Help, mijn kat mager & vrouw die hem voert?!?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:23

Onze buren hebben een "aanloopkat" 8-) Deze kat heeft zelf een nieuw huis uitgezocht want ze woonde gewoon aan de overkant. :Y)
Ze liep al een aantal maanden steeds door onze achtertuinen en probeerde bij iedereen naar binnen te glippen. Onze buuf vond het zielig dus die heeft haar uiteindelijk binnen gehaald en heeft overal flyers opgehangen aangemeld bij AMIVEDI en toen bleek madam dus aan de overkant te wonen.
Blijkbaar beviel het daar niet zo, druk gezin met twee enorme honden en ze heeft nu een nieuw huis bij de buuf gevonden. De oude eigenaren zeiden ook Nàh dan moet je haar niet voeren en dat is natuurlijk ook zo maar ze deden ook geen enkele moeite de kat weer een poosje binnen te halen of ook maar een zoektocht naar poesje te starten.
Nu is iedereen blij, de buuf, de buren die niet naar de kat omkijken, en vooral de poes die zich een chill huis heeft aangeschaft met makkelijker te drillen personeel :D

Dus wat ik ook probeer te zeggen; Katten zijn opportunisten die regelen hun zaakjes zelf.

Evelijn

Re: Help, mijn kat mager & vrouw die hem voert?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:29

@justkid... ja sommige kattenmonsters kiezen gewoon hun eigen huis... zo'n poezendame heb ik ook gehad... heb diertje twee keer terug gebracht... (die mocht officieel niet eens buiten ;) ) en toen ze nog een keer kwam een briefje door de deur gedaan... je kan haar ophalen... eigenaars stonden weekje later voor de deur... of ik de poes niet wilde houden... ze hadden al veel dieren [twee enorme honden, 4 andere katten] en poes ontsnapte steeds omdat die het onrustig vond. (ja duh.. waren mini-huisjes) Mevrouw heeft haar ouwe dag mooi bij mij mogen verblijven... en vond het heerlijk om buiten in het zonnetje te liggen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:33

Cayenne schreef:
Magrathea schreef:
Vind de discussie wel of geen kat naar buiten hier volledig los van staan (laten we het daar nu voor de verandering een keer niet over hebben :o )

Maar het staat er toch niet los van? :? Wanneer je je kat in eigen tuin houd, kan dit ook niet gebeuren.
En dat is geen verwijt hoor, maar op die manier heeft een ander ook geen kans om te voeren en er ook geen last van.

Helemaal mee eens! Ik ben een kattenliefhebber en heb er uit liefde voor ze zelf geen. Als ik er wel 1 zou hebben zou ie nog geen week leven, omdat men hier nogal hard rijdt. Ik heb een terrein van 1.000 meter met muizen enz en daarachter is een natuurgebied en onze ruime hectare land waar de paarden lopen. Ruimte zat voor een kat. Maar ja, die rare beesten steken liefst een drukke weg over.

Waar ik me vooral aan stoorde, toen ik in een woonwijk woonde, waren de katteneigenaren die liepen te zeuren dat mijn hond zo kefte de hele dag. Die had het druk met al die katten van onze hof af houden. Voorheen had ze nog nooit geblaft. En dan gaat een Jack echt blaffen, als ze daarmee een keer succes heeft. Dus ja, ik stoor me altijd aan bemoeizucht van anderen als het gaat om huisdieren van anderen.

Maar als je kat los loopt, dan kan je een kat moeilijk vertellen, dat ie niet naar dat vrouwtje moet gaan, waar ie altijd dat lekkere eten krijgt. En katten kunnen net als veel andere dieren heel zielig en hongerig kijken. Dus als je je daar aan stoort, moet je hem niet buiten laten lopen. Ik vind het natuurlijk ook raar, dat mensen zich huisdieren van anderen zo gaan toe-eigenen. In zo'n geval zou ik ook zeggen dat ze zelf maar een beest moeten aanschaffen. :+ Maar ja, je kunt het niet tegenhouden. Of je moet idd eens een kat daar laten overlijden aan zo'n allergie. Mijn andere Jack heeft eens bij iemand de hele mat onder gespuugd en gepoept, omdat ze niet tegen het voer van Pedigree kan. Die mensen hebben mijn hond daarna nooit meer gevoerd. :D

Deze kat is volgens mij niet uit op een nieuw adres. Hij blijft namelijk netjes naar huis komen. Dus volgens mij is het hier niet aan de orde dat ie een ander thuis heeft gevonden. Want dan gaan ze echt niet vrijwillig naar huis.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:49

Citaat:
Deze kat is volgens mij niet uit op een nieuw adres. Hij blijft namelijk netjes naar huis komen. Dus volgens mij is het hier niet aan de orde dat ie een ander thuis heeft gevonden. Want dan gaan ze echt niet vrijwillig naar huis.

Nee hoor dat denk ik ook niet. Ik vind de reactie van de menvrouw die de ts haar kat voert ook erg vreemd. Normaal zou je toch een gesprek hebben waaruit je de conclusie trekt dat het een slimme kat is en dat hij een goed huis heeft en dat je hem dan niet meer gaat voeren.. toch?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:28

Magrathea schreef:
Dus als ik een kind heb en die op straat laat spelen moet ik ook maar niet zeuren als er iets mee gebeurt?

Wat vreemd dat mensen toch altijd dieren met mensen vergelijken....

Maar goed, mijn kinderen eten geen vergiftigd voer, vangen geen (vergiftigde) muizen, struinen niet in de tuinen van andere mensen en doen hun behoefte ook netjes thuis op het toilet. Ik heb ze geleerd niet zomaar de straat op te rennen, onder een auto, toen ze daar oud genoeg voor waren. Voor die tijd nam ik uiteraard mijn verantwoordelijkheid en liet ik ze niet alleen of mochten ze niet alleen naar buiten.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:06

Dit is een van de redenen dat ik mijn katten niet buiten laat. En later in een huisje met tuin, bouw ik wel een ren voor ze. Het zijn mijn katten, dus ik zorg voor ze. Niet één of ander eenzaam vrouwtje wat mijn katten zo lief/dun/schattig vindt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:47

Diablo schreef:
Magrathea schreef:
Dus als ik een kind heb en die op straat laat spelen moet ik ook maar niet zeuren als er iets mee gebeurt?

Wat vreemd dat mensen toch altijd dieren met mensen vergelijken....

Maar goed, mijn kinderen eten geen vergiftigd voer, vangen geen (vergiftigde) muizen, struinen niet in de tuinen van andere mensen en doen hun behoefte ook netjes thuis op het toilet. Ik heb ze geleerd niet zomaar de straat op te rennen, onder een auto, toen ze daar oud genoeg voor waren. Voor die tijd nam ik uiteraard mijn verantwoordelijkheid en liet ik ze niet alleen of mochten ze niet alleen naar buiten.

Als er iets is wat ik heb geleerd op Bokt is dat het legitiem is o dieren met mensen te vergelijken als het jou goed uitkomt :+

Nee maar even serieus. Mijn katten weten donders goed dat die auto niet voor ze opzij gaat, de één is te lui en de ander te stom om iets te vangen, al zouden er hier al muizen zitten, gif zullen ze niet zo snel eten (en anders hebben ze een goed leven gehad :) ) verder komen ze voornamelijk in het parkje bij m'n ouders, en in de tuin van de 2 buren, die het heel leuk vinden als de kat even komt buurten. Niks aan de hand dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:54

Mijn ouders voeren ook 2 katten uit de buurt bij.Ik heb er ook al wat van gezegd het niette doen,maar ja de katten kijken zo zielig.Aan de andere kant ze lopen ook zo bij mijn ouders binnen slapen op de bank.Dus je kan het die oude mensen niet kwalijk nemen.

De eigenaresse zal het mischiens ook niet leuk vinden ,aan de andere kant is zij het ook niet die de kattendrollen uit de tuin komt scheppen.

Als je zeker wilt weten dat er niks met je katten gebeurt hou je ze in de tuin.Doe ik zelf ook,ik heb er 6 lopen.