Advies nodig, zwangere kittens..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Re: Advies nodig, zwangere kittens..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 23:41

Ik zal jullie ook even de beslissing voor de poezen vertellen. Morgen worden ze naar een opvang gebracht. Er wordt dan gekeken of Bo leeg is en hoe ver de poezen zijn in hun (eventuele) zwangerschap. Is het nog pril wordt er geaborteerd, zijn ze al verder laten ze de kittens komen. De poezen blijven dan bij de opvang om te bevallen, en alsde kittens oud genoeg zijn komen de moeders terug naar ons en verkoopt de opvang de kittens. Als er een eventuele keizersnede moet plaatsvinden kost dat maar iets meer dan een gewone sterilisatie, omdat dit intern met hun eigen DA geregeld wordt. Ben super opgelucht nu!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:46

zijn ze net een beetje gewend, gaan ze weer terug. en dan weer weg... :n
verhuizen is behoorlijk ingrijpendvoor een kat. laat staan 3 x.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:47

Sowieso heb ik veel respect voor hoe je het aanpakt :j
Alleen een opvang die kittens verkoopt? Ik denk eigenlijk aan een dialect-dingetje. Maar is het niet eerder herplaatsen?

Asiels zijn anders een betere keus om de ukkies heen te brengen. Houd je zelf ook de 10-wekengrens in de gaten? Als ze ze eerder willen scheiden: niet doen hoor!

En van die miskraam: het is heel zonde, maar misschien wel een heel fijne oplossing voor moederpoes. Geen zware bevalling, geen operatie, maar moeder natuur doet haar werk. Hoop op veel voorspoed voor jou en de meiden!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 23:53

spicegirl schreef:
zijn ze net een beetje gewend, gaan ze weer terug. en dan weer weg... :n
verhuizen is behoorlijk ingrijpendvoor een kat. laat staan 3 x.

Dat snap ik. Maar zoals al steeds naar voren komt in dit topic is er weinig andere keus. Financieel niet, qua tijd ivm werk, school en omdat we niet weten hoe ver ze zijn, nu weten we zeker dat ze de beste zorg krijgen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 23:54

er word zo vaak gewaarschuwd voor impulsaankopen en dieren.
als je financieel geen kat kan onderhouden, of de nodige zorg kan betalen, kan je ze beter daar maar laten.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 23:57

spicegirl schreef:
er word zo vaak gewaarschuwd voor impulsaankopen en dieren.
als je financieel geen kat kan onderhouden, of de nodige zorg kan betalen, kan je ze beter daar maar laten.

Wow, heb jij wel de hele openingspost gelezen? Dit was absoluut geen impulsaankoop, dit was oplichting van de verkoper. Wij proberen hier die latjes te redden, dus wat nou ik kan geen kat onderhouden. Nee ik kan iderdaad niet ineens 1000 euro ophoesten voor 2 keizersnedes mocht het thuis misgaan, als het daar misgaat kunnen ze die keizersnede wel krijgen. De poesjes krijgen nu de beste zorg die er is, sorry maar jouw reactie schiet echt een beetje bij mij in het verkeerde keelgat. :(

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 00:23

jij zocht katten voor je pa. mss had je dat beter eerst kunnen overleggen, of hem zelf wat kunnen laten zoeken.
in een eerdere post had je het over 3 opties, en het ging steeds over geld.toen merkte ik ook al op, dat het geld eerst bij je kwam.
nu begon je weer met eerst "financieel " .
en ja, als je dieren neemt, kan je ineens voor hoge kosten komen te staan.niet leuk,maar je moet het er wel voor over hebben.nu is het een keizersnee, volgende keer mss. een ziekte, of een gebroken poot. en dan ?
neem een verzekering, of leg een spaarpotje aan. heb je niks, kan je beter de dieren bij de opvang laten.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 09:45

spicegirl schreef:
jij zocht katten voor je pa. mss had je dat beter eerst kunnen overleggen, of hem zelf wat kunnen laten zoeken.
in een eerdere post had je het over 3 opties, en het ging steeds over geld.toen merkte ik ook al op, dat het geld eerst bij je kwam.
en ja, als je dieren neemt, kan je ineens voor hoge kosten komen te staan.niet leuk,maar je moet het er wel voor over hebben.nu is het een keizersnee, volgende keer mss. een ziekte, of een gebroken poot. en dan ?
neem een verzekering, of leg een spaarpotje aan. heb je niks, kan je beter de dieren bij de opvang laten.

Ik heb dit topic gemaakt voor advies, tot nu toe krijg ik van jou alleen kritiek. Als je het zo goed weet wat is je advies dan?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:48

Jeetje Spicegirl wat kan jij zeuren! De TS heeft alles uitgezocht en super goed en verantwoordelijk gehandeld. Kunnen nog veel mensen wat van leren, ja in deze tijd is nu alles eenmaal erg duur maar de TS neemt gewoon haar verantwoordelijkheid dus ik snap je gezeur niet zo? Wat een waardeloze bijdrage aan dit topic, ga een hobby zoeken ofzo :n

Ts, Super gehandeld en fijn dat ze bij de opvang kunnnen bevallen en dan alsnog naar een liefdesvol huisje kunnen! En het socaliseren van kittens is veel werk, goed dat je de opvang hebt ingeschakeld!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:56

Herplaatsen tegen een vergoeding klinkt inderdaad wat anders dan verkopen, maar komt eigenlijk toch op hetzelfde neer ?

Goede keus, meid :j

Je dieren krijgen prima begeleiding en ook voor het kroost wordt gezorgd.
't Is voor de katten misschien even omschakelen, maar dat komt straks heus wel weer goed !

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:04

spicegirl schreef:

Wat een vervelende reactie :n Kun jij zomaar 1000€ betalen voor twee keizersnedes?? Dat heeft niets te maken met 'financieel je kat niet kunnen onderhouden', maar met oplichtig van de kant van de verkoper waardoor de TS in een lastige situatie zit. Ze probeert een goede oplossing te zoeken en imo doet ze dat hartstikke goed, dus ik vind jouw reactie echt waardeloos.

TS, fijn dat je een oplossing gevonden hebt! Hopelijk verloopt alles voorspoeding met de kittens.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 10:07

TS heeft voor de beste oplossing gekozen (in haar situatie), katjes krijgen de nodige verzorging en de kittens kunnen daarna geplaatst worden.
Ik mag er niet aan denken wat er met de katjes zou gebeurd als zij bij die jongen waren gebleven.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 11:30

Bedankt voor alle posiieve reacties, ik ga me steeds beter voelen :) vanavond horen jullie hoe het bij de opvang was!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:12

in een topic is het niet verplicht alleen maar positieve reacties te geven..zeker niet, als je het er niet mee eens bent.
ik had advies gegeven ; toen ze katten zocht; kijk in het asiel. daar moet je wel betalen ,maar dan zijn ze ge-ent, en gesteriliseerd. had een paar tientjes gekost, en een hoop ellende gescheeld. en het advies om een potje aan te leggen voor de DA, of een verzekering tegen DA kosten
hoe zouden jullie reageren, als het hier een paard betrof ; ik heb een paard gekocht,maar ik kan geen DA betalen ?? dan krijg je 100 % alleen maar reacties, dat als je het niet betalen kan, dat je er niet aan moet beginnen.
en als ik geen 1000 euro gelijk kon betalen, zou IK het op afbetaling doen.
maar het kost geen 1000 euro. je kan ze laten steriliseren, a de normale prijs, en de kittens worden gelijk met de baarmoeder verwijderd.ze moesten toch gesteriliseerd worden. of lag dat niet in de planning ?
ik heb eens een afgedankte fokpoes (ras )laten steriliseren. bleek dat er kittens in de baarmoeder zaten, die zijn gelijk verwijderd, zonder extra kosten.had ik het geweten, want dat gebeurde zonder overleg van de DA, had dat niet gehoeven.de kittens waren welkom hier.maar goed, punt is, dat het geen extra kosten mee brengt, zeker geen 500 per kat.en een beetje rondshoppen voor een goedkopere DA is ook een optie. net als een DA voor minderbedeelden.
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 03-03-13 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:13

Wat l u l je nou! Ze zegt nergens dat ze het niet kan betalen, alleen dat het veel geld is! En ze regelt het wel even allemaal... Ga een ander vervelen..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:20

ik heb niet alle pagina's gelezen, waarom niet die optie van 150 euro per kat? dan zijn er geen onnodige katjes bij en kan je ze gewoon houden!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:22

Ik vind je helemaal geen do rund hoor! Je volgde je hart, en de blijdschap van je broertje zusje.Denk er eens aan hoe het zou zijn geweest als jijz e neit mee had genmen. Zouden ze doodgaan?
Ik zou abortus laten plegen, en gelijk steraliseren. Succes en houdt ons op de hoogte hoor!

Foto's zouden ook leuk zijn :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:30

ik zeur niet, en ik l u l niet.ik heb gewoon een nadere mening, en dat mag. heb jij ergens gelezen dan, dat geld geen probleem is ? ik niet. ik zie overal de financiele kant als eerste naar voren komen.
maar wat gratis is, moet gratis blijven.
ik heb eens in een dorp gewoond. bij de DA zag ik niemand, wij waren altijd gelijk aan de beurt.integenstelling tot de grote stad, waar 1,5 uur uitlopen op je afspraak eerder regel is, als uitzondering.
toen ik het eens tegen een dorpsgenoot opperde, zei hij ; waarom 2 tientjes uitgeven aan een enting, als je gratis een nieuwe kat kan krijgen ?..

maar goed, ik ga een hobby zoeken. liefst eentje die geen geld kost.
:evaw:

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:34

Een van onze katten was ook voor het eerst zwanger toen ze 7 of 8 maanden was, het is inderdaad érg vroeg en ik vond het ook wel een beetje zielig, zo'n klein beestje met zo'n grote dikke buik die ze mee moet slepen! Maar alles is wel goed gegaan!
Wij vonden het zelf ook wel erg vroeg, maar aangezien mn ouders liever niet allemaal kosten wilden maken bij de DA hebben we het wel gewoon 'door laten gaan' en zijn er 3 kittens geboren!

Een halfjaar daarna was dezelfde kat én onze andere kat tegelijk zwanger, kregen ze een nestje van 5 en 6 kittens, dus zaten we thuis met 13 katten =S Inmiddels zijn onze katten gesteriliseerd want het is toch best wel een gedoe als je 13 katten hebt..

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 17:55

Amalarab schreef:
ik heb niet alle pagina's gelezen, waarom niet die optie van 150 euro per kat? dan zijn er geen onnodige katjes bij en kan je ze gewoon houden!

We houden ze ook ;) als de zwangerschap pril is wordt er idd abortus geplegd, maar als ze te ver zijn kan dat natuurlijk niet meer.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:02

Dan kunnen ze alsnog de kittens verwijderen & de katten steriliseren.
Dat kost je echt geen 500 euro per kat.

@ geeni dee wie het zij over shoppen naar goedkope DA's. Vooral doen.. kom je voor nog meer kosten te staan. (krijgen ze vast gene pijnstiller/ab mee) + gasanesthesie
Ik neem aan dat je ook graag wilt dat je katten weer levend uit de narcose weg komen en in de gaten worden gehouden en zuurstof krijgen toe gediend tijdens de ingreep?
Ipv op de gok injectie geven en hopen dat ze blijven slapen zonder enige bewaking?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:57

spicegirl schreef:
ik zeur niet, en ik l u l niet.ik heb gewoon een nadere mening, en dat mag. heb jij ergens gelezen dan, dat geld geen probleem is ? ik niet. ik zie overal de financiele kant als eerste naar voren komen.
maar wat gratis is, moet gratis blijven.
ik heb eens in een dorp gewoond. bij de DA zag ik niemand, wij waren altijd gelijk aan de beurt.integenstelling tot de grote stad, waar 1,5 uur uitlopen op je afspraak eerder regel is, als uitzondering.
toen ik het eens tegen een dorpsgenoot opperde, zei hij ; waarom 2 tientjes uitgeven aan een enting, als je gratis een nieuwe kat kan krijgen ?..

maar goed, ik ga een hobby zoeken. liefst eentje die geen geld kost.
:evaw:

Ze vraagt inprinciepe alleen of ze €1000 moet neerleggen of dat dat helemaal niet nodig is, of zou jij gewoon €1000 neergooien als het voor de kat het zelfde blijft als je het op een andere manier doet, die daarbij ook nog eens zo'n €700 minder kost?
Zou liever ook van te voren willen weten of er veel kans is op een zware bevalling (of 2) en dat het me over een aantal weken zo'n €1300 kost (keizersnede, steralisatie, opvoeden kittens etc) of dat dit veel goedkoper dan dat gaat worden.

Hou toch op, hoop dat je je fijne goedkope hobby gevonden hebt :wave:

TS, goede beslissing, hoop dat enkel poes 1 zwanger is en dit goed verloopt :)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:45

spicegirl schreef:
in een topic is het niet verplicht alleen maar positieve reacties te geven..zeker niet, als je het er niet mee eens bent.
ik had advies gegeven ; toen ze katten zocht; kijk in het asiel. daar moet je wel betalen ,maar dan zijn ze ge-ent, en gesteriliseerd. had een paar tientjes gekost, en een hoop ellende gescheeld. en het advies om een potje aan te leggen voor de DA, of een verzekering tegen DA kosten
hoe zouden jullie reageren, als het hier een paard betrof ; ik heb een paard gekocht,maar ik kan geen DA betalen ?? dan krijg je 100 % alleen maar reacties, dat als je het niet betalen kan, dat je er niet aan moet beginnen.
en als ik geen 1000 euro gelijk kon betalen, zou IK het op afbetaling doen.
maar het kost geen 1000 euro. je kan ze laten steriliseren, a de normale prijs, en de kittens worden gelijk met de baarmoeder verwijderd.ze moesten toch gesteriliseerd worden. of lag dat niet in de planning ?
ik heb eens een afgedankte fokpoes (ras )laten steriliseren. bleek dat er kittens in de baarmoeder zaten, die zijn gelijk verwijderd, zonder extra kosten.had ik het geweten, want dat gebeurde zonder overleg van de DA, had dat niet gehoeven.de kittens waren welkom hier.maar goed, punt is, dat het geen extra kosten mee brengt, zeker geen 500 per kat.en een beetje rondshoppen voor een goedkopere DA is ook een optie. net als een DA voor minderbedeelden.

Ik weet niet of jij de OP hebt gelezen, maar daar staat dit:
''Allereerst: dit topic is niet bedoeld om mij te vertellen hoe dom ik ben, dat weet ik namelijk zelf ook en dat is iets dat ik zelf ook weet. Ik ben ten einde raad en heb echt advies nodig van mensen die er een beetje buiten staan..''
Dus in dit topic hoef jij helemaal geen negatieve reactie te gaan geven!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 21:00

amandananana schreef:
Ik zal jullie ook even de beslissing voor de poezen vertellen. Morgen worden ze naar een opvang gebracht. Er wordt dan gekeken of Bo leeg is en hoe ver de poezen zijn in hun (eventuele) zwangerschap. Is het nog pril wordt er geaborteerd, zijn ze al verder laten ze de kittens komen. De poezen blijven dan bij de opvang om te bevallen, en alsde kittens oud genoeg zijn komen de moeders terug naar ons en verkoopt de opvang de kittens. Als er een eventuele keizersnede moet plaatsvinden kost dat maar iets meer dan een gewone sterilisatie, omdat dit intern met hun eigen DA geregeld wordt. Ben super opgelucht nu!

Dat is een mooie oplossing op het moment voor jullie en fijn dat jullie ervoor zorgen dat er goed op ze gepast worden.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-13 21:53

Romanoff schreef:
Dan kunnen ze alsnog de kittens verwijderen & de katten steriliseren.
Dat kost je echt geen 500 euro per kat.

@ geeni dee wie het zij over shoppen naar goedkope DA's. Vooral doen.. kom je voor nog meer kosten te staan. (krijgen ze vast gene pijnstiller/ab mee) + gasanesthesie
Ik neem aan dat je ook graag wilt dat je katten weer levend uit de narcose weg komen en in de gaten worden gehouden en zuurstof krijgen toe gediend tijdens de ingreep?
Ipv op de gok injectie geven en hopen dat ze blijven slapen zonder enige bewaking?

Weet niet of dit op mij slaat hoor :) maar nu is het zegmaar goedkoper omdat deze stichting korting krijgt bij de dierenarts. De dierenarts is aangesloten bij d stichting, is wel een op zichzelf staande dierenarta zegmaar, alleen helpt hij een handje bij de stichting.