Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
miekelover schreef:vind het altijd knap dat mensen naar het lezen van dit bericht kunnen weten dat ik een slechte eigenaar ben.
is een mooie reis verboden zouden meer mensen moeten doen.
werk zelf bij de dierenarts heb alles voor mijn dieren over. ze krijgen genoeg goed eten en liefde. vind niet dat mensen zo kunnen oordelen dat ik een slechte baas ben.
de buurvrouw had nooit mijn kat binnen moeten laten. hij is wat brutaal.
sommige mensen snappen niet hoe het voelt als je huisdier ergens anders ook woont. ik schrijf dit niet voor niets want het doet me zeker wel iets. misschien was 6weken te lang maar mag men tegenwoordig hun droom niet achterna gaan.
maargoed hebben jullie advies niet meer nodig want dit is bokt die heel goed is om mensen te veroordelen.
Daphne__ schreef:Volgens mij houd niemand hier rekening met de nadelen van je kat delen met de buren.
Wie betaald de dierenarts, het voer, etc etc?
Nou opeens vraag ik me af... Kan de buurvrouw mischien geen kat onderhouden? Dat ze er geen kan betalen kwa verzorging en daarom jouw kat in huis neemt, omdat ze wel graag een dier om zich heen heeft?

neres schreef:jiehaaa schreef:Katten hebben geen verplichtingen maar buren wel. Dat heet respect hebben voor andermans eigendom.
Wat mij betreft heeft een eigenaar verplichtingen en niet de buurvrouw..... pfff de wereld op zijn kop
Shirley schreef:Daphne__ schreef:Volgens mij houd niemand hier rekening met de nadelen van je kat delen met de buren.
Wie betaald de dierenarts, het voer, etc etc?
Nou opeens vraag ik me af... Kan de buurvrouw mischien geen kat onderhouden? Dat ze er geen kan betalen kwa verzorging en daarom jouw kat in huis neemt, omdat ze wel graag een dier om zich heen heeft?
Met "delen" bedoel ik eigenlijk meer dat je het dier de vrijheid geeft om gewoon ook eens lekker op visite te gaan
Natuurlijk blijft de verantwoording voor de eigenaar, maar wat maakt het nou toch uit of dat het beestje bij wijze van spreken 's middags in jouw tuin zit of op de bank bij de buurvrouw ??
is niet onze kat. Onwijs leuk dier, maar hij mag gewoon niet het huis in. Onze katten willen wij ook niet in andermans huis hebben. De poes blijft redelijk in onze tuin, kater geen idee, maar die is tog wel 18/24 thuis nu sinds die ene buurvrouw in het verzorgingstehuis zit
Electra63 schreef:Wij hebben regelmatig een kat van de buren in huis, omdat de ramen vaak open staan van de slaapkamers, daar ben ik niet altijd blij mee. Ts moet zorgen dat haar kat niet uit haar tuin kan. Of moet de buurvrouw alles dicht houden om de kat buiten te houden?
Ik snap sowieso het probleem niet.
Shirley schreef:Ik ook nog steeds niet en ik heb ook nog steeds geen antwoord op mijn twee keer gestelde vraag waarom TS wel geheel afstand van de kat wil doen, maar niet wil dat de kat bij de buurvrouw komt
miekelover schreef:snap dat sommige mensen het niet erg vinden de kat bij de buren. maar wij hebben al geen goede verstandshouding met elkaar. daarom wordt praten lastig omdat ze dat niet wilt en ontkend de kat in huis genomen te hebben. heb al tig keer gezegd neem zelf een kat. ik hoef geen kat. maar heeft zei het dan om mijn kat in huis te nemen omdat ik op vakantie ben geweest en duidelijk heb gemaakt dat ik dat niet wil hebben. als zei hem binnen haalt krijg ik niet de kans de kat bij mij te laten wennen. binnen houden ga ik die kat niet aandoen en ook niet in een ren doen. als zei de kat niet meer binnen haal dan gaat hij vast snappen niet meer welkom te zijn daar.
lifaya schreef:het zou egoistisch zijn als er geen eten in het spel is![]()
Als de buurvrouw eten geeft aan de kat wat die lekkerder vind, tuurlijk gaat de kat er heen, maar maakt dit de buurvrouw een betere baas? nee in mijn ogen niet. Wel iemand die in staat is katten om te kopen met voedsel,