poes/kat wel of niet op bed als je slaapt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 12:25

zonnebloem18 schreef:
Vlooien zitten niet buiten, vlooien zitten vrijwel alleen maar in huis, maar als jij geen vlooien in huis hebt en je kat gaat niet naar buiten, waar hij in aanraking komt met andere katten is de kans op vlooien binnen heel klein.
Ik heb in de afgelopen 2 jaar meer dan 40 kittens opgevangen en de verwilderde kittens die buiten hadden gezeten hadden nooit vlooien en van de kittens die duidelijk gedumpt waren omdat ze verder heel tam waren had 75% vlooien.

dit is namelijk de 1 ste huisdier(op 2 hamsters na)
mijn ouders hebben wel een hond die hier kwam(nu helaas niet meer (tot nu toe)) dus no flo

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:29

Amable schreef:
Ik vind het ook heerlijk om met een kat te slapen, we hebben er 3 in huis dus altijd wel 1 die graag bij je komt :) Bij ons komen ze ook gewoon buiten maar ze hebben geen van drie vlooien hoor, we controleren dat regelmatig :) Ook zijn katten wat dat betreft geen honden, ze gaan niet door vieze dingen rollen. Overigens verbaas ik me er dan over dat mensen wel de kat gewoon op schoot nemen (ook in de zomer met een korte broek) maar het dan ineens vies vinden om de kat op bed te hebben, vind je ze dan eigenlijk ook vies als ze gewoon op schoot liggen en je aait ze? Ik vind mijn dieren nooit vies, zou ook met gemak mijn paarden mee naar bed nemen als dat mogelijk was. Daar zou ik dan wel het zand eerst afborstelen :+

Wuhh....
Mijn katten zijn fervent jagers... en als ik zie hoe vaak ze zich bovenop een net gevangen prooi/kadaver rollen en gooien.. zou ik daar toch even 2x over nadenken :P

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:29

troi schreef:
Vind dat erg smerig eigenlijk.. Haren en vlooien in mijn bed yuk..

Wat is er smerig aan? Waarom heb je een kat? Ontvlooi jij je katten nooit? Daarnaast heeft bijna elke kat wel een vlo bij zich, maar hé, het is een dier. Wat is het probleem? Dat vraag ik me altijd wel af. Minder hygiënisch? Ach, dan moet je gewoon helemaal geen dieren nemen. Je bouwt hierdoor lekker weerstand op. Gewoon wat vaker je bed verschonen, wat vaker stofzuigen, dweil, kattebak verschonen en je hebt nergens last van ;)

Mijn hond slaapt ook bij mij op bed. Labrador van 2 jaar. Haart niet verschrikkelijk veel uit, behalve in de ruiperiode natuurlijk. Ik verschoon mijn bed 1 keer in de week, soms red ik dat niet en slaap ik er 2 week in. Nou nou, wat smerig.

Mijn moeder heeft altijd gezelschap van de katten. Lekker warm en lekker stabiel :) Dat kneden op bed (wij noemen dat altijd fietsen xD) is heel normaal. Als het zeer doet, geef je ze gewoon een duw (en nee, niet zodat ze de lucht doorvliegen, maar dat ze de poten even ergens anders neer zetten). En blijft ze 'vervelend', dan zet je haar gewoon uit de kamer :)

Miracle_

Re: poes/kat wel of niet op bed als je slaapt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:31

Mijn kat zou het mogen, als ze niet in mijn tenen, neus of oren zou bijten snachts :')

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 12:34

we hebben hier een flo vrijhuis(tot nu toe ) je weet het nooit met een kat:)
de 1ste nacht hoorde ik hem wel naast me maar niet presier waar voor ik het wist lag ie bij ons in bed en
vanacht boven mijn hoofd langs over het kusse om na de andere kant te komen,

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:34

Mijn katten slapen altijd op bed, ik vind het heerlijk. Mijn vorige poes sliep zelfs altijd in mijn nek of op mijn hoofd. Ik vind dat echt heel fijn :)

Ja, er liggen wel kattenharen op het bed, maar dat valt echt reuze mee. Heb nu 2 katten die vrijwel niet verharen. En onze katten hebben geen vlooien.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:35

Creatas schreef:
Amable schreef:
Ik vind het ook heerlijk om met een kat te slapen, we hebben er 3 in huis dus altijd wel 1 die graag bij je komt :) Bij ons komen ze ook gewoon buiten maar ze hebben geen van drie vlooien hoor, we controleren dat regelmatig :) Ook zijn katten wat dat betreft geen honden, ze gaan niet door vieze dingen rollen. Overigens verbaas ik me er dan over dat mensen wel de kat gewoon op schoot nemen (ook in de zomer met een korte broek) maar het dan ineens vies vinden om de kat op bed te hebben, vind je ze dan eigenlijk ook vies als ze gewoon op schoot liggen en je aait ze? Ik vind mijn dieren nooit vies, zou ook met gemak mijn paarden mee naar bed nemen als dat mogelijk was. Daar zou ik dan wel het zand eerst afborstelen :+

Wuhh....
Mijn katten zijn fervent jagers... en als ik zie hoe vaak ze zich bovenop een net gevangen prooi/kadaver rollen en gooien.. zou ik daar toch even 2x over nadenken :P

Ik heb onze katten nog nooit over/door een prooi heen zien rollen, wel ermee spelen. Maar ze raken hem eigenlijk alleen met de pootjes en het bekkie aan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:37

Mijn kat verandert buiten écht in een roofdier. Het is de meest aanhankelijke kat die ik ooit heb gezien, maar buiten rent hij voor iedereen weg en is hij alleen maar aan het jagen en ruzie maken. Tenzij hij weer het knopje om zet en dan komt hij naar mensen toe enz buiten :+

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:43

Nagano schreef:
ja hhor er slaapt er zelfs een oo mijn rug als ik op mijn buik lig te slapen dus ze mogen bij mij lekker op bed

Onze Miss Poezeltje slaapt altijd bovenop mij, of ik nu op mijn rug, buik of zij lig <3 . Als ik op mijn buik lig te lezen frut ze net zolang totdat ze onder de deken op mijn rug zit, met haar koppie net onder de deken vandaan.

Haar buiten de slaapkamer houden is geen optie, haar alarm gaat dan net zolang af totdat we uit pure wanhoop de deur toch maar open doen.

Sinds een kleine twee jaar hebben we er een kater bij. Nu hij iets ouder is past hij zich meer aan aan onze rusttijden of hij gaat stilletje door het kattenluik naar buiten, om je rond 6.30u alsnog te wekken door op de vensterbank luid mekkerend naar de vogeltjes te koekeloeren en in de gordijnen te gaan hangen, en vervolgens Miss Poes te terrorriseren. Gelukkig hebben we tegenwoordig een logeerbed waar hij graag op ligt 8-) . Maar hij ligt ook heel graag dicht tegen je gaan, het liefst uitgestrekt tussen je benen :+ .
Laatst bijgewerkt door Gwen op 26-01-13 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:58

Hier geen katten op bed 's nachts. Ik houd nogal van mijn nachtrust. Poes begint 's morgens vroeg (a la 5u 's morgens vroeg) te spelen, en niet stilletjes. Kater 1 neemt het hele bed in, kater 2 ook maar die verhaard bovendien verschrikkelijk.
Dus nee, geen katten op bed.

Ze hebben geen vlooien maar komen wel buiten en net als bij honden kan ik ook bij hen er met een dweil/doekje achterlopen als ze weer binnen zijn. Want ja katten wassen zichzelf, ook hun pootjes. Nà dat ze op de zetel/tafel/kussen/etc gesprongen zijn. Moest ik m'n kamerdeur openlaten zitten ze dus met hun modderpoten op mijn bed. Toch maar niet dan.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:12

Nou ja, ik heb wel eens vlooien in bed gehad ja, werd wakker omdat ik gebeten werd :D

Met 4 katten die veel buiten komen en een hond die overal mee naartoe gaat, brengen ze wel eens vlooien mee. Overigens wordt er strikt behandeld bij ons thuis, maar ja, soms komt er zo'n little basterd toch mee

Fris? Nee niet echt, maar seks in bed is ook vies. Net als een man die toch vaak harige billen heeft die net naar de plee is geweest. Alles is vies. De haren van de katten vind ik inderdaad wel vies. Veel stofzuigen en zeer regelmatig bed verschonen

soms presteert meneer herder het om eerst in het bos in de blubber te rennen en thuis linea recta de slaapkamer in te sneaken en uitgebreid op bed te liggen. Ja dan baal ik want dan kan ik weeeeeer verschonen :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:17

Wat een voorbeeld Colway! _O-

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:28

Yup mijn kat ligt op bed maar mag niet onder de dekens :P

Ook geeft ze aan wanneer zij vindt dat het bedtijd is := , mijn slaapkamer is boven (en die deur is overdag dicht) en als ze naar 'bed' wil gaat ze op de tweede tree van de trap liggen en iedere keer als ik langs de trap loop (moet er langs om naar de keuken en de wc te gaan), schiet ze een paar treden omhoog, tot ze doorheeft dat ik op dat moment nog niet naar boven ga, dan gaat ze weer op de 2e tree zitten, dit spelletje herhaalt zich wel een keer of drie iedere avond.

Verder kan ze heel diep liggen slapen, als ik nog lig te lezen gaat ze op mijn heup liggen en als ik het licht wil uitknippen draai ik me standaard om, ik slaap nl niet op dezelfde zij als dat ik lig te lezen. Meerdere malen heb ik een snauw en een pets van haar gekregen omdat ze gestoord werd in haar schoonheidsslaap.
Ik was dan echt verbouwereerd en de gedachte die door me heen schoot was: Hallo, dit is nog altijd mijn bed!

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:32

O ja hoor van mij mogen ze overal komen dus ook op bed.
Lekker gezellig hoor en lekker warm aan de voetjes.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:42

sadekeshia schreef:
krijg je dan geen vlooien in bed,
ik bedoel, je kan wel vaak schoonmaken enzo, maar dan nog..

ja leuk joh kunnen een bed vol vlooien spelen :D :D :D :D :D :D
nee mijn katten hebben geen vlooien

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:30

mijn kat slaapt altijd bij mijn onder de dekens :+ van haren heb ik geen last (kruizing sphynx)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 16:54

Onze kater heeft heel snel ons bed ingepalmd. Eerste huisdier en ja, ik vond het zielig, zo alleen beneden terwijl ik alleen boven lag.
Speciale plaid aan het voeteneind, en daar blijft hij netjes op liggen, tenzij je hem uitnodigd voor een knuffelsessie, dan ligt hij mee op het dekbed. Kruipt er nooit onder, en slaapt netjes door, en staat netjes mee op. Alleen in het weekend is uitslapen lastiger, want zijn inwendige klok zegt dat hij om zeven u eten moet krijgen, net zoals in de week... Dan hoor je opeens een zielig mauwtje aan je oor.
Type simon' s cat:

Ik zou hem niet kunnen missen, en zoals gezegd: zelf ben je ook niet zo proper, en je partner soms ook niet.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:00

Dat filmpje hierboven! Het kon ook nog wel eens echt waar zijn _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:00

De kat mag het niet. Omdat hij vervelend is, op je hoofd liggen (of springen) Hij kan niet lief slapen. De hond daarentegen slaapt onder de dekens in mijn knieholte.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:07

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:12

Colway schreef:
Bij ons mag het. 1 kat slaapt zelfs onder de dekens :') liggen vaak 2 of 3 katten op bed (van de 4) hond (grote herder) komt soms ook even buurten. Wel vaak je beddegoed verschonen

van mijn vriend mag die van ons niet op bed maar van mij wel.
en uiteindelijk ligt ze ook naast me :') :D
ze wilt ook altijd onder de dekens liggen dat vind ze heerlijk haha.

heb geen moeite met de kattenharen,
vanaf mijn geboorte slapen ze al bij me op bed dus weet niet beter.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:14

Mijn kat is de eerste die boven op de slaapkamers mag komen :P Vroeger hadden we ook altijd katten, maar die mochten echt niet boven komen. De mijne doet het gewoon haha. Hij is ook altijd heel erg schoon en we hebben nog nooit vlooien bij hem gezien, dus dan hebben we er niet zoveel problemen mee. Hij mag trouwens alleen bij mij slapen hoor. De rest van 't gezin wil hem niet in bed. :D Hij gaat altijd op 't voeteneind liggen of in je knieholten. En 's ochtends maakt hij je wakker door over je neus te gaan likken en heel hard te spinnen <3 haha

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:14

foxy80 schreef:
(...) Alleen in het weekend is uitslapen lastiger, want zijn inwendige klok zegt dat hij om zeven u eten moet krijgen, net zoals in de week... Dan hoor je opeens een zielig mauwtje aan je oor.

Mijn kater heeft echt goede manieren wat dat betreft :D Zodra hij merkt dat je een beetje wakker bent, gaat hij zachtjes mauwen om eten. Maar als je je omdraait en weer in slaap valt, is hij ook meteen weer stil. Zo zoet :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:15

Ik ontvlo de kat wel, maar soms zijn ze je te snel af en hebben ze er al een of een paar, 1 vlo legt bin een goede gastheer 20-50 eitjes en als ze er een paar in je bed achterlaat... en ze moeten altijd mij hebben en.ik krab tot de huid open ligt...

Ik wil niet met de kat slapen omdat ik daardoor te licht slaap en mijn nachtrust is heel bepalend voor mijn functioneren. In het weekend mag ze wel het laatste uurtje mee uitslapen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 17:16

Mijn kat slaapt bij mij in bed, op mijn kussen, onder de deken, maakt niet uit. Als hij niet komt ga ik mijn bed uit om hem te halen, kan niet slapen zonder hem :')
Hij komt mij ook ophalen als ik te laat naar bed ga.