Ymor schreef:Nee precies. Mijn kleintje kan ook heel goed met grotere. Wij hebben hier elk jaar een labrador die hier vakantie komt vieren en hij speelt met de dog op stal. Maar op puppy cursus heb ik ook heel veel honden gezien die niet sociaal waren. Die wil ik gewoon niet bij mijn hond.
Maar dat voorkom je toch niet in het dagelijks leven?
Ik had een onzekere pup, ben zelf niet bang uitgevallen en ervaring zat met honden maar er is nu paar keer een los lopende, niet naar de baas luisterende of ontsnapte pup/jonge hond op mijn pup gedoken tijdens de les, ze pikken hem er gewoon uit omdat ze weten dat hij niks terug doet. Daarom wil ik zeker niet het hele boeltje bij elkaar los hebben. Als ik ga wandelen kom ik vrijwel elke dag wel bekende en vertrouwde honden tegen waar mijn nu jonge hond even lekker mee kan ravotten en dan heeft hij natuurlijk mijn andere hond nog.

Hoe vaak ik met mijn joekels asosiale kleine honden tegen ben gekomen, blerend en hangend in de lijn, dagelijks werk was dat en gaf grote irritatie, daarbij kon ik altijd met mijn reu van 90 kg naar de DA om hechtingen te laten zetten maar mijn grote lobessen hebben nog nooit een andere hond een rit naar de DA bezorgd. Grote of kleine honden hebben allemaal hetzelfde hondengedrag, daar zit geen enkel verschil tussen, daarbij zijn ze ook niet van suiker en worden ze niet gelijk dood geslagen door een grote voet.