Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:37

athene schreef:
Margee schreef:
Bijna altijd heb je de hond op de foto-pagina gezien en zijn verhaal gelezen.
Daarna volgt een telefoongesprek en een mailing. Je moet vertellen wie je bent en wat je ervaring is. Lijkt het van beide kanten goed, ga je op bezoek bij de hond op het opvangadres. Dit zijn ook mensen met hondenkennis en mensenkennis. Ze kunnen je ter plekke meer over de hond vertellen en hoe zijn karakter is.
Als je denkt dat het wat voor je is, krijg je hem niet direct mee! Je moet het thuis laten bezinken en mag hem dan later ophalen als je bij je besluit blijft. De hond mag ook NOOIT doorgegeven worden maar wordt opnieuw bemiddeld in geval van nood.

Na het in laten slapen van onze honden beide 16 jaar geworden hebben wij na een jaar hond loos te zijn geweest en na veel informatie over buitenlandse honden besloten om via SOS-Strays.nl een hond te gaan adopteren. Na het zoeken op hun site viel mijn oog op Utah heb het een paar dagen laten rusten maar kon haar niet uit mijn hoofd zetten dus contact opgenomen en verder is het zo gegaan als Margee verteld...

Dit is Utah een Spaanse schone Mastin x Galgo nu bijna 9 maanden oud en sinds september bij ons...een geweldige hond alleen ook zij kan niet los tenminste niet hier in de buurt er zitten te veel reeën en hazen....Maar wel rond huis en daar heeft ze ruimte zat....

[ Afbeelding ]

En Utah is LEUK!!!!!

Kinke

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:56

ponyparadijs, wij hebben geen omheind erf, onze hond kan dus helemaal naar achteren lopen, de weilanden liggen redelijk verspreid. In de zomer dipt hij lekker in de sloot als hij het warm heeft. Er loopt hier een koppel van 7 reeen, het stikt van de konijnen, er lopen hazen, fazanten en af en toe een zwerfkat :) Ik zou dit met een Podenco niet aandurven, zou er niet gerust op zijn dat het jachtinstinct opeens wakker geschud wordt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 11:57

Op die manier kan ik me dat wel voorstellen. Dacht dat je het meer over het waakse had.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:33

In mijn onderschrift staan topics over mijn hond Gismo. Wel een ingeburgerde hollander al, hij is al pup naar NL gekomen uit Roemenië.
Zijn originele naam is Friedl, maar het asiel waar wij hem vandaan hebben heeft hem Gismo genoemd.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:48

Leuke hond merrieveulen. Maar was deze niet door een stichting naar NL gehaald? Want jullie hebben hem uit een reguliere asiel gehaald toch?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:56

klopt, wij hebben hem zelf uit het asiel gehaald in Almelo. Hij is wel door een hulporganisatie uit Roemenië naar NL gehaald/ gebracht. Toen is hij een tijd bij mensen in NL geweest, daarna in het asiel beland en nu bij ons. Indirect dus in die zin, maar een echte Roemeen van oorsprong!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:05

En die hulporganisatie heeft niet de regel dat ze niet mogen worden door verhandeld?
de meeste hebben namelijk wel die regel. Niets ten opzichte van jou hoor. Maar dat was meer een vraag.
Weet je welke organisatie hem hierheen heeft gehaald?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:14

Bij DAN teken je voor als het niet gaat dat de hond terug naar hen gaat en niet ergens anders naar toe.
Overigens is de nazorg daar ook prima, er wordt regelmatig contact opgenomen om te horen hoe het gaat en je kunt met al je vragen terecht bij deskundige mensen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:26

GINN heeft het zelfde principe. Daar teken je echter niet iets. Maar ook daar kan je weer voor bemiddeling terecht.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:57

Vaak heeft een stichting die regeling inderdaad.Maar dat gaat niet altijd op.
Sommige honden worden of weggehaald bij de baas,of mensen geven hem zelf gewoon door en belanden uiteindelijk alsnog in het asiel.
De hond uit mijn verhaal heb ik eergisteren ook in het asiel teruggevonden godzijdank!
Verblijft nu tijdelijk bij de stichting,tegen een maandelijks bedrag!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:03

Afbeelding

Ons Roemeense straatschoffie <3 Nu bijna 2 jaar hier.
Ik heb hem zelf opgehaald in Roemenië.

Ik ben ook hier op zoek geweest en uiteindelijk een leuk hondje gevonden, die mochten we niet meenemen omdat het een teefje was en wij al een teefje hadden..
Maar zooo blij met mn knulletje <3

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:04

Wij moesten daar ook voor tekenen. En verplicht steriliseren.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:46

knappe hond babsiej

Bij dierensteun La vida moest ik ook een contract tekenen dat ze ten alle tijden naar hun teruggaat mocht ze weg moeten of het niet meer gaan. Ze hadden het ook over het laten inslapen, maar ik vind dat een persoonlijke keuze, als ik mn hondje 13 jaar heb gehad, bepaal ik zelf of het genoeg is en niet een stichting die er niet al die jaren voor heeft gezorgd.
Steriliseren is hier ook verplicht en dat vind ik top.

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:25

Wat een prachtige honden zijn er weer bijgekomen!

Ik heb ook een contract getekend dat de hond naar de stichting terugmoet als ik hem niet meer kan/wil houden. Er zijn bij de stichting ook gedragsdeskundigen, die je altijd mag aanspreken als je een probleem hebt met je hond. Dat is wel goed geregeld!

Miepie77: Ik kan dat inslapen aan de ene kant wel begrijpen, als het gaat om een jonge hond met een gedragsprobleem o.i.d., en de baasjes willen hem daarvoor in laten slapen. Dan kan ik me voorstellen dat je hem in overleg met de stichting laat inslapen of toch laat herplaatsen. Maar als je hem inderdaad al 13 jaar hebt en de hond is gewoon oud of ziek, dan lijkt het me toch je eigen keuze.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:34

De volwassen hondjes van DAN komen gesteriliseerd of gecastreerd naar Nederland.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:35

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:39

Ziet er niet uit als een bepaald ras, ik denk dat het echt gewoon een mixje is. Je ziet dit type inderdaad wel vaak voorbijkomen!

Als ik jou was zou ik om een filmpje vragen, dat maakt het altijd wat makkelijker om haar gedrag te kunnen beoordelen. En meestal kloppen de beschrijvingen van de hondjes op de site ook wel aardig :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:04

allemaal leuke honden zie ik voorbij komen hier! *\o/*

Wij hebben ook adoptiehonden, maar liefst 3 uit Spanje (en eentje uit een NL's asiel).
Allemaal Galgo kruisingen, leuke maar eigenwijze honden :=
Mag ik aan u voorstellen:
8 jarige Amy, waarvan 1 jaar bij ons:
Afbeelding

Spook (eigenlijk Pancho, maar Spook past beter), 2,5 waarvan 2 jaar hier:
Afbeelding

en Doodle, anderhalf jaar, waarvan een jaar hier:
Afbeelding

en ook nog ff Kenny, uit een Nederlands asiel, ±8, waarvan alweer zo'n 6,5 jaar bij ons:
Afbeelding

Ik moet wel zeggen, je bent nooit eenzaam met zoveel hond in huis :D
Gelukkig hebben wij een flinke tuin met omheining, dus het rent zich lekker moe, dagelijks.
Spook gaat ook mee naast de fiets, kunnen we lekker hard :D (dat vind ie geweldig, de wind in z'n oren :') )

Amy was eigenlijk een opvanghondje, maar door een wat vreemd verhaal met een adoptieplek die haar na een jaar weer terugbracht naar de stichting, omdat ze steeds wegliep (die vrouw had een min tuin met een hek van nog geen 30cm hoog, Amy zelf is 60cm :+ ) en tegen een auto was gebotst. De dame in kwestie vertikte het iets aan haar omheining te doen, dus moest de hond maar weg. Toen is ze bij ons gekomen in de opvang, maar na een half jaar wou de vrouw haar toch weer terug hebben en zou "misschien dan toch" haar omheining ophogen.. -O- Toen hebben we haar maar zelf geadopteerd, zo iemand gun je toch geen hond? Een vierde was dus eigenlijk niet gepland, maar ach, als er drie grote manden in je huiskamer passen, doe je ook over de vierde niet moeilijk :')

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:09

Ik meld me hier ook!

Wij hebben op 21 juli ons hondje op de luchthaven in Rotterdam opgehaald.

Vrienden van ons hadden al een hond via zo'n organisatie, zij waren aan het denken voor een 2e maar zij huren, dus uiteindelijk niet gedaan. Vrijdagavond hebben we de foto's gezien, zaterdag gemaild voor de karakterbeschrijving, extra foto's en extra info, en tegen zondagavond was het beslist dat ze naar België mocht komen!
Hebben toen snel beslist, ze heeft zelfs niet op de site gestaan omdat deze via via was, maar tot nu toe de beste beslissing van dit jaar.
Hebben Galia dus ook niet vooraf gezien. Eigenlijk was het best een gok, maar de mevrouw die het huisbezoek bij ons deed, was al naar Spanje geweest en kende haar al, dus zo hadden we ook al extra info over haar.

Toen ze aankwam was ze best in zichzelf gekeerd, speelde niet met ons, alleen met andere honden, en durfde ze wel eens uitvliegen naar honden die groter waren dan haar (waar we eigenlijk best van schrokken). Nu, een dikke 4 maanden later, valt ze niet meer uit, maar ze laat wel merken wat bij haar toelaatbaar is en wat niet. Ze waarschuwt met een grom of blaf. Ze speelt met ons, maar ook alleen (wel enkel met pluche speeltjes). Ze is verzot op piepspeeltjes (waar ze in het begin echt schrik van had).
Ik ben met haar ook meteen naar de hondenschool gegaan, in het begin was dit best veel voor haar maar ze doet het erg goed en vind het erg leuk. Gisteren zijn we toegelaten tot de C klas, en kunnen we gaan werken aan het gehoorzaamheidsbrevet!

Galia is, sinds ze bij ons is, helemaal opengebloeid. Wel lopen we tegen enkele kleine puntjes aan, maar deze zijn op termijn wel te verhelpen. Het is en blijft een hondje met een verleden, die ook snel in zichzelf keerd terug als je het verkeerd aanpakt. Maar voor ons is het echt een superhondje!

Ik zal binnenkort een foto plaatsen.

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:19

Oww die Galgo kruisinkjes hierboven, krijg steeds meer een zwak voor windhondtypes haha <3

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:25

leuk al die verhalen en foto's!

Afbeelding
Met deze foto stond ze op de site..vermoedelijk was ze hier een week of 6/7

Afbeelding
Opgehaald op Rotterdam airport

Afbeelding
Hier was ze een maand of 4

Afbeelding
en inmiddels is mijn Spaanse schone tot dit uitgegroeid.

Ik heb Damita geadopteerd via Sphoek als kruising Mastin.. wat er precies inzit, ik weet het niet!. Ze is met haar zusje gevonden in een doosje langs de weg. Ze vertelden mij toen dat ze 3 maanden was, dus toen ze naar NL kwam zo rond de 3,5 maand. Ik schatte haar zelf al jonger in en de DA kon dat bevestigen, ouder dan een week of 8 was ze niet toen ze in NL aankwam.
Ik heb best een pittige start gehad met d'r. Ze had vreselijke verlatingsangst en tegelijkertijd werd ze steeds dominanter. Ze is duidelijk niet door andere honden opgevoed en wist niet hoe met alles om te gaan. Inmiddels heb ik er een wereldhond aan, zowel naar mij toe als naar andere honden, reu teef, groot of klein.. alles vind ze leuk! Ze wordt in februari 2 jaar.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 10:46

Wat een prachtige hond!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:23

prachtig is Damita en ook leuk die galgo's, prachtige sierlijke honden

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:08

Galgo's...'k had er nog nooit van gehoord, maar wat een prachtige honden zijn dat. Heb net even gespeurd naar info over dit ras en helaas.....ook niet geschikt rond een boerderij waar allerlei wild loopt :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:30

Kinke schreef:
Galgo's...'k had er nog nooit van gehoord, maar wat een prachtige honden zijn dat. Heb net even gespeurd naar info over dit ras en helaas.....ook niet geschikt rond een boerderij waar allerlei wild loopt :)

geen een windhond is erfvast, ik denk dat je wel voor een Mastin zou kunnen gaan, super lief voor alles wat bij het huis hoort en toch waaks, al heb je er ook dopies tussen :')