_SantOs_ schreef:Klopt, veel ligt aan de opvoeding.
Ik (nja wij, mijn vriend ook) zijn vanaf het begin af aan heel consequent geweest. Mijn moeder totaal niet, bij haar is Bram echt een draak.
Mijn ouders bezitten de mams van Bram (genaamd Ukkie). Ukkie heeft nu 2x een nest gehad. Eerste nest 3 pups (1 pup overleden, 1 pup naar een vriendin, 1 pup naar tante), tweede nest 4 pups (ik 1 pup, nicht 1 pup, 2 pups naar tante). Bram is van het tweede nest. Van het tweede nest zijn er twee naar mijn tante gegaan, zus van mijn moeder. Je ziet dat ze er hetzelfde in staat als mijn moeder, die Jacks daar zijn hyperactief, luisteren niet en doen alles wat ze willen.
Ik kijk ook veel naar Dog Whisper, best leerzaam moet ik zeggen. Mijn moeder vind het onzin maar bepaalde dingen zorgen wel voor overwicht. Bijv.: het wachten met eten en pas gaan als baas het zegt, naast de baas lopen ipv ervoor rennen en trekken aan de riem, baas eerst naar binnen dan hond.
Dit soort dingen doen mijn ouders niet en je ziet ook dat ze, vind ik, slechter luisteren.
@EmptyWords: de Mechelaar van mijn moeder ook, goede ouders, nooit papieren aangevraagd maar ze is super blij met haar.
Wat leuk dat je de moeder ook kent! De vader van Blitz is van de ex van mijn moeder, en de moeder en opa zijn van kennissen. Allemaal super lieve en rustige hondjes!
Ik kijk ook vaak naar de Dog Whisper, erg leerzaam! De dingen die jij noemt doen wij ook allemaal, en Blitz kan allemaal kunstjes dit vind hij heel leuk.
EmptyWords schreef:Ze zijn zeker onvermoeibaar, druk voor alles in...niets is ze te gek, maar met een beetje consequente opvoeding hele leuke hinden die door het vuur gaan voor je.
Jr zijn ook eeg sterk... Onze binkey heeft een dubbele hernia en sinds een week is hij van de pijnstillers af....nou, hij is niet te stoppen... kunnen weer eenruur wandelen en hij rent weer met de rest mee...
Mijn Jack Russel is niet heel druk gelukkig, hij kan wel heel druk en fanatiek zijn buiten maar in huis is hij heel lief en rustig!
Inderdaad sterke hondjes! Wat fijn dat het zo goed gaat met Binkey!
Mijn Blitz is wel echt een aansteller, hij rent heel boos op honden af maar als hij er eenmaal is en de hond doet een sprong naar voren rent hij piepend weg!
Haha ze zeggen niet voor niets; kleine hondjes in een grote verpakking!!