Kitten veranderd in een tiran

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kitten veranderd in een tiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:25

@friemel, ik denk dat het echt helemaal goed komt!
Gewoon een druk blij kitten dat manieren te leren is, en wat ook heerlijk bij de baas kan liggen.
Geniet van de laatste loodjes!
Succes met de bevalling!

Ulfeino

Re: Kitten veranderd in een tiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:36

Ik denk dat je strenger tegen haar moet zijn, wij hebben net 2 nestjes met kittens gehad (totaal 9) die hier tot ze 7-9 weken oud waren in onze grote keuken hebben gezeten.
Nu zijn ze allemaal weg op 1 na welke we zelf hebben gehouden.
Deze heeft nu geen leeftijds genootjes meer om mee te spelen en stort zich nu op moeder en tante, maar die pakken hem flink aan als hij te wild is, soms hoor ik hem flink jammeren als moeder of tante hem even flink in zijn nek bijt.

Als hij bij mij tout is doe ik nu hetzelfde, ik knijp hem in het nekvel en hou hem even stevig tegen de grond daarbij zeg ik met een boze stem "foei" en ik moet eerlijk zeggen dat het werkt, meestal hoef ik nu alleen maar foei te zeggen.

Sterkte en succes, kan me heel goed voorstellen dat je je wat zorgen maakt nu er een kleine op komst is, want je wilt geen kat in de kinderwagen of in de box.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:16

Ik moet stiekum toch wel een beetje lachen, zie het al helemaal voor me hoe ze door het huis aan het rennen is.
Wat bij mijn katten goed heeft geholpen als ze iets deden wat niet mocht (en ik was dicht in de buurt) was recht in het gezicht blazen (zoals je een kaars uitblaast). Áls het werkt is het alleen handig als ze in je handen hangt oid (bij ons heeft het geholpen met het afleren om gelijk in ons bord te springen als er eten op tafel stond :') ).
Succes verder met het kleine tuig.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:29

Ik klap altijd in mijn handen als mijn katten iets doen wat ze niet mogen. Soms schrikken ze en houden ze gelijk op soms moet ik even bijspringen. Bv Als ze op tafel springen dan klap ik in mijn handen en als de kat dan nog niet van tafel is haal ik haar eraf. Als ze ergens aan krabt dan klap ik ook eerst in mijn handen en dan pak ik haar en zet haar bij de krabpaal.

Mijn oudste katten weten het precies en luisteren goed. De jongste (3 maanden) is het nu aan het leren. Ze is ook heel speels. Wat ik doe als ze een speelse bui heeft dan geef ik haar een knuffel waarin ze kan bijten en een bal om mee te spelen. Dan mag ze niet op schoot als ze zo bijt en zet ik haar op de grond en moet ze spelen. Als ze dan moe of rustig is mag ze lekker op schoot kroelen.

Ik weet wel dat de kittenpubertijd maar een fase is, meestal als ze 1,5-2 jaar zijn dan zijn ze een stuk rustiger.