Afkeuren is lekker makkelijk Vjestagirl en Nachtlampje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:http://aquavisie.retry.org/Database/Vis ... ndens.html
Betta Splendens, ofwel een kempvis. Minimale aquariumlengte: 100cm.
Citaat:In veel winkels wordt de Betta Splendens verkocht in piepkleine aquaria. Dit wordt alleen gedaan omdat mannetjes niet samen kunnen worden gehouden, niet omdat ze zich prettig voelen in zo'n klein bakje. Houdt de Kempvis dus in een ruim aquarium, vanaf een meter lang. Zorg voor voldoende schuilplaatsen in de vorm van planten, zeker als je ook vrouwtjes houdt. Drijfplanten zijn tevens noodzakelijk om het licht wat te dempen. Een dekruit is noodzakelijk. Omdat de vissen aan het wateroppervlak ademhalen door middel van hun labyrint (orgaan), mag het temperatuurverschil boven het water niet te groot zijn. Ze kunnen dan ziek worden.
Sabini schreef:Als jullie alleen maar al mijn adviezen gaan afkeuren met een of andere niet wetenschappelijke bron, kom dan alsjeblieft eerst zelf eens met een advies.
love_western schreef:Klopt, er zijn inderdaad veel discussies over de Kempvis. En elke dierenspeciaalzaak heeft een andere mening als het gaat om de grootte van de huisvesting.Daar zijn nogal veel discussies over. De 1 zegt dat 60 cm prima kan en de ander 120 cm. Terwijl mijn betta man + 3 dames het super doen in een speciaal ingerichte bak van 80 cm.
Maar ik weet wel dat het bakje van ts veelste klein is voor een betta. Zou er zelfs geen garnalen in willen houden
Sabini schreef:Als jullie alleen maar al mijn adviezen gaan afkeuren met een of andere niet wetenschappelijke bron, kom dan alsjeblieft eerst zelf eens met een advies.
Afkeuren is lekker makkelijk Vjestagirl en NachtlampjeMaar ik zie jullie niks toevoegen aan dit topic.
Afkeuren is lekker makkelijk Vjestagirl en NachtlampjeMaar ik zie jullie niks toevoegen aan dit topic.
Sabini schreef:love_western schreef:Klopt, er zijn inderdaad veel discussies over de Kempvis. En elke dierenspeciaalzaak heeft een andere mening als het gaat om de grootte van de huisvesting.Daar zijn nogal veel discussies over. De 1 zegt dat 60 cm prima kan en de ander 120 cm. Terwijl mijn betta man + 3 dames het super doen in een speciaal ingerichte bak van 80 cm.
Maar ik weet wel dat het bakje van ts veelste klein is voor een betta. Zou er zelfs geen garnalen in willen houden
Maar door het labyrintorgaan zijn deze vissen wel beter geschikt om in een kleinere bak te leven
Echter (zoals ik al in mijn eerste bericht had geschreven) had ik deze bak ook nooit gekozen. Het is erg moeilijk om hier een vis (of meerdere) diervriendelijk in te houden voor een langere tijd.
love_western schreef:Hoezo verkeerde informatie? Hoe kom je daarbij?En het zegt niks als jij lessen geeft in dierverzorging (waar meestal ook verkeerde informatie worden gegeven, als ik zo hoor zie en lees)
Sabini schreef:love_western schreef:Hoezo verkeerde informatie? Hoe kom je daarbij?En het zegt niks als jij lessen geeft in dierverzorging (waar meestal ook verkeerde informatie worden gegeven, als ik zo hoor zie en lees)
Alle informatie die ik hier heb gegeven is correct. Maar dat hoeft niet te betekenen dat het exact overeen komt met wat er op internet staat.
Ik idee van aquascaping kwam niet direct in mij op, dus ik begon aan een zo ideaal mogelijke situatie te denken voor het houden van dieren in de bak van TS. Jammer dat sommigen van jullie alleen maar bezig waren met het ontkrachten van adviezen door middel van niet wetenschappelijke bronnen uit het übergrote web genaamd internet. Daar kijk ik overigens niet van op hoor (zo is Bokt..).
Joolien schreef:Ik was niet van plan om vissen te nemen maar ik vind dit ding gewoon supertof. Dus adviezen voor iets anders zijn aardig maar niet echt nodigIk laat m morgen ontvangen en dan kijk ik wat ik er mee doe. Maar voor 34 euro is het een duur theelichthoudertje
Nachtlampje schreef:Zo zit ik er niet bij hoor NachtlampjeTja, weet je. Je kunt wel heel koppig "ikhebdekennis" gaan roepen en met je armen over elkaar je tong uitsteken.. Waarschijnlijk wéét je ook meer over vis dan ik. Maar dit is gewoon sneu voor zo'n vis die hierin zou komen.
vuurneon schreef:Joolien schreef:Ik was niet van plan om vissen te nemen maar ik vind dit ding gewoon supertof. Dus adviezen voor iets anders zijn aardig maar niet echt nodigIk laat m morgen ontvangen en dan kijk ik wat ik er mee doe. Maar voor 34 euro is het een duur theelichthoudertje
Misschien doen ze wel een waxinelichtje voor jou erbij voor die prijs
Sabini schreef:Nachtlampje schreef:Zo zit ik er niet bij hoor NachtlampjeTja, weet je. Je kunt wel heel koppig "ikhebdekennis" gaan roepen en met je armen over elkaar je tong uitsteken.. Waarschijnlijk wéét je ook meer over vis dan ik. Maar dit is gewoon sneu voor zo'n vis die hierin zou komen.Ik ben niet koppig; sta juist open voor nieuwe informatie én heb geleerd over aquascaping. Daarnaast vind ik het ook sneu voor een vis om in deze bak te wonen. Dat kon je lezen uit mijn eerste bericht.
Maar jeetje.. vaak gaat het over hoe je berichten leest/interpreteert. Ik heb me al een keer verantwoord waarom ik bepaalde adviezen gaf. Dat moet nu wel duidelijk zijn toch?![]()
Laat duidelijk zijn dat ik niet vind dat hier een vis is MOET ofzo. Juist niet. Maar voor kleine(re) aquaria heb ik wel juiste adviezen gegeven over vissen die daar eventueel in zouden kunnen leven. Maar dat betekend niet dat ik daar dan zelf ook achter sta.