Sommige mensen... verdienen geen dieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:44

Ts waarom ga je jezelf verdedigen? Is helemaal niet nodig in mijn ogen!
Een hart voor dieren noem ik dat :j

Natuurlijk gaat iedereen hier anders mee om, en heeft iedereen een eigen mening, maar jij staat achter de beslissingen die jij maakt, prima toch??

Het zou bij mij ook echt zorgen voor slapeloze nachten als mijn buren zo met hun dieren zouden omgaan...

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:14

Brainless schreef:
Citaat:
Tijdens de vakantie pas ik altijd op de honden en katten van vrienden van mij. Ik verwen ze die drie weken ook schandalig. Lekkere voeding, botjes etc. etc. Niets mis mee toch? Ze krijgen hetzelfde als anders alleen wat extra's. De honden mogen op de bank wat ze normaal niet mogen. De katten mogen binnen. De eigenaren interesseert het niets. Als ze weer terug zijn doen ze het toch weer op hun manier.

Een heleboel mis mee.
Zo is mijn paardje weer bevangen geraakt omdat degene best vond dat mijn paardje op het gras kon, dat ze best ander (en meer) brok mocht.

Als ik mijn hond naar jou breng en daar mag hij op de bank; prima jouw huis.
Maar om in mijn eigen huis de hond op de bank te laten vind ik niet kunnen.
Mijn kat mocht niet de slaapkamer, oppas vond het wel gezellig.

Wij hebben zeker 1 week met een jankende/schreeuwende kat voor de slaapkamerdeur gezeten.
-O-

Ik ben geen kleuter van 5 jaar en weet wat ik doe. Die beesten zijn goed opgevoed (met strenge hand dat weer wel) en weten wanneer wij er zijn en wanneer het baasje weer terug is. Ik zal het nog eens herhalen. De baasjes weten het en hebben er geen problemen mee. Het zijn mensen die de honden na een scheiding hebben moeten houden omdat de partner die weg ging geen ruimte had. Dit geldt ook voor de katten. Bij ziekte wordt er geen dierenarts geraadpleegd. Wat ik zeg, aardige mensen maar voor hun dieren vergelijkbaar met de buren van TS. Dus als wij er zijn dan is het feest 3 weken. Ik ga veel met ze wandelen terwijl ze normaal blij moeten zijn met 3 keer t.w. in de ochtend, eind van de dag en voor het naar bed gaan. Ze krijgen volop aandacht dus nee, niks mis mee!

De katten zien ze normaal nooit. Als ze weer terugkomen van vakantie dan zijn die katten niet weg te slaan omdat ze 3 weken aangehaald zijn en aandacht hebben gehad. Ik ben daar niet alleen omdat ik vakantie vier maar ook om op die dieren te passen en het stuit mij tegen de borst als ik alle dieren dan maar moet negeren zoals zij doen.

Ik pas overigens ook op hun twee paarden en en laat hun uiteraard niet in huis of op de bank. :+ Ze staan op het land en ik check twee keer per dag of alles goed is. Verder niets spannends.

Ik begrijp de reactie en frustratie van TS erg goed. Maar ik blijf erbij dat ze haar buren niet dwingt om het net te doen zoals haar. Ze deelt hier gewoon haar frustratie.