Oude eigenaar eist kat terug!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:53

BobbieLover schreef:
@xx_Horsiex
Ja , dat is meschien 'een' Te snelle beslissing geweest waar ze dus ook spijt van heeft,
Laat staan u laat u pony ff bij iemand staan.. omdat je even wat anderen dingen aan je hoofd hebt.
Finacieel of relatie's 'wat het ook mag zijn'dan zeg jij hou de pony maar even..
Maar wanneer het allemaal beter gaat wil je de pony terug..
dan doet diegene dat niet ..
En alles bij alles... is en blijft die anderen mevrouw de Éigenaresse.
Maar ik snap TS ook wel.. ze is om die katjes gaan geven.. maar dat betekend niet..
dat zij dus bepaald waar ze blijven of niet.

Uit verhaal van TS lijkt het alsof niet het meisje maar haar vriend er problemen is. En het is iets anders om vragen om tijdelijke opvang of iemand echt een dier geven.

Apple

Re: Oude eigenaar eist kat terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:54

Als ik het goed begrepen heb was het wel tijdelijke opvang totdat de verhuizing rond was en heeft dat meisje toen ge-smst 'oh hou maar'. Nu willen ze alsnog de katten terug, dat lijkt mij redelijk.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:55

Hoe kan je nou zeggen dat de katten er niet de dupe van worden als ze al ten eerste van elkaar gescheiden worden, de 1 bij ouders gedumpt die er blijkbaar ook geen behoefte aan hebben, en de ander op de flat waar het niet mag en dus ook weer gedumpt zal worden binnen de kortste keren?

BobbieLover: het zou fijn als je eerst gaat lezen voordat je dingen gaat zeggen die niet kloppen. De eigenaaresse hoeft ze namelijk niet terug. Het is haar vriend die dat wil.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:55

xx_Horsiex schreef:
BobbieLover schreef:
@xx_Horsiex
Ja , dat is meschien 'een' Te snelle beslissing geweest waar ze dus ook spijt van heeft,
Laat staan u laat u pony ff bij iemand staan.. omdat je even wat anderen dingen aan je hoofd hebt.
Finacieel of relatie's 'wat het ook mag zijn'dan zeg jij hou de pony maar even..
Maar wanneer het allemaal beter gaat wil je de pony terug..
dan doet diegene dat niet ..
En alles bij alles... is en blijft die anderen mevrouw de Éigenaresse.
Maar ik snap TS ook wel.. ze is om die katjes gaan geven.. maar dat betekend niet..
dat zij dus bepaald waar ze blijven of niet.

Uit verhaal van TS lijkt het alsof niet het meisje maar haar vriend er problemen is. En het is iets anders om vragen om tijdelijke opvang of iemand echt een dier geven.

Maar..
Dat vroeg 't meisje 'tijdelijk'opvang..
voor haar katten..
En inderdaad haar vriend maakt er een probleem van..
Dan zou TS maar moeten bellen..
En aan het 'Meisje' zelf moeten vragen wat zij nu Echt wilt.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:56

Air schreef:
Hoe kan je nou zeggen dat de katten er niet de dupe van worden als ze al ten eerste van elkaar gescheiden worden, de 1 bij ouders gedumpt die er blijkbaar ook geen behoefte aan hebben, en de ander op de flat waar het niet mag en dus ook weer gedumpt zal worden binnen de kortste keren?

BobbieLover: het zou fijn als je eerst gaat lezen voordat je dingen gaat zeggen die niet kloppen. De eigenaaresse hoeft ze namelijk niet terug. Het is haar vriend die dat wil.

Dat weet ik zo net nog niet..

BobbieLover

Apple schreef:
Als ik het goed begrepen heb was het wel tijdelijke opvang totdat de verhuizing rond was en heeft dat meisje toen ge-smst 'oh hou maar'. Nu willen ze alsnog de katten terug, dat lijkt mij redelijk.

_/-\o_

Amandavd

Apple schreef:

Dus als ik tegen jou zeg, oh je mag mijn hond hebben, en daarna wil ik hem terug is dat geen probleem? Met paard idem dito? Ik vind dit nogal vreemd, het gaat hier om dieren.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:57

Apple schreef:

Nee, het gaat helemaal niet om ZE, het is namelijk alleen die vriend die ze terug wil.
TS hoeft hun relatieproblemen niet op te lossen... als ze hier al geen afspraken over kunnen maken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:57

BobbieLover schreef:
Air schreef:

Dat weet ik zo net nog niet..

Kwestie van LEZEN. Pfffff...

BobbieLover

Re: Oude eigenaar eist kat terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:58

@Air
Ja bedankt voor de tip :')

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 13:59

Air schreef:

Dat is het verhaal van de TS.

Je weet niet hoe dat in de praktijk uit zal lopen. Die ene buitenkat is wellicht helemaal op zn plek bij die ouders en de binnenkat zal wellicht ook geen problemen geven. Kat mag niet in het appartement, maar wie gaat dat controleren? Er zijn zoveel appartementen complexen waar huisdieren verboden zijn, maar wie gaat er langs de deuren om te checken of er echt geen binnenkat ergens zit?

Blijkbaar geeft die jongen toch om die katten anders had hij geen oplossing gezocht. En blijkbaar is die jongen niet helemaal overtuigd dat TS een beter huis kan bieden dan hetgeen hij te bieden heeft.

Kop op, TS heeft die katten anderhalve week!

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:00

:j
Apple schreef:
Air schreef:

Je weet niet hoe dat in de praktijk uit zal lopen. Die ene buitenkat is wellicht helemaal op zn plek bij die ouders en de binnenkat zal wellicht ook geen problemen geven. Kat mag niet in het appartement, maar wie gaat dat controleren? Er zijn zoveel appartementen complexen waar huisdieren verboden zijn, maar wie gaat er langs de deuren om te checken of er echt geen binnenkat ergens zit?

Blijkbaar geeft die jongen toch om die katten anders had hij geen oplossing gezocht. En blijkbaar is die jongen niet helemaal overtuigd dat TS een beter huis kan bieden dan hetgeen hij te bieden heeft.

Daar geef ik je gelijk in! :j

Amandavd

Apple schreef:
Air schreef:

Toevallig doet mijn huisbaas dat wel. Ben je mooi de sjaak als hij voor de deur staat. Het gaat zich toch niet om het feit hoelang de TS heeft maar om de situatie zelf.

Apple

xx_Horsiex schreef:
Apple schreef:

Dus als ik tegen jou zeg, oh je mag mijn hond hebben, en daarna wil ik hem terug is dat geen probleem? Met paard idem dito? Ik vind dit nogal vreemd, het gaat hier om dieren.

Ja, het gaat hier om dieren!

Daar ben je aan gehecht, daar doe je niet makkelijk afstand van. Zal toch wat worden als de vakantie/tijdelijke verzorger van mijn kat/hond/cavia/paard besluit dat dier te houden omdat ze van mening is dat ze er beter voor kan zorgen dan ikzelf.

En als je al afstand doet dan regel je dat met een overdrachtsverklaring met handtekeningen van alle betrokkenen en niet middels eens SMS-je.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:01

xx_Horsiex schreef:
Apple schreef:

En ook om mensen. Mensen maken fouten. Mensen zeggen wel eens dingen die ze eigenlijk niet menen. Niemand is onfeilbaar.

En sja, als de vriend van het meisje ook eigenaar is van de katten, dan heeft hij óók zeggenschap over het al dan niet weggeven of terughalen van de katten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:02

xx_Horsiex schreef:
Toevallig doet mijn huisbaas dat wel. Ben je mooi de sjaak als hij voor de deur staat. Het gaat zich toch niet om het feit hoelang de TS heeft maar om de situatie zelf.

Dan kan TS nog afspreken met de eigenaren van de katten dat mocht zoiets voorvallen in de toekomst dat zij dan eerste recht heeft om te besluiten de katten over te nemen (en inderdaad, met contractje etc.etc.etc.)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:02

BobbieLover schreef:
Ik snap dat dieren leuk zijn, dat je er aan kan hechten..
Maar je hebt ze pas twéé weken.. hoelang heeft dat meisje de katten zelf..
Ze heeft de katten NIET aan jou gegeven maar voor eventjes.. de tijdelijke oplossing tot dat zij erzelf uit is..
Je moet gewoon goeie afspraken maken dat je gewoon nog langskomt..
En anders op internet kijken.. voor ander katjes die een 'Blijvend' thuis zoeken :j

Citaat:
Ze heeft een back up plan moesten we ze niet willen, maar ze liet de keuze aan ons.
Wij zijn eigenlijk helemaal weg van deze beestjes, dus ze mochten blijven.
Meisje helemaal gelukkig, wij ook helemaal gelukkig.

Later zond ze een bericht indien ze nog eens mochten langskomen om ze te zien.

Lezen is ook een vak blijkt maar weer...
De katten zijn dus wel degelijk aan TS gegeven door het meisje.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:03

Amaris schreef:
BobbieLover schreef:
Ik snap dat dieren leuk zijn, dat je er aan kan hechten..
Maar je hebt ze pas twéé weken.. hoelang heeft dat meisje de katten zelf..
Ze heeft de katten NIET aan jou gegeven maar voor eventjes.. de tijdelijke oplossing tot dat zij erzelf uit is..
Je moet gewoon goeie afspraken maken dat je gewoon nog langskomt..
En anders op internet kijken.. voor ander katjes die een 'Blijvend' thuis zoeken :j

Citaat:
Ze heeft een back up plan moesten we ze niet willen, maar ze liet de keuze aan ons.
Wij zijn eigenlijk helemaal weg van deze beestjes, dus ze mochten blijven.
Meisje helemaal gelukkig, wij ook helemaal gelukkig.

Later zond ze een bericht indien ze nog eens mochten langskomen om ze te zien.

Jep, via een SMS ;) ..
'FOUTEN maken is menselijk'' ..
en over dat lees gedeelte... dat lukt me prima +:)+

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:04

xx_Horsiex schreef:
Apple schreef:

Wel als je er binnen 3 dagen op terugkomt. Of als je partner na 3 dagen zegt 'ja maar wacht even, ik ben het daar helemaal niet mee eens!' Dan zou ik wel iets roepen over communicatie maar ik ga niet asociaal jóuw dier houden omdat er een vergissing is gemaakt en ik mezelf zo'n geweldig baasje vind. ;)

Teruggeven die katten. Je hebt ze anderhalve week opgevangen en daarna 4 dagen gedacht dat ze zouden blijven. De eerste anderhalve week wist je dus dat ze weer terug zouden gaan en in die 4 dagen ben je heus niet zó enorm aan ze gehecht. En jij kan het wel zielig voor ze vinden maar die katten wennen snel genoeg aan niet-samen-zijn en aan hun nieuwe omgeving. Als ze nou weken later erop terug waren gekomen dan hadden ze bij mij ook pech gehad maar een paar dagen en flinke miscommunicatie..neh, dan ben ik toch liever fatsoenlijk en geef ik ze gewoon terug aan de eigenaar.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:05

_San87_ schreef:
En ook om mensen. Mensen maken fouten. Mensen zeggen wel eens dingen die ze eigenlijk niet menen. Niemand is onfeilbaar.

En sja, als de vriend van het meisje ook eigenaar is van de katten, dan heeft hij óók zeggenschap over het al dan niet weggeven of terughalen van de katten.

Dit is ook een belangrijke.

Mensen kunnen altijd een beslissing nemen die uiteindelijk toch verkeerd uit pakt. Vooral met een dier als een kat is het besluit er een te nemen of weg te geven snel gemaakt, terwijl dat toch het verkeerde besluit kan zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:05

Amaris schreef:

Via een sms... En een sms is juridisch niet afdoende. Zoals ook al meerdere malen verteld. TS heeft geen poot om op te staan, uitgaande van de informatie gegeven in dit topic.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:06

Dus moet TS daar maar aan meewerken? Want het wordt toch niet gecontroleerd?
Gelukkig zijn er ook mensen met principe's.

Ik vind het nogal wat dat je vind dat TS dat besluit, ik vraag mij af waar je dat uit op maakt. Ze heeft ze aangeboden gekregen, niet gejat.

TS is niet diegene die middels een smsje heeft laten weten dat ze ze niet meer hoeft he. Er bestaan ook mensen die niet van hun dieren houden.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:08

Air schreef:
Dus moet TS daar maar aan meewerken? Want het wordt toch niet gecontroleerd?
Gelukkig zijn er ook mensen met principe's.

Ik vind het nogal wat dat je vind dat TS dat besluit, ik vraag mij af waar je dat uit op maakt. Ze heeft ze aangeboden gekregen, niet gejat.

TS is niet diegene die middels een smsje heeft laten weten dat ze ze niet meer hoeft he. Er bestaan ook mensen die niet van hun dieren houden.

Als ze niet van hun dieren hielden,,,
Had vriendlief niet gebeld..
en was ook niet langsgeweest..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 14:09

_San87_ schreef:
Amaris schreef:

Via een sms... En een sms is juridisch niet afdoende. Zoals ook al meerdere malen verteld. TS heeft geen poot om op te staan, uitgaande van de informatie gegeven in dit topic.

Maar eerder had de eigenaresse al aangegeven dat ze ze eventueel wel mocht houden (mondeling)

Maar goed, ik denk wel dat je de dieren terug moet aanbieden (tegen een bedrag) . Je zal er anders wsl ook niet beter van worden in zo'n strijd

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-13 14:10

Phoe ik kan niet meer mee. Dus niet 100% kunnen meelezen.
Ik heb de katten inderdaad nog niet lang. Ze heeft de katten al meerdere keren bij de ouders van de vriend moeten plaatsen.
Het meisje zelf geeft aan dat ze de katten bij ONS wil laten. Alleen had ze haar vriend hierover vergeten in te lichten.
Ik wil deze katten niet meegeven aan mensen waarvan ik weet dat ze er ten eerste niet ten volle kunnen voor zorgen. En ze had de katten aan ons gegeven met die reden.
Ik kan ze gevoelsmatig niet teruggeven met als gedachte van Gohja het is mijn probleem niet, zolang ik mijn geld maar heb.
Neen, dit is de meest simpele oplossing. Maar ik voel me er niet goed bij. Simpel.
Ik doe dit niet om lastig te doen of kinderachtig.
Als ik gewoon een kat wil ga ik wel zelf 1 halen. Maar het gaat me nu om deze katten.

Ik heb ook al even contact gehad met de politie om te vragen wat mijn rechten hierin zijn. En hij zegt dat het meisje moet beslissen. En dat de vriend de katten niet! mag komen ophalen. Enkel het meisje