door onze hond gebeten en nu ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:21

Bij mij was het écht een schampschot, van een van mijn honden, naar een andere passerende hond (dat klikt echt zo niet tussen die twee......) Maar ook dat is blijkbaar genoeg om mis te gaan :P (heeft dus een jaar geduurd eer alles weer in orde was -O- )

Voor mij is een snuitje echt een uitkomst! Onze Kazuo is ontzettend onzeker. Zijn poten zijn een soort van taboe :o Nu had hij laatst een flinke wond aan een van zijn zooltjes. Wat een drama..... Maar als je echt boos op hem wordt, raakt hij zo van slag, dat hij ook de volgende dag niet meer bij je in de buurt durft te komen... Je gaat dan toch ook anders met hem om. Dat voelt hij! En als ik onzeker ben, wordt hij daar nog onzekerder van..... We deden snuitje om, was even grommen. Behandelden zijn poot, snuitje weer af en hij kwam meteen voor een snoepie! (en geloof me, als hij anders beledigd is, hoeft hij écht geen snoepje o.i.d. :+ )
Het gaf echt zoveel meer rust, dan steeds weer de confrontatie aan gaan!

En Esther, de 'behandeling' duurde max een paar minuten, dus dat overhitten was geen isue. En doordat hij nu geen stress had, was hij ook niet aan het hijgen o.i.d.!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 18:21

iig beterschap met je duim....

mijn hond vind borstelen ook niet echt leuk, ze gaat liggen, draaien...pakt met haar mn mn hand vast...wat ze vaak doet....ikdoe t spelenderwijs , dan blijft t voor beide leuk....even stilstaan om te borstelen en dan lekker pouwehoeren,......en voor mn hond de lip op trekt en of gaat bijgten dan heb ik al heel veel over het hoofd gezien..

mika11

Re: door onze hond gebeten en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:18

Mijn hond vindt het ook vreselijk als ik hem borstel.
Hij heeft een lange krullerige vacht, dus ik kan het me voorstellen dat hij het niet fijn vindt.
Hij gaat nu de laatste jaren naar de trimmer zodat z'n vacht niet zo lang meer wordt.
Dat was de oplossing, want daarvoor kreeg hij echt klitten omdat ik het niet voor elkaar kreeg.

Doet jouw hond alleen bij het borstelen z'n lip optrekken, of zijn er nog meer situaties?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:18

misschien ben ik wat vreemd maar ik pik het niet als er een lip opgetrokken word.
Dat doen ze gelukkig ook niet maar zowel krijgen ze dan al een flinke uitbrander.
LB@ even met je duim in de biotex of soda.
En volgende keer een bandje om haar mond doen.
Je hebt haar helemaal niet bestraft?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:25

geerke schreef:
misschien ben ik wat vreemd maar ik pik het niet als er een lip opgetrokken word.
Dat doen ze gelukkig ook niet maar zowel krijgen ze dan al een flinke uitbrander.
LB@ even met je duim in de biotex of soda.
En volgende keer een bandje om haar mond doen.
Je hebt haar helemaal niet bestraft?

Ik vraag me altijd wel af wat er met 'een flinke uitbrander' bedoeld wordt? Bedoel je dan 1. 'dan verlies ik mijn geduld en geef ik hem een beste lel' (/stomp/elektrische schok of weet ik wat) of meer: 2. 'dan leg ik in alle kalmte mijn hand om zijn snuit of leg ik hem op zijn zij'? Ik krijg namelijk altijd meer het gevoel van 1 als ik dat soort krachttermen hoor.

Persoonlijk pik ik ook geen wangedrag van mijn honden (zoals lip optrekken naar de baas) maar uit mijn plaat gaan laat ik wel, daar krijg je alleen maar labiele, neurotische honden van.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:29

een flinke uitbrander wil bij mij zeggen een flinke stemverheffing,en dan ligt het ook aan het karakter van de hond.Bij mijn honden is een stemverheffing meer dan voldoende,slaan hoeft nooit.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:31

geerke schreef:
een flinke uitbrander wil bij mij zeggen een flinke stemverheffing,en dan ligt het ook aan het karakter van de hond.Bij mijn honden is een stemverheffing meer dan voldoende,slaan hoeft nooit.

Zo zie je maar. Soms helpt een beetje extra uitleg om gekke associaties in Sallandval's hoofd te voorkomen ;) .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:33

zag je mij al in je gedachten rennen met stokken achter mijn honden aan? :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:36

Op zijn zij leggen zou haast nog dommer zijn :P Hoe laat ik mijn hond zo snel mogelijk zien dat ik conpleet onbetrouwbaar ben..

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:38

Heb je al naar je duim laten kijken?? Wat zeiden ze ervan?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:40

Hhilde schreef:
Op zijn zij leggen zou haast nog dommer zijn :P Hoe laat ik mijn hond zo snel mogelijk zien dat ik conpleet onbetrouwbaar ben..

Ik denk toch echt dat de meeste honden niet rechtop staan als ze geborsteld worden :P

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:44

Als de opvoeding van begin af aan consequent en duidelijk is en vooral wie de baas is dan heb je geen problemen met dit soort situaties en dan is slaan en dergelijke totaal niet nodig daar die situaties niet ontstaan. Heb hier 4 DH's in huis en geen één die bromt of de lip optrekt naar mij. Helaas gaat het bij velen in het begin mis en zie je daar later de consequenties van.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:53

Mijn hond staat tijdens het borstelen. En als ik hem op zijn zij moet hebben, vraag ik hem dat, ik leg hem niet zelf neer. Mij te veel werk als hij het zelf kan doen en voor hem nog fijner ook :+

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:56

Maar waarom zou een hond moeten liggen bij het borstelen? hier staan ze ook altijd.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:06

Vind het juist wel makkelijk als ze staan

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 22:09

ik laat onze hond zitten ligt eraan waar ik bij moet
ik was inderdaad naar de hp geweest
ze hebben het schoongemaakt en verbonden
ik heb ook antibiotica gekregen omdat hij vlak naast mijn pees heeft gebeten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:13

Hhilde schreef:
Maar onacceptabel als in 'ik ram hem het hele huis door als hij gromt', of onacceptabel als in 'oh, oeps, ik ben iets te ver gegaan, we gaan kijken of we het anders kunnen oplossen zodat de hond zich prettiger voelt'?

Huh, wat?! Jij trekt bizarre conclusies...
Tussen de twee opties die jij daar geeft zit nogal wat. Of denk je dat dat de enige twee mogelijkheden zijn met een grommende hond om te gaan...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:15

Ik overdrijf om duidelijk te zijn. Anders krijg je weer 'er is amper verschil' en dat soort gemiep. Maar, vertel eens, hoe zou jij op een grommende hond reageren?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:30

een muilkorf kan je op een positieve manier inbrengen bij de hond bv laat hem een koekje uit de muilkorf pakken zodat hij zelf zijn neus er in wil doen
je kan hem met de muilkorf gaan aaien over zijn rug en kop
vooral veel belonen dus even los tegen zijn kop aan houden eraf halen en koekje geven
en dan steeds stapje verder dan eens vast doen voor paar seconden en dan zo steeds langer
om positief de kam te laten lijken doe je eigenlijk hetzelfde aaien met de kam dus niet kammen en dan koekje geven

een muilkorf help niet tegen het probleem maar je kunt er zelf zekerder van worden dat je minder bang word dat hij je gaat bijten

ga naar een hondentrainer of iemand die in de psygologie van de hond heeft gestudeerd
en ga met degene met de hond aan het werk

je kan ook gaan wandelen voor je gaat kammen
dan is hij al wat energie kwijt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:30

Hhilde schreef:
Mijn hond staat tijdens het borstelen. En als ik hem op zijn zij moet hebben, vraag ik hem dat, ik leg hem niet zelf neer. Mij te veel werk als hij het zelf kan doen en voor hem nog fijner ook :+

Met borstelen staan ze hier ook, maar als ze moeten liggen, op de zij bijvoorbeeld, zeg ik pang! Dan gaan ze op hun zij liggen, morsdood :D . En dan natuurlijk wel met het schietgebaar erbij :+ .

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 08:26

Hier worden ze ook staand geborsteld, alleen mijn grote gaat er nog wel eens bij liggen, die vind het heerlijk.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:18

oeps foutje...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:59

heb ook een hond gehad die borstelen vreselijk vond. Heb daar nooit een punt van gemaakt. Borsteltijd was borsteltijd en gewoon een muilkorf aan en ik ging borstelen. Ze kon mij niet bijten wat mij geruststelde en wel aangeven als ik haar toch pijn deed. Geen enkel probleem van gemaakt dus. Ik snap dat het pijnlijk kan zijn en dus knipte ik klitten bij haar altijd gewoon weg (toch geen showhond en ging haar ook niet expres pijn doen) en hield haar vacht wat korter dan normaal.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 10:16

goh de mijne gaan ook altijd liggen, ik wist niet dat dat gek was.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:20

Wij hebben Berners en die worden gedeeltelijk liggend geborsteld vanwege de lange haren op hun buik.