Problemen met de buren over de kat.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Re: Problemen met de buren over de kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:16

Volgens mij houd niemand hier rekening met de nadelen van je kat delen met de buren.

Wie betaald de dierenarts, het voer, etc etc?

Nou opeens vraag ik me af... Kan de buurvrouw mischien geen kat onderhouden? Dat ze er geen kan betalen kwa verzorging en daarom jouw kat in huis neemt, omdat ze wel graag een dier om zich heen heeft?

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:18

Laat die kat toch! Het is toch het allerbelangrijkste dat die kat een fijn leven heeft? Die kat heeft er het meeste last van als je je zin door gaat drammen en de buurvrouw dwars gaat zitten.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:20

ik snap jouw buurvrouw niet. Ze wil geen kat. ook jouw kat niet. maar ze laat hem wel bij haar wonen? Misschien wil ze wel de leuke dingen maar als hij een keer een DA nodig heeft laat ze dat liever aan jou over? Als jij hebt gezegd dat je graag hebt dat hij niet meer bij haar komt dan moet ze dat respecteren. Aangezien jullie geen goede verstandhouding met elkaar hebben is dat respect waarschijnlijk ver te zoeken. Het enige wat je idd zou kunnen doen is eens goed om de tafel te gaan met haar en eventueel ook andere problemen die jullie met elkaar hebben bespreken.
En anders zou bonje met de buren nog niet eens zo'n heel slecht idee zijn :D

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:33

miekelover schreef:
vind het altijd knap dat mensen naar het lezen van dit bericht kunnen weten dat ik een slechte eigenaar ben.
is een mooie reis verboden zouden meer mensen moeten doen.

werk zelf bij de dierenarts heb alles voor mijn dieren over. ze krijgen genoeg goed eten en liefde. vind niet dat mensen zo kunnen oordelen dat ik een slechte baas ben.

de buurvrouw had nooit mijn kat binnen moeten laten. hij is wat brutaal.
sommige mensen snappen niet hoe het voelt als je huisdier ergens anders ook woont. ik schrijf dit niet voor niets want het doet me zeker wel iets. misschien was 6weken te lang maar mag men tegenwoordig hun droom niet achterna gaan.

maargoed hebben jullie advies niet meer nodig want dit is bokt die heel goed is om mensen te veroordelen.

Natuurlijk is het niet leuk als jouw kat ergens anders liever woont. Katten kiezen nu eenmaal hun eigen huis. Wij hebben ruim twee jaar vrijwel dagelijks geprobeerd een kat uit onze schuur te jagen, omdat hij een halsbandje droeg en dus van iemand anders was. Hij wist echter steeds weer een nieuwe plek te vinden. Op een gegeven moment hebben we hem maar in de schuur gelaten, maar niet in huis. Onze eigen katten slapen ook in de schuur (met kattenluik en voer). Na een jaar of drie lukte het hem steeds vaker om mee naar binnen te glippen (hij is erg snel en onze katten niet zo, zijn al oud). Omdat hij mager was en onder de wormen en vlooien zat hebben we hem maar een vlooien- en wormkuur gegeven. Uiteindelijk hebben we hem maar binnengelaten als het hem lukte om binnen te komen. Hij was volkomen onzindelijk en kende geen huismanieren. Hij leerde vlug. Pas na ongeveer een jaar (vanaf dat hij hier een jaar of vier kwam) ontdekten we dat hij van een buurman was, die het niet heel leuk vond dat hij hier woonde, maar schouderophalend zei dat katten zelf kiezen. Een andere magere kat met een klapoor, bijna blind, en oorschurft en vlooien at/eet ook in onze schuur, die blijkt ook van hem. We dachten dat het een zwerfkat was, dus lieten hem maar. Sinds een half jaar loopt er een derde, broodmagere kat, die raar en moeilijk loopt en allemaal korstjes heeft om ons huis. Ook hij weet de weg naar het eten te vinden en is in dat halve jaar van doodschuw naar heel vriendelijk (maar wel bang voor van alles en nog wat) gegaan. We vermoeden dat dat de derde kat van de buurman is (hij vertelde dat hij er drie had). De laatste twee komen (nog) niet binnen. Het is soms bijna ondoenlijk om katten die graag binnen willen buiten te houden.

Zelfs een vroegere buurvrouw, die katten haatte, kwam geregeld aan de deur, omdat er een kat op haar bed lag, die via het dak naar binnen klom. Ze durfde hem zelf niet weg te halen.

Katten bepalen zelf wel waar ze wonen. Je kunt er alleen voor zorgen dat ze het bij jou naar hun zin hebben, meer gaat niet. Waarom nemen jullie er geen kat bij? Dan kan jullie andere kat gewoon van twee huizen blijven genieten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:43

Daphne__ schreef:
Volgens mij houd niemand hier rekening met de nadelen van je kat delen met de buren.

Nou opeens vraag ik me af... Kan de buurvrouw mischien geen kat onderhouden? Dat ze er geen kan betalen kwa verzorging en daarom jouw kat in huis neemt, omdat ze wel graag een dier om zich heen heeft?

Met "delen" bedoel ik eigenlijk meer dat je het dier de vrijheid geeft om gewoon ook eens lekker op visite te gaan :)

Natuurlijk blijft de verantwoording voor de eigenaar, maar wat maakt het nou toch uit of dat het beestje bij wijze van spreken 's middags in jouw tuin zit of op de bank bij de buurvrouw ??

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:12

neres schreef:
jiehaaa schreef:
Katten hebben geen verplichtingen maar buren wel. Dat heet respect hebben voor andermans eigendom.

Wat mij betreft heeft een eigenaar verplichtingen en niet de buurvrouw..... pfff de wereld op zijn kop

Eigenaar heeft netjes voor verzorging gezorgd tijdens haar afwezigheid.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:13

Daphne__ schreef:

Wie betaald de dierenarts, het voer, enz

Jawel hoor, heb ik ook al genoemd. Is heel onhandig als niet duidelijk is wie wat doet.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:33

Ik heb ook zoiets meegemaakt
mijn kat was gevallen van het balkon en ik wilde hem natuurlijk gelijk halen.
Overdag liet hij zich niet verleiden om uit de bosjes te komen doodsbang natuurlijk en nooit buiten geweest
Tegen de avond was hij minder schuw

ik ging mijn reismand halen en ik kom beneden ....zie ik een vrouw blik neerzetten in de bosjes.
dus ik vroeg of ze dat wel wilde laten,omdat mijn kat dan waarschijnlijk helemaal niet meer mee kwam vandaag .
Maar nee hoor mvr gaf er niks om.
dus aktie mislukt.
ik vroeg haar of ze het aub niet meer wilde doen,maar ze luisterde niet en vanaf toen heb ik zo vaak geprobeerd m te pakken te krijgen ,maar helaas. nu woont hij bij haar.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:38

Shirley schreef:
Daphne__ schreef:

Met "delen" bedoel ik eigenlijk meer dat je het dier de vrijheid geeft om gewoon ook eens lekker op visite te gaan :)

Natuurlijk blijft de verantwoording voor de eigenaar, maar wat maakt het nou toch uit of dat het beestje bij wijze van spreken 's middags in jouw tuin zit of op de bank bij de buurvrouw ??

Het punt is, dat de kat van TS 's nachts opgesloten word in het huis van de buurvrouw. Nou bij ons hoefden ze dat niet te flikken, dan ging er wel een ruit in.

Onze kat gaat ook op visite bij iemand hier in de buurt bij een oudere man, dat vinden wij prima. Maar een dier van een ander in huis opsluiten, dat vind ik gewoon NIET kunnen als de eigenaar dat niet wilt.

Je kunt toch ook niet zomaar een dier van straat plukken en het in huis nemen en dan zeggen; Wat maakt het nou uit of hij daar op straat loopt, of bij mij in huis zit?
Tuurlijk maakt dat wel uit.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:38

Wat een belachelijke streek LibertyLucky... Als ze hem nou met voer had gelukt en weer aan jou had overhandigd... Maar zoiets? Asociaal.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:53

ik snap niet dat sommige mensen het goedkeuren... Ja, buurten, oké. Maar die buurvrouw geeft de kat eten, en dáár zit het probleem. Onze kater was op een gegeven moment ook bijna nooit meer in ons huis/tuin te vinden. Een buurvrouw besloot hem goedkope troep (felix natvoer ofzo) te geven wat die lekkerder vind dan onze dure brokken. Zij vond het "zo gezellig" dat alle katten bij haar kwamen buurten... _-:(

Onze buren (andere) hebben een leuke zwarte kater die regelmatig in onze tuin komt en "vraagt" of die naar binnen mag. Geen haar op mijn hooft die dat doet :n is niet onze kat. Onwijs leuk dier, maar hij mag gewoon niet het huis in. Onze katten willen wij ook niet in andermans huis hebben. De poes blijft redelijk in onze tuin, kater geen idee, maar die is tog wel 18/24 thuis nu sinds die ene buurvrouw in het verzorgingstehuis zit :Y)

Ik vind gewoon niet dat je het kan maken andermans dieren te voeren als je al weet dat ze gewoon eten krijgen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:57

Wij hebben regelmatig een kat van de buren in huis, omdat de ramen vaak open staan van de slaapkamers, daar ben ik niet altijd blij mee. Ts moet zorgen dat haar kat niet uit haar tuin kan. Of moet de buurvrouw alles dicht houden om de kat buiten te houden?
Ik snap sowieso het probleem niet.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:02

Electra63 schreef:
Wij hebben regelmatig een kat van de buren in huis, omdat de ramen vaak open staan van de slaapkamers, daar ben ik niet altijd blij mee. Ts moet zorgen dat haar kat niet uit haar tuin kan. Of moet de buurvrouw alles dicht houden om de kat buiten te houden?
Ik snap sowieso het probleem niet.

Voer jij die kat? Laat jij hem 's nachts lekker op bed liggen als je de deur op slot doet?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:03

Ik ook nog steeds niet en ik heb ook nog steeds geen antwoord op mijn twee keer gestelde vraag waarom TS wel geheel afstand van de kat wil doen, maar niet wil dat de kat bij de buurvrouw komt :?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:05

Shirley schreef:
Ik ook nog steeds niet en ik heb ook nog steeds geen antwoord op mijn twee keer gestelde vraag waarom TS wel geheel afstand van de kat wil doen, maar niet wil dat de kat bij de buurvrouw komt :?

miekelover schreef:
snap dat sommige mensen het niet erg vinden de kat bij de buren. maar wij hebben al geen goede verstandshouding met elkaar. daarom wordt praten lastig omdat ze dat niet wilt en ontkend de kat in huis genomen te hebben. heb al tig keer gezegd neem zelf een kat. ik hoef geen kat. maar heeft zei het dan om mijn kat in huis te nemen omdat ik op vakantie ben geweest en duidelijk heb gemaakt dat ik dat niet wil hebben. als zei hem binnen haalt krijg ik niet de kans de kat bij mij te laten wennen. binnen houden ga ik die kat niet aandoen en ook niet in een ren doen. als zei de kat niet meer binnen haal dan gaat hij vast snappen niet meer welkom te zijn daar.

Ik zou mijn dieren ook niet ''delen'' met iemand die wel van dieren wil genieten maar er geen cent aan wil uitgeven en waar ik geen goed contact mee heb.

Ze wil geen eigen kat... Nee tuurlijk wil ze geen eigen kat. Waarom geld uitgeven aan een eigen kat als je die van de buurvrouw kunt jatten en als er dierenarts kosten zijn, dan weer naar buiten kunt knikkeren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:09

Maar aan zo iemand zou je hem dan wel weggeven ?
Vind het een beetje egoïstisch en kinderachtig overkomen, hoor, sorry ...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:11

Shirley schreef:
Maar aan zo iemand zou je hem dan wel weggeven ?
Vind het een beetje egoïstisch en kinderachtig overkomen, hoor, sorry ...

Als je een dier deelt, zul je toch echt contact met iemand moeten hebben. Als je de kat aan de buurvrouw afstaat, dan is dat niet nodig, haar dier.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:15

Blijf het egoïstisch vinden, niet richting buurvrouw, maar wel richting kat.

Maar goed, ik wacht nog even op antwoord van de TS zelf :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:17

het zou egoistisch zijn als er geen eten in het spel is ;)
Als de buurvrouw eten geeft aan de kat wat die lekkerder vind, tuurlijk gaat de kat er heen, maar maakt dit de buurvrouw een betere baas? nee in mijn ogen niet. Wel iemand die in staat is katten om te kopen met voedsel,

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:22

lifaya schreef:
het zou egoistisch zijn als er geen eten in het spel is ;)
Als de buurvrouw eten geeft aan de kat wat die lekkerder vind, tuurlijk gaat de kat er heen, maar maakt dit de buurvrouw een betere baas? nee in mijn ogen niet. Wel iemand die in staat is katten om te kopen met voedsel,

Nou idd. Ik ga binnenkort denk ik maar eens kijken of er nog leuke katten rondlopen hier in de buurt. Bakje vlees mee en als hij dan met mij mee loopt, dan moet de eigenaar hem maar delen met mij want de kat vind mij VÉÉÉÉÉL liever dan de echte eigenaar en het is egoïstisch om dat arme dier te verbieden zich bij mij vol te vreten.

Heel normaal blijkbaar :Y)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:22

Ik vind het echt belachelijk dat je buurvrouw jou kat nog steeds in huis neemt terwijl jij haar hebt gevraagd dat niet meer te doen!

Mijn katten komen ook erg graag aan de overkant omdat daar een vrouw zit die ze altijd plakjes worst en blokjes kaas geeft en dat krijgen ze bij mij niet, alleem maar saaie brokjes. Maar als die vrouw mijn katten ook in huis zou halen zou er bij mij echt iets knappen hoor. Dat mijn katten daar graag komen om wat te snoepen, prima. Maar mijn katten horen bij mij, in mijn huis. Niet in het bed van de overbuurvrouw.

Ik snap dat dit je frustreerd TS, ik zou zo 123 niet weten wat je zou kunnen doen. Een kattenren vind ik zelf meteen weer heel wat. De buurvrouw moet jou kat gewoon niet binnen laten en ook niet voeren.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:31

Ik zou dit persoonlijk niet pikken.

Dat je kat even komt kroelen als je buurvrouw gezellig in de tuin zit is natuurlijk prima.
Maar dat zij jouw kat in haar huis op sluit is onacceptabel en zeker als je haar al meerdere malen hebt gevraagd dit niet meer te doen.

Als de buurvrouw zo graag een kat wil moet ze er lekker zelf eentje nemen en niet jouw kat katnappen.

Ik zou een brief bij haar in de brievenbus doen dat je hier dus niet van gediend bent en dit dus ook niet meer dient te gebeuren.

Is dat wel het geval zou ik s'avonds een keer net zolang aan de deur staan aanbellen en kloppen tot ze jouw kat terug geeft.

Daarna zelf een ren in de tuin bouwen zodat je kat wel naar buiten kan en niet meer bij de buurvrouw kan.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:37

Wat zou er nou toch gebeuren als de buurvrouw stopt met voeren? Gaat de liefde in dit geval door de maag of toch niet?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:38

ik denk dat de kat dan inderdaad gewoon weer thuis te vinden is :D

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 01:41

Dat vermoed ik ook, maar dan moet mevrouw wel mee willen werken..... En aangezien ze de verzoeken om de kat niet binnen te laten al afslaat...