welke hondenbrok is nu écht gezond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:11

Wij zijn heel tevreden over acana. Niet echt een goedkope brok maar ze doen het er goed op, veel vlees, geen granen oid em je voert naar verhouding weinig. En heel belangrijk ze blijven het met smaak eten,enige nadeel de levering is soms lastig, vooral de grote verpakking is soms niet leverbaar. We bestellen nu steeds 2 zakken keer en bij aanbreken van de laatste zak bestellen we weer. Dan grijpen we nooit mis.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:12

Het verbaast mij dat Renske nog niet voorbij is gekomen..
Dit voor is ook 100% natuurlijk, bevat geen geur- kleur en smaakstoffen en geen 'opvulmiddelen'en dergelijke (geen antioxidante en conserveringsmiddelen). Hoog percentage aan vlees. Zit bij bepaalde soorten wel rijst is, maar dat is bruine rijst. Is glutenvrij en helpt heel erg goed bij allergieën. Verder hebben ze ook Vers vlees (gestoomd) dat niet in de diepvries hoeft (dan is het ook niet meer vers). Bevat ook veel omega 3 en 6!

Voor de katten hebben ze ook voer :j
Kijk anders even op http://www.renske.nl
Laatst bijgewerkt door WiskyBokjes op 21-01-13 16:29, in het totaal 3 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 16:12

Ja ik wou het idd ook als onderhoud gaan doen.Ik zal haar eerst meenemen naar de dierenarts,deze kan beter inschatten hoe het behandeld moet worden.
Op dr kiezen zit het nauwelijks,enkel onder waar ook altijd lekker veel kwijl in dr bekkie zit,daar kan de tandsteen zich natuurlijk heerlijk ophopen.

karuna
Drukke kabouter

Re: welke hondenbrok is nu écht gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:15

Renske vreten ze hier helemaal niet.

Trouwens geen tandsteen problemen hier met de honden. Onze oude baas staat een groot deel van zijn leven op de voorloper van totalbite van discus. Inmiddels is de samenstelling wat verandert en krijgt hij nu alweer 3 jaar lukulus kip/aardappel ivm zijn darmen. Hoofdbestanddeel ook vlees. En meneer heeft met 15 al zijn tanden nog en geen tandsteen te zien.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:16

Ik ken maar weinig honden die Renske niet lusten.. Alleen de brok niet of het vers vlees ook niet?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:17

Die tabel die ik eerder heb gepost (pag 1) geeft aan hoeveel % vlees en hoeveel en welke andere dingen.
Daar valt al een hoop uit af te lezen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 16:17

Mijn inmiddels overleden hond van 17 jaar stond zn hele leven op brok en géén tandsteen te bekennen.
ik kreeg altijd complimenten van de dierenarts dat zijn gebit zo mooi uitzag.
Dus of het helemaal aan brok alleen ligt weet ik niet hoor,het ligt ook aan het speekselen en stand van tanden van de hond denk ik.
Onze ouwe was een kruising jack-russel x boerenfox.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:18

karuna schreef:
Wij zijn heel tevreden over acana. Niet echt een goedkope brok maar ze doen het er goed op, veel vlees, geen granen oid em je voert naar verhouding weinig. En heel belangrijk ze blijven het met smaak eten,enige nadeel de levering is soms lastig, vooral de grote verpakking is soms niet leverbaar. We bestellen nu steeds 2 zakken keer en bij aanbreken van de laatste zak bestellen we weer. Dan grijpen we nooit mis.

Ik koop het in onze dierenwinkel,dus hoef niks tebestellen

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 16:24

hoei het duizeld me hoe hoog de prijzen zijn voor wat hondenvoer pfff %)

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:26

zit er in Acana voor de kat ook geen graan? MIjn nieuwe oude kat is nl allergisch voor granen

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:27

Funnyhorses, meestal zijn grootverpakkingen verhoudingsgewijs goedkoper, kun je bij sommige sites met korting kopen en hou in het achterhoofd dat je van duur voer vaak minder hoeft te voeren en de prijsverhouding iets minder heftig verschil heeft.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:29

cariena1 schreef:
zit er in Acana voor de kat ook geen graan? MIjn nieuwe oude kat is nl allergisch voor granen

Acana Grasslands
Vlees 60% vers en gedroogd
Vers lamsvlees (zonder botten), gedroogd lamsvlees, zalmmeel, haring, rode...

Ik had ooit een betere tabel dan die ik op pagina 1 noem, maar die heb ik zo snel niet teruggevonden.

Kim1987kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:32

Kan je van brok in 1x over naar vers vlees? Of doe je dat net als wanneer je ober stapt op n ander merk? 1 e week 1/4 vervangen en zo elke week 1/4 meer?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:33

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:34

Kim1987kim schreef:
Kan je van brok in 1x over naar vers vlees? Of doe je dat net als wanneer je ober stapt op n ander merk? 1 e week 1/4 vervangen en zo elke week 1/4 meer?

Zeker niet gaan mengen, daar krijg je problemen van. Je stapt in één keer over en overgiet het vlees in het begin eventueel met gekookt water. Dat kun je dan afbouwen tot je het helemaal rauw geeft.

De beste remedie tegen tandplak en tandsteen is vers voeren... En in veel gevallen is dat nog goedkoper dan de zogenaamde 'premium' broksoorten ook.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:44

ik voer darf eko, das vlees uit vriezer er staatdaarnaast altijd brok beschikbaar..

das marcus muhle...

ww.markus-muehle.de/nl

15 kilo 42 euroi, koud geperst, ruikt goed, honden eten t oed op.
natuurlijk voer...

Kim1987kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:49

Iemand ervaring met ahv Breda?

Ik heb namelijk de keuze ( makkelijk te verkrijgen voor mij) tussen die en runner diepvries, duck natuurlijk en renske ( wat dus niet in de vriezer hoeft, die zou t dan sowieso worden voor de vakantie).

Alvast bedankt! K ben erg enthousiast om over te stappen van m'n eukanouba brok aangezien m'n hond nu dol ( echt dol!) is op.... Stront, poep, pis en alles wat smerig is. Lijkt mij al vrij duidelijk dattie wat te kort komt...

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 16:59

Ahv Breda, Runner, Duck en Renske zou ik persoonlijk allemaal links laten liggen...

Kim1987kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:06

Haha oh oke ;) en op de site staat nog wel dat ze zo goed zijn :))
Ik wil wel graag dat t al compleet is, heb geen opleiding / kennis van voer dus als k er zelf aan moet sleutelen zal t niet veel beter worden. Gewoon de merken die hier eerder zijn genoemd dan maar? ( hoewel daar renske ook bij zit, maarja op vakantie heb ik geen vriezer. ) heb m'n voer eigenlijk toch liever niet in de vriezer maarja...

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:12

Al het vlees dat niet in de vriezer hoeft, valt niet onder 'vers vlees' in de zin van KVV/BARF. Dus onder invriezen kom je dan niet uit. Onder de beter merken KVV vallen o.a. Darf, Tinlo Barf menu...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:15

mijn honden eten al denk 9 jaar ahv,wat is daar nu weer mis mee.... :roll:

ze zien er super uit hoor,en tis echt prima voer...net als smuldier overigens....

Afbeelding

hond die al 9 jaar op ahv staat (en blijft staan tot ie dood gaat overigens) van 11,5 jaar oud...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 21-01-13 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:17

cariena1 schreef:

Zowel in Acana als Orijen zitten pertinent geen granen.
Ik adviseerde ze juist bij een glutenvrij dieet.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:23

Mijn labrador krijgt al bijna 16 jaar Eukanuba en daar doet ze het heel goed op.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:25

kimmie261 schreef:
mijn honden eten al denk 9 jaar ahv,wat is daar nu weer mis mee.... :roll:

Als ik kijk naar de samenstelling, zou het mijn voer in ieder geval niet zijn.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:32

Maar Sonja, wat is jouw 'probleem' dan met Renske? :)