Muis heeft gif gegeten, hoelang duurt het voor hij dood is?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:31

daffodil schreef:
Nee dat helpt...diervriendelijke vallen! MEt dit weer zitten ze echt binnen no-time weer binnen hoor.....en dat is nou juist niet de bedoeling. Dekens worden bij ons opgevreten, voerzakken opengebeten, echt alles wat ze tegenkomen wordt gesloopt....

Bij ons gingen ze niet eens in die vallen :+ dat schiet ook lekker op...

Op mijn werk staat ook gewoon gif en nee dat kan echt niet in het eten terecht komen; of de kok moet toevallen tussen de panelen kruipen, bakje pakken en door de soep mikken. Is veel veiliger dan de muizen maar rond te laten lopen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-01-13 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

FrankavdT

Wel ja joh, zet die muis weer buiten neer en de volgende keer muizen vangen met diervriendelijke vallen... Die muis is alweer binnen voordat jij binnen bent, dat is ook echt de bedoeling ja! :+

Gini

Ik vraag me idd af wat mensen bedoelen met diervriendelijke vallen. Ofwel heb je diegene die dichtklappen en dan ben ik er als de dood voor dat er ook vogels, katten, konijnen en dergelijke tussen die val komen en dan waarschijnlijk heel zwaargewond zijn. Ofwel heb je die vangkooitjes en dan zit je met een kerngezond, levend dier in een kooi. Wat doe je dan? Dan is de schep in de nek een nog grotere mentale barrière.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:32

Gini schreef:
Ik vraag me idd af wat mensen bedoelen met diervriendelijke vallen. Ofwel heb je diegene die dichtklappen en dan ben ik er als de dood voor dat er ook vogels, katten, konijnen en dergelijke tussen die val komen en dan waarschijnlijk heel zwaargewond zijn. Ofwel heb je die vangkooitjes en dan zit je met een kerngezond, levend dier in een kooi. Wat doe je dan? Dan is de schep in de nek een nog grotere mentale barrière.

vogels,katten,konijnen in een magazijn? :P

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 12:32

vuurneon schreef:
daffodil schreef:
Nee dat helpt...diervriendelijke vallen! MEt dit weer zitten ze echt binnen no-time weer binnen hoor.....en dat is nou juist niet de bedoeling. Dekens worden bij ons opgevreten, voerzakken opengebeten, echt alles wat ze tegenkomen wordt gesloopt....

Bij ons gingen ze niet eens in die vallen :+ dat schiet ook lekker op...

Op mijn werk staat ook gewoon gif en nee dat kan echt niet in het eten terecht komen; of de kok moet toevallen tussen de panelen kruipen, bakje pakken en door de soep mikken. Is veel veiliger dan de muizen maar rond te laten lopen.

En daar nog bij, we bereiden hier niks we zijn een distributie centrum.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:32

Onze kasten zitten ook onder de muizen, gewoon alles goed opbergen.

Twee stalkatten helpen ook :D

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:33

in een doosje op het gasfornuis zetten? en alleen het gas aanzetten.. dan valt hij in slaap en stikt ie. (GEEN VUUR ERBIJ)

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:34

Ik bedoel ermee dat het gif dus waarschijnlijk is neergelegd om de muizen te doden. Ik denk niet dat ze blij zijn als je ermee aankomt dat je hem terug hebt gezet.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:34

Als ie levendiger lijkt, misschien heeft ie dan maar een klein beetje gif gegeten!
Daar worden ze goed ziek van maar ze kunnen het wel overleven, misschien heeft ie het ergste nu gehad. Als ik jou was zou ik nog even wachten!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 12:35

Op me werk is er geen gasfornuis... wel een magnetron.... :')

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:35

En dan terugzetten? En wat moet TS met misschien de vijf volgende muizen?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 12:35

44Myrthe44 schreef:
Als ie levendiger lijkt, misschien heeft ie dan maar een klein beetje gif gegeten!
Daar worden ze goed ziek van maar ze kunnen het wel overleven, misschien heeft ie het ergste nu gehad. Als ik jou was zou ik nog even wachten!

Ja dat dacht ik ook... straks heeft hij nog overlevingskans en dan trap ik hem dood....

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:36

Arrabel schreef:
Op me werk is er geen gasfornuis... wel een magnetron.... :')

oh, haha.. doe dat maar niet :o

succes, ik denk dat ik er ook heel erg mee zou zitten in jou geval! :(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:36

Dood moet het dier toch, magazijn zit niet te wachten op dit 'huisdier'. Geen dappere kerel in de buurt ts?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:37

heb ook wel eens gehoord dat je een gat graaft en daar het beestje in legt en dan dicht gooien met zand en dan daar flink op gaan stampen. hoorde dat ooit op ponykamp volgens mij hebben we dat ook gedaan met een klein vogeltje die 5 meter naar beneden was gevallen. vond dat nog wel beetje te doen.
moet je wel een gat kunnen graven in de grond. maar dan kan je hem daar wel gewoon laten liggen.

lisselotje

Re: Muis heeft gif gegeten, hoelang duurt het voor hij dood is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 12:41

ben je er helemaal alleen dan, is er niemand die het wel kan? koppie inslaan?
Ik heb het ook eens gehad, op stal ben er mee op straat gelopen, een oude man van zijn fiets getrokken en die heeft hem met de schep doodgeslagen....

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:08

Jolliegirl schreef:
Haal je ook het gif weg?

Dit is best triest...

Maar wie zegt dat ie gif heeft gegeten?
Knarsen kan ook stress zijn.. Hij zit in een doosje...

xConnie: Dit moet je dus wel kunnen! Anders is het niet de pijnloze manier.

Zeker, daarom zeg ik er ook bij dat het goed in een keer moet gebeuren. Als je zonder twijfelen een flinke ruk geeft, moet het goed gaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:10

ReneeMonty schreef:
Leuk is anders natuurlijk maar je zou hem ook in een zak kunnen stoppen en er met de auto overheen kunnen rijden. Dat doet iemand die ik ken altijd met de nog half levende muizen waar haar katten mee aan komen zetten. Dan zie je er niks van omdat hij in de zak verpakt zit. Heb dat zelf nog nooit gedaan.

Ik ook, en anders met een schep erop slaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:17

Is de muis nu dood of leeft ie nog?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:19

een kennisje van mij had voorheen een dierenwinkel en dus ook wel muizen welke de honden/kattenvoerzakken aanvraten..

die gebruikte ( ja heel zielig,ik vond het echt vreselijk om te zien ) muizenlijm...zoals vliegjes op en plakstrip lagen daar de muizen aan karton te spartelen,zij sloeg elke ochtend de vangst van die nacht dood met haar schoen...

maar ja,ook dat moet je kunnen... Afbeelding ,ze waren met een goeie mep met een schoen overigens dan wel meteen dood...

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:21

BIj staart pakken , even een beste zwiep tegen de rand van het aanrecht en hij is uit zijn lijden verlost. Beter zo dan langzaam doodbloeden

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 13:28

Hij is dood %)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:29

Goed gedaan :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:30

Hoe is het nu gegaan? Is hij zelf doodgegaan of heb je toch het lef gehad het te doen? Als het laatste, dan _/-\o_ !! Ik kan het namelijk ècht niet...

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:31

Agossie schreef:
Hoe is het nu gegaan? Is hij zelf doodgegaan of heb je toch het lef gehad het te doen? Als het laatste, dan _/-\o_ !! Ik kan het namelijk ècht niet...

Wil ik ook weten:P