Actief met je hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: Actief met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 15:56

Je moet daar handig gebruik van maken :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:08

merrieveulen schreef:
@ Essiesilly, dat klinkt goed! speuren lijkt mij ook wel leuk om te gaan doen op zich, maar een dogtrail (tenminste ik denk dat dat een trektocht is met de honden zeg maar?) klinkt ook super!

ja allebei is super leuk, dogtrail is gewoon heel gaaf om dat 1x per jaar te doen (wees wel fit en heb ook een fitte getrainde hond)
met deze doe ik mee:
http://www.dogtrail.cunos.nl/index.php? ... gtrail.htm

@ hilde, ik weet nog niet of ik dat met chip of jolie ga doen, ik heb info aangevraagd en raad eens... een vet goede beauceron die ook echt ingezet word!
http://www.verenigingveluwsereddingshon ... ina85.html

Ivon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:09

Naast de dagelijkse flinke wandelingen train ik ook behoorlijk veel met mijn Duitse Herders; een is erg fanatiek met de dogfrisbee en combisport, voor de combisport doen we natuurlijk ook behoorlijk wat gehoorzaamheid, binnenkort GGB examen. Met de andere het sportspeuren en gehoorzaamheid (ook momenteel GGB niveau). En met een ander ben ik net begonnen met combisport.
Omdat ik ook zelf veel op het veld sta om lessen te geven, doen mijn honden regelmatig mee in mijn lessen.

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 16:13

Leuk topic!
Sinds een jaartje heb ik een kruising mechelse herder x schotse collie reu. Het is onze eerste hond en hij is nu 2,5 jaar.
Ik ben nu bezig met gehoorzaamheid A, de Jonge hondencursus hebben we al afgerond.
Gemiddeld fietsen we 2 keer per week, 2 keer per week gaan we naar het bos en 1 keer per week heb ik cursus. Regelmatig gaat hij mee naar familiebezoek wat hij geweldig vindt.

Verder is hij veel buiten omdat ik ook paarden heb die ook veel buitenwerk met zich meebrengen. Gelukkig hebben we thuis aardig de ruimte en scharrelt hij veel rond.
Oja, verstop-spelletjes, balletje gooien, gehoorzaamheid oefeningen en spelen vind hij geweldig en doen we dus ook regelmatig.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 18:17

Oh dat dogtrail lijkt me echt helemaal het einde! Mijn hond is er nu nog niet klaar voor maar dat vind ik echt wel een optie voor de toekomst!

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:34

love_Soraya schreef:
Jammer Jenny 21 dat je geen flybal kan vinden bij je in de buurt, mag ik vragen wat EG2 betekend? of is dat gehoorzaamheid niveau 2?

Klopt, je start met puppycursus en daarna Elementaire Gehoorzaamheid (EG) 1t/m3.
En daar na evt. GG 1t/ m3 maar zover zullen we wel niet komen :')

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:42

Wat een leuke ideeen komen hier voorbij zeg!
Ik kan echt leuke dingen verzinnen nu,

ik doe met mijn beagle veel trainen op gehoorzaamheid,
Aporteren / zoek-denk spelletjes, en gewoon lekker spelen rennen en ravotten!
Wij gaan in mei de laatste gehoorzaamheid cursus doen,
Dan hebben we ze allemaal gehaald,
Dan wil ik denk verder in de behendigheid! Of speurwerk,
Maar met speurwerk ben ik wat voorzichtig,
Ze gaat nu bijna nooit haar neus achterna, en ben bang dan wel.... :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 06:57

MyHu schreef:
Oh, een labrador! Ik zou denk ik sowieso gehoorzaamheid gaan doen, en dan kijken waar hij goed in is en het belangrijkste, of hij dat leuk vind.

Dankje voor de tip! Ik vind het inderdaad het belangrijkste dat we iets doen wat hij leuk vindt. Zo doe ik het ook meer de paarden en dat werkt heel goed hihi! :)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 07:11

Anders heeft je hond er geen plezier in en werkt het niet. Voor de basis heb je toch (bijna) overal gehoorzaamheid nodig.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 07:16

Leuk dat ik dit topic tegen kom! Ik doe namelijk behendigheid met mijn hondjes! Ik heb drie hondjes en met twee ervan train ik en mijn moeder traint met de andere :P Ik heb haar hobby een beetje overgenomen :+
Dit is Cleo waar ik mee train :) Cleo is ooit 2 keer NL kampioen geweest *\o/* <3
Afbeelding
Dit is Happy waar ik ook mee train, maar daar heb ik geen behendigheidsfoto's van, maar wel heleeee mooie fotos die door Ellis van Loenhout (http://evilshots.weebly.com/) gemaakt zijn :)
Afbeelding

En dit is Yentl waar mijn moeder mee traint :) Ook geen behendigheidsfoto's maar wel mooie foto's van een meeting door Veronique(http://duvero.com/) en door Diana(http://www.dianaverburgfotografie.nl/)
Afbeelding
Afbeelding

En mijn moeder met mijn broertje doen frisbee met Yentl en Happy :) (daarom ook die ongelooflijke gave frisbeefoto van Yentl hierboven <3 )En soms doe ik ook mee maar ik ben meer dan de Agility :)
Laatst bijgewerkt door YentlShots op 07-03-13 07:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 07:21

Ik zal binnenkort wel eens een foto van mijn hondjes plaatsen :j

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 07:22

MyHu schreef:
Ik zal binnenkort wel eens een foto van mijn hondjes plaatsen :j

Leuk! Wat doe jij met je hondjes? En wat zijn het voor rassen? Die van mij zijn Border Collie (afgekort gwn BC's :P )

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 07:27

Ik zal al dat het bordercollies waren :P

De vader van mijn hondje is een markiesje en de moeder een kruising. Met o.a kooiker, jack russel,, boerenfox, en nog wat. Ze heeft geen stamboom. Ongeveer 35 cm.

We hebben met Nora twee gehoorzaamheid cursussen gedaan, toen een winterstop, en toen behendigheid. Nu is ze net twee en nu hebben we een soort "parcours" in de tuin waar we elke dag behendigheid doen na een stukje gehoorzaamheid. Ik zou graag nog een soort hulphond cursus doen, met lampen aan, deuren open en dicht enzovoort.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 07:31

MyHu schreef:
Ik zal al dat het bordercollies waren :P

De vader van mijn hondje is een markiesje en de moeder een kruising. Met o.a kooiker, jack russel,, boerenfox, en nog wat. Ze heeft geen stamboom. Ongeveer 35 cm.

We hebben met Nora twee gehoorzaamheid cursussen gedaan, toen een winterstop, en toen behendigheid. Nu is ze net twee en nu hebben we een soort "parcours" in de tuin waar we elke dag behendigheid doen na een stukje gehoorzaamheid. Ik zou graag nog een soort hulphond cursus doen, met lampen aan, deuren open en dicht enzovoort.

Leuk!! Een markiesje altijd wel superschattig en heel leuk!!! Kooikers vind ik ook erg leuk :) Wij hebben idd ook zon parcoursje in de tuin :) Leuk om zo te oefenen :j

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 07:32

Ja, ze ziet er echt uit als een puppy. Dat denken veel mensen ook :P

Wij hebben drie zelfgemaakte hindernissen, een slalom en een door. Tunnel wil ik graag nog bestellen.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:39

MyHu schreef:

Wij hebben drie zelfgemaakte hindernissen, een slalom en een door. Tunnel wil ik graag nog bestellen.

Jaaa die van ons ook, Happy dan. Happy is 4 jaar maar iedereen die denk echt nog dat ze een puppy is <3
Afbeelding
Ff serieus, dit is toch net een puppy <3 <3 <3

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:11

Wat een leuk topic!

Ik heb wel een aantal vraagjes. Ik heb een hondje van 8 maanden, kan je daar al veel geestelijke spelletjes mee doen? We gaan niet op puppycursus, maar hij kan de commando's 'zit' 'af' 'blijf' en 'kom' al. Verder weet ie ook precies welk speeltje welke naam heeft en kent ie zelfs al de mensennamen :D
Maar ik wil hem ook weer niet te overbelasten.

Straks in het voorjaar wil ik misschien wel met hem naar cursus gaan, maar door mijn gezondheid en doordat het al snel 25 minuten rijden is, had ik er ook niet veel zin in :o

Ik lees ook veel over snoepjes verstoppen? Maar die van mij snapt echt niet dat hij dat dan moet gaan zoeken, terwijl ie het commando 'zoek' en 'snoepje' wel kent :+
Hoe doen jullie dat precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:17

Juist met een jonge hond kan je denkspelletjes doen, het is alleen maar mooi als ze op die manier moe kunnen worden i.p.v door fysieke belasting. :j Natuurlijk niet te lang, maar dat geldt voor elke hond. Een paar korte spelletjes per dag is beter dan lang trainen.

Als hij het zoeken niet snapt verstop je misschien te goed/moeilijk. Laat je hem zien waar je het verstopt of ga je helemaal uit zicht?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:27

Om te beginnen leg ik de brokjes gewoon verspreid door de huiskamer, terwijl hij eventjes in de gang was en dan roep ik dat ie de brokjes moet zoeken. Vervolgens rent ie naar de kast waar de brokjes in liggen :+
Maar ik zie hem nu door de huiskamer sluipen en hij vond er net al eentje, dus hopelijk zoekt ie verder en geeft ie het niet op en stop ie ermee :+

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:33

Applelover schreef:
MyHu schreef:

Jaaa die van ons ook, Happy dan. Happy is 4 jaar maar iedereen die denk echt nog dat ze een puppy is <3
[ Afbeelding ]
Ff serieus, dit is toch net een puppy <3 <3 <3

Hahah. Mijn hondje snapt het ook niet als hij koekes moet zoeken, ze loopt naar me toe n gaat dan naast me zitten :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 13:26

Misschien beter laten zien waar je koekjes neer legt :D En later pas op de gang, als je hond het door heeft.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:03

Kuggur schreef:
meikemarieke schreef:
Ik heb een kruising border collie x australian shepherd waarmee ik elke week ga schapen drijven.
Het is geen talent, maar hij vindt het geweldig om te doen :)
Daarnaast helpt hij elke dag met de koeien overdrijven (van de ene stal naar de andere), hij vangt ratten en hij jaagt de vogels weg bij kuil. En in de zomer als de koeien buiten lopen, helpt hij mee ze weer naar binnen te krijgen.
Ja de hond moet hier hard werken voor z'n voer :P

Interessant, ik heb een bordercollie voor schapendrijven. Ik hoop eind deze maart aan mijn eerste trial deel te kunnen nemen.

oh leuk! Waar is die eerste trial?? Finn (mijn hond) is een kruising, dus mogen helaas geen wedstrijden doen. Maar daar is hij ook niet goed genoeg voor :D Na bijna een jaar training, heeft hij nog steeds niet door dat hij de schapen bij elkaar moet houden :P Hij is veel te enthousiast, zodra hij een schaap ziet....:P

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:32

Ik denk idd ook dat het verstopspelletje dan te moeilijk is, hou het laagdrempelig zodat je hond gemotiveerd blijft. Een hoop honden slaan af of geven op als het te moeilijk wordt.
Als ze het principe eenmaal doorhebben gaat het vaak in een razend tempo naar een hogere moeilijkheidsgraad.

Mijn hond snapte er in het begin ook de ballen van, ik ben begonnen met zijn half-opgegeten rawhide bot verstoppen, omdat hij dat zó dolgraag wilde hebben. Ik heb hem in de keuken gedaan, achter het raam (dus hij kon me zien), en heb het bot 'verstopt', zo, dat hij door mijn gerommel wist waar ik geweest was, maar het bot vanuit de keuken niet meer kon zien. bij het inlopen van de tuin zou hij het wel vrij snel zien. Ik liep ook met hem mee, omdat ik dan kon wijzen en 'zoek' kon zeggen zonder dat hij zou stoppen, als ik bij de deur bleef bleef hij daar ook een beetje hangen.
Dit werkte voor mijn hond perfect, hij ging in een kwartiertje van 'geen idee' naar 'ik zal overal zoeken tot ik het heb!'
Laatst bijgewerkt door merrieveulen op 07-03-13 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:40

Wat een leuk topic! Zelf loop ik dagelijks met mijn hond en we hardlopen samen. Verder kent ze een hele reeks kunstjes, ze is enorm slim. In de toekomst zou ik graag behendigheid met haar doen, maar op het moment heb ik die mogelijkheid helaas niet.

Het is overigens een Duitse Staande Korthaar van 3 jaar :)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:41

Ik ga in de lente/zomer met mijn jack russell van 3 op, uhm agility heet dat toch? xD Nouja, met hindernisjes, tunnels enz. Hij vind springen super leuk en ik vind het ook leuk om dat met hem te doen.

Hij kent ook veel kunstjes, maar meestal is zijn geduld snel op en kijkt hij gewoon de andere kant op en is hij opeens spontaan doof :') ...

En wandelen vinden we ook leuk, maar met de bal spelen vind hij nog leuker! Lekker rennen... En dat kan hij doen tot dat hij er dood bij neer valt, wat helaas ook een keer bijna is gebeurd, dus daar passen we nu goed op!