Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Dat verhaal van de stok die in de grond blijft staan en in het gehemelte terecht komt, volgens mij is dat net zo'n broodje aap verhaal als dat je 7 spinnen per nacht eet.
Hoe vergezocht is het?
Zoveel stokken ik al heb gegooid, er is er nog nooit één rechtop blijven staan (denk dat dat ook ligt aan hoe je gooit). En als het wel gebeurt, dan ziet de hond dat toch ook en ontwijkt de punt, of hebben jullie allemaal zulke domme honden? En dan sta je er als baas ook nog bij, als je het ziet gebeuren kun je ook commando af geven.
En wat als je gewoon door het bos wandelt, daar liggen takken genoeg met opstaande punten eraan, daar blijft je hond toch ook niet op steken?
Nee dan zie ik een hond eerder stikken in een bal.
) en voor hem dus goed werkt om 'af te leiden' waardoor hij wat minder agressief is (heeft last van angstagressief buiten
, binnen de liefste hond). Da's dus het risico wat je zelf wil nemen. Zo geef ik niet graag botten aan mijn hond, terwijl daar ook niks mis mee is en de kans dat daar iets fout gaat ook vrij klein is, maar die kans is er ook wat dat betreft.. Net wat je zelf wilt als eigenaar. Neej schreef:Peperkoek/brood/etc is echt de grootste onzin ever, aangezien dat gewoon verteert in de maag hoorAls je bang bent voor splinters beter isogel halen, dat doet dus écht wat peperkoek niet doet
Omhult de boel waardoor scherpe delen geen kwaad meer kunnen..
Ik voer die gerookte botten sowieso niet, maar hordes honden eten ze zonder problemen dus het kan ook gewoon goed gaan hoor
anneliesdj schreef:Dat verhaal van de stok die in de grond blijft staan en in het gehemelte terecht komt, volgens mij is dat net zo'n broodje aap verhaal als dat je 7 spinnen per nacht eet.
Hoe vergezocht is het?
Zoveel stokken ik al heb gegooid, er is er nog nooit één rechtop blijven staan (denk dat dat ook ligt aan hoe je gooit). En als het wel gebeurt, dan ziet de hond dat toch ook en ontwijkt de punt, of hebben jullie allemaal zulke domme honden? En dan sta je er als baas ook nog bij, als je het ziet gebeuren kun je ook commando af geven.
En wat als je gewoon door het bos wandelt, daar liggen takken genoeg met opstaande punten eraan, daar blijft je hond toch ook niet op steken?
Nee dan zie ik een hond eerder stikken in een bal.
Hhilde schreef:Nou, dat is écht geen broodje aap verhaal. Ik heb het met eigen ogen zien gebeuren bij een andermans hond en kennissen van mij hebben het ook meegemaakt. Hij steekt misschien niet direct door het gehemelte, maar bijvoorbeeld in de keel. En of een hond 'dom' is of niet, heeft er weinig mee te maken.
anneliesdj schreef:Hhilde schreef:Nou, dat is écht geen broodje aap verhaal. Ik heb het met eigen ogen zien gebeuren bij een andermans hond en kennissen van mij hebben het ook meegemaakt. Hij steekt misschien niet direct door het gehemelte, maar bijvoorbeeld in de keel. En of een hond 'dom' is of niet, heeft er weinig mee te maken.
Ach het zal vast eens een keer kunnen gebeuren, maar is die kans zo groot?
Ik heb nog nooit een stok rechtop zien staan, maar ik gooi dan ook altijd onderhands/horizontaal.
En ja, ik denk dat het ook met inzicht van de hond te maken heeft.
Annepaardoes; ik gooi wel zo ver dat mijn hond lang genoeg nodig heeft om daar te komen en als ik hem los achterna schreeuw wijkt hij onmiddelijk uit. Dus dat kan zeker ook wel.
HelmerG schreef:Ook hier al van kortbij (familielid) meegemaakt dat hun herder echt zware beschadiging aan de keel/mondholte heeft opgelopen door 'spelen met een stok'.. dus inderdaad geen broodje aap-verhaal.
Maar ik laat mijn hond gewoon met stokken spelen als een stok aanwezig is. Da's een risico wat je dan op dat moment 'wil' nemen.
Hhilde schreef:Nou, takken vormen wel degelijk een groot risico. Uitstekende puntjes, splinters, verkeerd gooien, etc. Dus doe met jullie hond wat jullie willen, dan gooi ik nog even een balletje weg voor de mijne

nathalie_v schreef:Ten eerste, er stond op de verpakking zeer weinig info, zelfs niet van welk dier, en of het splintert etc.
de hond leefd nog steeds, heeft wel opvallend vaak gepoept, maar dit zie ik als een positief iets, er is dat namelijk geen verstopping.
Ze vertoont voor haar geen raar gedrag, heeft geen pijnlijke buik, en drinkt nog steeds goed.
Ben blij hoe het tot nu toe verloopt, maar we it

Hhilde schreef:Ik heb geen idee hoe mijn hond in een bal zou kunnen stikken? Hij slikt het niet door hoorEn ik gebruik geen tennisballen, maar ik vraag me af waarom je denkt dat de tanden van een hond sneller slijten, als je pro-stok bent. Want als iets de tanden doet slijten....