idinn schreef:Tuurlijk zijn het vrijwilligers en kost dat niets, maar die auto + benzine wel. En als ze genoeg geld binnen krijgen om voor ALLES te rijden moeten ze dat ook gewoon lekker doen (even buiten beschouwing laten in hoeverre je daar een dier zoals een mus blij mee maakt door gigantische stress). Maar krijgen ze dat niet, moeten ze niet stug voor alles willen blijven rijden want dat gaat niet. Dat is gewoon tekenen voor het einde van de ambulance. Groot wild valt voor mij alles onder wat mensen niet zelf verantwoord zouden kunnen helpen (zwanen o.a. omdat die niet erg gemakkelijk zijn, of ze moeten er zeer slecht aan toe zijn). Ik denk dat het ook een beetje een mentaliteitsprobleem van de mensen zelf is. Het is altijd gelijk "oh bel de dierenambulance wel" .. maar je kan toch ook gewoon ZELF actie ondernemen? Een vogelopvang bellen, diertje naar een DA brengen. Heel veel mensen die bellen hebben gewoon zelf vervoer daar naartoe, maar vinden dat dan weer zonde van de benzine. Dan denk je toch gewoon verkeerd? Want die vrijwillige dierenambulance rijdt net zo goed op die dure benzine. Als ik een gewond dier vind (die het redden waard is, mus/rat/muis gaat de nek gewoon van om, scheelt een hoop stress en kans is toch groot dat ze de volgende dag dood zijn) dan regel ik zelf wel wat. Ik weet waar de DA zit tenslotte, is het ergens anders dan zoek ik dat wel even uit.
Capopjekop .. en daarom zit mijn kat lekker binnen en komt niet buiten de tuingrenzen. Zodat andere mensen hem niet van de weg hoeven schrapen of dat de dierenambulance er niet voor hoeft te komen.
Ik weet niet hoe dat gaat, maar stel mijn kat loopt wel buiten, beland onder een auto en wordt door de dierenambulance opgehaald en naar de DA gebracht. Moet ik dan ook voor dat vervoer betalen of niet?
Bij ons wel. Als het dier een eigenaar heeft en wij moeten het vervoeren dan zitten daar kosten aan.
Over het algemeen zijn de mensen heel blij als we snel hebben gehandeld en in veel gevallen krijgen we nog een extra donatie ook.
Wij halen alles op maar in geval van vogels overleggen we altijd met de mensen of zij zelf de vogels naar de opvang kunnen brengen.
De ene keer kan dat wel en de andere keer niet. In het voorjaar hebben we nog een extra stimulans en dat is dat het zo leuk is om daar te komen met al die jonge vogels...enne het werkt ook nog
. 
En ik gok dat de kosten voor de benzine een stuk hoger liggen als wat dat musje als die het overleeft opbrengt. Om het even economisch te benaderen. Wat denk ik best eens vaker mag gebeuren, want bij ons is er altijd gedoe of ze nog wel kunnen rijden, want alles is zo duur. Kan je best wel eens onderscheid gaan maken tussen een mus of huisdier. Natuurlijk wil je er voor alle dieren zijn, maar als je de keuze krijgt stoppen of beperkingen stellen, dan zie ik liever een mus dood gaan of opgegeten worden. En niet dat door zulke ritjes een weggelopen hond die plat gereden wordt en gewond blijft liggen in de berm daar blijft liggen, omdat de ambu ermee gestopt is.

Als ik het goed zie zit die tussen een tegen-de-zon-scherm ? -kom niet op de naam.- Goed werk
of expres los gelaten en men is dolgelukkig dat men er vanaf is (en dat verwacht ik dan weer wel)