Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

blokje schreef:en niet veilig als je er niet bent, en ik geef de voorkeur aan buiten wandelen. dan word de neus nog geprikkelt met lekkere luchtjes

Machie schreef:Ja, maar afvallen is of minder voeren, of meer bewegen. Hersenwerk is heel leuk hoor, maar van hersenwerk vallen ze niet af. Daar worden ze moe van
Hoeveel loop je nu met haar dan?
Citaat:Qua beweging zit er momenteel niet meer in als dat we doen.
's morgens gaan we stukje fietsen, momenteel is dit 10 min, maar moet langzaam uitgebreid worden. Het maximum is, om dit uiteindelijk 30/45 min te doen. Qua tijd zal dit elke dag anders zijn, Overbelasting is snel gevraagd, en haar achterhand is eenmaal een zwak punt.
Verder lopen we zon 3/4 keer op een dag, verschilt in 20/45 min.
's avonds rond een uur of 9/10 lopen we een rondje van ruim 30 min, richting de 45 min.
overdag is het verschillend qua tijd, gemiddeld zo'n 20/30 min.
Met het fietsen 's morgens laat ik haar overigens niet los, we doen dit pas een weekje. Verder qua uitlaten mag ze los, mits er geen andere hond in de buurt is. Verder spelen we ook, en pakt ze soms een (oud) bot om lekker aan te knagen.
JJane schreef:Mijn hond was ook altijd mollig tot dik. Uiteindelijk ben ik overgestapt op seniorbrokken van orijen en hij begint gewoon een strakke hond te worden. Hij is ook geholpen.

. Zal zo nog eens bellen en vragen hoe en wat