Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kimmie261 schreef:steekt vinger op,hier een boerderij zonder kippen konijnen katten en andere kleine dieren.. ( ik heb nl een roedel honden die katten konijnen en ws ook kippen vermoorden)
waarom moet iedereen op een boerderij katten en kleine dieren hebben?
en eenhond kan prima leven bij een nieuw baasje hoor,gelukkig wel...nu 12 herplaatsers gehad en ze hebben het allemaal prima naar hun zin.
als deze beagle incontinent geworden is na castratie( kan ook bij reuen) dan kun je daar pilletjes voor halen bij een dierenarts...
en bijten...wat is bijten naar een kind,wat heeft het kind gedaan?? zou er geen hond voor in laten slapen,en durf dat ook niet hier hardop te roepen zonder te weten wat er precies gebeurd is.
smurffie schreef:kimmie261 schreef:steekt vinger op,hier een boerderij zonder kippen konijnen katten en andere kleine dieren.. ( ik heb nl een roedel honden die katten konijnen en ws ook kippen vermoorden)
waarom moet iedereen op een boerderij katten en kleine dieren hebben?
en eenhond kan prima leven bij een nieuw baasje hoor,gelukkig wel...nu 12 herplaatsers gehad en ze hebben het allemaal prima naar hun zin.
als deze beagle incontinent geworden is na castratie( kan ook bij reuen) dan kun je daar pilletjes voor halen bij een dierenarts...
en bijten...wat is bijten naar een kind,wat heeft het kind gedaan?? zou er geen hond voor in laten slapen,en durf dat ook niet hier hardop te roepen zonder te weten wat er precies gebeurd is.
bij jou zou het dus ook niet kunnen want hij valt ook andere honden aan (I) even goed lezen.
daarom zei ik : zonder andere honden, zonder kleine dieren, en dan ook nog is een beagle zoeken en gedragsproblemen kunnen handelen?
kimmie261 schreef:honden aanvallen...hmmzz moet dat ook eerst nog eens zien of dat bv ook bij een teefje zo zou zijn,en ik heb toevallig 7 honden maar wil toch niet zeggen dat iedereen die op een boerderij woont 7 honden heeft?
ik hoef er ook geen hond bij,daar 1 van mijn reuen ,vreemde reuen niet zo heel tof vind ( plus 7 zijn meer als genoeg..)...en dat overleeft een beagletje echt niet,maar geef alleen maar aan dat er heus wel boerderijen /vrijstaande woningen te vinden zijn waar geen kleindieren rondlopen.
daarnaast valt jagen op kleine dieren echt wel af te leren...
zal vast wel een plekje voor te vinden zijn hoor,en inderdaad vraag het eens op een beagle forum,denk dat evt herplaatsingskansen daar het hoogst zijn...
stvieee schreef:[ Afbeelding ]
smurffie schreef:even alle punten hier maar te noemen dan? :Citaat:vDe volgende punten zijn van toepassing op Bikkel:
- het binnen plassen, wat bij ons overigens meer een uitzondering dan regel is, zolang hij s'nachts maar in zijn bench ligt.
- hij heeft last van zijn heupen, een zwakke achterhand (is in het verleden als oorzaak aangewezen voor de incontinentie)
- geeft dubbele signalen naar andere honden (hij kan heel goed met dominante reuen samen, maar is onderdanig aan een 4 maanden oude pup)
De afgelopen periode is gebleken dat hij naast deze ongemakken, ook andere onplezierigheden heeft:
- Hij is meerdere keren door het dogwatch systeem heen gelopen en heeft hierbij de volledige ren uitgemoord (totaal 15 kippen en 1 haan gedood)
- Hij heeft tot drie keer toe een parelhoender gedood.
- Hij kan niet met katten samen. (jaagt op ze en grijpt ze als hij de kans krijgt)
- Hij heeft drie jonge kinderen gebeten. (vanuit slaap en vanuit zijn mand)
- Hij heeft een pup (reu) die op bezoek was aangevallen en gebeten. (tijdens het spelen buiten op het veld)
- Wanneer hij gecorrigeerd word schiet hij in een agressieve verdediging en plast, poept en bijt hij van zich af, hij komt hier niet uit, ongeacht hoe lang je hem op zijn rug houdt. Als je hem dan naar buiten hebt gedaan en hem na 10 minuten weer roept is het weer het vrolijke hondje.
- heeft onlangs de kat gegrepen, die daaraan is dood gegaan.
)maar ik denk dat mensen met gezond hondenverstand er best nog wat van kunnen maken.
Citaat:- Wanneer hij gecorrigeerd word schiet hij in een agressieve verdediging en plast, poept en bijt hij van zich af, hij komt hier niet uit, ongeacht hoe lang je hem op zijn rug houdt. Als je hem dan naar buiten hebt gedaan en hem na 10 minuten weer roept is het weer het vrolijke hondje.

smurffie schreef:Nee ik staar me niet blind op afmaken. Ik kijk realistisch.
Niet ieder dier kun je redden, dit dier heeft op dit moment zo veel problemen en zit ook met zichzelf in de knoop.
Soms is laten gaan een zachtere oplossing voor de hond dan hem in een heel traject te gooien. En volgens mij wil jij dat niet inzien.
smurffie schreef:Nee ik staar me niet blind op afmaken. Ik kijk realistisch.
Niet ieder dier kun je redden, dit dier heeft op dit moment zo veel problemen en zit ook met zichzelf in de knoop.