2a54z6e45r6r schreef:Hoe groot moet een terrarium zijn voor een boa bv?
Ik heb altijd geleerd "De lengte van de boa is de diagonaal van het terrarium over de bodem gemeten."
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

DaniBanani schreef:Oh, ik niet hoor. Zou dan wel een slotje op de ruiten doen zodat het kind niet in het terrarium kan, maar verder zie ik niet in waarom dat niet goed zou gaan.
Ik vind 1 mooi, maar ik hou ook van meer natuurlijke kleuren.
Mag ik vragen waarom je mannetje en vrouwtje wil? Slangen kunnen veel kleintjes krijgen en de verkoop is, zeker bij rattenslangen, niet zo heel gemakkelijk. Informeer je daar in ieder geval goed over voor je daar zomaar aan begint.

dynamiek schreef:Weet je al hoe lang wij proberen jonge boas te verkopen? je raakt ze niet eens meer kwijt voor geld, ik heb liever dat ze bij een goed tehuisje terrecht komen waar ze goed verzorgd worden en dat iemand er blij mee is, dan geven wij ze liever gratis weg dan dat het de handel in gaat
Het is dat ik niets erbij mag halen totdat we zijn verhuist. Boa's zijn fantastisch, mooie formaat mooie kleuren en doorgaans vriendelijk. Heb nog een terrarium staan van 80 hoog 40 diep en breed.
Thaddeus is heel tam en Yaffa wat schuwer, had ook op een laag tafeltje in een heel drukke huiskamer zonder schuil mogelijkheden gestaan.
?

(diameter van het watergedeelte is 19cm)