Vissenappartement

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:50

Als jullie alleen maar al mijn adviezen gaan afkeuren met een of andere niet wetenschappelijke bron, kom dan alsjeblieft eerst zelf eens met een advies.

Afkeuren is lekker makkelijk Vjestagirl en Nachtlampje :O Maar ik zie jullie niks toevoegen aan dit topic.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:51

Het enige advies wat ik Joolien kan geven is, annuleer je bestelling. Dit bakje is echt te klein om wat voor vis/garnaal dan ook in te houden.

Vjestagirl heeft overigens genoeg informatie gegeven. Waaronder dat een Betta in een aquarium van minstens een meter moet. Waar inderdaad discussie over is of 60/80 cm niet ook mogelijk is. Maar er is echt geen discussie of je zo'n vis in een bakje van 20 cm doet, dat doe je gewoon niet.
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 27-03-13 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:52

Vjestagirl schreef:
http://aquavisie.retry.org/Database/Vis ... ndens.html

Betta Splendens, ofwel een kempvis. Minimale aquariumlengte: 100cm.

Arme kempvis... Je zal maar een mooi, klein, agressief visje met groot terretorium zijn in de mensenwereld...
Ik denk dat de kempvis het meest mishandelde dier ter wereld is. Er werden zo een jaar of wat geleden ook al "kempvis bokalen" verkocht... doosjees van 10*10*10 oid.. :x
Die kon je ook stapelen en hadden nog een doorzichtige onderkant ook. Ze zette hun vinnen ook zo mooi op als ze boos zijn op elkander he.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-03-13 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Een kempvis aanraden? -O-

http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/ ... mpvis.html
Citaat:
In veel winkels wordt de Betta Splendens verkocht in piepkleine aquaria. Dit wordt alleen gedaan omdat mannetjes niet samen kunnen worden gehouden, niet omdat ze zich prettig voelen in zo'n klein bakje. Houdt de Kempvis dus in een ruim aquarium, vanaf een meter lang. Zorg voor voldoende schuilplaatsen in de vorm van planten, zeker als je ook vrouwtjes houdt. Drijfplanten zijn tevens noodzakelijk om het licht wat te dempen. Een dekruit is noodzakelijk. Omdat de vissen aan het wateroppervlak ademhalen door middel van hun labyrint (orgaan), mag het temperatuurverschil boven het water niet te groot zijn. Ze kunnen dan ziek worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Dit is ook te klein voor garnalen of kempvissen.
Wel een leuke krantenbak :j
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-03-13 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:53

Sabini schreef:
Als jullie alleen maar al mijn adviezen gaan afkeuren met een of andere niet wetenschappelijke bron, kom dan alsjeblieft eerst zelf eens met een advies.

Ik heb allang andere ideeën aangebracht; bestelling annuleren of kijken naar aquascaping :) voor dat laatste is namelijk geen vis of garnaal nodig om toch een prachtig tafelornament te creëren.

Sabini

love_western schreef:
Daar zijn nogal veel discussies over. De 1 zegt dat 60 cm prima kan en de ander 120 cm. Terwijl mijn betta man + 3 dames het super doen in een speciaal ingerichte bak van 80 cm.

Maar ik weet wel dat het bakje van ts veelste klein is voor een betta. Zou er zelfs geen garnalen in willen houden
Klopt, er zijn inderdaad veel discussies over de Kempvis. En elke dierenspeciaalzaak heeft een andere mening als het gaat om de grootte van de huisvesting.
Maar door het labyrintorgaan zijn deze vissen wel beter geschikt om in een kleinere bak te leven :j

Echter (zoals ik al in mijn eerste bericht had geschreven) had ik deze bak ook nooit gekozen. Het is erg moeilijk om hier een vis (of meerdere) diervriendelijk in te houden voor een langere tijd.

Vjestagirl

Sabini schreef:

Afkeuren is lekker makkelijk Vjestagirl en Nachtlampje :O Maar ik zie jullie niks toevoegen aan dit topic.

Mijn toevoeging is het niet herhalen van wat anderen al gezegd hebben, maar wel het ontkrachten van slechte adviezen. Als je wil weten wat ik zou adviseren (afgezien van hoé ze haar garnalen aquarium het beste kan indraaien), is het houden van garnalen, of het gebruiken als plantenbak. :)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:54

Ik heb even op aquascaping gegoogled, jeetje... Ik zou bijna m'n bak gaan ombouwen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:54

Sabini schreef:

Heel internet staat er vol mee. En het zegt niks als jij lessen geeft in dierverzorging (waar meestal ook verkeerde informatie worden gegeven, als ik zo hoor zie en lees) en een dierenspeciaalzaak zegt mij ook niks. Aangezien daar de meeste onzin vandaan komt. Veelste veel vissen in te kleine bakjes etc.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:55

vuurneon schreef:
Aquascaping :) voor dat laatste is namelijk geen vis of garnaal nodig om toch een prachtig tafelornament te creëren.
Dat vind ik ook een goed advies :j En nog erg mooi ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:56

Sabini schreef:
love_western schreef:
Daar zijn nogal veel discussies over. De 1 zegt dat 60 cm prima kan en de ander 120 cm. Terwijl mijn betta man + 3 dames het super doen in een speciaal ingerichte bak van 80 cm.

Maar ik weet wel dat het bakje van ts veelste klein is voor een betta. Zou er zelfs geen garnalen in willen houden
Klopt, er zijn inderdaad veel discussies over de Kempvis. En elke dierenspeciaalzaak heeft een andere mening als het gaat om de grootte van de huisvesting.
Maar door het labyrintorgaan zijn deze vissen wel beter geschikt om in een kleinere bak te leven :j

Echter (zoals ik al in mijn eerste bericht had geschreven) had ik deze bak ook nooit gekozen. Het is erg moeilijk om hier een vis (of meerdere) diervriendelijk in te houden voor een langere tijd.

En de meeste dierenspeciaalzaken hebben geen verstand van dieren houden :)

_Tara_

Ik las laatst in een boekje van de Pet's Place een interview van een eigenaar! van een Pet's Place. Haar huisdieren waren 1 konijn en 1 cavia... En zo iemand moet dan informatie gaan geven over hoe anderen hun huisdieren moeten houden? M'n vertrouwen in dierenwinkels was al niet groot maar nadat ik dat las nog minder groot :=

Nachtlampje

Tja, weet je. Je kunt wel heel koppig "ikhebdekennis" gaan roepen en met je armen over elkaar je tong uitsteken.. Waarschijnlijk wéét je ook meer over vis dan ik. Maar dit is gewoon sneu voor zo'n vis die hierin zou komen.
Joolien is naar mijn weten juist heel begaan met vanalles en nog wat en ik moet zeggen dat ik ondanks dat ik haar nog nooit gesproken heb een leuk persoon vind.
Maar, dierenwelzijn gaat voor iemand zn lol bij mij, klaar.

Is ook niet bepaald een vrolijk aangezicht als Joolien een leuke goudvis/betta/gup heeft gekocht met een plant, waarna die beesten zwemblaasproblemen krijgen, doodgaan door zuurstoftekort, stressstrepen blijven houden (betta) en raamzwemmers worden.
Ja, dat is leuk om naar te kijken wilde je zeggen :roll:

Voor 30 euro kun je op marktplaats prima een 40 liter of groter op de kop tikken.
Kunnen er ook nog es wat visjes in :D

Anoniem

Re: Vissenappartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:58

Ik was niet van plan om vissen te nemen maar ik vind dit ding gewoon supertof. Dus adviezen voor iets anders zijn aardig maar niet echt nodig :P Ik laat m morgen ontvangen en dan kijk ik wat ik er mee doe. Maar voor 34 euro is het een duur theelichthoudertje :')

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:59

love_western schreef:
En het zegt niks als jij lessen geeft in dierverzorging (waar meestal ook verkeerde informatie worden gegeven, als ik zo hoor zie en lees)
Hoezo verkeerde informatie? Hoe kom je daarbij?
Alle informatie die ik hier heb gegeven is correct. Maar dat hoeft niet te betekenen dat het exact overeen komt met wat er op internet staat.

Ik idee van aquascaping kwam niet direct in mij op, dus ik begon aan een zo ideaal mogelijke situatie te denken voor het houden van dieren in de bak van TS. Jammer dat sommigen van jullie alleen maar bezig waren met het ontkrachten van adviezen door middel van niet wetenschappelijke bronnen uit het übergrote web genaamd internet. Daar kijk ik overigens niet van op hoor (zo is Bokt..).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:01

Ik heb nog geen één bericht van jou gezien dat juist was Sabini. :?
Zeker dat laatste over kempvissen niet. Die hebben juist ruimte en verstopplekken nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:03

Sabini schreef:
love_western schreef:
En het zegt niks als jij lessen geeft in dierverzorging (waar meestal ook verkeerde informatie worden gegeven, als ik zo hoor zie en lees)
Hoezo verkeerde informatie? Hoe kom je daarbij?
Alle informatie die ik hier heb gegeven is correct. Maar dat hoeft niet te betekenen dat het exact overeen komt met wat er op internet staat.

Ik idee van aquascaping kwam niet direct in mij op, dus ik begon aan een zo ideaal mogelijke situatie te denken voor het houden van dieren in de bak van TS. Jammer dat sommigen van jullie alleen maar bezig waren met het ontkrachten van adviezen door middel van niet wetenschappelijke bronnen uit het übergrote web genaamd internet. Daar kijk ik overigens niet van op hoor (zo is Bokt..).

Omdat dat mij opvalt. Veel mensen die de lessen dieren verzorging hebben gevolgd, komen met de onjuiste informatie. Zoals de juiste afmetingen voor hamsters. Ook hoor ik vaak dat de meeste hamstersoorten wel bij elkaar kunnen. Wat duidelijk niet correct is. Betta splendens aanraden voor een veelste kleine bakje.

Want joun informatie vind ik ook niet correct. En met de meeste dingen ben ik het niet met je eens. En denk dat er meer bokkers er zo over denken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-03-13 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nachtlampje

Ayasha schreef:
Ik heb nog geen één bericht van jou gezien dat juist was Sabini. :?
Zeker dat laatste over kempvissen niet. Die hebben juist ruimte en verstopplekken nodig.

+1

vuurneon

Joolien schreef:
Ik was niet van plan om vissen te nemen maar ik vind dit ding gewoon supertof. Dus adviezen voor iets anders zijn aardig maar niet echt nodig :P Ik laat m morgen ontvangen en dan kijk ik wat ik er mee doe. Maar voor 34 euro is het een duur theelichthoudertje :')

Misschien doen ze wel een waxinelichtje voor jou erbij voor die prijs :D

Sabini

Nachtlampje schreef:
Tja, weet je. Je kunt wel heel koppig "ikhebdekennis" gaan roepen en met je armen over elkaar je tong uitsteken.. Waarschijnlijk wéét je ook meer over vis dan ik. Maar dit is gewoon sneu voor zo'n vis die hierin zou komen.
Zo zit ik er niet bij hoor Nachtlampje :n Ik ben niet koppig; sta juist open voor nieuwe informatie én heb geleerd over aquascaping. Daarnaast vind ik het ook sneu voor een vis om in deze bak te wonen. Dat kon je lezen uit mijn eerste bericht.

Maar jeetje.. vaak gaat het over hoe je berichten leest/interpreteert. Ik heb me al een keer verantwoord waarom ik bepaalde adviezen gaf. Dat moet nu wel duidelijk zijn toch? :)
Laat duidelijk zijn dat ik niet vind dat hier een vis is MOET ofzo. Juist niet. Maar voor kleine(re) aquaria heb ik wel juiste adviezen gegeven over vissen die daar eventueel in zouden kunnen leven. Maar dat betekend niet dat ik daar dan zelf ook achter sta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:05

vuurneon schreef:
Joolien schreef:

Misschien doen ze wel een waxinelichtje voor jou erbij voor die prijs :D

:') Duur waxinelichtje ook dan _O-

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:05

misschien kan het 'bokt der vissen' nog wat info toevoegen (en de enige info die zij toevoegen is ook dat je in zo'n bakje geen vissen kunt houden)

http://www.aquaforum.nl

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:06

Sabini schreef:
Nachtlampje schreef:
Zo zit ik er niet bij hoor Nachtlampje :n Ik ben niet koppig; sta juist open voor nieuwe informatie én heb geleerd over aquascaping. Daarnaast vind ik het ook sneu voor een vis om in deze bak te wonen. Dat kon je lezen uit mijn eerste bericht.

Maar jeetje.. vaak gaat het over hoe je berichten leest/interpreteert. Ik heb me al een keer verantwoord waarom ik bepaalde adviezen gaf. Dat moet nu wel duidelijk zijn toch? :)
Laat duidelijk zijn dat ik niet vind dat hier een vis is MOET ofzo. Juist niet. Maar voor kleine(re) aquaria heb ik wel juiste adviezen gegeven over vissen die daar eventueel in zouden kunnen leven. Maar dat betekend niet dat ik daar dan zelf ook achter sta.

Tuurlijk. Net als dat je een shetlander best 24/7 alleen op 2x2 kan houden. Is absoluut een juist advies, hij kan daar best in leven. Wil niet zeggen dat het diervriendelijk is, of dat ik daar zelf achter sta als ik het aanraad, maar hee het kan best!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:07

Ik begrijp echt niet waarom je iemand een advies geeft waar je zelf niet achter staat, zeker als het daarbij om dierenwelzijn gaat. En om dan aan te raden om maar een sluierstaart in zo'n klein bakje te houden waar nog niet eens een gup/garnaal in kan, daar kan ik al helemaal niet bij.