Hond moet afvallen ..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: Hond moet afvallen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:57

en niet veilig als je er niet bent, en ik geef de voorkeur aan buiten wandelen. dan word de neus nog geprikkelt met lekkere luchtjes

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:58

Of zoiets :D Afbeelding

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 18:59

hihihi oooo nee dat dat bestaat!!!

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 19:00

blokje schreef:
en niet veilig als je er niet bent, en ik geef de voorkeur aan buiten wandelen. dan word de neus nog geprikkelt met lekkere luchtjes

Buiten dat.. een lekkere wandeling met je hond is ook niet verkeerd, vind het wel gezellig om met haar te wandelen :') :)

Shirley, aahh, dat vind ik dus echt niks!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:02

voor mij is het ook goed.
elke morgen en middag wandel ik met mijn zoontje en de hond.
en savonds en in het weekend loopt mijn man hele einden met der

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 19:03

jaa echt heerlijk dat! lekker buiten, stevige wandeling, hondje blij, thuis komen, en voldaan op de bank ploffen <3

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:55

Mijn hond was ook altijd mollig tot dik. Uiteindelijk ben ik overgestapt op seniorbrokken van orijen en hij begint gewoon een strakke hond te worden. Hij is ook geholpen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:05

Ja, maar afvallen is of minder voeren, of meer bewegen. Hersenwerk is heel leuk hoor, maar van hersenwerk vallen ze niet af. Daar worden ze moe van ;)

Hoeveel loop je nu met haar dan?

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 20:17

Machie schreef:
Ja, maar afvallen is of minder voeren, of meer bewegen. Hersenwerk is heel leuk hoor, maar van hersenwerk vallen ze niet af. Daar worden ze moe van ;)

Hoeveel loop je nu met haar dan?

Citaat:
Qua beweging zit er momenteel niet meer in als dat we doen.
's morgens gaan we stukje fietsen, momenteel is dit 10 min, maar moet langzaam uitgebreid worden. Het maximum is, om dit uiteindelijk 30/45 min te doen. Qua tijd zal dit elke dag anders zijn, Overbelasting is snel gevraagd, en haar achterhand is eenmaal een zwak punt.
Verder lopen we zon 3/4 keer op een dag, verschilt in 20/45 min.
's avonds rond een uur of 9/10 lopen we een rondje van ruim 30 min, richting de 45 min.
overdag is het verschillend qua tijd, gemiddeld zo'n 20/30 min.
Met het fietsen 's morgens laat ik haar overigens niet los, we doen dit pas een weekje. Verder qua uitlaten mag ze los, mits er geen andere hond in de buurt is. Verder spelen we ook, en pakt ze soms een (oud) bot om lekker aan te knagen.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 20:19

JJane schreef:
Mijn hond was ook altijd mollig tot dik. Uiteindelijk ben ik overgestapt op seniorbrokken van orijen en hij begint gewoon een strakke hond te worden. Hij is ook geholpen.

het ligt niet aan de brokken, zij is altijd mooi op gewicht geweest. Het is juist van de laatste tijd, dat ze snel aan kwam, maar waar dat aan ligt weet ik niet.
morgen bel ik de DA op, en wil ik weten wat zij adviseren. In dit topic staan zeker tips die ik wil uitproberen en kijken hoe het aanslaat, en hoe zij er op reageert etc.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:24

Het kan natuurlijk zijn dat de brokken nu niet meer goed bij haar passen.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 20:25

Kan dat zo ineens veranderen dan ?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:57

Door de sterillisatie is er wel het ea veranderd voor haar.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 20:59

Dat klopt,
het rare is, dat zij in een week tijd, met minder eten van 36.5 naar 36.9 is gegaan, niet veel, maar wel verbazingwekkend!

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 13:57

Ik heb net de DA gebeld.

Inderdaad gewoon wat bonen door de brokken heen doen óf 's avonds als ze aangeeft honger te hebben, dan wat bonen geven.
Zelf geef ik het liever door de brokken heen, dan weet ik zeker dat ze het op eet, en dat ze 's nachts niet naar buiten hoeft vanwege het eten. Wel moest ik opletten dat er weinig/geen glucose in zit!

Het is inderdaad bonen uit pot/blik die niet warm gemaakt hoeft te worden aangezien het al voorgekookt is.
Straks even naar de winkel en eens kijken wat ze hebben.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:59

SUcces!
Ik zou het idd ook door de brokken doen.
Had de DA het over langzaam afbouwen van de bonen?

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:04

Ja inderdaad, dat leek mij ook beter..
Uh, nee niet over gehad :+ . Zal zo nog eens bellen en vragen hoe en wat :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:08

Tenminste lijkt mij niet normaal dat ze voor eeuwig nu bonen gaat krijgen ;)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:10

haha nee, dat is niet de bedoeling .. Wel is het even uitproberen naar de hoeveelheid die ze nodig heeft. Ik zal nog eens bellen.

Edit,

net gebeld, afbouwen hoeft niet, ik kan het gewoon mee stoppen. Moet het blijven geven tot zij goed op gewicht is, en dan kijken of ik iets met de brokken kan spelen. Bij de eerst volgende keer, dat er weer brokken gehaald moeten halen, ga ik mee, en wil ik daar even overleggen wat wijsheid is.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:32

Maar met die bonen uit blik, moest je die geven dan? Of moest je verse maken? Want ik blik zitten altijd suikers en dingen om ze te conserveren, en zelf gekookte zijn daar vrij van. Wij adviseren in de praktijk altijd zelf te koken, desnoods een hele pan en dan de rest invriezen in porties. Dat werkt vaak heel goed.
Lastig dat het bewegen zo'n heikel punt is bij haar, want het is idd zo dat minder voeren icm bewegen altijd het snelst gaat.
Wel goed dat je je er zo voor inzet :))

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:35

Dat dacht ik ook, wendy, vandaar mijn advies van de diepvriesboontjes :j
(die zijn al schoon en ingevroren, hoef je alleen maar te koken )

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:38

Aah, ok.. Dan heb ik daar overheen gelezen, 4 pagina's vluchtig doorgescrolld :))

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:38

Ja, bonen uit blik, maar opletten qua glucose. Ik wil graag dat ze afvalt. Te dik is niet gezond, maar aangezien zij al zwakke achterhand heeft, en het slecht is voor de gewrichten, heb ik toch liever een gezonde hond :)

Waarom adviseer jij zelf gekookte bonen ? Wat is uiteindelijk het verschil om te geven ?

Wil graag het gezondste voor haar, ben best bereid om er bonen in te stoppen, maar geen troep :n

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:41

De bonen in blik zitten heel veel conserveringsmiddelen in, alsook suikers. Dikmakers dus.
Zelf gekookte bonen, zijn gewoon vrij van al die dingen. Dat is gewoon één stuk vezel, waardoor de hond een volgevoel krijgt. Maar er zit verder niets in qua voedingswaarde. Dus het helpt echt alleen mee aan het volle gevoel. Dit icm brok zorgt er dan voor dat de hond alle voedingstoffen binnen krijgt, maar wel een vol gevoel heeft.

Krijgt ze wel eens tussendoortjes?
Sorry als ik daar ook overheen heb gelezen hoor..

Edit: Ik heb het dan echt over sperziebonen he, om misverstanden te voorkomen :)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 14:44

Mm.. Dus alsnog verse bonen geven ? het is inderdaad puur dat dr maag vol zit, maar ze mag niet aankomen, dus absoluut geen dikmakers! Brokken blijft ze gewoon krijgen, aangezien ik veel met haar doe Lees ook fietsen) wil ik wel dat ze krijgt wat ze nodig heeft. De bonen is dus puur dat ze wat voller zit, als dat ze dikker word.

Heb je niet overheen gelezen. Tussendoortjes krijgt ze nauwelijks, enkel een klein koekje 's avonds óf overdag maar daar houd het bij op. Koekjes zijn helemaal niet groot, Denk niet dat het daaraan ligt, maar is inderdaad een goeie om alsnog in de gaten te houden. Wél heb ik altijd koekjes in huis.