anneliesdj schreef:xxCYNNxx schreef:Kan dus best zijn dat jullie hond helemaal geen kronkel heeft, maar gewoon het verkeerde thuis voor hem heeft. Kan die niet naar een boerderij ofzo...of iemand die hobbymatig schapen hoed of zoiets. Want klinkt aan de ene kant ook als een hond die gewoon te sterk instinct heeft voor het werken...waar het ras tenslotte ook voor gefokt is.
Maar dat is nog geen excuus voor bijten.
Zijn energie niet kwijt kunnen en geestelijk verveeld zijn kan best maar dan uit het niets aanvallen is nog steeds raar.
Dus ik denk dat het zowieso een hond is waarmee je op moet passen. Bij de een zit de bijt-drempel nu eenmaal lager dan bij een ander.
o ik bedoel er ook echt niet mee dat zijn bijtgedrag toelaatbaar is. En ja dat plotseling aanvliegen is idd niet normaal. Maar is wel allemaal precies hetzelfde als wat die hond van mijn tante deed. En ook zij heeft er meerdere malen aan gedacht om het dier in te laten slapen. Dat was gewoon zijn laatste kans; die man waar die hond heen is gegaan was een bekende van mijn tante en kende dus het hele verhaal en wou net als mijn tante hem nog een kans geven. Ze hadden afgesproken dat als zijn gedrag niet veranderde dat het dan waarschijnlijk toch gewoon een kronkel in de kop kwestie was en dat hij zou worden ingeslapen.
Gelukkig in het geval van mijn tante dr hond was dat niet het geval en heeft het dier een geweldig leven gehad...en nooit meer iemand gebeten of aangevlogen.
Enige wat ik ermee wilde zeggen was; tuurlijk kan het idd zijn dat er iets goed mis is in zijn hoofd en dat het gedrasg alleen maar erger wordt en dus inslapen idd de beste oplossing is. Maar omdat het hier een echte werkhond betreft, is mijn verhaal het proberen waard; zet het dier in een omgeving waar die voor gemaakt is bij iemand die er verstand van heeft en kan heel goed zijn dat het dier helemaal veranderd.
Maar zoals ik al zei; geen asiel; dan kan je hem nog beter laten inslapen, want in het asiel zal zijn gedrag alleen maar verergeren. Die mensen hebben gewoon de tijd niet om met zo'n hond uren per dag bezig te zijn
en edit; om mijn naar een boerderij opmerking te verduidelijken; uiteraard wel bij iemand die verstand heeft van dit soort probleemhonden...en je hebt boerderijen en boerderijen he...bedoel er uiteraard niet een melkveehouder mee( om maar een vb te noemen). Zat mensen die heel veel met dit soort honden werken en die gewoon op een boerderij wonen, maar dus niet boer zijn, maar wel wat land er omheen hebben.