Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ELpatcho schreef:Onzin om de kosten voor die kat te gaan betalen! Maar hij verdient wel medische zorg, daarom zal ik als ik jou was het beestje op laten halen door een dierenambulance. Misschien dat je hem daarna kan adopteren (kost geloof ik 92 euro). Denk dat een rekening van een DA voor een zieke kat daar al snel over heen gaat.
lifaya schreef:Ik zie dat bokkers hebben aangeboden deze lapjespoes naar de DA willen brengen, ik zou die kans gijpen. En waarom ou ze niet zwanger kunnen zijn? Kan m niet voorstellen dat ze gesteriliseerd is als de boer er niet mee naar de DA wil...
Jellebie schreef:Sorry, niet goed gelezen. Ik wil haar ook echt niet naar een asiel toe brengen. Ik wil maandag eerst kijken wat ik zelf voor deze dame kan doen. Ik kan haar sowieso niet zomaar oppakken en naar iemand anders toe brengen zonder overleg met de eigenaar (lijkt mij) . Ik vind je aanbod wel heel erg lief!!
dees_daan schreef:Jellebie schreef:Sorry, niet goed gelezen. Ik wil haar ook echt niet naar een asiel toe brengen. Ik wil maandag eerst kijken wat ik zelf voor deze dame kan doen. Ik kan haar sowieso niet zomaar oppakken en naar iemand anders toe brengen zonder overleg met de eigenaar (lijkt mij) . Ik vind je aanbod wel heel erg lief!!
Waarom is het asiel zo erg als ik vragen mag? Als de kat daar medische zorg krijgt, gecastreerd en ontwormd word en jij haar dan kan adopteren dan is dat toch een mooie oplossing?
Jellebie schreef:dees_daan schreef:
Waarom is het asiel zo erg als ik vragen mag? Als de kat daar medische zorg krijgt, gecastreerd en ontwormd word en jij haar dan kan adopteren dan is dat toch een mooie oplossing?
Maar dan kan ik toch net zo goed naar mijn eigen dierenarts gaan en haar daar laten opknappen?

unamie schreef:Gulpje schreef:Wegens telefoon kan ik niet t hele topic lezen,
maar ik denk dat ze baarmoederontsteking heeft!
Als ze daar niet snel aan geholpen wordt gaat ze dood.
Arme dier moet wachten tot Maandag..
Shirley schreef:Je hebt ook heel veel kans dat ze , zodra ze zich beter voelt, gewoon weer lekker naar huis gaat
Die kat kiest zelf waar ze wonen wil, tenzij je haar zou opsluiten
! dierenfan schreef:naar het asiel brengen want ze is niet van jou en heeft een DA nodig. Of bellen naar de ambu en ze op laten halen. Gelijk erbij zeggen dat als ze niet plaatsbaar is als huiskat dat ze best terug mag komen als ze geholpen is omdat een kat meer of minder niet uit maakt maar dat je niet voor een vreemde kat dierenarts kosten wil gaan maken. Een goede opvang snapt dat en anders even 144 bellen en vragen wat je moet doen. OF de dierenbescherming afdeling bij jou in de buurt.
Als je de eigenaar weet en ze is niet in orde en de eigenaar doet er niets aan dan zou ik ook 144 bellen. Een zieke kat hoort niet buiten te lopen en als deze niet behandeld wordt zijn ze gewoon in overtreding wat je moet voor je eigen dieren zorgen!
lifaya schreef:Je DA heeft de kat niet gezien dus vind het wel erg vreemd dat hij het niet dringend vind. Ik snap dat jij je DA vertrouwd maar baarmoederontsteking kan zooooo fout aflopen... En mocht het enkel wormen zijn, is het begrijpelijk dat het niet dringend is, maar gezien dit een poes is en geen kater... Ik zou geen risico nemen...
Ts word uit gescholden voor hypocriet, asociaal, kom op mensen! Ik neem aan dat zo ongeveer iedereen hier om dieren geeft. Maar moet je dan elk dier wat aan komt lopen medische hulp geven? Tuurlijk, het is mooi als het kan.. maar wij kunnen niet in ts haar portomonee kijken!! en al zouden we dat wel kunnen, mag zij dat niet zelf bepalen?