat veel bij de buitendeur om even buiten te mogen in de tuin (wat ze nooit heeft gedaan) of slaapt juist veel.
Net de laatste ronde gedaan en ze wil het liefst niet ver mee en heb het idee dat haar koppie schever gaat staan.
Eten doet ze nog goed.Afgelopen nachten houd ze me ook veel wakker,op de bank (tegen mijn buik waar dus al zeer weinig ruimte is) en ik ze op moet vangen omdat ze omkukelt/neerploft.En dat wel een aantal keer per nacht. (vroeger nooit alleen in het begin als we gingen slapen.
Kan er de vinger niet opleggen en hopelijk zie ik dingen die er niet zijn maar ik vertrouw het niet durf niet goed te gaan slapen :o bang voor herhaling. Morgen de dierenarts bellen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:00

-O- Krijg er gewoon de kriebels van..... Dit klinkt niet positief zoals jij het omschrijft.
Ik ga hard duimen dat het allemaal mee valt en je onderbuikgevoel niet juist is!!
Hoop dat jullie een beetje kunnen slapen vanacht!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 06:58

Nou overleefd :+ veel wakker geweest,dame gaat van de ene ligplek naar de andere en met name op de bank is het schijnbaar de bedoeling dat ik ze opvang.Momenteel staat ze even naast me,te borstelen.Dus echt fief zal ze misschien niet zijn.dadelijk eens zien met uitlaten en eten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 06:59

Wat fijn dat het vanacht in het ieder geval goed gegaan is!!
Ben heel erg benieuwd wat de dierenarts straks zegt!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:58

Hoe is het nu??

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:47

Je update was niet echt hoopvol. Hopelijk even een dipje, kan volgens onze dierenarts wel tot maanden erna. Die heeft die oude ook hier. Af en toe een oaar uur wat wiebeliger, toevallig gistermorgen. Wankelde een paar keer flink, wazige blik en een hangend ooglid. Was na een paar uur weer wegetrokken.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 21:51

Moeders zag er niks aan (was babysitter vandaag).Ze is een springerige boxer in het veld met vlagen dus ik laat het even zo.Al vind ik haar koppie echt duidelijk schever,ze lijkt met eten niet meer moeite te hebben als eerder.Ik zit er bovenop en zodra het moet trek ik aan de bel.
Wel met het besef dat ze waarschijnlijk niet veel kunnen betekenen,hopelijk heeft het enkel tijd nodig.
Je berichtje geeft me hoop karuna,dagen nemen met ups en downs.al ben ik nog steeds heel bang voor een tumor of wat dan ook,angst zal waarschijnlijk nog wel even blijven maar hopelijk slijten met de tijd.
Ze word gewoon 16 :+

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 16:12

Hier alles rustig,enkel de nachten breken op.Ze blijft onrustig s nachts.Op de bank,af de bank,links op het kussen rechts op het kussen en zo maar door en door.Snap er niets van.Overdags kan ze prima op 1plek slapen. :+

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 19:55

Momenteel al geruime tijd misselijk denk ik.likt al zo' n 10 min haar bekkie af met bijbehorend kwijl en wit schuim.
Lastig hoor!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:56

Och, is ze duizelig denk je? Dat het misschien daarvan komt?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 20:06

Ze ligt stil aan mijn voeten nog steeds te likken,zou goed kunnen dat ze wel duizelig is door haar evenwicht,alleen zo heeft ze niet eerder gedaan,niet zo kwijlend aan het verlamde kantje.geprobeerd ze af te leiden,heeft natuurlijk geen zin als je je niet lekker voelt.uurtje geleden gewoon mee uit geweest kort rondje,bij terug komst een hondenstickje gehad,misschien ist daarvan..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:15

Zit er niet een stukje vh stickje achter haar kies vast oid? Heeft de mijne wel is gehad nl..
Edit.. Auto correct.. :+

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 20:21

Was het maar waar.nog steeds fleppen en blazen.
Waarom is het nu zaterdagavond? :+