Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
merrieveulen schreef:@ Essiesilly, dat klinkt goed! speuren lijkt mij ook wel leuk om te gaan doen op zich, maar een dogtrail (tenminste ik denk dat dat een trektocht is met de honden zeg maar?) klinkt ook super!

MyHu schreef:Oh, een labrador! Ik zou denk ik sowieso gehoorzaamheid gaan doen, en dan kijken waar hij goed in is en het belangrijkste, of hij dat leuk vind.
Ik heb haar hobby een beetje overgenomen
Cleo is ooit 2 keer NL kampioen geweest

Ook geen behendigheidsfoto's maar wel mooie foto's van een meeting door Veronique(http://duvero.com/) en door Diana(http://www.dianaverburgfotografie.nl/)

(daarom ook die ongelooflijke gave frisbeefoto van Yentl hierboven
)En soms doe ik ook mee maar ik ben meer dan de Agility
MyHu schreef:Ik zal al dat het bordercollies waren![]()
De vader van mijn hondje is een markiesje en de moeder een kruising. Met o.a kooiker, jack russel,, boerenfox, en nog wat. Ze heeft geen stamboom. Ongeveer 35 cm.
We hebben met Nora twee gehoorzaamheid cursussen gedaan, toen een winterstop, en toen behendigheid. Nu is ze net twee en nu hebben we een soort "parcours" in de tuin waar we elke dag behendigheid doen na een stukje gehoorzaamheid. Ik zou graag nog een soort hulphond cursus doen, met lampen aan, deuren open en dicht enzovoort.
Wij hebben idd ook zon parcoursje in de tuin
Leuk om zo te oefenen

MyHu schreef:Ja, ze ziet er echt uit als een puppy. Dat denken veel mensen ook
Wij hebben drie zelfgemaakte hindernissen, een slalom en een door. Tunnel wil ik graag nog bestellen.

Natuurlijk niet te lang, maar dat geldt voor elke hond. Een paar korte spelletjes per dag is beter dan lang trainen.
Applelover schreef:MyHu schreef:Ja, ze ziet er echt uit als een puppy. Dat denken veel mensen ook
Wij hebben drie zelfgemaakte hindernissen, een slalom en een door. Tunnel wil ik graag nog bestellen.
Jaaa die van ons ook, Happy dan. Happy is 4 jaar maar iedereen die denk echt nog dat ze een puppy is![]()
[ Afbeelding ]
Ff serieus, dit is toch net een puppy![]()
![]()
En later pas op de gang, als je hond het door heeft. Kuggur schreef:meikemarieke schreef:Ik heb een kruising border collie x australian shepherd waarmee ik elke week ga schapen drijven.
Het is geen talent, maar hij vindt het geweldig om te doen
Daarnaast helpt hij elke dag met de koeien overdrijven (van de ene stal naar de andere), hij vangt ratten en hij jaagt de vogels weg bij kuil. En in de zomer als de koeien buiten lopen, helpt hij mee ze weer naar binnen te krijgen.
Ja de hond moet hier hard werken voor z'n voer
Interessant, ik heb een bordercollie voor schapendrijven. Ik hoop eind deze maart aan mijn eerste trial deel te kunnen nemen.
Na bijna een jaar training, heeft hij nog steeds niet door dat hij de schapen bij elkaar moet houden
Hij is veel te enthousiast, zodra hij een schaap ziet....

...