Dalmatische hond/ Dalmatier..pups begin maart?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 07:15

Oh wat een leuk spikkeltje!!!!! <3 Prachtige honden vind ik het.
Onze hond die we vroeger hadden toen ik nog tiener was had een moeder (of vader) die ook Dalmatier was. En de andere partij een cocker spaniel.
Resultaat was een zwarte, iets kleinere hond dan de Dalmatier , met een spikkelbuik en borst :D . Een geweldig leuke en lieve hond die net als de spikkels ook kon " lachen".
Als ik niet zoveel weg zou zijn, zou ik zo voor deze schoonheid gaan <3

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 11:47

love_Soraya schreef:
Prachtig ik ben nog steeds verliefd :D ..
Zit het gewoon niet mee met kopers of komen er echt mensen kijken waarbij jij geen goed gevoel hebt ?
Wat wordt dit een mooi meisje zeg :)

Ik denk dat het gewoon nu even niet mee zit, eerdere nesten was ik ze allemaal al wel kwijt, en tegenwoordig lopen de aanvragen binnen de club ook niet zo hard meer (crisis?). Opzich ging het hier niet "slecht":
Ik had aan het begin van dit nest een stuk of 6 mensen op de lijst staan.
Toen het er maar 1 bleek, velen afgezegd. Tevens waren het met name mensen die ook show/ fokplannen hadden.
De personen die daar toen voor over bleven, moesten wachten op het openen van de oogjes en later dan de gehoortest.
Ze heeft dus een blauw oogje, dus die kon ik ook afzeggen.
De eerst volgende toen, was iemand die het niet uitmaakte hoe ze eruit zou zien, en had ik al een tijd leuk contact mee en goed gevoel.
Helaas kwamen zij erachter dat ze net weer zwanger was, en ze hebben ook al een jong kind. Dus dat heb ik in afgeblazen.
Toen was het even stil, en toen was er iemand uit Belgie die zou komen...die zouden op een zondagmiddag komen kijken, maar 2 uur voor de tijd belden ze af. De vader deshuizes twijfelde toch teveel over het ras omdat mensen om hem heen zeiden dat het niets voor hun kon zijn.
Trend de laatste tijd is (toeval of niet) dat er veel Belgische geïnteresseerden waren, die niet komen opdagen. Deze meldden zich gelukkig nog af.:)

Tussendoor nog een paar mensen meer gehad, maar werd voor het eerst een dalmaat, en de omstandigheden daarvoor vond ik zelf niet ok. Mensen denken er vaak te makkelijk over geloof ik....(moeder had een allergie en hun bordercollie sliep ook al in de schuur.., iemand die pupcursus etc maar niets vond en de pup zou daar alleen maar beetje op het erf lopen..zeker bij deze eenling wil ik dat ze onder de honden blijft komen oa., gisteren belde er iemand, ook ter info van het ras daarnaast, die op een appartement woont (niet de voorkeur, maar als er veel beweging tegen overstaat, zou het kunnen afhankelijk van de andere omstandigheden. Maar die vrouw werkt van 9 -17 en haar dochter, die er ook woonde (12) ging naar school tot 15...dus dat hield ook al wel op gelijk)
Ook is er nog iemand wezen kijken die 15 jr een dalmaat gehad hebben, inmiddels verhuisd, maar eigenlijk pas iets later een dalmaat willen....of met name die man. Zij stuurt nog berichtjes dat ze helemaal verliefd is, evenals de kids....

Dus dat is het een beetje....ik wil haar ook niet weg doen om het weg doen, er komt voor haar wel iemand!

dalmarieke

Re: Dalmatische hond/ Dalmatier..pups begin maart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 18:47

Vandaag is Pebbles, Dalmindy`s Fortune Cookie uitgevlogen naar haar nieuwe baasjes! zij zal voortaan qua roepnaam door het leven gaan als Puk. Dit omdat de nieuwe baasjes al bijna 15 jaar een dalmaat hebben gehad die Pebbles heette en.....ook nog eens op dezelfde dag geboren was! (hoezo toevallig?!)Ze waren al eens eerder wezen kijken en zijn zo verliefd geraakt op haar dat ze besloten hebben ervoor te gaan!
Pebbles is lekker in slaap gevallen tijdens de autoreis..........Wij wensen haar nieuwe baasjes heel veel liefde en geluk met haar en we zullen geregeld nog wel wat vernemen van haar!
We hebben hier van je genoten lieve Pebbles!♥

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:16

aah wat fijn :) ik wens Puk en de nieuwe baasjes ook een fijne toekomst samen !

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:16

Klinkt goed! Gaat ze een lekker leventje tegemoet :)