Honden agility

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:32

_SantOs_ schreef:
Oww wat een heerlijk koppie <3 ! Ik kreeg in mijn topic over de fotoshoot commentaar dat een Black and Ten geen echte Jack is. Maar ik vind het wel de mooiste! Ik vind de hele witte Jacks niet zo geweldig als k eerlijk ben... :o

Dankje die van jou vind ik ook zo leuk, het is inderdaad geen echte Jack maar het is een kruising met een ander ras.. Maar dit kan al heel lang geleden gekruist zijn!! Ik ken de ouders en de opa en oma van mijn hond en die zijn allemaal Black and Tan.
Ik vind een Black and Tan ook echt veel mooier!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:33

Hoi,

Mag ik mij ook melden :)

Sinds een half jaar doe ik met mijn flatcoated behendigheid en willen dan dit jaar wellicht gaan beginnen met wedstrijden

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:38

EmptyWords schreef:
Welkom :) jr zijn zeer geschikt voor agility. Lekker fel. Ik ben een beetje allergisch voor de term jack russel karakter. Iedere jack kan een leuke jack zijn... dat ligt voor 80% aan de opvoeding. ..

Hjer 2 jackies in huis, 1 daarvan viel als pup alle honden aan... flink aangepakt. .. nu doet ie alleen nog maar wat ala hij echt geen kant meer op kan. Beide zijn sociaal, luisteren naar de baas en zij absoluut niet hyper

Die van jou zijn ook leuk! Keek even op je profiel :o
Hou ik ook niet zo van, ik moet nu voor school een verslag maken over de Jack Russel en nog wat honden rassen en op elke site lees je over de JR; erg drukke fanatieke hondjes, onvermoeibaar.
Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo! Ik heb mijn Jack vanaf dat hij 9 weken is en we hebben hem vanaf het begin goed opgevoed en heeft echt nooit iets kapot gemaakt of iets dergelijks! Ook is het echt geen ADHD hondje..
Ik zie dat je in De Steeg woont, is dicht bij mij (woon in Angerlo).

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:38

Als je het officieel wilt kijken... Black and tan is door het stamboek niet geaccepteerd als kleur, dus zul je nooit papieren bij je hond. Maar verder. .. het is net als bij paarden, op papier kun je niet rijden... als je blij bent met je hond... boeiend
Mijn mechelaar komt uit goeds lijnen maar er zijn nooit papieren voor aangevraagd. .. dus officieel heb ik een rasloze hond

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:40

Klopt, veel ligt aan de opvoeding.
Ik (nja wij, mijn vriend ook) zijn vanaf het begin af aan heel consequent geweest. Mijn moeder totaal niet, bij haar is Bram echt een draak.

Mijn ouders bezitten de mams van Bram (genaamd Ukkie). Ukkie heeft nu 2x een nest gehad. Eerste nest 3 pups (1 pup overleden, 1 pup naar een vriendin, 1 pup naar tante), tweede nest 4 pups (ik 1 pup, nicht 1 pup, 2 pups naar tante). Bram is van het tweede nest. Van het tweede nest zijn er twee naar mijn tante gegaan, zus van mijn moeder. Je ziet dat ze er hetzelfde in staat als mijn moeder, die Jacks daar zijn hyperactief, luisteren niet en doen alles wat ze willen.

Ik kijk ook veel naar Dog Whisper, best leerzaam moet ik zeggen. Mijn moeder vind het onzin maar bepaalde dingen zorgen wel voor overwicht. Bijv.: het wachten met eten en pas gaan als baas het zegt, naast de baas lopen ipv ervoor rennen en trekken aan de riem, baas eerst naar binnen dan hond.
Dit soort dingen doen mijn ouders niet en je ziet ook dat ze, vind ik, slechter luisteren.

@EmptyWords: de Mechelaar van mijn moeder ook, goede ouders, nooit papieren aangevraagd maar ze is super blij met haar.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:44

Ze zijn zeker onvermoeibaar, druk voor alles in...niets is ze te gek, maar met een beetje consequente opvoeding hele leuke hinden die door het vuur gaan voor je.

Jr zijn ook eeg sterk... Onze binkey heeft een dubbele hernia en sinds een week is hij van de pijnstillers af....nou, hij is niet te stoppen... kunnen weer eenruur wandelen en hij rent weer met de rest mee...

EmptyWords

Re: Honden agility

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:45

Overgewicht. .. ook al zoiets... ik zie ze liever aan de slanke/magere kant....

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:49

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:55

_SantOs_ schreef:
Klopt, veel ligt aan de opvoeding.
Ik (nja wij, mijn vriend ook) zijn vanaf het begin af aan heel consequent geweest. Mijn moeder totaal niet, bij haar is Bram echt een draak.

Mijn ouders bezitten de mams van Bram (genaamd Ukkie). Ukkie heeft nu 2x een nest gehad. Eerste nest 3 pups (1 pup overleden, 1 pup naar een vriendin, 1 pup naar tante), tweede nest 4 pups (ik 1 pup, nicht 1 pup, 2 pups naar tante). Bram is van het tweede nest. Van het tweede nest zijn er twee naar mijn tante gegaan, zus van mijn moeder. Je ziet dat ze er hetzelfde in staat als mijn moeder, die Jacks daar zijn hyperactief, luisteren niet en doen alles wat ze willen.

Ik kijk ook veel naar Dog Whisper, best leerzaam moet ik zeggen. Mijn moeder vind het onzin maar bepaalde dingen zorgen wel voor overwicht. Bijv.: het wachten met eten en pas gaan als baas het zegt, naast de baas lopen ipv ervoor rennen en trekken aan de riem, baas eerst naar binnen dan hond.
Dit soort dingen doen mijn ouders niet en je ziet ook dat ze, vind ik, slechter luisteren.

@EmptyWords: de Mechelaar van mijn moeder ook, goede ouders, nooit papieren aangevraagd maar ze is super blij met haar.

Wat leuk dat je de moeder ook kent! De vader van Blitz is van de ex van mijn moeder, en de moeder en opa zijn van kennissen. Allemaal super lieve en rustige hondjes!
Ik kijk ook vaak naar de Dog Whisper, erg leerzaam! De dingen die jij noemt doen wij ook allemaal, en Blitz kan allemaal kunstjes dit vind hij heel leuk.

EmptyWords schreef:
Ze zijn zeker onvermoeibaar, druk voor alles in...niets is ze te gek, maar met een beetje consequente opvoeding hele leuke hinden die door het vuur gaan voor je.

Jr zijn ook eeg sterk... Onze binkey heeft een dubbele hernia en sinds een week is hij van de pijnstillers af....nou, hij is niet te stoppen... kunnen weer eenruur wandelen en hij rent weer met de rest mee...

Mijn Jack Russel is niet heel druk gelukkig, hij kan wel heel druk en fanatiek zijn buiten maar in huis is hij heel lief en rustig!
Inderdaad sterke hondjes! Wat fijn dat het zo goed gaat met Binkey!
Mijn Blitz is wel echt een aansteller, hij rent heel boos op honden af maar als hij er eenmaal is en de hond doet een sprong naar voren rent hij piepend weg!
Haha ze zeggen niet voor niets; kleine hondjes in een grote verpakking!!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:59

Ze vinden zichzelf indd erg stoer... maar dat is zo leuk aan ze..

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:03

@annibel: ik ken een hele reeks van de familie :D . De vader van Ukkie (Billy) is van de eigenaar van de bloemenwinkel waar ik gewerkt heb. Een reu met een super lief karakter. Toen mijn ouders hoorde dat die een teef gedekt had, wilde we meteen een pup ervan, Ukkie dus. Ukkie is gedekt door Butler (ook een B&T), eigenaar van een restaurant waar we 'vaste klant' zijn. Ook een lief karakter, alleen opvoeding had beter gekund :=

Ouders van Ukkie (Billy en Bo) zijn beide zo goed als wit.
Ouders van Bram (Butler en Ukkie) zijn beide donker.
Butler zijn ouders waren allebei ook zo goed als wit.

Alle pups van Ukkie zien we ook nog regelmatig. Bram speelt veel met zijn grote broer Dino (uit het eerste nest, van vriendin van me).
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Bram, Dino en Ukkie.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 19:07

@_SantOs_ Ik kan de foto niet zien, maar echt leuk dat ze je allemaal kent! Ook grappig dat sommige wel wit zijn!

@kani_ejj Leuke foto!!

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:51

EmptyWords schreef:
Welkom :) jr zijn zeer geschikt voor agility. Lekker fel. Ik ben een beetje allergisch voor de term jack russel karakter. Iedere jack kan een leuke jack zijn... dat ligt voor 80% aan de opvoeding. ..

Hjer 2 jackies in huis, 1 daarvan viel als pup alle honden aan... flink aangepakt. .. nu doet ie alleen nog maar wat ala hij echt geen kant meer op kan. Beide zijn sociaal, luisteren naar de baas en zij absoluut niet hyper

hier ben ik het zeker mee eens..
toen wij bij onze jack gingen krijgen kregen we van iedereen om onze oren gesmeten een jack russel weet je wel waar je aan begint dat zijn van die drukke hakke bijters blablabla...
nou onze vriend balou is echt een dotje en helemaal niet fel .. we voeden hem zeer correct op nee = nee en een dag later is het ook nee.. daar in tegen krijgt hij ook heel veel liefde en word hij voor de dingen die hij goed doet heel erg beloond met goedzoo braaaf en een koekje..( we staan haast te dansen als hij iets goeds doet )..
Hij verbaasd me over zijn slimmigheid , vandaag hebben we hem precies 3 week maar het woordje Zit , In de mand , waar krijg je brokjes ( dan moet hij naar zijn bench + ren ) , Pootje kent hij al en als we zijn speeltje hebben kunnen we hem laten zitten dan zeggen we wachten wachten wachten ja toe maar toe maar ( dan mag hij zijn speeltje weer pakken ) ...

de jack russel van mijn schoonmoeder , het broertje van balou is daar in tegen veel anders opgevoed en die is gewoon fel en bijt steeds ... mijn schoonmoeder is bang dat hij bijt dus dan trekt ze de handen weg ... ja daar krijg je het al... Ik vind ook zeker dat er een duidelijk verschil is tussen spelen en bijten... balou speelt ook wel en dan hapt hij ook maaar hij bijt nooit door.. ik blijf er ook bij je hebt alles zelf in de hand hoe het beestje wordt.. ongeacht de hond die je hebt !

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:05

Dat is hetzelfde wat ik te horen kreeg met een Border. Jee die moeten wel veel werken. Nou train ik eens een paar dagen niet zijn ze echt niet druk, lastig is wat dan ook.
Het is inderdaad bij alle rassen 80% de opvoeding. Daar ben ik van overtuigt!

Collega heeft problemen met een new foundlander. En dan denk je, een newfy? Maar hond kent geen grenzen en probeert nu hoever hij kan gaan.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:48

Ik kom er even bij springen :)

Ik heb 2 dierenspeciaalzaken en we zien het met de jackrussels nogal vaak fout gaan!
Maar in de meeste gevallen is dit toch echt wel aan de opvoeding te verwijten.
Hier op de club lopen er ook een aantal en dat is toch een heel ander soort hond!!

Borders daarin tegen zijn de meeste toch wel van die hyper figuren (tenminste wat ik op de club zie, en dan dacht ik dat ik een hyper hond had) Ik kan mij dan dus zeker in het verhaal vinden dat borders heel druk zijn en dus ook veel moeten werken.

Maar wat dacht je van mijn flatcoated, tis wel een leverkleurige dus de ADHD'rs van het ras, maar mijn hemel wat heb ik een werk aan die hond (gehad) En mensen staan echt verbaasd als ik vertel hoe of wat.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:57

Mag ik mij ook melden :)

Ik heb nu een Jack Russel die in juli een jaar word. Met de laatste les van de cursus Gehoorzame Huishond hebben we ook een behendigheidparcoursje gedaan. Milo (de Jack Russel) vond het superleuk. Ik had hem vast aan de lijn maar kon er niet tegen rennen.. Over de hindernissen, zo over de kattenloop, breedtesprong, door een band springen, tunnel in, snoepje halen aan het uiteinde van de tunenel en rende weer terug de andere kant op om vervolgens het rondje eens van de andere kant te doen :')

De cursusten zeiden al dat het een echt wedstrijdhondje ging worden.. Nu maar wachten tot hij een jaar is.

Als ik thuis ben zal ik de foto's eens bekijken die in het topic staan, kan ik hier niet zien!

Weten jullie een goede hondenschool in Drenthe die ook les in Agility geeft? Ik heb de pupcursus en GH1 bij Hondenschool Carlos gevolgd maar sta open voor andere hondenscholen.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:58

@ Marleen ik weet wel 1 in overijssel .. KC Hardenberg eo

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:00

hier is de site : http://www.kchardenberg.nl/
heb zelf nog geen ervaring met deze vereniging maar we gaan volgende week naar de voorlichtingsavond want bij deze vereniging gaan we de pupcursus volgen en hopen we alles ook uit te breiden..

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:03

ik wou net zeggen ik weet niet waar je woont misschien dat hardenberg te ver weg is voor je .. maar zie dat je vorige vereniging in nieuw balinge zit .. niet ver weg dus :-)

de prijzen van KC hardenberg zijn voor het lidmaadschap per jaar 15 euro en voor 10 lessen betaal je 30 euro.. valt qua prijs reuze mee , ik weet dat ze ook mee doen met wedstrijden ed.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:04

nog een x de informatieavond voor behendigheid is 2 april

Dinsdag 2 april 2013 om 19:30 uur
De infoavond voor nieuwe cursisten waar ze samen met hun hond kunnen kijken of de behendigheid wat voor hun is.
Aanmelden kan ook op deze avond.

Voor de cursisten die reeds eerder een behendigheidscursus hebben gevolgd bestaat er de mogelijkheid om een uurtje vrij te trainen onder toezicht van een instructeur.
Jullie zijn van harte welkom.

Graag zou ik een mail van jullie willen ontvangen als jullie op deze infoavond aanwezig zullen zijn.

Ook voor het aanmelden voor de cursus ontvang ik graag zo spoedig mogelijk een mail van jullie.

Aangezien er nog geen definitief uitsluitsel is over onze trainingslocatie zijn wij genoodzaakt om de behendigheid voor dit seizoen op een andere locatie te laten trainen.
We zullen dit seizoen trainen in Slagharen in dezelfde ruime overdekte manege waar we afgelopen winter hebben getraind.

Ook moeten we hierdoor de trainings-avonden van maandag en woensdag samenvoegen naar 1 avond.
Dit zal de woensdagavond worden.

Zodra de aanmeldingen bekend zijn gaan we de groepen indelen en krijgen jullie nader bericht van de exacte tijd.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:20

Oke bedankt :) Ik kan helaas dinsdag niet maar zal het even in de gaten houden En de prijzen zijn helemaal niet duur trouwens vergeleken met mijn 'eigen' hondenschool *\o/*

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:30

misschien als je contact met ze opneemt dat je wel wat kan regelen met ze , er staan wel telefoonnummers op de site...

wij hebben ze een tijd terug ook gebeld voor informatie ..
wat wel zo is bij ze je moet minimaal 2 cursussen ( diploma's ) gehaald hebben wil je een stapje verder komen met een andere cursus voor de gevorderde hond of agility / flyball etc ..
Maximaal aan curus wat je kan doen is 5 per jaar , maar dit ligt helemaal aan jezelf wat je wil.

en idd de prijzen zijn helemaal niet duur ... daar stonden wij ook van te kijken in verhouding tot alle andere hondenscholen...

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:15

Hoi allemaal ik ga me hier ook even melden.
Mijn moeder doet ook aan agility met haar border collie Bent. Hij is wordt 2 jaar in april en doet nu ruim 1 jaar agility. Mijn moeder en Bent gaan 4 mei hun eerste officiele wedstrijd doen. Ik steun ze op iedere training en ben sinds het begin elke keer meegegaan om het zo ook wat te leren en ik oefen thuis dan wat met Bent.
Sinds kort heb ik een nieuwe border collie pup gekregen waarmee ik agility ga doen, zijn naam is Andtanya Magic Flynn. Hij is nu 12 weken oud en nog wat te jong, als hij ongeveer 1 jaar is ga ik beginnen met agility.

Bentje is voor een border collie nogal traag, maar hij doet al de toestellen wel goed en meestal foutloos.
Het enige probleem is dat hij nogal snel is afgeleid en veel wil gaan snuffelen. Ook als er iemand het plein op komt dan wil hij die persoon altijd eens gaan groeten (hij is nogal heel sociaal :+ ).

Onze kleine Flynn gaat een heel ander karakter hebben dat kan je nu al zien. Hij wil echt werken en iets doen voor zijn baas, Bent is rustig en een echte knuffel. Foto's kan ik nu niet plaatsen aangezien ik op mijn werk ben. Vanavond plaats ik wel enkele foto's en een filmpje.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:17

emilieke schreef:
Hoi allemaal ik ga me hier ook even melden.
Mijn moeder doet ook aan agility met haar border collie Bent. Hij is wordt 2 jaar in april en doet nu ruim 1 jaar agility. Mijn moeder en Bent gaan 4 mei hun eerste officiele wedstrijd doen. Ik steun ze op iedere training en ben sinds het begin elke keer meegegaan om het zo ook wat te leren en ik oefen thuis dan wat met Bent.
Sinds kort heb ik een nieuwe border collie pup gekregen waarmee ik agility ga doen, zijn naam is Andtanya Magic Flynn. Hij is nu 12 weken oud en nog wat te jong, als hij ongeveer 1 jaar is ga ik beginnen met agility.

Bentje is voor een border collie nogal traag, maar hij doet al de toestellen wel goed en meestal foutloos.
Het enige probleem is dat hij nogal snel is afgeleid en veel wil gaan snuffelen. Ook als er iemand het plein op komt dan wil hij die persoon altijd eens gaan groeten (hij is nogal heel sociaal :+ ).

Onze kleine Flynn gaat een heel ander karakter hebben dat kan je nu al zien. Hij wil echt werken en iets doen voor zijn baas, Bent is rustig en een echte knuffel. Foto's kan ik nu niet plaatsen aangezien ik op mijn werk ben. Vanavond plaats ik wel enkele foto's en een filmpje.

Superleuwk!!! Welkom *\o/*

Ik heb morgen weer training, dan gaan we weer heeul goed trainen voor de wedstrijd komende zondag :)) Vorige keer was ik met mijn knappe Happy 1ste <3 Hopen dat we deze keer weer op zo'n goede plaats eindigen!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:19

Hallo ik ga me hier ook melden :)

Hoi :Y)

Samen met Jesda (Flappie) deden/doen wij ook behendigheid.

We waren erg fanatiek tot dat ze een ongeluk kreeg waarbij ze haar beide bekken had gebroken en haar linker pootje verlamd raakte (voor het hele verhaal, even PBen)

Dit is mijn Flapperd:

Afbeelding