Kat vermist, kan een chip "verdwijnen"?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Re: Kat vermist, kan een chip "verdwijnen"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 17:32

stel dat de chip stuk zou zijn, dus niet "gewandeld", dan kun je hem wel voelen, hij hoort in de nek te zitten, tussen de schouderbladen. Het heeft de grootte van een rijstkorrel. Bij mijn katten kon ik ze altijd voelen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 18:50

Morgen tussen 4 en 5 brengen wij hem weg... De vindster is echt een engel, ze heeft wel 5 keer gevraagd of we het zeker weten en we liever niet de voordeel van de twijfel nemen, maar ik kan het niet.. Hoewel ik het zo graag zou willen dat hij Tamale is, ik wil mezelf niet voorliegen. Ik zal altijd de twijfel hebben of hij het wel echt is.

Zoals de kleine dingen er zijn die mij doen twijfelen dat hij het wel is, zijn er ook dingen die mijn doen denken dat hij het niet is.
Klein voorbeeldje, Tamale is een alleseter, vreet alles wat los en vast zit (bij wijze van). De hond kreeg zojuist een paar kliekjes, normaal zou Tamale daar opgedoken zijn, maar de kat rook even en liep weg... Dan twijfel ik dus..

De vindster was gek op de kat, ik voel me inmiddels bijna schuldig dat we hem hebben mee genomen... Maar ik moest het zeker weten, ik moest weten dat het Tamale niet was. Voor mijn gevoel weet ik dat nu.

Overigens als de vindster hem niet terug had gewild, had ik hem wel gehouden hoor! Het is een onwijs leuke kat, alleen niet mijn kat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:52

Erg jammer voor jullie! Maar het is goed dat je dat nu ook weet :) En voor de kat? Die krijgt een gouden leven bij die vrouw :)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:56

Ik vind echt dat je dit top doet :j
Ik denk dat de vindster dit ook heel erg waardeert.
Het is alleen wel heel erg jammer dat je nu nog steeds niet weet wat er met Tamale is gebeurd -O-

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:15

Wil je foto posten?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 19:21

Ik zal zo even een foto maken van look-a-like Tamale, in fatsoenlijk licht, en een foto van Tamale...

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 19:27

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:53

Ik zou graag een foto van de linkerzijkant willen zien van de kat die jullie nu in huis hebben ;-)
Jammergenoeg zie je in de advertentie enkel foto's van de voorkant..

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:56

Ze lijken inderdaad heel erg op elkaar, maar ik denk dat je twijfel juist is. Kijk maar goed naar de stand van de ogen en de neus. Die zijn net even anders.

Kop heeft ook een andere vorm. Tamale heeft een rond kopje en die andere een smallere, langere.

Daarnaast, de kleur. De gevonden kat is echt bijna zwart achter op zijn hoofd en de tekening richting ogen staat dichter bij elkaar. Bij Tamale zijn de strepen meer uit elkaar en het grijs wat duidelijker te zien tussen de strepen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 19:58

De kat is nogal bewegelijk, heb een paar foto's geprobeerd te maken, maar meneer heeft er geen zin in.. Hij loopt het hele huis door, maar ik ga mijn best doen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:27

Ik vind de foto's ook niet overeenkomen, de dikke zwarte strepen bij de ene kat zit op de voorpoten een stuk hoger dan die bij de ander.

Je gevoel was dus juist, fijn dat de vindster een goed mandje wil bieden :)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 20:31

Fijn dat jullie dat ook wel vinden. In het echt ziet hij er wel anders uit dan op de foto moet ik eerlijk zeggen, vandaar dat de twijfel ook groter was toen ik hem in het echt zag.

Ik begon al even te twijfelen of ik er wel goed aan deed, maar ik ben er wel zeker van. Bij de vindster heeft hij een super huis, daar ben ik van overtuigd.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 09:01

Ik vind de foto's ook niet overeenkomen. Je zou het met absolute zekerheid moeten kunnen zeggen als je de linkerkant vergelijkt toch? Daar heeft Tamale een vrij typische tekening op haar vacht.
Ik mis op de gevonden kat ook duidelijk de scherpe strepen van de buitenste ooghoek naar de hals.

Denk ook echt dat het Tamale niet is...

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 10:37

Gisteravond katje weg gebracht, heb voor de vindster en haar kleindochters nog wat lekkers mee genomen. Ze was erg blij dat ze hem weer terug had, maar vond het wel jammer voor mij. Maar het voelde alsof ik iets goeds had gedaan haha.

Bedankt voor jullie hulp en tips! De zoektocht naar Tamale gaat gewoon door, ik geef hem niet op.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:43

Wat naar dat je je kat al zo lang kwijt bent :(
Sterkt en ik hoop echt dat jullie hem vinden!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:50

Ik vind de foto's ook niet lijken.

Denk dat je hiermee een goed besluit hebt genomen!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:45

Als ik de foto's zie, kan ik me je verwarring wel voorstellen...

Als ik één van mijn katten zou missen ( die werkelijk op beide foto's lijkt :j ) dan zou ik er ook zeer zeker mee aan de slag zijn gegaan.

Fijn dat deze kat in elk geval een fijne thuis heeft en ik wens jullie veel succes en geluk met de zoektocht naar jullie eigen Tamale !

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:56

De gevonden kat heeft duidelijk een M boven zijn ogen en Tamala niet.
Maar groot gelijk dat je bent gaan kijken hoor! Rare reactie van Amivedi. >;)
Ik hoor vaker dat ze niet de moeite nemen om een match (willen)te maken.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:48

Ik wou dat ik mee kon helpen zoeken, maar ik woon totaaal niet in de buurt :(:)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 17:07

Dank jullie wel!

Ik heb overigens wel goede ervaring met een ander meldpunt van Amivedi, waar ik wel heel erg vriendelijk werd behandeld. Ik kreeg daar laatst nog een mail van met de vraag of ik Tamale al terug had. Het is dus echt maar 1 vrijwilligster helaas.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:11

Tja en ze doen het nog wel vrijwillig

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:25

Zoals al eerder door iemand werd aangegeven krijgen mensen van de AMIVEDI ook wel eens te maken met mensen die zo goedkoop aan een huisdier willen komen
en ze zullen ongetwijfeld veel met "rare reacties of figuren te maken krijgen.
Dat zou kunnen verklaren dat ze wat hmm apart :P reageerde. Niet dat het de goede manier is om te doen maar misschien is het een verklaring. Ik neem aan dat wanneer je zoiets als vrijwilligerswerk doet je er niet op uit bent om mensen expres onvriendelijk te behandelen.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 07:17

heb je alweer nieuws?
of is de zoektocht nog in volle gang?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 07:51

justkid schreef:
Zoals al eerder door iemand werd aangegeven krijgen mensen van de AMIVEDI ook wel eens te maken met mensen die zo goedkoop aan een huisdier willen komen
en ze zullen ongetwijfeld veel met "rare reacties of figuren te maken krijgen.
Dat zou kunnen verklaren dat ze wat hmm apart :P reageerde. Niet dat het de goede manier is om te doen maar misschien is het een verklaring. Ik neem aan dat wanneer je zoiets als vrijwilligerswerk doet je er niet op uit bent om mensen expres onvriendelijk te behandelen.

O, jawel hoor. Wij hebben zelfs iets meegemaakt wat gewoon laster was, liep zelfs via Bokt. We werden conpleet zwart gemaakt terwijl ze onze ( en de echte, bleek later ook bij hun) kant van het verhaal van ons niet hoefde te horen want ze wilde niet spreken met ' mensen zoals jullie' .

Amivedi is een prut organisatie -O-

TS, ik vind dat je zo'n enorm sterke keuze heb gemaakt, heb echt diep respect voor je!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 09:45

De zoektocht is nog steeds bezig! Ik hou marktplaats en amivedi in de gaten. Ik voel me wel een beetje hopeloos, want wat kan ik nog meer doen? Nu na vier maanden weer een flyer ophangen in de supermarkten? Weer een briefje bij de buren door de brievenbus doen? Weer posters ophangen in het bos?

Ik moet eerlijk zeggen, voor Tamale zoek raakte had ik nog maar 1 keer van amivedi gehoord, en dat was toen een hond van een kennis weg liep. 'S middags kwamen zij daar achter, heb ik de politie gebeld die mij doorverwees naar Amivedi. Daar kreeg ik dezelfde vrouw in kwestie aan de telefoon, die ze "Oh, maar hij is vanmorgen al gevonden, je belt wel heeel laat!"
Ik vraag me af hoeveel mensen denken om op zo'n manier goedkoop een kat te krijgen, via marktplaats worden ze vaak gratis aangeboden...