Mijn hond eet graag poep...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:35

Boompje1985 schreef:
cinn87 schreef:
Op het moment dat ie aanstalten maakt om de drol op te eten een sleutelbos naast hem neergooien. Zorgt dat ie niet ziet dat de sleutelbos van jouw afkomt. Door het schrikken zal ie het daarna wel laten om nog naar een drol te kijken.

Hier ben ik niet zo fan van want als je thuis een keer je sleutels pakt als je weggaat krijgt de hond ook weer een prikkel van de sleutels en ik heb ook gezien hoe dat (sleutels gooien) averechts kan werken pak bij voorbaat iets wat je niet zelf in het dagelijks leven gebruikt.

Het gaat om het geluid wat het maakt als een sleutelbos op de grond komt. Niet zo zeer om de sleutelbos zelf.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:37

Ruga schreef:
cinn87 schreef:
Je hond kan ook paardenmest eten in het bos als je met hem aan het wandellen bent en dan weet je dus niet of dat paard net ontwormd is :Y)

Als je daar echt bang voor bent dan hou je hem aan de lijn in het bos, opgelost.

Stond er in mijn stukje dan dat de hond los loopt? zoiets kan ook snel gebeuren als die aan de lijn zit. Gewoon je hond geen mest laten eten. Of het nu van je eigen paard is of van een ander.

Ruga

Re: Mijn hond eet graag poep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:57

Die van mij mag thuis verse paardenmest eten zo veel hij wil, en hoeft in het bos ook niet aan de lijn. Ik ben gewoon niet zo bang voor paardenkeutels met vergif..

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:01

mijn hond is 10 jaar en eet ook zijn eigen poep, iek. ik volg dit topic voor de nodige tips!;)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:03

Volgens mij stond er pas geleden nog een topic over van een bokker. Haar hond had dus paardenmest gegeten van een paard dat net ontwormd was. Is kantje boord geweest voor de hond. Gelukkig is het wel goed afgelopen!

Edit: nu net terug gelezen, word over gesproken in een ander topic. 1 hond overleden en de ander nog kunnen redden. Ik zal je hond dus niet zomaar mest laten eten! Die van mij krijgt in ieder geval niets anders dan zijn eigen brokken.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:23

cinn87 schreef:
Ik zal je hond dus niet zomaar mest laten eten!

Tja, je kan altijd pech hebben natuurlijk, maar ik vind dat risico echt verwaarloosbaar.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:37

Iedereen zijn eigen keuze toch. Ookal vind ik het wel apart dat mensen hun hond dan toch maar mest laten eten ondanks het risico wat ze lopen en ik kan me daarna niet voorstellen dat je reageert met ' ja dat was pech ".

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:44

Welk risico?
Dat m'n hond buiten onderweg voldoende mest van een nét ontwormd paard dat daar nét voorbij kwam gaat eten om er dood aan te gaan? Met een hond die dat thuis inderdaad al eens doet met een verse mestbal, maar uit wandelen nooit.. Dat noem ik zelf inderdaad vet pech, en daar ga ik geen actie tegen ondernemen.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:58

Nogmaals, iedereen zijn eigen keuze ;)

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:03

Ik weet niet of het hier al voorbij is gekomen, maar ik heb gelezen dat veel soorten hondenbrokken niet goed/volledig door het lichaam worden verteerd, waardoor honden een hoop poep aanzien voor een hoop hondenbrokken. Geen idee wat je verder aan het poepeten kunt doen, anders had ik dat al wel gebruikt voor mijn eigen twee poepvreters :')

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:05

Mijn hond eet ook wel eens poep en dergelijke, maar goed die laat zichzelf uit in de achtertuin. Ze rolt er ook heel graag in, oftewel varken. Ik denk dat muilkorf en even goed straffen werkt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:10

nine1987 schreef:
Kuggur schreef:
Och, plantaardige vezels en "probiotica" bacterien (kun je ook voor veel geld in een potje in de dierenwinkel kopen :+ )
Goed voor de spijsvertering.

Grote fout.. paardenmest eten is juist ontzettend ongezond, aangezien je altijd de kans hebt dat het mest betreft van een paard dat net ontwormd is.. via t eten van die mest krijgt je hond dan (zeer) schadelijke hoeveelheden ontworming binnen, waar hij zelfs aan kan sterven!!

Als je niet weet waar je het over hebt zou je dergelijke overdreven uitspraken beter achterwege kunnen laten.
Mest eten is alleen gevaarlijk als
1. Het paard nét ontwormd is,
2. Met één bepaald soort wormmiddel,
3. En de hond moet de betreffende genetische predispositie hebben.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 18:03

inderdaad, Ivermectine is bewezen gevaarlijk voor collies en collie-achtigen (en dus kruisingen daarvan), dit staat ook in de bijsluiter van wormenkuren met ivermectine. De kans dat je hond dat eet en er ziek van wordt is heel erg klein. Maar goed dat wil niet zeggen onmogelijk. Ieder maakt een keuze daarin, ik heb ook liever niet dat mijn hond paardenpoep eet. Nu doet hij dat gelukkig ook niet, ook geen andere dingen trouwens. Vanmorgen snuffelde hij aan een stuk ontbijtkoek, wilde het oppakken, ik zeg 'neenee', en hij laat het liggen. prima haha!

De meningen zijn nogal verdeeld over de redenen tot poep eten, ik denk wel dat ik mijn voer eens onder de loep zou nemen, volgens mij is het niet 'gewoon' dat honden poep eten, ongeacht of het nu paardenpoep of hondenpoep is. Ik denk dat er in een aantal van de gevallen wel zeker sprake kan zijn van bepaalde tekorten in het voer, echter zou het poep eten dan symptoom zijn en veelal zijn symptomen van het één ook symptomen van iets anders.
Aan de andere kant denk ik ook dat, zeker in geval van paardenpoep, er ook een bepaalde 'lekker-factor' een rol speelt.

Maar goed dat zijn maar hersenspinsels van mij hoor...

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:59

Mijn hondje vreet ook kattenstront... vind het zo walgelijk.. ik kan hem straffen met stem dat helpt niet.. hem straffen door hem een ram te geven(klinkt erger dan het is :') ) hij geeft er niks om... :P

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:15

sloffiee schreef:
Mijn hondje vreet ook kattenstront... vind het zo walgelijk.. ik kan hem straffen met stem dat helpt niet.. hem straffen door hem een ram te geven(klinkt erger dan het is :') ) hij geeft er niks om... :P

Kattenstront bevat meer proteinen als hondenstront. Een ware lekkernij :=

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:21

:') bah walgelijk idee :D

Pien28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:26

Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus misschien is het al genoemd.

Vaak eten honden poep van andere honden omdat ze bacteriën missen in hun voeding.
Brokken bevatten geen noodzakelijke bacteriën voor de hond.
Honden die rauw vlees eten zijn veel minder vaak hondenpoep eters.

Op de een of andere manier schijnt mensenpoep en kattepoep van broketende katten heel smakelijk te zijn voor alle honden Bah!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 15:23

Misschien moet je eerst het topic toch eens doorlezen Pien.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 17:04

ze zeggen dat ze dan vitamine gebrek hebben.. informeer eens bij de da..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 23:17

En dat geldt óók voor Bello...

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 23:20

YamaSaki schreef:
Banaan helpt toch niet?
Nou dat eet onze dame soms ook, maar die eet vrolijk poep :P

Muilkorf vind ik persoonlijk geen goede tip.

Had van de week de tip eierkoek geven gehad, heeft tot nu toe bij haar honden geholpen.
Had ze via een vriendin gehoord, tip van een DA :+
Dit gaan wij nu ook proberen :)

Onze Jack Russell deed het ook als pup, heeft niets te maken met vitaminegebrek, is gekopieerd gedrag van de moeder, zo heb ik me laten vertellen.
Ik heb onze sjors steeds gecorrigeerd en na een half jaar was het over.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:46

De kleinste hier doet het ook af en toe. Waarom geen idee, ziet er verder prima uit.
Wat ik me afvraag vraag, als vitaminetekort een rol zou spelen, waarom dan niet gewoon een goede vitaminekuur geven? Banaan en derg. bevat bv niet alle essentiele vitamines en aminozuren die een hond nodig heeft.