Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

xChou schreef:sandorra schreef:Over welke domheid hebben we het ?
Hmm, de domheid die andermans meningen niet in kan zien..?

loes-freke schreef:kimmie261 schreef:krijg meer tranen in mijn ogen dat deze dieren in zulke omstandigheden geboren worden en moeten leven...
zeg het nu nog een verbod op zeezoogdieren circussen ,lijkt me ook een prima plan...wilde dieren voor vermaak van mensen houden in zeer onnatuurlijke omstandigheden,en ze de meest onnatuurlijke kunstjes laten doen, is gewoon zo níet deze tijd meer...
dan moet je ook geen paard meer rijden, deze hebben vroeger ook altijd in het wild geleefd en worden nu ook vast gehouden voor mensen vermaak.
vroeger liepen ze lekker in de natuur en nu moeten ze alle maal in hokjes van minimale ruimte van 3.5 bij 3.5.
o zo zielig dat ze buiten moeten staan.
laten we beginnen met stoppen van maneges en paardenstallen, dat is alleen maar voor mensen vermaak.
heb je ze zo wel eens over nagedacht?
Laptopmuis schreef:Blij dat het afgeschaft word. Dieren zoals katten, honden, paarden, ... vind ik wel nog kunnen. Aangezien dat gewoon nog 'huis'dieren zijn.
In het dierenpark waar ik werk hebben we pas ook twee nieuwe kamelen, komen ook uit het circus. Dus sommige dierentuinen vangen wel 'wilde' circusdieren op.. al is er aan de dieren niet zoveel wild meer.
We hebben ook een berberaapje uit het circus. Hoektanden zijn getrokken, voortanden zijn getrokken, nagels zijn getrokken. Dus het dier kan zich niet meer verdedigen.. ook niet tegenover andere apen...
Dan de leeuwen.. daarvan worden de nagels ook uitgetrokken zodat ze al niet met de poten kunnen aanvallen.

kimmie261 schreef:ik vind het de beste beslissing ooit,weg die arme wilde dieren uit dat circus...ongelooflijk dat mensen daar naar willen kijken,leeuwen zitten op een tonnetje en springend door een hoepeltje vuur...
olifanten in de meest onnatuurlijke houdingen,daarna geketend aan een ketting staan voor uren...
wat bezielt ons mensen met dit soort dieren "kunstjes" te gaan doen...nooit begrepen...
nu nog een verbod op dolfinaria's...![]()
dat zou helemaal mooi zijn...

alexandras schreef:Olifanten, dromedarissen en kamelen zijn geen wilde dieren, worden al sinds mensenheugenis gebruikt als last en transportdier vergelijkbaar met paarden en ossen bij ons. Deze dieren kunnen mits goed verzorgt wat mij betreft gewoon in een circus. Tijgers, leeuwen en giraffen lijkt me niet.
BArts17 schreef:kimmie261 schreef:onze huisdieren hebben zeker een instinkt maar geen wild instinkt meer,dat is eruit gefokt...daarom zijn ze gedomestiseerd...
En hoe denk je dat dat begonnen is? Ook als wilde dieren toch?
CK88 schreef:Jeetje loes-freke... wat ben jij dom... Verdiep je eerst eens in de diersoorten...paarden enze zijn al jaren in gebruik als lastdier. Deze dieren zijn gedomesticeerd doordat ze er zelf voor kozen naast de mens te gaan leven. We hebben het hier over wilde dieren!! Die worden gebruikt, sorry MISbruikt voor het plezier van de mens!!
Jij hebt het echt niet begrepen...
kimmie261 schreef:onze huisdieren hebben zeker een instinkt maar geen wild instinkt meer,dat is eruit gefokt...daarom zijn ze gedomestiseerd...
althans ik heb liever een roedel honden om mij heen als een roedel wolven...
of jij niet,wil jij ze vergelijken??
zou jij in een roedel wolven stappen ook al zijn ze in gevangenschap geboren,of zeg je ook dat dat anders is als een roedel labradors?
en wat is er in hemelsnaam positief aan een circus voor de ( wilde) dieren zelf???
NatassJa schreef:Ben wel benieuwd wat er nu met de dieren gebeurt.. Waar gaan ze naar toe??