Lente schreef:Mijn moeder komt met het uitlaten regelmatig iemand tegen die tijdens een praatje vertelde dat ze ook honden trimt voor niet al te veel geld. De moeite waard dus om eens te proberen.
Neem me niet kwalijk, maar zolang mensen denken dat ze voor een duppie op de eerste rang kunnen zitten en dus hun portemonnee belangrijker vinden dan hun hond blijf je dit soort dingen houden
Waarom is je moeder niet naar een goede gediplomeerde trimster gegaan? Waarom moet het allemaal zo goedkoop mogelijk? Dan krijg je dus van die achterschuurtjes zwarte trimsters die een hond wel eens even voor een leuk prijsje zullen knippen....
Het vak van hondentrimmer is een serieus vak maar door dit soort mensen blijft dit soort (ongediplomeerde?) trimmers bestaansrecht houden. Triest wordt ik ervan, want de goede trimmers mogen dit soort getraumatiseerde honden de volgende keer weer oplappen.
Bij Spaniels die geen showmodel hoeven wordt vaak een smal streepje onder de buik, in de liezen en oksels geschoren, om hygiënische en hondvriendelijke redenen. Dit zie je niet van de zijkant en zo hoeft de trimmer de hond niet nodeloos te kwellen door op die plekken te ontklitten. En neem van mij aan dat er vaak klitten zitten ook al zegt de eigenaar van niet. "hij heeft maar een paar klitjes" betekent meestal dat er al viltplaggen zijn ontstaan.
Deze trimster heeft zich er duidelijk heel makkelijk vanaf gemaakt door de hele boel kaal te scheren. Je kunt op z'n minst twijfelen over haar vakkennis want dat hoort gewoon niet. Suggereren dat de hond misbruikt is lijkt me zwaar misplaatst. Ik raad je aan om er sudocreme op te smeren en haar verder lekker warm te houden. Dekentje er om heen zodat het daar bedekt is. Haar groeit wel weer aan. En laat het een goede les zijn voor de volgende keer.