Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

spicegirl schreef:zijn ze net een beetje gewend, gaan ze weer terug. en dan weer weg...![]()
verhuizen is behoorlijk ingrijpendvoor een kat. laat staan 3 x.
spicegirl schreef:er word zo vaak gewaarschuwd voor impulsaankopen en dieren.
als je financieel geen kat kan onderhouden, of de nodige zorg kan betalen, kan je ze beter daar maar laten.
spicegirl schreef:jij zocht katten voor je pa. mss had je dat beter eerst kunnen overleggen, of hem zelf wat kunnen laten zoeken.
in een eerdere post had je het over 3 opties, en het ging steeds over geld.toen merkte ik ook al op, dat het geld eerst bij je kwam.
nu begon je weer met eerst "financieel " .
en ja, als je dieren neemt, kan je ineens voor hoge kosten komen te staan.niet leuk,maar je moet het er wel voor over hebben.nu is het een keizersnee, volgende keer mss. een ziekte, of een gebroken poot. en dan ?
neem een verzekering, of leg een spaarpotje aan. heb je niks, kan je beter de dieren bij de opvang laten.

spicegirl schreef:jij zocht katten voor je pa. mss had je dat beter eerst kunnen overleggen, of hem zelf wat kunnen laten zoeken.
in een eerdere post had je het over 3 opties, en het ging steeds over geld.toen merkte ik ook al op, dat het geld eerst bij je kwam.
nu begon je weer met eerst "financieel " .
en ja, als je dieren neemt, kan je ineens voor hoge kosten komen te staan.niet leuk,maar je moet het er wel voor over hebben.nu is het een keizersnee, volgende keer mss. een ziekte, of een gebroken poot. en dan ?
neem een verzekering, of leg een spaarpotje aan. heb je niks, kan je beter de dieren bij de opvang laten.
Kun jij zomaar 1000€ betalen voor twee keizersnedes?? Dat heeft niets te maken met 'financieel je kat niet kunnen onderhouden', maar met oplichtig van de kant van de verkoper waardoor de TS in een lastige situatie zit. Ze probeert een goede oplossing te zoeken en imo doet ze dat hartstikke goed, dus ik vind jouw reactie echt waardeloos.
vanavond horen jullie hoe het bij de opvang was! 
spicegirl schreef:ik zeur niet, en ik l u l niet.ik heb gewoon een nadere mening, en dat mag. heb jij ergens gelezen dan, dat geld geen probleem is ? ik niet. ik zie overal de financiele kant als eerste naar voren komen.
maar wat gratis is, moet gratis blijven.
ik heb eens in een dorp gewoond. bij de DA zag ik niemand, wij waren altijd gelijk aan de beurt.integenstelling tot de grote stad, waar 1,5 uur uitlopen op je afspraak eerder regel is, als uitzondering.
toen ik het eens tegen een dorpsgenoot opperde, zei hij ; waarom 2 tientjes uitgeven aan een enting, als je gratis een nieuwe kat kan krijgen ?..
maar goed, ik ga een hobby zoeken. liefst eentje die geen geld kost.

spicegirl schreef:in een topic is het niet verplicht alleen maar positieve reacties te geven..zeker niet, als je het er niet mee eens bent.
ik had advies gegeven ; toen ze katten zocht; kijk in het asiel. daar moet je wel betalen ,maar dan zijn ze ge-ent, en gesteriliseerd. had een paar tientjes gekost, en een hoop ellende gescheeld. en het advies om een potje aan te leggen voor de DA, of een verzekering tegen DA kosten
hoe zouden jullie reageren, als het hier een paard betrof ; ik heb een paard gekocht,maar ik kan geen DA betalen ?? dan krijg je 100 % alleen maar reacties, dat als je het niet betalen kan, dat je er niet aan moet beginnen.
en als ik geen 1000 euro gelijk kon betalen, zou IK het op afbetaling doen.
maar het kost geen 1000 euro. je kan ze laten steriliseren, a de normale prijs, en de kittens worden gelijk met de baarmoeder verwijderd.ze moesten toch gesteriliseerd worden. of lag dat niet in de planning ?
ik heb eens een afgedankte fokpoes (ras )laten steriliseren. bleek dat er kittens in de baarmoeder zaten, die zijn gelijk verwijderd, zonder extra kosten.had ik het geweten, want dat gebeurde zonder overleg van de DA, had dat niet gehoeven.de kittens waren welkom hier.maar goed, punt is, dat het geen extra kosten mee brengt, zeker geen 500 per kat.en een beetje rondshoppen voor een goedkopere DA is ook een optie. net als een DA voor minderbedeelden.
amandananana schreef:Ik zal jullie ook even de beslissing voor de poezen vertellen. Morgen worden ze naar een opvang gebracht. Er wordt dan gekeken of Bo leeg is en hoe ver de poezen zijn in hun (eventuele) zwangerschap. Is het nog pril wordt er geaborteerd, zijn ze al verder laten ze de kittens komen. De poezen blijven dan bij de opvang om te bevallen, en alsde kittens oud genoeg zijn komen de moeders terug naar ons en verkoopt de opvang de kittens. Als er een eventuele keizersnede moet plaatsvinden kost dat maar iets meer dan een gewone sterilisatie, omdat dit intern met hun eigen DA geregeld wordt. Ben super opgelucht nu!
Romanoff schreef:Dan kunnen ze alsnog de kittens verwijderen & de katten steriliseren.
Dat kost je echt geen 500 euro per kat.
@ geeni dee wie het zij over shoppen naar goedkope DA's. Vooral doen.. kom je voor nog meer kosten te staan. (krijgen ze vast gene pijnstiller/ab mee) + gasanesthesie
Ik neem aan dat je ook graag wilt dat je katten weer levend uit de narcose weg komen en in de gaten worden gehouden en zuurstof krijgen toe gediend tijdens de ingreep?
Ipv op de gok injectie geven en hopen dat ze blijven slapen zonder enige bewaking?
maar nu is het zegmaar goedkoper omdat deze stichting korting krijgt bij de dierenarts. De dierenarts is aangesloten bij d stichting, is wel een op zichzelf staande dierenarta zegmaar, alleen helpt hij een handje bij de stichting.