piezze schreef:Kikkers vind ik geen pokkebeesten en dieren zijn niet speciaal bedoeld voor menselijke consumptie. Wild is het eerlijkste vlees en daarna komen eigen dieren. Die hebben een fijn leven gehad, maar kan me wel voorstellen dat je het gaat zien als je vrienden en het daarna niet meer graag eet.
Wel, als je er niet van kunt slapen
En we jagen al eeuwen op dieren. Dus ja ik vind dieren wel bedoeld voor menselijke consumptie. Eet elke dag wel een stukje vlees.
Nu zijn er genoeg vervangers voor vlees. Daarbij komt dat het afschieten van dieren, vroeger (echt vroeger) in beperkte mate gebeurde, je schoot geen hele kuddes af, omdat je toen nog geen diepvries had waar je het in kon bewaren. Op die manier was de natuur veel beter in evenwicht.
keurig transport, netjes geslacht en prima vlees. Het is anders doodzonde om de koeien te slachten en het vlees maar weg te gooien omdat het belachelijk is om vlees te eten. Voor een gezonde veestapel is selectie nu eenmaal wenselijk. Mijn vader had vroeger thuis elk jaar een varken (of 2), die een mooie tijd bij hun had en voor de winter werd geslacht zodat het hele gezin goed eten had voor langere tijd. Niets mis mee om met liefde je eigen eten groot te brengen! De slager kon zo ook weer geld verdienen voor zijn gezin en het varken? Die had er geen benul van.
en de leren schoenen zijn voor mij gewoon noodzaak. In al dat nep spul krijg ik veel te hete voeten. Niets zo goed als goed leer!
ik voel me dat niet trouwens.
Dat vind ik wel triest
En ik vind het hypocriet als je niet wil weten wat op je bord ligt