Net als sommige mensen zegge, er zijn er toch genoeg van?! Verschrikkelijk.. Er zijn ook genoeg mensen, jou zal ik ook niet missen! Bleghh.. Sommige mensen..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RedPassion schreef:piezze schreef:geweldig hoe druk mensen zich kunnen maken om ongedierte. Zullen we ook alle moederloze vliegen, kakkerlakken, luizen en vlooien gaan redden? Zijn ongetwijfeld ook schattige diertjes en heel goed tam te krijgen als je er genoeg liefde insteekt./
Oh ik vergeet nog die vieze bruine ratten te noemen, die moeten ook echt door ons gered worden.
Het is allemaal geen ongedierte, veel mensen noemen het ongedierte omdat ze 'ons' tot last zijn. En dat komt weer voort uit de overtuiging dat mensen superieur zijn en dat wij alle recht hebben om in het leefgebied van andere wezens te komen. Die schade kunnen ze alleen veroorzaken omdat er te weinig leefruimte is voor alle diversiteit aan leven, hoe zou dat nu toch komen??
ellehcir schreef:Echt sommige mensen hier! Verschrikkelijk vind ik het!! Waarom ongedierte? Het leeft! Zijn dieren, dus waarom dood maken als het anders kan!! Ik ben stik allergisch voor dieren, maar heb er al meerdere opgeknapt!! Reageer lekker niet als je weinig nuttigs te zeggen hebt! Ik vind zulke mensen ongedierte!![]()
Net als sommige mensen zegge, er zijn er toch genoeg van?! Verschrikkelijk.. Er zijn ook genoeg mensen, jou zal ik ook niet missen! Bleghh.. Sommige mensen..
ellehcir schreef:Echt sommige mensen hier! Verschrikkelijk vind ik het!! Waarom ongedierte? Het leeft! Zijn dieren, dus waarom dood maken als het anders kan!! Ik ben stik allergisch voor dieren, maar heb er al meerdere opgeknapt!! Reageer lekker niet als je weinig nuttigs te zeggen hebt! Ik vind zulke mensen ongedierte!![]()
ElineS schreef:Hij krijgt geen babymelk, maar babyvoeding, dus een potje. Hij eet er niet veel van, maar al wel een beetje. Verder de kattenmelk dus en brinta aangemaakt met kattenmelk. Maar ik zal dan koffiemelk aan zijn dieet toevoegen.
@yeye: Ik heb een glazen bak nu. Zal mij heel erg verbazen als die door glas kan knagen
zonnebloem18 schreef:Bedenk wel dat je een wilde muis niet zomaar weer buiten neer kan zetten, dat gaat hij niet overleven.
Als ik jou was zou ik even contact opnemen met stichting het vogelhuisje, dan komt het muisje via hun bij de fugelhelling en zal het op een verantwoorde manier worden uitgezet.
Als je hem wilt houden bedenk dan goed dat wilde muizen door onderbakken enz. heen knagen, zo heb ik 2 kooien weg kunnen gooien door half wilde muizen.
Traiectum schreef:Doodmaken en die meiden uitleggen waarom. 'n harde les, wel een die ze niet snel zullen vergeten. Heel sneu voor ze, ze dachten te helpen, maar het gaat hier niet om hun gevoelens - voor die muisjes moet de meest diervriendelijke oplossing gezocht worden, en dat is in mijn ogen de dood.
ElineS schreef:Dit kan ik niet aan een slangetje voerenIs een gezond klein levend dingetje.. Die anderen waren te jong, dat was toch nooit gelukt. Maar deze is al twee weken..
[ Afbeelding ]
piezze schreef:een wilde muis vergelijken met een wild paard?