Pup jankt heel de nacht door.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: Pup jankt heel de nacht door.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:14

Onze pup sliep eerst ook op de slaapkamer, toen op de overloop en nu ligt ie gewoon 's nachts beneden in de bench.
Overdag janken als je eventjes weg ben herken ik wel. Ik kon niet eens eventjes naar de wc :')
Soms deed ik hem ook echt in de bench, ook omdat ie nooit uit zichzelf ging slapen. Legde ik hem in de bench neer, ging ie gelijk slapen en kon ik lekker boven eventjes rommelen en schoonmaken.
Soms voelde ik me wel schuldig, maar het moest haast wel. Anders ging ie overdag nooit slapen. En inmiddels ligt ie maar al te graag in de bench en gaat regelmatig uit zichzelf in de bench liggen.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:20

Ook bij ons een weekje in de bench naast bed, piepen was even want zodra hand te snuffelen viel of een aai over de bol werd ze stil en ging ze verder slapen. Overdag zelf bezig en was pauzes in lassen om de hond te laten slapen (op de voeten zo ongeveer). bench betekent een lekker hapje en de deur blijft open. Nu staat de bench niet meer naast bed en gaat deze in de nachtelijke uren dicht, geen gepiep oid meer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:22

Ashley5760 schreef:
Zijn veel dinge maar ga er absoluut niet bij zitten liggen of op de slaapkamer....
Radio kan idd ken ook mensen die bench op de overloop zette wat hielp.

Waarom zou je er niet bij gaan liggen of op de slaapkamer?

Nee, zonder bandjes in het diepe gooien (pup in de bench gooien en zoek het maar uit) leren ze wat van... :n

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:24

Onze honden hebben ook als pup iets van een week naast het bed gestaan, toen naar de overloop, daarna naar beneden. Zijn uitgegroeid tot 2 super zelfstandige honden, die perfect alleen thuis kunnen blijven :D
Fijn dat het vannacht goed gegaan is!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:17

Zo zie je maar dat iedereen het anders doet. Wij hebben dus hond nooit boven gehad en meteen 's nachts alleen en hebben ook heerlijk lieve en zelfstandige pup die nooit jankt of blaft als ie alleen is :).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:53

Ohnee, zo bedoelde ik het niet direct, beetje ongelukkig verwoord.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar dat Weg A werkt zeg niet dat weg b niet werkt.
Alleen met het bericht van Ashley, zonder enige beargumentatie, kan ik gewoon niks

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:56

Ashley5760 schreef:
Zijn veel dinge maar ga er absoluut niet bij zitten liggen of op de slaapkamer....
Radio kan idd ken ook mensen die bench op de overloop zette wat hielp.

Wat een onzin,mijn honden kunnen heel goed alleen zijn en als ze de eerste nachten bij je slapen slaap je zelf tenminste ook nog..

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:23

Cayenne schreef:
Juangi schreef:
Ben ik de enige die 2 of meer honden elke nacht op bed behoorlijk onhygienisch vind? Zal lekker ruiken :=

Wat is qua hygiene het verschil tussen 1 of 2 of 6 honden op bed? :+
Ik moet er ook niet aan denken, maar het is maar wat iemand fijn vind natuurlijk.

1 hond laat veel minder haren achter dan 6! :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:27

Ligt eraan of je naakt honden hebt ;)

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 08:15

Beste bokkers. Ik zal op dit bericht wel bergen commentaar gaan krijgen maar toch plaats ik het voor het welzijn van Senna (pupje). Wegens omstandigheden kan ik helaas niet meer voor haar zorgen. Sinds maandag gaat het ineens heel erg bergafwaarts met mij (depressief, huilbuien) dus heb ik de beslissing gemaakt om een ander baasje voor Senna te gaan zoeken. Ze verdiend een baasje dat voor de volle 100% voor haar kan gaan en dat kan ik op dit moment helaas niet.
Ga alsjeblieft niet gelijk roepen dat ik er van te voren beter over na had moeten denk enz. dat heb ik zeker gedaan!! Wil al jaren een hondje van mezelf en dacht dat dit de uitgewezen kans was.
Ik (en iedereen om mij heen) had dit nooit aan kunnen zien komen want anders was ik er uiteraard nooit aan begonnen want dan had ik mezelf ook heel erg veel verdriet kunnen besparen.
Zit dit bericht ook weer met tranen in mijn ogen te typen maar ik hoop zo dat ik via deze weg een leuk,blijvend baasje voor Senna kan vinden want dit verdiend ze zo!
Dus mijn vraag is, is er iemand die een leuke pup zoekt of die iemand weet die een leuke pup zoekt, dan hoor ik het heeeeel graag.
Dit is de link naar de advertentie op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... dPlacement

Nogmaals, ik zal wel heel veel commentaar gaan krijgen maar toch heb ik dit bericht geplaatst omdat ik echt het beste voor de pup wil... Ze mag zaterdag ook terug naar de fokker maar zou liever hebben dat ze gelijk naar een nieuw baasje kan want die weet hoe lang dat gaat duren als ze weer bij de fokker zit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:18

Jeetje, dat is wel heel snel zeg. Gisteren was je nog heel positief en nu opeens dit :?
Komt het niet omdat je de de eerste nachten weinig geslapen hebt, dat je je nu niet fijn voelt? Het begin is altijd even doorzetten...
Nou ja, veel sterkte...

Kan ze niet tijdelijk bij familie of vrienden tot jij het weer op de rit hebt? Dan krijg je haar daarna weer terug :)
Of wil je dat niet?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 29-03-13 08:31, in het totaal 3 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:21

Je hebt haar drie dagen?Of begrijp ik dit verkeerd?
Ik ga nu op mijn vingers zitten.....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:21

Gewoon terug naar de fokker. Daar is ze gewend en op dr gemak. Laat de fokker maar een nieuw baasje zoeken, die kent haar het best.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:22

ruin_lover schreef:
Beste bokkers. Ik zal op dit bericht wel bergen commentaar gaan krijgen maar toch plaats ik het voor het welzijn van Senna (pupje). Wegens omstandigheden kan ik helaas niet meer voor haar zorgen. Sinds maandag gaat het ineens heel erg bergafwaarts met mij (depressief, huilbuien) dus heb ik de beslissing gemaakt om een ander baasje voor Senna te gaan zoeken. Ze verdiend een baasje dat voor de volle 100% voor haar kan gaan en dat kan ik op dit moment helaas niet.
Ga alsjeblieft niet gelijk roepen dat ik er van te voren beter over na had moeten denk enz. dat heb ik zeker gedaan!! Wil al jaren een hondje van mezelf en dacht dat dit de uitgewezen kans was.
Ik (en iedereen om mij heen) had dit nooit aan kunnen zien komen want anders was ik er uiteraard nooit aan begonnen want dan had ik mezelf ook heel erg veel verdriet kunnen besparen.
Zit dit bericht ook weer met tranen in mijn ogen te typen maar ik hoop zo dat ik via deze weg een leuk,blijvend baasje voor Senna kan vinden want dit verdiend ze zo!
Dus mijn vraag is, is er iemand die een leuke pup zoekt of die iemand weet die een leuke pup zoekt, dan hoor ik het heeeeel graag.
Dit is de link naar de advertentie op marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... dPlacement

Nogmaals, ik zal wel heel veel commentaar gaan krijgen maar toch heb ik dit bericht geplaatst omdat ik echt het beste voor de pup wil... Ze mag zaterdag ook terug naar de fokker maar zou liever hebben dat ze gelijk naar een nieuw baasje kan want die weet hoe lang dat gaat duren als ze weer bij de fokker zit.

Zo, dat is nogal een wending. Er kunnen altijd situaties ontstaan waaruit blijkt dat je niet goed hebt overzien wat zo'n pup aan werk en aandacht vraagt. Kennelijk is dit nu te veel voor je. Natuurlijk is het jammer voor de pup maar Senna is nog heel jong en zal bij het juiste gezin vast een goede plek vinden.

Toen ik mijn pup ophaalde voelde dit ook als een enorme verantwoordelijkheid. Ik weet nog dat ze moest overgeven in de auto en ik dacht "kan ik dit wel". Nu 9 jaar later is zij nog steeds een van de beste beslissingen die ik heb genomen. Maar het eerste half jaar was pittig. Ik heb ook wel eens gehuild omdat ik het zo moeilijk vond dat ze continu achter me aanliep. Dat is ook heel vermoeiend. Ik wens je het beste toe. Zoek iemand, niet via Marktplaats, is mijn tip. Via Bokt of een buurtgenoot, zou ik eerder doen.
Laatst bijgewerkt door Lindaonline op 29-03-13 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:25

Ach meid toch, je hebt haar nog maar net en nu zie je het al niet meer zitten :(:)
Weet je dit heel zeker? Ik had mijn pup de eerste 3 dagen ook het liefste terug gebracht en dacht dat ik het niet aan kon. Had huilbuien, was vreselijk moe en zat met m'n handen in het haar. Maar als ik dan naar dat lieve koppie keek <3
En nu nog heb ik van zulke dagen, vooral in de puberteit, haha.
Maar als jij vindt dat dit de beste beslissing is, dan hoop ik dat je een goed baasje voor haar vind en wens ik je veel sterkte met de beslissing! :(:)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:34

tja..........
het heeft mij juist enorm geholpen in die tijd.
en om heel eerlijk te zijn vind ik het vreselijk sneu voor senna, vooral omdat je waarschijnlijk al langer wist dat het niet goed met je ging

succes

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:35

Billy schreef:
Gewoon terug naar de fokker. Daar is ze gewend en op dr gemak. Laat de fokker maar een nieuw baasje zoeken, die kent haar het best.

Dit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:36

Billy schreef:

lijkt mij ook de beste optie....waarom is dat hondje trouwens al met 8.5 week weggegaan?
Dat is toch veel te jong?Vandaar dat hij zo bang is alleen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:36

En dan gooi ik er een akelige opmerking tussendoor, van de fokker krijgt zw wrs geen geld terug en het pupje staat toch voor een aardig bedrag op marktplaats

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:38

ruin_lover schreef:
Ze zal het inderdaad wel moeten leren want zo kan ik helemaal niks en dat houd ik ook niet vol. Kan er alleen niet tegen als ze jankt, vind ik zo zielig :(

Ik maak uit deze post op dat dit te maken heeft met de uiteindelijke beslissing van de TS.

Maar Echwel, ik mag hopen dat het welzijn van het diertje boven het geld gaat.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:40

Dat hoop ik ook, maar als je geen geld hoeft en het als leergeld beschouwd, breng je het naar de fokker,,,of zoek je in kennissenkring een nieuwe eigenaar..
Ik zou zeggen, breng maar hier hoor...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:40

geerke schreef:
Billy schreef:

lijkt mij ook de beste optie....waarom is dat hondje trouwens al met 8.5 week weggegaan?
Dat is toch veel te jong?Vandaar dat hij zo bang is alleen.

Voor puppen is 7.5 weken een mooie leeftijd, vanaf 7 weken mogen ze weg bij de moeder

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:41

geerke,
met 8 weken is een prima leeftijd, die is met enkele uitzonderingen qua rassen een hele normale leeftijd.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:41

Wat mij toen heeft geholpen is de puppycursus. Ze was nog geen 9 weken en toen begon de eerste les al. Voor de honden hield dit in spelen en wij kregen alle basis informatie. Het is voor zo'n jonge hond ook goed veel te spelen met andere jonge honden. Ook had ik via Marktplaats een oproep gedaan waarin ik iemand zocht die ook een pup van dezelfde leeftijd had uit de buurt. De honden speelden vaak en wij konden ondertussen ervaring uit wisselen.

Ik denk dat het gepiep en gejank, het achter je aanlopen je te veel is geworden. Zou je omgeving je misschien daarin kunnen steunen?

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 08:43

Onze pups gingen met 9 weken weg, die extra week bij moeders en broertjes en zusjes is imo erg belangrijk.
Ook zijn ze niet op dezelfde dag vertrokken en 1 pup hebben we zelf gehouden.

TS: ik hoop dat het snel beter met je gaat, en dat je geen spijt van deze beslissing krijgt, een pup is in het begin ontzettend veel werk, maar je krijgt er zoooveeel voor terug. Succes!