de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

Re: de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:13

Hetzelfde gebeurt toch bij paarden? Fjorden worden steeds groter gefokt, met lange dunne benen waardoor ze minder sterk zijn. Hetzelfde geldt voor IJslanders.

De neuzen van arabieren worden ook steeds holler, vooral in Amerika. En veel Dalmatiërs zijn doof omdat mensen ze steeds witter gingen fokken (dus met minder stippen).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:16

Ben wel benieuwd wat voor ras je nu bedoeld Locanda want vecht honden werden juist gefokt om strak in het vel te zitten zodat een andere hond er geen grip op kan krijgen.
Verder herken ik ook de dingen niet die je noemt bij een "vecht type hond"

Ook hier wil ik zeggen als eigenaar van een amstafford en eerder pitbull eigenaar dat deze honden niet oorspronkelijk waren bedoeld als pit/vechthond ook hierin is het de fout van mensen. De voorloper van de nu genoemde stafford en pitbull waren bullebijters dieren die hielpen stieren beren etc te stoppen of vee tegen roofdieren te beschermen dit werd in roedels gedaan een hond scherpe hond kon je dus zeker niet gebruiken. Helaas is ook hier door fokkers een hond gecreeerd met voor 90% van de mensen een te scherpe hond zeker tegen andere honden.
Het is nu de taak van de fokkers niet meer te fokken met hond scherpe dieren alleen dan kan je weer terug naar waar dit ras voor bedoeld was. Helaas willen fokkers en liefhebbers hier niet in geloven ze kijken liever naar een brede hond agressieve hond dan naar een vriendelijk dier die volgens deze liefhebbers/fokkers niet rastypisch is. Grote onzin natuurlijk want het was nooit rastypisch de mens heeft het verpest laat die het nu ook maar weer goed maken. Iedereen die vidn dat het ras typisch is voor een roedeldier om agressie tegen soort genoten te vertonen hoord geen hond te bezitten.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:17

Old Englisch bulldogen zijn mooooi <3 vind ze geweldig!
Zoveel leuker als de engelse bulldog.

Citaat:
dogo's zijn er helaas ook genoeg met problemen mijn dogo is ingeslapen door hd en rug problemen. Verder komen er bij vooral de dieren met afwijkende kleuren zoals blauw veel huid en hart problemen voor. En ook die zijn dus weer mens gecreëerd ineens was blauw brindle in terwijl dit niet een kleur is die bij dogos voorkomt heel jammer door de fokkers is een groot deel van de dogo verpest niet alleen kwa gezondheid maar ook het karakter. Ineens moesten ze feller en grover worden en lijken het totaal niet meer op de dogo's zoals ze horen te zijn werkhonden met goede sterke lichaamen zonder te veel los fel. De meeste dogo's die ik nu zie op shows en verenigingen zijn veel te grof hangende lippen en vel veel te bolle lendenene en veel te veel wit of afwijkende kleuren. Dood zonde dat ze zo'n oud ras volledig hebben verpest, ik zou dol graag weer een dogo willen maar tis bijna onmogelijk een goede lijn te vinden die nog oorspronkelijk is.

HD en ED kan bij elke grote hond voorkomen. En dat kun je er naar mijn idee nog vrij goedfokkern door ouders die HD vrij zijn te gebruiken. Rug probleem ken ik niet bij Dogo's.
Ik vind de show Dogo's ook niet altijd mooi. Te veel hanglippen etc. Geen idee of mijn hond aan de show eisen voldoet. Haar moeder was wel een show hond er der paps ook maar onze hond heeft geen papieren dus wordt ook niet geshowt. Wat voor ons ook geen meer waarde heeft. Ik denk dat onze dogo wel een karakter heeft wat bij der hoort.
Ze is lief voor het gezin, waaks vooral in de tuin maar niet direct aanvallend of agresief echt blaffen als waarschuwing. Wel dominant maar volgens mij is dat een karakter eigenschap van de dogo's. Ze is heel rustig maar wil ook echt graag voor je werken. Buiten is ze dus goed actief.

Ik lees op het net altijd dat ze gefokt zijn voor het bewaken van vee en het bewaken van het terrein. Onze dame doet allebei. En buiten ons terrein is ze heel anders. Maar ze is altijd rustig. Maar wel terughoudend naar vreemden.

Ik weet niet heel veel van de dogo's. Ik vind dat je op het net maar weinig kan vinden.
Laatst bijgewerkt door blokje op 04-12-12 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:19

Seven, ik heb altijd geleerd dat vechthonden (zoals veel doggen) ruim in het vel zitten zodat de andere hond puur vel vast heeft en ze niet ernstige schade kan aanrichten ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:22

Ikwashier schreef:
Bah, zulke honden zijn toch niet eens mooi meer.. Bij Duitse herders zie je het ook wel eens, die lopen helemaal naar beneden. Kan toch niet goed zijn? :?

[ Afbeelding ]

Dan vind ik ons vuilnisbakkie toch een stuk mooier <3
http://www3.picturepush.com/photo/a/11548676/640/11548676.jpg

Dit komt onder andere doordat sommige mensen hun hond in verkeerde positie laten zitten. Vooral duitse herders hebben net als labradors slechte heupen, waardoor ze inzakken.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:23

@Seven; ff gezocht, Engelse bulldog, ongecastreerde reu, dus extra gespierd, huidplooien op de snuit/neus, en 1 bij de staart

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:25

Dit is niet enkel met honden maar ook met katten kijk naar de pers die heeft ook geen neus meer.
Ik zelf had een labrador (zonder papier) hij is maar 10 jaar geworden, de zenuwen in zijn rug en achterpoten waren aan het aftakelen, hij verouderde sneller dan nomaal.
Het probleem zit niet bij de rashonden want als je 2 verschillende zieke rashonden neemt en daar dan vuilnisbakkies mee maakt zijn die ook ziek hoor.
Het probleem zit hem bij de mensen die niet meer nadenken over wat ze aan het doen zijn, ze kijken enkel naar de mooiheid en niet de gezondheid. Ik heb liever een 'lelijke' gezonde hond (ras of geen ras) dan een mooie ongezonde maar er zijn blijkbaar mensen die anders denken.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:26

Even een domme vraag... Wat is lucht krabben?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:26

Letizia schreef:

Ik zie nu dat de helft van de linken het niet doen, hier de hele documontaire achter elkaar:
http://www.youtube.com/watch?v=yZMegQH1SPg

Het speelt zich af in Engeland, over hoe de hondenrassen zijn veranderd in de loop der jaren, wat dat voornamelijk voor nadelige gevolgen heeft en hoe de rasvereniging zijn kop in het zand steekt hier voor.
Zo komt er een vrouw in voor die rhodesian ridgeback fokt, zij vind het belachelijk dat jonge dierenartsen weigeren pups in te laten slapen die geen ridge hebben, daarom stapt zij naar een oude dierenarts die dit wel doet.
Maar blijkbaar hebben de rhodesian ridgeback die dus wel een ridge hebben geregeld last van een aandoening die juist door de ridge wordt veroorzaakt en de honden zonder ridge hebben hier geen last van.
Om maar een voorbeeld te noemen die hier in besproken wordt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:28

Ik heb me jaren in dogos verdiept, wou er mee fokken had enkele geweldige honden samen met een andere fokker. Helaas wou die steeds grover en groter fokken ik houd me echter liever aan het beeld hoe ik vind dat ze horen te zijn.
Rug problemen komt veel meer voor dan dat mensen weten er word namelijk niet over gepraat niet op getest etc.

Als je deze dogo ziet die heeft een veel te over bouwde rug en zal zeker wanneer die uit gegroeid is sneller rug problemen krijgen:
Afbeelding

dit is een voorbeeld van hoe ze eerst meer waren, sportieve dieren die wilde werken voor de baas
Afbeelding

steeds meer zie je ze zo:
Afbeelding
Volledig een verkeerde kleur, verkeerd hoofd type maar nee het moet steeds meer mastino achtig :(

@Locanda
Een engelse bulldog is geen vechttype, helaas is dat tegenwoordig een huis beeldje geworden de meeste kunnen niet eens meer een blokje om terwijl het vroeger atletische dieren waren.

Dit wren mijn reuen:
Lijkt vreselijk veel lip te hebben maar in werkelijkheid was dat veel minder :D
Afbeelding
Afbeelding

Beide waren zeer atletisch en werkten ook super.Beide om de foto nog jonge honden dus niet in de spieren jammer dat ik daar geen fotos meer van heb.
Laatst bijgewerkt door Seven op 04-12-12 13:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:29

Toad schreef:
Hetzelfde gebeurt toch bij paarden? Fjorden worden steeds groter gefokt, met lange dunne benen waardoor ze minder sterk zijn. Hetzelfde geldt voor IJslanders.

De neuzen van arabieren worden ook steeds holler, vooral in Amerika. En veel Dalmatiërs zijn doof omdat mensen ze steeds witter gingen fokken (dus met minder stippen).

de meeste paarden moeten sterk genoeg zijn om op te rijden/mennen of ander werk te doen, bij honden is dat niet zo.
hooguit bij de mini's maar die lopen vaak ook nog voor de wagen en wordt er gekeken naar beweging.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 13:30

Knakker schreef:
wat komen hier soms nare foto's voorbij.
ik snap inderdaad niet dat mensen dit willen fokken, waarom in vredesnaam?

waarom? omdat de mensen die ze kopen allemaal ontkennen dat ze een ongezonde hond hebben..! neee maar mijn hond is gezond hoor!.. uhu
en idd dat ze met een keizersnee ter wereld moeten komen of door KI gedekt moeten worden (redenen als een reu die heeel ver woont vind ik wat anders natuurlijk) is belachelijk maar mensen vinden dit de normaalste zaak vd wereld..
pas zag ik nog een jonge bernersennen.. 9 vd 10 heeft ernstige heupproblemen maar toch word er nog steeds op los gefokt. de hond die ik zag wachelde heen en weer van de pijn.. hij was nog geen jaar oud

er liep nog niet zo lang geleden een topic over bull terriers waar ik ook aanhaalde dat ik dat een ongezonde creatie van de mens vind, maar zoals het altijd gaat in mensen land, ieder die een bull terrier had in het topic riep meteen neee maar ik heb het ouderwetse type hoor die kop van mijn hond is gezond.. uhu

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 13:31

Lauratje_88 schreef:
Dit is niet enkel met honden maar ook met katten kijk naar de pers die heeft ook geen neus meer.
Ik zelf had een labrador (zonder papier) hij is maar 10 jaar geworden, de zenuwen in zijn rug en achterpoten waren aan het aftakelen, hij verouderde sneller dan nomaal.
Het probleem zit niet bij de rashonden want als je 2 verschillende zieke rashonden neemt en daar dan vuilnisbakkies mee maakt zijn die ook ziek hoor.
Het probleem zit hem bij de mensen die niet meer nadenken over wat ze aan het doen zijn, ze kijken enkel naar de mooiheid en niet de gezondheid. Ik heb liever een 'lelijke' gezonde hond (ras of geen ras) dan een mooie ongezonde maar er zijn blijkbaar mensen die anders denken.

klopt ik neem mijn honden altijd mee naar mn werk en daar lopen 2 kruisingen.. 1 is net zo oud als mijn teef (2.5) en loopt altijd kreupel en is ernstig angstig, bijt en super super onzeker
de andere heeft poten als charly chaplin en is ook al ontzettend vaak kreupel geweest.. dus nee.. kruisingen zijn niet per definitie gezond ;)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:36

essiesilly schreef:
Lauratje_88 schreef:

klopt ik neem mijn honden altijd mee naar mn werk en daar lopen 2 kruisingen.. 1 is net zo oud als mijn teef (2.5) en loopt altijd kreupel en is ernstig angstig, bijt en super super onzeker
de andere heeft poten als charly chaplin en is ook al ontzettend vaak kreupel geweest.. dus nee.. kruisingen zijn niet per definitie gezond ;)

Zijn dat beauçerons(of hoe dat wordt geschreven) dat je hebt, dat vind ik echt super beesten als ik later eigen huisje heb wil ik er ook zo'n. Goede erfhonden denk ik, niet?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:37

blokje schreef:
Seven, ik heb altijd geleerd dat vechthonden (zoals veel doggen) ruim in het vel zitten zodat de andere hond puur vel vast heeft en ze niet ernstige schade kan aanrichten ;)

Groot stuk vel vast kunnen pakken is snel een grote scheurwond met veel bloedverlies tot gevolg. Daarnaast goed kunnen vastbijten betekent ook een zekere mate van controle over de andere hond en dus het hinderen ervan in zijn tegenaanval. Precies hetzelfde zie je nl in natuurdocu's waar leeuwen/etc. een prooi aanvallen, zodra er 1 goed kan vastbijten verminderen de kansen van het prooidier om weg te komen sterk. Wilde honden scheuren hun prooi al leven open omdat ze niet sterk genoeg zijn om het snel te doden zonder het eerst zo te verzwakken.

Mooi verhaal dus, maar even verder kijkend klopt er niks van. En aangezien geen enkele fokker zijn honden op bruikbaarheid volgens de rasstandaard zou willen testen hiervoor valt het tegendeel in de praktijk lastig te bewijzen.
Toad schreef:

De arabieren die vanuit de oorspronkelijke landen verkocht worden zijn (net als bij alle goede fokkers) niet de dieren die 100% aan de eisen voldoen. Dish bv is daar ongewenst, dus die dieren zijn en worden makkelijker verkocht. Hier is men vervolgens wel flink doorgeschoten met het fokken op deze kenmerken.
Ander voorbeeld bij de paarden is de ellende die (vaak) samenhangt met veel behang (mok, rasp, mijt, CPL).

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:39

Inderdaad dat ruime vel heeft eigenlijk totaal geen functie is door de mens bedacht met de reden die jij daar noemd blokje. Maar je moet je voorstellen als ze vel vast hebben wat eens schade er dan word aangericht.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:44

Seven, wat een geweldige honden <3
Vooral je Fawn reu ik vind Fawn sowieso mooier (mijn vind beide kleuren heel mooi!)

Ik zal eens een paar foto's van L ayka laten zien. Ik heb dus geen idee of zij een beetje de goede bouw heeft. Zoveel heb ik me er nog niet in verdiept. Ik ken naast L ayka nog 2 dogo's (ken er wel meer maar die twee ken ik erg goed). En die hebben geen rug problemen tenminste nog niet.

Afbeelding
Oktober

Afbeelding
als pup

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RNCZLPKV.jpg
Der vader (hier nog een jonge hond)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IMZCRUTQ.jpg
Der moeder.
(ik weet inmiddels dat fawn op fawn meestal geen goede keuze is)

Afbeelding
Onze hond. Vorig jaar oktober denk ik.

Afbeelding
Ook oktober vorig jaar. Een beetje te mager.

Onze hond is ook goed gespierd. Dat zegt de DA ook steeds :P
Die vind onze hond nog steeds te dun. Maar wij krijgen haar niet dikker.
Daarnaast zie ik liever een te dunne dan een te dikke hond

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 13:45

Lauratje_88 schreef:
essiesilly schreef:

Zijn dat beauçerons(of hoe dat wordt geschreven) dat je hebt, dat vind ik echt super beesten als ik later eigen huisje heb wil ik er ook zo'n. Goede erfhonden denk ik, niet?

ja beaucerons ja :) heeerlijke honden!! ik woon idd vrij maar ze hebben ook wel meer beweging/uitdaging nodig dan alleen op t erf zijn :) ze slaan aan als er iemand komt maar doen niks, heel baasgericht, willen lekker werken maar worden niet vervelend als dat een dag niet lukt

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:47

Hele topic doorgelezen, goed dat dit onderwerp wordt aangekaart.
De mens slaat door, en zoals bijna altijd gaat dit ten koste van dieren.

Blijf deze onderwerpen bespreken, naar voren brengen. Want ook met dit topic zijn er vast mensen bereikt die zijn gaan nadenken. Hoe meer mensen bewust gaan kiezen wanneer ze een hond aanschaffen, hoe minder vraag er komt naar doorgefokte honden.
Jammer, zo ontzettend jammer dat het al zó ver gekomen is.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:48

hihi heb ik dus altijd maar verkeerd aangenomen. Ruim vel hoord bij vecht honden. Dat leerde ze mij altijd :+
Mag nog veel leren met mijn 23 jaar :+

Onze hond wordt ook vaak als agresief of vechthond omschreven. Mijn schoonfam zag haar dan ook liever gaan dan komen. Inmiddels weet iedereen wel dat ze niets doet en onwijs lief is.
Maar sommige aaien der nog steeds niet. Terwijl andere fam leden honden hebben die ik liever niet aanraak.
Een zenuwachtige herder die direct in je gezicht hangt (niet kwaad bedoelt maar ik vind het dood eng met kinderen) en een Drentse patrijs die al meerdere keren in mijn armen gehapt heeft. Allebij over actieve honden. Ben ik blij met mijn hondje die is rustig in en achter het huis maar je kan er gerust mee fietsen en hardlopen of trainen want ook daar houd ze ontzettend veel van.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:52

Ik vind haar ook erg bol in de lendenen :o
Mager vind ik dr niet wat strak maar das niet erg.
Beide ouder dieren vind ik niet ras typisch genoeg, ze doen mij wat bullmastiff aan maar dat zie je helaas heel veel bij de dogo. De reu heeft wel een dogo hoofd maar is vrij bol in de rug. Vooral het masker is bij een dogo echt heel belangrijk die moet minimaal 3 vingers naar de neuslijn zwart zijn. Beide ouder dieren voldoen hier niet aan. Kwa masker vind ik haar wel mooi ze heeft in mijn ogen ook een wat mastiff achtig hoofd :j Maar zeker geen verkeerde hond maar typisch dogo vind ik dr zo op het eerste gezicht niet, ze is heel sterk in de stop die is bij een dogo schuiner :o

Deze hond zat voor mijn dogo zo'n mooie teef
Afbeelding

Een bullmastiff daar doet jou teef me aan denken enkel wat meer neus
http://us.123rf.com/400wm/400/400/reddo ... taande.jpg
Laatst bijgewerkt door Seven op 04-12-12 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 13:55

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:56

Laatst bijgewerkt door Seven op 04-12-12 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:59

Letizia schreef:
Letizia schreef:

Ik zie nu dat de helft van de linken het niet doen, hier de hele documontaire achter elkaar:
http://www.youtube.com/watch?v=yZMegQH1SPg

Het speelt zich af in Engeland, over hoe de hondenrassen zijn veranderd in de loop der jaren, wat dat voornamelijk voor nadelige gevolgen heeft en hoe de rasvereniging zijn kop in het zand steekt hier voor.
Zo komt er een vrouw in voor die rhodesian ridgeback fokt, zij vind het belachelijk dat jonge dierenartsen weigeren pups in te laten slapen die geen ridge hebben, daarom stapt zij naar een oude dierenarts die dit wel doet.
Maar blijkbaar hebben de rhodesian ridgeback die dus wel een ridge hebben geregeld last van een aandoening die juist door de ridge wordt veroorzaakt en de honden zonder ridge hebben hier geen last van.
Om maar een voorbeeld te noemen die hier in besproken wordt.

Die docu is echt verschrikkelijk -O- Ik had hem eerder gezien ja. En die mensen maar beweren dat ze van honden houden.... ik zou al die fokkers en zogenaamde dierenliefhebbers echt wel wat aan kunnen doen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:59

Bol in de lendenen ik ben ff blond dat waren ookal weer de lendenen (goh voel me echt ff stom want vroeger kende ik heel het lichaam van elk dier :P Kom er gewoon ff niet bij).

Ik zie idd het verschil in de stop met jou hond en mijn hond.

Haar moeder is een showhond van een aantal jaren terug. En toen 1 van de top :+
En der paps is ook een goede fokhond (in fokkers hun ogen). Zit volgens mij in Frankrijk nu.

Ik vind dat je gelijk hebt qua masker. Ik vind ze beide ook veel te licht (de ouders).

Ik vind der heel erg op een boerboel lijken en veel dogo's vind ik teveel ene hangkop hebben (hele erge hang lippen etc) Misschien ben ik gewoon meer een boerboel fan hihi. (al vind ik jou reuen wel heel mooi! De botbouw is ook geweldig mooi <3 je hebt ze beiden niet meer?)
Of gewoon layka fan ben gek op dat dier. En niet alleen om der uiterlijk vooral der innerlijk <3

Afbeelding
Dit is de andere dogo die ik goed ken. Maar ik weet niet of ze nog leeft. De laatste keer dat ik er was was ze heel ziek.
Had ze een baarmoederontsteking ze zou die week onder het mes gaan.

Tnx voor je mening, vind ik altijd leuk om te horen :D