Een jaar later weer een zwerfhond.. Update P19!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 20:53

ThessaKeizer schreef:
Neeee, dit meen je niet??? Jullie trekken het echt aan!! Ik ga heel hard duimen dat dit weer net zo'n succes story wordt als vorig jaar toen ik via jouw topic mijn maatje Zora vond!! Succes!!!

Ik ben heel blij dat Zora zo'n gouden mandje bij jou gevonden heeft. Dat maakt het echt de moeite waard om dit soort acties te ondernemen

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 20:55

Bassenqua schreef:
Was er van het voer gegeten Kaspar ?

Het voer was weg, maar dat kan net goed door een hond opgegeten zijn van iemand die daar gi g wandelen. Ik had er ook stukjes frikandel bij gedaan, dit ruikt erg sterk op afstand.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:58

NatassJa schreef:
Ik heb deze week helaas geen auto -O- Wel hele week thuis..

Daar baal ik nu wel van. Anders had ik er morgen net zolang gezeten tot ik d'r had.. Arm beestje. Gelukkig is het nu niet méga koud..

Ik heb wel een auto en woon ook in de buurt (Stellendam) maar kan maandagmiddag pas na 15.00 tot zonsondergang.
Eventueel kan ik je ophalen zodat we samen gaan??

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 20:59

Mirranda schreef:
@Kaspar: Dat hoekje heb ik precies niet gehad, maar ik kom daar vlakbij wel altijd de slikken op.
Ze zou dus in ieder geval niet het gebied in kunnen waar normaal de runderen lopen, omdat dat is afgezet en ze een hek door moet.

Ik zal vanavond nog een rondje doen met de auto. Niet geschoten altijd mis.
Hoop dat ze je voer vind. En hoop dat je (of iemand in ieder geval) ze kan benaderen en meenemen op korte termijn.

Ik hoop dat je geluk hebt en haar treft.
Ik weet waar je de slikken opkomt, idd vlakbij bij waar ik haar gezien heb.
Ze loopt ook in het rundergebied, ik heb haar daar gezien. Op bepaalde plekken kan ze onder het hek door. Maar ik denk dat ze rondom de parkeerplaats zal blijven dolen, omdat ze daar wss haar baasje is kwijtgeraakt.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:03

heb snel even doorgelezen en hoop dat jullie haar gauw weer terug vinden. en kunnen herenigen met de eigenaren.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:05

Jeetje succes met de zoekactie

stoer

Re: Een jaar later weer een zwerfhond gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:08

Van hier uit ook succes, ik woon in de buurt, mochten jullie woensdag nog verder zoeken kan ik eventueel komen helpen, ik blijf je topic volgen..

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:23

mooney1 schreef:
NatassJa schreef:
Ik heb deze week helaas geen auto -O- Wel hele week thuis..

Daar baal ik nu wel van. Anders had ik er morgen net zolang gezeten tot ik d'r had.. Arm beestje. Gelukkig is het nu niet méga koud..

Ik heb wel een auto en woon ook in de buurt (Stellendam) maar kan maandagmiddag pas na 15.00 tot zonsondergang.
Eventueel kan ik je ophalen zodat we samen gaan??

Zou helemaal top zijn mooney!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:26

Ik stuur je een pb

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 21:43

Kaspar, krijg jij eventueel ook te horen of de hond al gevonden/gevangen is?

Stel dat ze gevangen is, hoeven mooney en ik 's middags niet meer te gaan zoeken natuurlijk :D

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 23:33

NatassJa schreef:

Stel dat ze gevangen is, hoeven mooney en ik 's middags niet meer te gaan zoeken natuurlijk :D

Als deze door een ambulance is opgehaalt of bij asiel spijkenisse word aangeboden krijg ik dat te horen uiteraard. Als 'vreemde' mensen haar vinden en er verder geen melding van maken of niet melden bij DB instanties zal ik maar ook de DB er helaas niets van horen. Dus hopen dat als ze gevonden word, men de juiste weg bewandeld.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 23:34

stoer schreef:
Van hier uit ook succes, ik woon in de buurt, mochten jullie woensdag nog verder zoeken kan ik eventueel komen helpen, ik blijf je topic volgen..

Bedankt voor je aanbod. Mocht het nodig zijn stuur ik je een pb.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:22

Kaspar schreef:
NatassJa schreef:

Als deze door een ambulance is opgehaalt of bij asiel spijkenisse word aangeboden krijg ik dat te horen uiteraard. Als 'vreemde' mensen haar vinden en er verder geen melding van maken of niet melden bij DB instanties zal ik maar ook de DB er helaas niets van horen. Dus hopen dat als ze gevonden word, men de juiste weg bewandeld.

Ja inderdaad. Ach, we zullen morgen wel zien. We hopen natuurlijk van harte dat we haar gaan vinden. Maar ik zal morgen voordat we gaan nog even voor de zekerheid hier kijken.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 00:35

Wat super dat jullie dit met z'n allen zo aantrekken! Ik duim voor jullie dat jullie de hond vinden en kunnen vangen, arm beestje... Succes!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:11

jeetje, ik kan me het verhaal van vorig jaar nog goed herinneren en dat is toen goed afgelopen met een super nieuw thuis!
Laten we met zijn allen duimen dat ook dit verhaal een succesverhaal word!

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:10

Ik was er gisteravond nog vrij laat, maar geen hond gezien helaas.
Vanavond ga ik een nieuwe poging wagen (tussen 020.00 en 20.30 uur), gewapend met touwtje en wat lekkers.

Was overigens best ook een beetje eng hoor, zo alleen daar. Is onwijs afgelegen.

Kaspar, had je voer in een bakje achtergelaten of los? En waar precies? Dan kan ik eventueel op dezelfde plek wat achterlaten.

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:19

Jeetje, super dat je hem toch probeert te vinden.
De 1 jarige Hollandse x Mechelse herder van mijn oom en tante is een tijd geleden ook weggelopen, helaas ook tot nog toe geen spoor meer van gezien.

Succes met je verdere zoektocht! :)

afram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:24

Bij Google intypen: Heeft u onze Lilou gezien
Deze is het toch niet?? Daar zijn ze al heeeeeeeel lang naar op zoek!!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 14:51

Mirranda schreef:
Ik was er gisteravond nog vrij laat, maar geen hond gezien helaas.
Vanavond ga ik een nieuwe poging wagen (tussen 020.00 en 20.30 uur), gewapend met touwtje en wat lekkers.

Was overigens best ook een beetje eng hoor, zo alleen daar. Is onwijs afgelegen.

Kaspar, had je voer in een bakje achtergelaten of los? En waar precies? Dan kan ik eventueel op dezelfde plek wat achterlaten.

Ja eng daar he. Ik vind het overdags al eng als ik daar alleen loop. Continue achterom kijken haha.
Ik had het voer los neergelegt. Helemaal rechts in de hoek bij het gaas bij het poortje op de grote parkeerplaats. Iets daar is gek op frikandel, vanochtend vroeg om half 7 was het wederom weg.
Ik heb vanochtend enkel even op de parkeerplaats dn toegangsweg gekeken en wat voor neer gelegt. Verder helaas geen tijd gehad.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:32

afram schreef:
Bij Google intypen: Heeft u onze Lilou gezien
Deze is het toch niet?? Daar zijn ze al heeeeeeeel lang naar op zoek!!

Lees even het topic, en raadpleeg een landkaart...

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:46

Ibbel, mag ik even zeggen dat ik mij een beetje irriteer aan je reacties in dit topic? Iedereen probeert mee te helpen en mee te denken. Jouw reacties brengen een beetje een negatieve sf eer in dit topic en ik had van jou als mod toch wel iets anders verwacht, als ik eerlijk mag zijn..

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:51

Wij hebben hier nu 2 uren rondgelopen. Helaas nog geen spoor. We blijven nog even op de parkeerplaats in de hoop haar nog te zien.... We hebben een wit bakje met voer en ham neergezet achter het klaphekje...

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:09

Zou degene die vanavond gaat, een papier willen ophangen?? Gewoon melding dat er een hond losloopt, eventueel telefoonnummers bij van DB, dierenambulance etc. En dan ophangen bij klaphekje en infobord bij de slagboom. Gewoon in zo'n plastic mapje ofzo? Tip van iemand de we tegenkwamen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:25

Tja, die hond in Ede is ondertussen al 3 keer genoemd, dat vind ik niet erg helpen. TS heeft op pagina 1 aangegeven dat op het eiland geen vermissingen zijn opgegeven, en dat ze alles al heeft nagezocht, topic is 4 pagina's lang, en er wordt 3x een suggestie van een hond in Ede gedaan, zo'n beetje op iedere pagina? Dan lees je je toch niet erg in...

Wat ik wil voorkomen is dat de volgende niet-lezer dat 06-nummer van die mensen van die hond uit Ede gaat bellen. Hoe goedwillend ook, lijkt me dat nou niet echt leuk.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:42

Is er een mogenlijkheid om een vangkooi neer te zetten? Zouden andere mensen daar vanaf kunnen blijven? De meeste mensen zien zoiets als zielug en halen het voer eruit en doen de val dicht.. Maar met een aanplakbiljet aan alle kanten is het misschien te doen?