Het is mij niet helemaal duidelijk wat je doel is.
Wil je je niet irriteren aan de hond? Wil je positieve energie naar de hond uitstralen, voor de hond? Wil je het leuk hebben met de hond?
Hoe dan ook, het begint met negeren. Wil je verder nog positief iets doen/uitstralen naar de hond dan kun je iets leuks gaan doen met d'r. Zoals bijv. clickertraining, waarbij je het gewenste gedrag van de hond beloont en al het ongewenste negeert. Negeren is niet zielig en ik denk voor jou een stuk fijner. Het gevoel bekruipt me dat je 'iets moet met die hond', terwijl je dat helemaal niet wilt. Doe dan gewoon de dingen die je anders zou doen, maar negeer de hond. Dus gewoon lopen en hond moet meelopen. Moet je heel even wachten tot ze klaar is met poepen? Speel een spelletje op je telefoon, speel het level uit bijv. en loop dan pas verder (ook al is de hond dan misschien al 5 min. klaar).
En daarnaast zou ik binnen dus zoek-spelletjes of clickertraining gaan doen. Iets waarbij alle input van de hond goed is.
Susanne
Geplaatst: 12-03-13 18:09
Ik denk dat ik wel snap wat TS bedoelt. Wij hebben ook een hond gehad waar ik me echt werkelijk kapot aan ergerde. Wat een vreselijk dier vond ik dat. Het liep en deed alsof hij de koning himself was. Wat er misschien ook wel mee te maken had was dat hij vreselijk werd voorgetrokken door mijn ouders (ten opzichte van onze andere hond). Die etterbak kon werkelijk niets fout doen, terwijl de brave hond 'het altijd deed'. Heb er dan ook geen traan om gelaten toen het beest eindelijk dood ging.
En nee, ik ben geen gefrustreerde puber met een toetsweek of iets dergelijks. Ik mocht dat beest gewoon niet
TS, het is de hond van jouw moeder zeg je. Dan gaat zij dat beest ook maar fijn uitlaten en een half uur wachten tot hij klaar is met kijken haha. Jij houdt je lekker bezig met het andere hondje, negeer die andere, dat is helemaal niet erg! Je moeder heeft tenslotte ervoor gekozen om die hond in huis te halen, haar verantwoordelijkheid. Je hoeft echt niet je best te gaan doen om beste vrienden met die hond te worden. Mocht het een keer voorkomen dat je hem moet uitlaten, tel dan maar tot 10 en laat die hond voor wat ie is
Jellee, maar ook daar kon de hond weer niets aan doen, maar was het de fout van de geleiders...
je hoeft ook idd echt niet je best te doen om dikke vrienden te worden, maar wel om het dier niet nog onzekerder te maken en hem netjes, eerlijk en open te behandelen. zonder dat je blijft hangen in het idee `het is een chi en ze is irritant` want daar word ie niet minder irritant van
verootjoo
Geplaatst: 13-03-13 18:30
Jelleee schreef:
Het liep en deed alsof hij de koning himself was.
het is een hond. Dit is toch echt een menselijke gedachte... Maar ik zie hem al helemaal lopen