Dus dit is onze samenleving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:48

xSlvna schreef:
As je dat nogges zecht tegen mij heb je een sjlaag in je nek :+

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:49

Het schrijven lijkt nergens naar, alleen...............
Heeft een katteneigenaar er ooit wel eens over nagedacht wat voor een overlast hun anminnig huisdier veroorzaakt??? heb voor heel veel geld een kattenverdrijver geplaatst, om een kat UIT mijn tuin te houden.
Zou het zo prettig vinden als kattenbazen er eens voor zorgden dat hun geliefd huisdier thuis op de bak schijt en niet in de tuin van de buren. Scheelt mij 3 weken huishoudgeld, vieze vingers, stank, gesloopte planten en nog meer ongein }:)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:51

Kat van TS is een huiskat as far as I know :+

Trouwens, als iemand het zielig vind dat ik de katten met water de tuin uit jaagd stop ik er wel mee joh, komen ze wel fijn 2 maal per week alles weg halen :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:53

Jeetje wat een verschrikkelijk slecht briefje. Zowel in taalgebruik als in wat hij de kat en eigenaar verwenst.

Dat iemand het niet fijn vindt dat andere katten in hun tuin komen en ook nog stront achter laten prima. Dat hoort ook niet en als er overlast is hoort de eigenaar van de kat ook gewoon actie te ondernemen dat het niet meer gebeurd.

Echter ga je toch niet zo'n ontspoord briefje sturen. Je wenst toch niets of niemand de dood toe zou ik zeggen. Ik vind het soms toch jammer dat ik ook mens ben.. als je bedenkt dat zo iemand misschien wel de buurman kan zijn waar je in de supermarkt net nog een leuk praatje hebt staan maken.

Nayomie

Re: Dus dit is onze samenleving

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:55

Maar wat ik mij afvraag, als die persoon er last van heeft, waarom heeft hij/zij niet eerder van zich laten horen ipv zo'n dier te vergiftigen (als dit gebeurd is)?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:55

Nee dit is niet onze samenleving, maar gewoon 1 persoon die het e.e.a niet op een rijtje heeft..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:56

Wat asociaal zeg, echt niet goed wijs, kom op, dat je katten niet leuk vind oke, maar pest ze dan door er een emmer water over te smijten. Dat je dat alleen al durft zeggen van die vergiftiging.

Tante van mij had ook een hond vroeger, prachtig beest. Blijkbaar gooide de buurman in alle tuinen lood, zodat de dieren het zouden eten.
Hond is gestorven, in zijn eigen tuin, was nog geen 1jaar. Echt heel triestig ... ;(

Je kunt vloeken op eigenaren, ook al is het hun kat niet die kakt in je tuin, maar je dreigt niet met het vergiftigen van een dier. Vreselijk gewoon. En dan die taal ...

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:56

Wij hadden ook last van katten in de tuin, we hebben een grote vogel volière staan, je begrijp wij zien liever geen katten.

Maar we blijven dierenvrienden en een kat vergiftigen is .. beneden niveau.

Nu hebben wij op de schutting een stroomdraadje geplaatst en daar waar ze over de schuur meestal binnenkwamen een dubbele stroomdraad. Het is een klein stroomkastje en doet even zeer als ze eraan zitten.

Het werkt, wij blij en de vogels ook, de katten kunnen vanaf de schuur toekijken :D

Ik hoop de de kat snel terecht is.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:01

wat belachelijk zeg!

de hele buurt heeft hier katten (ikzelf ook) die allemaal vrij rondlopen, en ik heb nog nooit last gehad van hun kak. Katten begraven dat namelijk. Daarbij is het ook maar klein (in tegenstelling tot een hond bv)
En zeg, als je zelfs daar al niet tegen kan? Een beetje verdraagzamer nee? Een kat is nog altijd een (redelijk) wild dier, dat kan je niet even gaan dwingen om juist dààr naar toilet te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:03

Ik ga even niet in op de discussie, maar vind het onvoorstelbaar grof en wreed om zo'n briefje te sturen.

Wat ben je dan een verschrikkelijk naar persoon, soms schaam ik me om een mens te zijn, werkelijk.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:05

ManonGrr schreef:
eenitraM schreef:
Ja sorry hoor, maar katten poepjes zijn ook echt té smerig voor woorden...

ben jij nou serieus?

Mijn tuin wordt íedere dag weer ondergescheten door de loslopende eigendommen van "liefhebbers". En nee, de poep wordt niet eens meer begraven, blijft gewoon liggen zodat je er makkelijk in trapt. Minstens 5 drollen per dag, overal in de tuin die mag ik opruimen terwijl ik er niet om gevraagd heb.
Mijn buren hebben zelfs hun tuin vol GLASSCHERVEN gegooid, zó zat waren ze al die poep want de katten kakten ook bij hun alles onder, terwijl ze zelf 2 katten hebben en naast ons kwamen wonen vanwege al dat leuke groen...
Ik kan mijn konijn niet op het gras hebben lopen vanwege alle drollen op het gras, lekker fris.

Dus ja, loslopende katten kunnen ècht overlast geven. En sommige lieden gaan dan over tot hele akelige maatregelen. Daar worden dan onschuldige dieren het slachtoffer van. Hopelijk komen jullie erachter wie het is, en ik hoop voor jullie dat het bluf was.

Ik laat mijn konijnen trouwens ook niet bij een ander in de tuin lopen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:11

Je hebt toch van de doppen voor in de tuin?

Wat onzin schamen dat je een mens bent..? Jij doet dat soort dingen toch niet, waarom excusseren voor iemand die je niet kent. Geef zelf t goede voorbeeld, meer kun je niet doen.

Weet niet of de kat al is opgegeven, maar kopietjes maken en overal ophangen met de vraag of de lafbek zich wil melden zodat je vriend hem een cursus nederlands cadeau wil doen?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:15

En dan niet al te net geschreven, anders snapt die lafbek hem niet :+

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:16

De manier waarop verdient geen schoonheidsprijs... maar ik snap het op zich wel....

Wij hebben hier 3 jaar geleden de hele tuin opnieuw aangelegd, maar hebben het eea moeten aanpassen omdat onze tuin werd gebruikt als kattenbak. Voor ons meer kosten, meer werk etc... en dat allemaal omdat iemand anders zo nodig een kat moet hebben.
Ik heb er zelf ook 3, maar die komen alleen buiten in de ren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:17

Sammie schreef:
Je hebt toch van de doppen voor in de tuin?

Wat onzin schamen dat je een mens bent..? Jij doet dat soort dingen toch niet, waarom excusseren voor iemand die je niet kent. Geef zelf t goede voorbeeld, meer kun je niet doen.

Weet niet of de kat al is opgegeven, maar kopietjes maken en overal ophangen met de vraag of de lafbek zich wil melden zodat je vriend hem een cursus nederlands cadeau wil doen?

Ik heb geen last van katten in de tuin, ik heb honden :)

toen ik een kat had hield ik 'm binnen (net als TS overigens)

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:23

Ik denk niet dat dit een serieus briefje is, maar gewoon iemand die je probeert te sarren na het zien van de posters...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:53

Nu ben ik wel iemand die in de zomer vloekend en grommelend de kattenstront uit de tuin vist en daarbij kan het wel eens voorkomen dat de kattenpopulatie binnensmonds vervloekt wordt.
Deze brief is er echter mijlenver over, ik denk dat daar iedereen het wel mee eens is.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:02

Dat er zulke mensen bestaan op de wereld! Heb dan het lef om je naam eronder te zetten! -:(-
Zo is mijn kat ook nooit meer terug gekomen....

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:47

Ja het is een knetterasociaal briefje en je hebt het recht niet om een ander zijn kat te vermoorden. Maar het is toch wel best asociaal en hinderlijk om stront in je tuin te krijgen van de katten van al je buren...

Ik zou persoonlijk gewoon geen kat nemen als ik in een woonwijk zou wonen. Bij mijn ex de kattenstront van de katten van mijn buren aan mijn handen gehad als je vrolijk bloembolletjes aan het planten bent en een kat die in ons huis had gepist en gesproeid omdat de tuindeur 5 minuten open stond....

Houd je kat binnen of neem geen kat als je in een stad of dorp woont...

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:22

Wat een achterlijke zeg, allemiezers.

Ook een aantal zeer vreemde reacties hier in het topic, maar goed.

Wat ga je voor actie ondernemen nu? Ook nog niks van de kat vernomen? :(:)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:25

Zo'n briefje zou ik uitvergroten en overal ophangen met de mededeling dat je niet gesteld bent op dergelijke reacties en dat je kat nog steeds kwijt is.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:31

Doe alsjeblieft aangifte. Probeer eventuele vingerafdrukken op het briefje niet te verknoeien door er zelf aan te komen met je vingers, gebruik plastic handschoenen. Heb je het briefje er al afgehaald, dan met pincet vastpakken. Waarom? Mogelijk heb je te maken met iemand die stelselmatig dieren mishandelt. Misschien zijn er wel meer katten vermist. De politie is daar erg scherp op!
Daar komt bij dat dierenmishandeling een voorteken kan zijn van psychopatie en erger. Denk dus niet op voorhand dat de politie je niet zal willen helpen.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:32

mijn god. als ik zou weten wie het was zou ik mijn kattenbak voor Zijn deur omkiepen en weglopen :+

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:35

Diep beschamend dat dit iemand is die als medemens moet doorgaan....
Sarren of serieus bedoel, ik zou me nu persoonlijk wel meer zorgen maken om de kat.
Irritaties om kattenpoep kan ik zeker begrijpen maar op deze manier uiten?
Nee zeker niet, daarom ben ik ook blij dat die van mij op de boerderij woont met nog een aantal en vrij uitloop en scheitmogelijkheden heeft.
Geen gezeik met de buren!

@ littlesannie: :') das een goeie, daarna wel goed je kat binnen houden voor je hem aan een stokje vind

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:36

LukieBradley schreef:
@ littlesannie: :') das een goeie, daarna wel goed je kat binnen houden voor je hem aan een stokje vind

haha ohja gebraden kat aan een stokje op je deurmat kun je dan terug verwachten. zou inderdaad de kat dan maar goed verstoppen :+