welke hond om mee in de bossen te nemen met paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:22

en dan helemaal naar zweden? :| :| :brr:

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:36

Parson russel terrier *D
vanaf pup af aan goed opvoeden en je hebt een wereld hondje.

Hij gaat mee naar de paarden,mee het bos in, de hei op,de auto in,op visite kortom binnen rustig en buiten vol energie.

Ted is nu 8 jaar en super fit en gespierd, hij is ook nooit ziek.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dyonepooh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:39

Ik zou zeggen Herder os Husky! Wij hebben zelf op stal ook een Herder, Die is perfect opgevoed en kan makkelijk mee! Al zou ik wel kijken of je m vanaf pups af aan kan nemen! Dan kan je hem helemaal zelf opvoeden! :j

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:36

Ik heb een border collie die altijd meegaat. Gekregen toen ze één jaar oud was, en zo goed als "onbeleert".
Heeft een sterk instinct voor schapen drijven, en is daarvoor getraind; Ik kan met haar door een gebied vól loslopende schapen rijden zonder dat ze daar ongevraagd iets mee doet.

De huskies die ik ken zouden totaal ongeschikt zijn om mee te laten rennen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:17

essiesilly schreef:
en dan helemaal naar zweden? :| :| :brr:

Ach dat went wel en je zit net te vertellen dat ze een dikke ondervacht hebben.

Een husky zou ik zeker niet doen, veel te eigengereid en zelfstandig, dikke kans dat je hem pas een paar uur later weer ziet. Bovendien heeft die meer beweging nodig dan een buitenrit per dag.

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:45

riannezweeds schreef:
;) ik zou het liefst een golden retriever of iets hebben maar is dat een goed idee? moet een goedzak zijn ivm zorgboerderij liever geen herders, hij moet de baas wel beschermen als ik op stal ben in het donker, voel me dan nooit zo geweldig met alles, ook zou het gezellig zijn als hij gewoon langs de bakrand gaat liggen soms ;)

Bij mijn verzorgpaarden hebben we een witte herder super braaf en een goedzak, loopt mee los door de bossen gaat wel op pad voor zichzelf maar houd ons altijd in de gaten.... Das het voordeel van een herder ze zijn echt baas gericht en als je een goede roedelleider bent komt dat vast goed en ook voor een zorgboederij kan een herder geen kwaad. Heb zelf 3 jaar lang op zorgboerderijen gewerkt en ik vind een herder wel geschikt... Omdat het verschrikkelijk lieve honden zijn en laat je ze goed kennis maken met de cliënten... Dan zijn er geen problemen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:45