Vandaag circus gezien met wilde dieren voor het laatst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Re: Vandaag circus gezien met wilde dieren voor het laatst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:51

Over welke domheid hebben we het ?

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:51

Cassidy schreef:
xChou schreef:
Ik geef het op. :)

Ik ook.
Tegen domheid valt niet te vechten... :D
Filmpje al bekeken?

Je hebt helemaal gelijk!

Nee, ik zag geen filmpje. :o

xChou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:52

sandorra schreef:

Hmm, de domheid die andermans meningen niet in kan zien..?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:53

Nogmaals even alle reacties van mijn kant even doornemen.
En de links daarin bekijken.

@ Sandorra, niet voor jouw bedoelt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:54

xChou schreef:
sandorra schreef:

Hmm, de domheid die andermans meningen niet in kan zien..?

Ik zie geen enkele bereidheid om wat dan ook te zien.
maar bekijk de links maar eens.
En kijk eens verder dan je neus lang is.
Het gaat verder dan alleen het tonen van olifanten in circussen of dierentuinen....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 03:05

En mocht je daarna nog interesse hebben in wat er met ongewilde Olifanten uit circussen gebeurt, zou je even kunnen kijken op de website van de Elephant Sanctuary in Hohenwald, Tennessee in Amerika:

http://www.elephants.com/

En ik denk dat ze daar heel blij zijn met het ontvangen van een financiele bijdrage. Die kun je daar naar hen toestorten, ipv uit te geven aan een onnodige Blackberry of Iphone, een overbodig paar UGGS of hippe Gadgets zodat je er "bij kunt horen" bij je vriendengroep...

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 05:46

Fijn dat het afgeschaft word, ik vind het nogal onnatuurlijk, om die reden heb ik ook nog nooit een circus bezocht misschien ook wel makkelijk oordelen dan. Heb zelf ooit in een dierentuin dieren moeten observeren ivm gedrag ook echt sneu om te zien hoeveel dieren steteotype gedrag vertonen dan zal dat in een circus niet veel beter zijn denk ik?!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:32

loes-freke schreef:
kimmie261 schreef:
krijg meer tranen in mijn ogen dat deze dieren in zulke omstandigheden geboren worden en moeten leven... :\

zeg het nu nog een verbod op zeezoogdieren circussen ,lijkt me ook een prima plan...wilde dieren voor vermaak van mensen houden in zeer onnatuurlijke omstandigheden,en ze de meest onnatuurlijke kunstjes laten doen, is gewoon zo níet deze tijd meer...

dan moet je ook geen paard meer rijden, deze hebben vroeger ook altijd in het wild geleefd en worden nu ook vast gehouden voor mensen vermaak.
vroeger liepen ze lekker in de natuur en nu moeten ze alle maal in hokjes van minimale ruimte van 3.5 bij 3.5.
o zo zielig dat ze buiten moeten staan.
laten we beginnen met stoppen van maneges en paardenstallen, dat is alleen maar voor mensen vermaak.

heb je ze zo wel eens over nagedacht?

ten eerste ik rij ( al jaren) geen paard meer,ten 2de is een paard een gedomestiseerd dier,al duizenden jaren en dat is heel anders als een wild dier...

dus nee ,geen vergelijking voor mij...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:52

Jeetje loes-freke... wat ben jij dom... Verdiep je eerst eens in de diersoorten...paarden enze zijn al jaren in gebruik als lastdier. Deze dieren zijn gedomesticeerd doordat ze er zelf voor kozen naast de mens te gaan leven. We hebben het hier over wilde dieren!! Die worden gebruikt, sorry MISbruikt voor het plezier van de mens!!
Jij hebt het echt niet begrepen...
Laatst bijgewerkt door CK88 op 31-12-12 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:54

Blij dat het afgeschaft word. Dieren zoals katten, honden, paarden, ... vind ik wel nog kunnen. Aangezien dat gewoon nog 'huis'dieren zijn.

In het dierenpark waar ik werk hebben we pas ook twee nieuwe kamelen, komen ook uit het circus. Dus sommige dierentuinen vangen wel 'wilde' circusdieren op.. al is er aan de dieren niet zoveel wild meer.

We hebben ook een berberaapje uit het circus. Hoektanden zijn getrokken, voortanden zijn getrokken, nagels zijn getrokken. Dus het dier kan zich niet meer verdedigen.. ook niet tegenover andere apen...

Dan de leeuwen.. daarvan worden de nagels ook uitgetrokken zodat ze al niet met de poten kunnen aanvallen.

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:06

Laptopmuis schreef:
Blij dat het afgeschaft word. Dieren zoals katten, honden, paarden, ... vind ik wel nog kunnen. Aangezien dat gewoon nog 'huis'dieren zijn.

In het dierenpark waar ik werk hebben we pas ook twee nieuwe kamelen, komen ook uit het circus. Dus sommige dierentuinen vangen wel 'wilde' circusdieren op.. al is er aan de dieren niet zoveel wild meer.

We hebben ook een berberaapje uit het circus. Hoektanden zijn getrokken, voortanden zijn getrokken, nagels zijn getrokken. Dus het dier kan zich niet meer verdedigen.. ook niet tegenover andere apen...

Dan de leeuwen.. daarvan worden de nagels ook uitgetrokken zodat ze al niet met de poten kunnen aanvallen.

Even voor de duidelijkheid kamelen zijn ook gedomesticeerd. Waar wij al eeuwen de paarden als lastdier gebruiken gebeurd dat in andere landen met kamelen of dromedarissen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:07

Ik ben ook blij dat het afgeschaft word, katten/honden/paarden zijn door de jaren gedomesticeerde dieren geworden. Maar dieren zoals leeuwen/tijgers ed zijn wilde dieren en behoren geen kunstjes te doen.

Nu nog een verbod op dolfinaria waar dolfijnen en orka's worden gehouden om kunstjes te doen. "Zie Flipper is springen door een hoepel", "ach als beloning krijgt hij een visje". Nee, dat moet dan ook verboden worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:11

Ik heb eens een circus met koeien gezien , erg leuk! Dit jaar naar een circus geweest en de tijgers waren echt niet happy , ze wouden niks. Ook de andere dieren deden alles behalve wat ze meosten , buiten zat een aap alleen en steeds aan het ijsberen. Hok was vies behalve waar hij ijsbeerde daar lag niks meer..

alexandras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:16

Olifanten, dromedarissen en kamelen zijn geen wilde dieren, worden al sinds mensenheugenis gebruikt als last en transportdier vergelijkbaar met paarden en ossen bij ons. Deze dieren kunnen mits goed verzorgt wat mij betreft gewoon in een circus. Tijgers, leeuwen en giraffen lijkt me niet.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:20

kimmie261 schreef:
ik vind het de beste beslissing ooit,weg die arme wilde dieren uit dat circus...ongelooflijk dat mensen daar naar willen kijken,leeuwen zitten op een tonnetje en springend door een hoepeltje vuur... :n

olifanten in de meest onnatuurlijke houdingen,daarna geketend aan een ketting staan voor uren...

wat bezielt ons mensen met dit soort dieren "kunstjes" te gaan doen...nooit begrepen...

nu nog een verbod op dolfinaria's... :) :) dat zou helemaal mooi zijn...

Wilde dieren zijn het niet, want ze zijn geboren in gevangenschap. In België mogen circusdieren wel nog, mits ze geboren zijn in gevangenschap en ze kunstjes uitvoeren die aanleunen bij hun natuurlijke gedrag. Het is een beetje zielig, maar ga eens naar een zoo, soms zitten beren daar ook in veel te kleine parken. Daar doen ze er (bijna) geen training mee (soms enkel enrichement) dus die beesten vervelen zich ook.

Edit: nagels uittrekken en hoektanden uittrekken is tegen de wet (van België toch) en kan niet toegelaten worden. Dit gebeurt dan ook normalerwijze niet meer.
En over die tijgers en leeuwen; ik vind onze huidige kat ook een wild dier hoor. In zuid-afrika zijn er ook cheetafarms die hun dieren tam maken, zodat ze gewoon aan een leiband kunnen lopen. Dat ze werken met de dieren vind ik goed, ik vind het gewoon niet oké dat ze maar in zo'n kleine kooien zitten tijdens het vervoer enzo.

En dan nog iets:
"Deze dieren zijn gedomesticeerd doordat ze er zelf voor kozen naast de mens te gaan leven."
Denk jij dat een paard vrijwillig naar de mens toe stapte? Ik niet.
Laatst bijgewerkt door IndianRose_ op 31-12-12 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:25

nee het zijn wilde dieren,dieren met een wild instinct...net zo goed als dat een wolf geen hond is..zelfs kruising wolf x hond zijn "wilde" dieren...

in de genen zijn deze dieren gewoon wild,niets gedomestiseerd aan :n

en naar dierentuinen ga ik niet... :)

en dit is waarom leeuwen gewoon wild zijn...
http://www.youtube.com/watch?v=aRFKLoRRw3I

-O-
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 31-12-12 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:29

Denk jij dat al onze huisdieren geen instinct meer hebben dan? Een paard gaat toch nog steeds op hol slaan, gaat toch nog steeds zoeken naar voedsel, een kat gaat toch ook nog steeds op jacht (indien mogelijk) en gaat toch ook nog steeds miauwen tijdens 'de kattenmaanden'? Akkoord, onze huisdieren zijn al vele jaren tam, maar in Amerika houd men ook apen en tijgers als huisdier. Als de tijger een maatje kleiner ging zijn, gingen er zelfs nog véle meer mensen hem als huisdier houden.

Pakkend filmpje, maar ik vind toch dat ze enkel en alleen de negatieve kant tonen op dit filmpje.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:35

onze huisdieren hebben zeker een instinkt maar geen wild instinkt meer,dat is eruit gefokt...daarom zijn ze gedomestiseerd...

althans ik heb liever een roedel honden om mij heen als een roedel wolven...

of jij niet,wil jij ze vergelijken??

zou jij in een roedel wolven stappen ook al zijn ze in gevangenschap geboren,of zeg je ook dat dat anders is als een roedel labradors?

en wat is er in hemelsnaam positief aan een circus voor de ( wilde) dieren zelf???

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:37

alexandras schreef:
Olifanten, dromedarissen en kamelen zijn geen wilde dieren, worden al sinds mensenheugenis gebruikt als last en transportdier vergelijkbaar met paarden en ossen bij ons. Deze dieren kunnen mits goed verzorgt wat mij betreft gewoon in een circus. Tijgers, leeuwen en giraffen lijkt me niet.

deels mee eens deze zijn ook heel hand mak de leeuwen en tijgers, komen van jongs af aan met mensen in aanraking, van af geboorte al.
oke geen gebruiksdieren, mee net als hond en kat plezier dieren.
honden leer je ook met pootje geven en zitten en liggen op commando (vaak via vinger/hand en stem), nu met circus dieren wordt niet gepraat, omdat elk land andere taal spreek, maar met houding en vorm geluid van klappen van de zweep.

ik blijf zeggen deze dieren soort zitten al meer dan 100 jr in het circus.
dus zie ik ze niet meer als wilde dieren.
wat ik als wilde dieren zie zijn die lekker in het wild leven zo als in Afrika.
die gevangen worden genomen dat is waar ik tegen ben.
en ja dat is mooi om daar geld aan over te maken voor behoud van die dieren.
maar die in het circus zijn geboren in gevangenschap. net als in dierentuinen.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:39

kimmie261 schreef:
onze huisdieren hebben zeker een instinkt maar geen wild instinkt meer,dat is eruit gefokt...daarom zijn ze gedomestiseerd...

En hoe denk je dat dat begonnen is? Ook als wilde dieren toch?

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:42

BArts17 schreef:
kimmie261 schreef:

En hoe denk je dat dat begonnen is? Ook als wilde dieren toch?

volgens mij wel net als paarden.

CK88 schreef:
Jeetje loes-freke... wat ben jij dom... Verdiep je eerst eens in de diersoorten...paarden enze zijn al jaren in gebruik als lastdier. Deze dieren zijn gedomesticeerd doordat ze er zelf voor kozen naast de mens te gaan leven. We hebben het hier over wilde dieren!! Die worden gebruikt, sorry MISbruikt voor het plezier van de mens!!
Jij hebt het echt niet begrepen...

wie is hier dom???
ik niet deze boven mij zeg het zelfde.
en ik zeg het over paarden.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:43

Misschien een apart topic maken.. tegenwoordig kan je alles als 'huisdier' houden. Voor 50 euro heb je al een kleine baby wasbeer, of een leuke neusbeer voor 50 euro. Als je een vergunning hebt kan je alles houden en dat is ook het probleem.. dat dat allemaal van de wet mag.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:43

kimmie261 schreef:

althans ik heb liever een roedel honden om mij heen als een roedel wolven...

of jij niet,wil jij ze vergelijken??

zou jij in een roedel wolven stappen ook al zijn ze in gevangenschap geboren,of zeg je ook dat dat anders is als een roedel labradors?

en wat is er in hemelsnaam positief aan een circus voor de ( wilde) dieren zelf???

Ik geef je gelijk. Maar die cheeta's in Zuid afrika waren ook allemaal zo mak als katjes.
Ik zeg niet dat er iets positiefs aan is hoor, ik ben ook tegen menselijk vermaak, maar ik vind gewoon dat het nog mag blijven bestaan, als de huisvestingsnormen zienderoge verbeteren en de dieren, zoals hier, enkel dingen mogen doen die aansluiten bij hun wilde instincten. Ik vergelijk het gewoon met de zoo en vind dat in de zoo ook niet alles is zoals het hoort.
Als je circusdieren afschaft moet je ook het houden van roofvogels afschaffen. Moet je ook het houden van slangen en terraria afschaffen. Als je het mij vraagt.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:44

loes-freke schreef:
volgens mij wel net als paarden.

Dat weet ik wel zeker eigenlijk :P

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:45

NatassJa schreef:
Ben wel benieuwd wat er nu met de dieren gebeurt.. Waar gaan ze naar toe??

De dieren zijn geen eigendom van het circus. Een circus huurt acts in, zo ook die met wilde dieren en die mensen die ingehuurd worden zijn de eigenaren van de dieren. Circussen in Nederland mogen die acts niet meer inhuren dus die mensen gaan met hun dieren gewoon naar landen waar het nog wel toegestaan is. Overigens is het gross van de acts niet eens Nederlands en reizen ze de hele wereld over van circus naar circus.