Het waren toch twee mannetjes? HUH!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:30

Hhilde schreef:
'Een tweede nestje zou geen probleem zijn?'
Nee, voor jou niet. Beetje banketstaaf dat je voedster dat qua gezondheid waarschijnlijk niet trekt.

Lees je eens in als je dieren koopt. Bij paarden check je toch ook het geslacht voor je het koopt? Waarom bij konijnen niet? En vossen leven trouwens ook overdag dus ook dan kunnen je konijnen gegrepen worden. Pfft.

Hee, anders ga je fokken voor het geld? Je hebt toch geen enkel idee en vertelt gewoon elke keer hetzelfde smoesje dat je dacht dat het twee mannetjes waren. Ruimte zat toch? En dat is toch het enige wat telt? En babykonijntjes zijn schattig? Jeetje. Arm, arm voedstertje.

Jeetje overdrijven is ook een kunst :n

Hier ook betere ervaringen met twee mannetjes, twee vrouwtjes is bij ons vaak mis gegaan.

michelle___

Re: Het waren toch twee mannetjes? HUH!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 11:45

Voor alle duidelijkheid, ik heb ze niet uit een winkel of bij een fokker vandaan. Ik hoef er helemaal geen geld voor, en als ze geen tehuis krijgen mogen alle mannen hier oud worden wat mij betreft. Maar zoals ik al zei heb ik daar al een tiental voor opgespeurd, en weet ik bij die mensen zeker dat ze niet in de pan belanden en lekker buiten kunnen spelen.

Ik heb al gezegt dat ik weinig verstand van konijnen heb, maar toch heb ik ze al mijn hele leven en is de oudste 14 geworden. Ze lopen echt niet de hele dag zonder toezicht.. Als er niemand thuis is lopen ze natuurlijk niet los, en een vos laat zich echt niet zo snel in een woonwijk ziet, ik woon echt niet op een verlaten weiland maar we hebben toch een flinke tuin.

Vind sommige reacties een beetje sneu om te lezen, tuurlijk kon ik ze wel dubbel checken, maar waarom? Als degene waarvan ik ze kocht zeg dat het broers zijn? Vind ik dat niet nodig, daarnaast weet ik zelf niet hoe dat moet.

Ik wist ook niet dat ze moeder gelijk weer gedekt kom worden, dus om nou zo te reageren.... Als ze nog een nest jongen neer legt, ja sorry?! Maar wist ik veel?! :=

Ze maken het goed hoor de jongen. En paps probeerd de hele tijd het hok in te spieken, en is ineens heel aanhankelijk en volgt me de hele tuin door van "ga je me alweer terug zetten?" :)) . Maargoed, hij heeft voor nu even een groot hok voor hem alleen. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:53

Wat een verrassing. :)
We zijn natuurlijk nu wel benieuwd naar foto's. ;)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 11:55

Ga ze zo even maken als mams haar speelkwartiertje heeft. :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 11:57

Je hebt ze niet van een fokker of winkel? Dan vind ik het nog stommer dat je het geslacht niet gecontroleerd hebt :') Komt bij mij over als totale desintresse.. Je hele leven konijnen houden en er nog steeds geen verstand van hebben... Hoe sneu. Voor je konijnen.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:05

Pff wat een sfeertje hier zeg.
Fouten maken is menselijk als iemand zegt dat het twee broers zijn zou ik dat ook geloven.
TS zorgt er goed voor en ze zijn meer dan welkom. Wat is dan het probleem?!
Super vlaamse reuzen heb hier op stal ook twee nijnen in een oud kippenhok zitten.
Wilde eerst ook vlamen vind ze geweldig!
Maar heb uiteindelijk een koppel bij konijnenopvang gehaald.
Vond het hok anders te klein en zelf castratie betalen te duur bij jong koppel ;)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:09

Hhilde, ik denk dat je punt ondertussen wel duidelijk is. Je hoeft niet eindeloos te blijven herhalen en te herhalen. TS heeft een fout gemaakt, maar neemt nu haar verantwoordelijkheid en zorgt dat de dieren niets te kort komen. Het mannetje word zelfs gecastreerd.. Dikke prima toch. De nijnen zijn er nu eenmaal, die kun je niet terug in moeders stoppen. Er is niets meer aan te veranderen. Het enige wat TS kan doen is zorgen dat alles in goede banen word geleid.. Dat gebeurd nu.. Dus ga in een ander topic zwart gal spuwen. Je posts zullen niets aan de situatie veranderen, behalve dat je een topic verziekt en mensen zat worden van je opmerkingen. We snappen het ondertussen wel hoe oneens je het bent met de situatie Hhilde.. Maar al die negativiteit veranderd er niets meer aan.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:20

Hhilde schreef:
Je hebt ze niet van een fokker of winkel? Dan vind ik het nog stommer dat je het geslacht niet gecontroleerd hebt :') Komt bij mij over als totale desintresse.. Je hele leven konijnen houden en er nog steeds geen verstand van hebben... Hoe sneu. Voor je konijnen.

Misschien moet je even langsgaan bij verschillende huishoudens en daar je adviezen geven. Konijnen van de TS hebben zo te horen hartstikke veel ruimte, en weet je wat pas sneu is? Dat er tegenwoordig binnrn in huizen er heel veel dieren in te kleine kooitjes leven. Ga daar eens lekker achteraan dan, dat je een of andere expert op konijnengebied bent dat lijkt me wel duidelijk. Beter om je adviezen volgende keer even iets andets te verpakken.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:23

Jeetje zeg, wat zitten sommige mensen hier toch te zeuren. Denk dat TS nu echt wel weet dat ze in het vervolg moet checken of laten checken bij de dierenarts of de geslachten juist zijn. Om daar zo over door te blijven drammen en erger heeft helemaal geen nut. Deze konijnen hebben meer ruimte dan het gemiddelde konijn die in een hokje zit. Michelle ik ben erg benieuwd naar foto's van de nijntjes. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:34

Baby's zijn wel cute , ben er niet voor maar ze zijn zo leuk <3

charlotte20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:27

Wat leuk die konijntjes! Ben benieuwd naar de foto's. En inderdaad, een foutje kan gebeuren. Ik zou ook echt niet zo veel moeite doen om het geslacht te controleren hoor. Volgens mij hebben ze het hartstikke goed bij jou!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 14:06

Even snel vanaf me telefoon een foto'tje:
Afbeelding

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:07

Ach kijk nou wat een droppies. :+:

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:13

agut :D wat schattig! heb je paps en mams ook op de foto?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:16

Jammer dat je met zo'n oepsnest bent komen te zitten, maar wel super hoe je het aanpakt door eigenaren te zoeken en ze anders zelf te kunnen houden! Even goed uitzoeken hoe snel je de jongen straks moet scheiden!

Mooie jongen! Glimt al mooi *D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:17

Ach jee, wat een schatjes <3

En ik moest net even lachen op de OP, jij schrijft zo grappig! :')

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 14:17

Pap en mam onder de glijbaan:
Afbeelding
Dit is al een oudere foto hoor. :)) En om mis verstonden te voorkomen, ze hebben heeel veel gras hoor. :')
Maar de frambozenstruiken zijn veel lekkerder!
Laatst bijgewerkt door michelle___ op 16-12-12 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:19

Mooie dieren hoor, zien er goed uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:31

Idd :) hebben de jongen vlekjes:?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:32

Wat een droppies <3 Vlaamse reuzen zijn echt zo leuk! Blijf maar komen met die foto's :D

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 14:37

takkie_muis schreef:
Idd :) hebben de jongen vlekjes:?

Nee, er is er wel eentje met een wit kontje.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:48

Haha moest wel lachen over hoe je openinspost hebt omschreven. Leuke nijnen. Het is dat ik geen plek heb, anders zou ik wel een koppeltje willen.

Ik vind sommige reacties hier wel echt over de top hoor. Ts heeft dit niet expres gedaan. Bovendien heeft ze gelijk maatregelen genomen toen ze erachter kwam.
Dat er dingen gezegd worden als: desinteresse, ze neemt haar verantwoordelijkheid niet, blablabla enz enz vind ik echt kant nog wal raken.
Ts heeft gelijk actie ondernomen de dieren gescheiden/ huisjes gaan zoeken/ en afspraak bij de DA gemaakt. Lijkt me toch een blijkt van verantwoordelijkheid. Bovendien heeft TS de konijnen lekker in de tuin lopen, hoeveel konijnen hebben die luxe?

Ts: Leuke nijnen. Hopelijk blijft een 2e nestje uit.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 15:19

Ik hoop ook dat er geen tweede nestje komt..

Maar even een vraag voor de konijnenkenners, kan ik het hok wel schoonmaken om het nestje heen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:26

Hmm denk dat deze jongen anderhalve week zijn , ik zou het niet doen mits met vies is....

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 15:27

In de hoekjes is het best wel vochtig en donker zegmaar, dus ik wou dat er even uitscheppen..

Edit: Er liggen geen dode jongen tussen, alles springt en beweegt het nestje door.
Laatst bijgewerkt door michelle___ op 16-12-12 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt