waar hebben jullie je kat vandaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:49

Ik heb via http://www.dierenasiels.com gezocht, daar mijn "eisen" ingevuld (het is mijn eerste kat dus ik wilde wel graag een makkelijke, geen kitten en hij moest met honden kunnen) en toen kwam er een hele rits katten uit het hele land dat in mijn lijstje paste. Een van die katten was Drop. Hij zat helemaal bij Rotterdam in een asiel maar het asiel was zo slim geweest om van elke kat een filmpje te maken en die bij de advertentie te zetten. Zo kreeg ik dus al een indruk van Drop! Na wat gemail reden we een paar dagen later dus Groningen-Rotterdam - kennismaken - Rotterdam-Groningen-met-kat :') *\o/*
Inmiddels zijn we 4 jaar verder en ik ben nog steeds heel blij met m'n kanjer! <3

Drop komt van http://www.dekattenmand.nl
Als je op hun youtube kanaal op drop zoekt staat zijn filmpje er nog op. het is een zwart-witte felix kater, daar nog 3, inmiddels 7. Hij heeft meestal een vraagteken in zijn staart als hij rondloopt, heel schattig! en in het filmpje zeggen ze dat hij soms door de gang rent met gekke geluidjes, dat doet hij nog steeds. Ineens uit het niets zoeft hij rond en slaakt wilde kreten _O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:50

2 kittens via marktplaats. wel na goed zoeken, zodat ze zeker een goede start hadden inclusief ontwormen ect..
foto's met kittens in schuren hokjes of met vieze ogen en slechte vacht zag je ook gewoon..

Anoniem

Re: waar hebben jullie je kat vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 20:56

Van de straat! Een apart verhaal..
Mevrouwtje kwam al blerend bij ons aan. Een lange slanke kat met een zeur stem :+
Ik zei "zet maar weer naar buiten, die is krols".
Tot ik haar smiddags vond in de bosjes, net bevallen van een ienieminie poesje..
In februari brrr..
De andere 2 kleine kwamen bij ons lekker warm in de badkamer er uit!!
Toen was ze ineens heel mager ipv slank.
We hebben gezocht naar de eigenaar maar die was er niet, dus we hebben de mama en 1 poesje gehouden en de andere 2 kittens na 12 weken aan mn zus gegeven.
Zijn er nu nog zoooo blij mee, de mama is echt mn schatje en loopt t liefst de hele dag achter mij aan. De kittens zijn nu al "grote" katten (die ene van mij is wel best klein gebleven... Wel een echte dondersteen!!!)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:19

Op een regenachtige koude dag uit een albertheijn tas die buiten op de stoep stond voor me werk.. Ze waren met z'n twee en nog geen vier weken oud. Helaas is er een overleden en de ander is inmiddels 1,5 en bij mij in huis

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:48

Leuk al die verhalen :j

Wij hebben 2 katten van de zus van mijn vriend, 2 jaar geleden 1 straatkatje opgevangen en gehouden en afgelopen jaar een heel nest straatkatten opgevangen en met de fles grootgebracht. Van het laatste nest hebben we er 1 gehouden.

Tot slot nog een poes die hier kwam om te revalideren maar uiteindelijk ook is gebleven.

@VivaLaVida: Onze straatkatjes zijn ook echt veel brutaler en avontuurlijker dan de twee 'huiskatten', leuk om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:11

Grappig he!
De moeder was een beetje bang om iets verkeerd te doen, die luistert ook HEEL goed. Die was ook de kattenbak duidelijk wel gewend etc. Dus vraag me nog steeds af hoe ze zo buiten bij ons terecht is gekomen. De kleine is echt een monster en doet alles wat stout is :Y)
Die was laatst een dag weg trouwens..baasje huilen :o
Je raakt je gehecht aan die gekke beesten!!!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 11:45

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:35

Ik heb 2 katten van een jaar oud uit het asiel gehaald. En ik weet zeker dat als er ooit katten bij komen dat ze uit het asiel gaan komen.

Ook voor kittens heb je daar goede opties, zeker als je zelf niet echt verstand hebt van katten. De katten zijn daar nagekeken door de dierenarts, geent, ontwormd, ontvlooid en meestal krijg je er ook de sterilisatie of castratie bij.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-13 16:04

Wij hebben besloten toch een raskat te willen. We zijn nu aan het kijken richting bengaal of Britse korthaar. Iemand tips daarover?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:14

Ik heb een grote Maine Coon kater van 13 kilo en net zo groot als een Beagle van een cattery vandaan (als herplaatser, gratis)
Hij was als kitten Duitsland aangekocht als dek/showkater, maar hij terroriseerde daar de hele groep (12 Coons)
en had echt de behoefte om alleen te zijn met veel menselijke aandacht, dat heeft hij nu :)

Ik moest het nr van de penningmeester van mijn rijvereniging hebben, dus ik google en kom op hun Maine Coon site uit.
Daar stond een oproep met foto van vrienden van hun, dat Jack een nieuwe gouden mandje zocht!
Afspraak gemaakt en een dag op bezoek geweest en een maand later op mijn verjaardag kwamen ze hem brengen <3

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:27

onze 6 huistijgers komen vnl bij een fokker vandaan: 2 stuks coons bij een Bokker, de birmaan herplaatser via een mainecoon fokker, broer en zus mainecoon uit 1 nest bij een mainecoon fokker en onze scottish fold bij een fold/britse korthaar fokker. De scottish fold is wel de smurf in het gezelschap :D