En dan.... Wow

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:46

Nee, je leest niet goed:
Er zijn genoeg mensen die ook een buitenverblijf hebben en niet op een boerderij wonen, er zijn hier genoeg boerderijen waar geen kippen en konijnen los lopen, als de eigenaar echt wil is er wel een oplossing te vinden, hond kan in zijn eigen verblijf en er tussendoor aan de lijn uit, een beagle zou ik sowieso niet snel los laten op een boerderij omdat het vaak ook weglopers zijn.

Ik zeg niet dat hij weer weg moet en dan weer, staat duidelijk wat mijn idee er over is:
Laat er iemand met verstand naar kijken (of diegene die herplaatst van de link, of een goede gedragstherapeut) laat die beoordelen wat de kansen van de hond zijn en neem dan een beslissing, als je een opvang hebt met verstand van 'dit soort' honden dan plaatsen ze hem niet zomaar, en zal hij als hij een kans heeft (en ik vind niet zindelijk zijn en achter kleindieren aanzitten geen reden om hem in te laten slapen) terecht komen bij mensen die ervaring met dit ras hebben.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:49

kimmie261 schreef:
steekt vinger op,hier een boerderij zonder kippen konijnen katten en andere kleine dieren.. ( ik heb nl een roedel honden die katten konijnen en ws ook kippen vermoorden)

waarom moet iedereen op een boerderij katten en kleine dieren hebben?

en eenhond kan prima leven bij een nieuw baasje hoor,gelukkig wel...nu 12 herplaatsers gehad en ze hebben het allemaal prima naar hun zin.

als deze beagle incontinent geworden is na castratie( kan ook bij reuen) dan kun je daar pilletjes voor halen bij een dierenarts...

en bijten...wat is bijten naar een kind,wat heeft het kind gedaan?? zou er geen hond voor in laten slapen :n ,en durf dat ook niet hier hardop te roepen zonder te weten wat er precies gebeurd is.

bij jou zou het dus ook niet kunnen want hij valt ook andere honden aan (I) even goed lezen.
daarom zei ik : zonder andere honden, zonder kleine dieren, en dan ook nog is een beagle zoeken en gedragsproblemen kunnen handelen?

ik vraag me 1 ding af: waarom vinden jullie het zo belangrijk dat deze hond nog een plaats krijgt?
Dier is waarschijnlijk zwaar geirriteerd en voor je dat eruit hebt, een fijne plek voor hem hebt en dan hem nog is blij hebt kan een filnk lange tijd duren.
Waarom zou je dit dier geen rust geven? hij is zo vaak verhuist.. nog een keer verhuizen vind ik eigenlijk zieliger dan hem te laten inslapen :n
Laatst bijgewerkt door smurffie op 26-03-13 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:51

Gaat het hier om Bikkel op marktplaats ts?
Als dat zo is heeft hij al 3 parelhoeders gedood en een kat door die te grijpen
Ik denk dat ie het moeilijk krijgt om een nieuw huis te vinden

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:53

smurffie schreef:
kimmie261 schreef:
steekt vinger op,hier een boerderij zonder kippen konijnen katten en andere kleine dieren.. ( ik heb nl een roedel honden die katten konijnen en ws ook kippen vermoorden)

waarom moet iedereen op een boerderij katten en kleine dieren hebben?

en eenhond kan prima leven bij een nieuw baasje hoor,gelukkig wel...nu 12 herplaatsers gehad en ze hebben het allemaal prima naar hun zin.

als deze beagle incontinent geworden is na castratie( kan ook bij reuen) dan kun je daar pilletjes voor halen bij een dierenarts...

en bijten...wat is bijten naar een kind,wat heeft het kind gedaan?? zou er geen hond voor in laten slapen :n ,en durf dat ook niet hier hardop te roepen zonder te weten wat er precies gebeurd is.

bij jou zou het dus ook niet kunnen want hij valt ook andere honden aan (I) even goed lezen.
daarom zei ik : zonder andere honden, zonder kleine dieren, en dan ook nog is een beagle zoeken en gedragsproblemen kunnen handelen?

Ik denk dat de Beagle wel een toontje lager zingt als hij tussen de roedel van Kimmie zou komen. Zo was dat in ieder geval bij mij herplaatser Boxer wel hoe groter de groep hoe kleiner zij werd.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:53

honden aanvallen...hmmzz moet dat ook eerst nog eens zien of dat bv ook bij een teefje zo zou zijn,en ik heb toevallig 7 honden maar wil toch niet zeggen dat iedereen die op een boerderij woont 7 honden heeft?

ik hoef er ook geen hond bij,daar 1 van mijn reuen ,vreemde reuen niet zo heel tof vind ( plus 7 zijn meer als genoeg..)...en dat overleeft een beagletje echt niet,maar geef alleen maar aan dat er heus wel boerderijen /vrijstaande woningen te vinden zijn waar geen kleindieren rondlopen.

daarnaast valt jagen op kleine dieren echt wel af te leren...

zal vast wel een plekje voor te vinden zijn hoor,en inderdaad vraag het eens op een beagle forum,denk dat evt herplaatsingskansen daar het hoogst zijn...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 09:55

Het is natuurlijk behoorlijk ambitieus om voor een beagle van 11 maanden te kiezen... Ik bedoel: het zijn al niet de makkelijkste honden, en dan ook nog zo'n leeftijd. Hoop dat je ervan geleerd hebt TS (al vraag ik me dat af gezien het feit dat ik ergens las dat je volgende hond ook alweer ergens anders woont).

Denk dat het voor het hondje heel anders was gelopen als hij op die 11 maanden oude leeftijd een baasje had getroffen wat wél wist waar het aan begon.

Maar nouja... nu maar hopen dat Bikkel eindelijk ergens goed terecht komt, of afgemaakt wordt als het echt zo'n bijter is geworden.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:03

Misschien is er nog hoop. Cesar Milan komt naar Nederland in april en honden met dit gedrag zal hij volgens mij graag mee aan de slag willen. Misschien een optie? Er komt ook een nieuwe TV serie vanuit Nederland waar hij honden met een rugzak gaat beoordelen en helpen.
Laatst bijgewerkt door RianneH op 27-03-13 13:13, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd ivm bespreken advertentie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:03

kimmie261 schreef:
honden aanvallen...hmmzz moet dat ook eerst nog eens zien of dat bv ook bij een teefje zo zou zijn,en ik heb toevallig 7 honden maar wil toch niet zeggen dat iedereen die op een boerderij woont 7 honden heeft?

ik hoef er ook geen hond bij,daar 1 van mijn reuen ,vreemde reuen niet zo heel tof vind ( plus 7 zijn meer als genoeg..)...en dat overleeft een beagletje echt niet,maar geef alleen maar aan dat er heus wel boerderijen /vrijstaande woningen te vinden zijn waar geen kleindieren rondlopen.

daarnaast valt jagen op kleine dieren echt wel af te leren...

zal vast wel een plekje voor te vinden zijn hoor,en inderdaad vraag het eens op een beagle forum,denk dat evt herplaatsingskansen daar het hoogst zijn...

Amen.

Je kan de vraag ook omdraaien, waarom moet die hond dood? Alleen omdat de mens geen verantwoordelijkheid wil nemen? Er zijn ook nog mensen die wél verantwoordelijkheid willen nemen, ook voor andermans honden, geef hem een kans denk ik dan, bij mensen die er mee om kunnen gaan.

Mijn herder was 7 toen ik hem kreeg, ben een jaar bezig geweest om hem zo te krijgen dat je zijn karakter weer ziet, ipv van de problemen die hij had omdat ze hem nooit uitlieten en hij dus alleen dat huis en die tuin zag, ik kon de eerste week niet eens rustig naar het toilet omdat meneer flipte als ik de kamer uit liep (verlatingsangst) daarnaast kon hij buiten niet met alle honden samen nadat hij 4x gepakt was (hij was erg onzeker en daar reageerden andere honden op)
Is dat dan ook zo zielig? Dat hij door zo'n stressvolle periode moest op die leeftijd? Zo ja, ik heb een geweldig hond die nu zeker van zichzelf is en echt geen vlieg kwaad doet (behalve spinnen op commando)
Er is altijd wel iemand die bewust een hond met een verleden in huis wil nemen, het kost alleen iets meer tijd en moeite dan een spuitje.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:05

" geeft dubbele signalen naar andere honden (hij kan heel goed met dominante reuen samen, maar is onderdanig aan een 4 maanden oude pup)"

die snap ik even niet,in beide gevallen is hij dan nl onderdanig,dus welk dubbel signaal?

en mijn honden jagen ook op alles wat los en vast zit en rent...tja,dat doen ze nu eenmaal,maak er zelf niet zo'n probleem van,maar begrijp dat het hier wel een probleem is bij deze hond..

zou zeggen plaats de hond ergens bij mensen die geen kleindieren hebben ( kan ook in een rijtjes huis),hou hem aan de lijn en zorg dat iemand werkt aan zijn jaag neigingen,wat mij betreft is het vermoorden van parelhoenders en katten zeker als dit onder toezicht gebeurd is ,de schuld van een lakse eigenaar en niet van de hond die eigenlijk niet meer als zijn instinct achterna gaat.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:06

Omdat ie niet onderdanig hoort te doen aan 4 m ouden puppies? Ik snapte die zin eerlijk gezegd ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:07

Je ziet nu wel dat hij daar nauwelijks binnen plast? (dat zeg ik, niet overal blind in geloven)
Daarnaast is het gewoon heel dom om een hond zo op zijn rug te gooien, als de verhoudingen al niet goed zijn (hond dominant over de baas) dan bereik je het tegenovergestelde.
3 kinderen vanuit zijn slaap/mand gebeten, dat is dus waarschijnlijk van schrik geweest, onverwachte aanrakingen, of heel snel vlak langs hem rennen, zijn meer honden die daar niet tegen kunnen.

smurffie

Re: En dan.... Wow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:09

Maar zie je ook dat hij nu buiten leeft en dat misschien ook wel meetelt?
Gezien de oude eigenaren hebben laten constateren dat zijn plasbuis niet in orde is en dat nu wordt verzwegen?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:09

stvieee schreef:

Volledig mee eens. TS je hebt heel de tijd niet naar die hond gevraagd of omgekeken en nu dat je dit verneemt lijk je geschokt ? Wat denk je dat er met een groot deel herplaatsers gebeurt ? Je had een betere thuis kunnen zoeken voor je dier zodat hij wel betere kansen kreeg en jij nog op de hoogte kon blijven, maar dit heb je niet gedaan. + de reden voor hem weg te doen zijn gewoon onverdedigbaar vind ik. Dat je soms een speciale wending krijgt in je leven en daardoor zo een keuze moet maken is iets, maar dan geef je je eigen beest toch niet mee aan de eerste de beste die hem komt ophalen. Nu ook een bokt topic openen voor dit te melden. Sorry ze maar i kwas er dan al lang achter gereden. Wat verwacht je eigenlijk van dit topic ?
Had je een topic geopend met een meer gerichte oproep naar mensen die hem een kans zouden kunnen geven had je mischien niet dezelfde negatieve kritiek gekregen, maar jij opent een topic "en dan...wow ..." Net of het is een scoop. Ik vind het eerder triest en zou met zo een verhaal niet te koop lopen en proberen dit op een humanere manier op te lossen dan zo een "kijk wat maak ik weer mee topic"

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:10

ik heb hier een volwassen bijna 9 jarige rottweiler reu die onderdanig is aan een pup van 10 weken oud...die is voor alles onderdanig :+ ,is de goedheid zelfus,als een hond zich daar prettig bij voelt,dan zoeken ze het hier maar uit hoor...

of heb ik nu ook een hond met een gedragsstoornis??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:13

@smurffie, Ik ga de discussie niet meer met je aan aangezien je je blind staart op het afmaken, en alleen de dingen leest die je negatief kan omdraaien, ik heb de mening dat hij nog een kans verdiend, jij niet dat is prima.

TS ik weet niet waar hij nu zit, en hoe het verder zit, maar als je nog moeite voor hem wil doen ken ik nog iemand die een opvang heeft en gedragstherapeut is, ze heeft ervaring met moeilijke gevallen, als je wil kan ik haar vragen of ze plek heeft voor hem?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:18

Nee ik staar me niet blind op afmaken. Ik kijk realistisch.
Niet ieder dier kun je redden, dit dier heeft op dit moment zo veel problemen en zit ook met zichzelf in de knoop.

Soms is laten gaan een zachtere oplossing voor de hond dan hem in een heel traject te gooien. En volgens mij wil jij dat niet inzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:19

smurffie schreef:
even alle punten hier maar te noemen dan? :
Citaat:
vDe volgende punten zijn van toepassing op Bikkel:
- het binnen plassen, wat bij ons overigens meer een uitzondering dan regel is, zolang hij s'nachts maar in zijn bench ligt.
- hij heeft last van zijn heupen, een zwakke achterhand (is in het verleden als oorzaak aangewezen voor de incontinentie)
- geeft dubbele signalen naar andere honden (hij kan heel goed met dominante reuen samen, maar is onderdanig aan een 4 maanden oude pup)

De afgelopen periode is gebleken dat hij naast deze ongemakken, ook andere onplezierigheden heeft:
- Hij is meerdere keren door het dogwatch systeem heen gelopen en heeft hierbij de volledige ren uitgemoord (totaal 15 kippen en 1 haan gedood)
- Hij heeft tot drie keer toe een parelhoender gedood.
- Hij kan niet met katten samen. (jaagt op ze en grijpt ze als hij de kans krijgt)
- Hij heeft drie jonge kinderen gebeten. (vanuit slaap en vanuit zijn mand)
- Hij heeft een pup (reu) die op bezoek was aangevallen en gebeten. (tijdens het spelen buiten op het veld)
- Wanneer hij gecorrigeerd word schiet hij in een agressieve verdediging en plast, poept en bijt hij van zich af, hij komt hier niet uit, ongeacht hoe lang je hem op zijn rug houdt. Als je hem dan naar buiten hebt gedaan en hem na 10 minuten weer roept is het weer het vrolijke hondje.
- heeft onlangs de kat gegrepen, die daaraan is dood gegaan.

Gezinnen genoeg zonder kids. Hij beet dus vanuit slaap en vanuit zijn mand. Wat hebben de kids gedaan?

TS, geef aan de verkoper aan dat ze misschien via de rasvereniging van de beagle moeten proberen. Vaak zijn er fokkers die dit soort honden opnemen om te herplaatsen bij een geschikte nieuwe eigenaar.

Een hond van 3 jaar af laten maken hierom vind ik belachelijk.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:21

Dat bijtgedrag zet ik ook mijn vraagtekens bij.
Vanuit de mand...het eerste dat je je kinderen leert is dat dat de plek is van de hond om zich terug te trekken en ze hem daar met rust moeten laten?
Zijn je kids te klein,plaats de mand in bijv de keuken,met een traphek ervoor...weg probleem.

Tuurlijk zal dit geen makkelijke hond zijn (het is natuurlijk een beagle :+ )maar ik denk dat mensen met gezond hondenverstand er best nog wat van kunnen maken.
wss heeft hij iedere keer net de verkeerde baas getroffen,arm beest. :(:)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:24

Citaat:
- Wanneer hij gecorrigeerd word schiet hij in een agressieve verdediging en plast, poept en bijt hij van zich af, hij komt hier niet uit, ongeacht hoe lang je hem op zijn rug houdt. Als je hem dan naar buiten hebt gedaan en hem na 10 minuten weer roept is het weer het vrolijke hondje.

Dat arme dier staat doodsangsten uit, dáárom laat hij het lopen!! Die mensen zijn oerdom!!! Ja, een hond die zo bang is, lijkt misschien agressief, maar is dat niet, dat dier verdedigt zichzelf voor zijn leven. Wat een domme mensen...

In principe begrijp ik waarom hij de kinderen gebeten heeft. Ik riep bij mijn hond altijd: Ik vertrouw mijn hond 100%, maar ik vertrouw de kinderen niet.

Het is jammer voor het hondje dat ik katten heb...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:25

smurffie ik zie de grote problemen om de hond dood te maken niet hoor :n

zeker niet het dood bijten van andere dieren,dat is of in de hand te houden ( bij een oplettende baas) of zelfs af te leren...( tenslotte worden jagende katten ook niet afgemaakt,en echt een hond heeft hetzelfde jachtinstinkt als een kat,alleen is het niet getollereerd in de samenleving dat een hond jaagt/doodbijt,dat wil niet zeggen dat een jachtinstinkt daarom mist bij een hond,dus zal je als eigenaar daaraan moeten werken...)

bijten naar kindjes,is plaatsen bij mensen die geen kinderen hebben...

en dan blijft er over....incontinentie wat bij de nieuwe mensen lijkt mee te vallen..

om daar nu een jonge hond voor in te laten slapen... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:28

smurffie schreef:
Niet ieder dier kun je redden, dit dier heeft op dit moment zo veel problemen en zit ook met zichzelf in de knoop.

Soms is laten gaan een zachtere oplossing voor de hond dan hem in een heel traject te gooien. En volgens mij wil jij dat niet inzien.

Knap dat jij alles zo kan beoordelen achter je pc..
Voor de laatste keer:
Ik heb genoeg honden gezien die zogenaamde problemen hadden (kan absoluut niet met andere honden geplaatst worden deze hond! Hond leeft nu samen met 3 labradors, hond is niet zindelijk te krijgen, geen problemen als ie maar op tijd naar buiten gaat en genoeg prikkels krijgt zodat hij niet gefrustreerd raakt, hond is agressief! Beestje had 1 oog en kon dus aan die kant niks zien aankomen = schrikreactie.)
Dus laat er eerst maar eens iemand met verstand naar kijken voordat hij afgemaakt moet worden, je kan het zo niet beoordelen, en dat zeg ik uit mijn eigen ervaringen, niet elke hond kan geplaatst worden, ook dat heb ik gezien, maar het is lang niet altijd zo erg als afgeschilderd word.
Voor deze hond is er wel een geschikt plekje te vinden bij mensen met verstand van het ras, dat is mijn idee er over, dat jij er anders over denkt is prima, maar je kijkt alleen naar de verhalen van de eigenaren en niet naar wat de redenen van het gedrag kunnen zijn, je kan niet alles op de hond afschuiven, het is nou eenmaal geen makkelijk ras en het is jammer dat mensen geen hond zoeken die bij ze past, maar gewoon maar een hond aanschaffen zonder dat ze weten wat hij nodig heeft en hoe het karakter is.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:28

smurffie schreef:

Dat klopt, niet ieder dier kan je redden maar voor deze hond is nooit een poging gedaan. Werd direct weggedaan. Ook deze hond verdient m.i. een kans. Niet bij andere mensen via MP. Maar bij mensen met kennis van zaken. Ik vind een advies inslapen op basis van een verhaal op een forum ook wel ver gaan. Eerst de hond zien en meemaken dan kijken of er wat aan te doen is en indien dat niet het geval is dan kan je overwegen om hem af te spuiten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:32

Ik vind dat ts hier ook wel voor aan te kijken valt hoor, zij heeft hem in huis genomen en weer weg gedaan dus zij is net zo goed een van de eigenaren die hem korte tijd hebben gehad.

TS, waarom haal je hem niet terug? Als je het zo erg vind, doe er dan wat aan. Jij kent de hond al dus jij ziet er meer kansen in dan iemand die hem niet kent. Want wees eens eerlijk, wie neemt een hond in huis die kinderen en katten aanvalt?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:37

dan loopt de hond haar moeder weer in de weg,en dan moet ie ook weg...

en ik ben niet tegen herplaatsen,maar nu terug naar TS dan weer naar een andere baas..is wel heel veel verhuizingen voor een dier..

zou zeggen nog 1x herplaatsen en nu naar iemand mét verstand ( ..en geduld voor..) van honden :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 10:41

Hoezo loopt hij haar moeder in de weg? Je neemt toch alleen een hond als iedereen het ermee eens is?
Dus als iedereen bij ts op één lijn zit dan moet de hond daar naartoe.
Denk dat er maar weinig andere mensen zo gek zijn een vreemde hond met bijt/aanvalsgedrag vrijwillig in huis te nemen, dus dan krijgt hij ws een enkeltje.