Iemand tips of moet ik echt met een breakstick gaan lopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jakizi

Re: Iemand tips of moet ik echt met een breakstick gaan lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:08

Wat een ellende zeg, hoop dat het goed gaat met je hondje.

Heb zo hekel aan zulke mensen, mijn hond loopt altijd los aan mijn zijde en verder weg als ik hem erop uit stuur maar 1x fluiten en hij zit naast me maar er lopen zoveel in opgevoede honden los.

Je staat rechtelijk gezien in je goed recht mits je in een losloop gebied was aangezien alle honden tegenwoordig officieel aangelijnd moeten zijn. Je kan er zelf een boete voor krijgen.

Maar dat neemt de schade bij je hond helaas net weg.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 23:07

Mijn lieve Boef is dr niet meer, helaas het tweede slachtoffer van deze hond.

Hondenbrigade zijn we nu mee bezig we gaan dr alles aan doen om die hond aan de lijn te krijgen
zoniet wil ik dat ze gevangen worden en weggebracht ik kan ze niet meer zien ze hebben mij teveel verdriet aangedaan. Ik ben in alle staten nu, helaas heb ik nog meer honden en moet ik elke dag weer door dat park lopen. Ik draag nu klompen en heb een breakstick bij me. Mijn man slaat die hond dood die is echt helemaal in alle staten.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 08:42

Jee, heel veel sterkte met het verlies van je hond!

Ik ben er niet voor het recht in eigen hand te nemen, maar kan je man ook wel begrijpen.
Weet niet wat ik zou doen als mij dat zou overkomen, als ik het me zo probeer voor te stellen...
Geloof dat die bij mij ook geen tweede kans meer kreeg ooit nog een van mijn honden aan te vallen.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 14:02

Ik weet het dat voor eigen rechtertje spelen niet is toegestaan, maar niemand doet wat en de politie heeft er geen problemen als zijn lampje uitgaat. En die begrijpen onze situatie volledig.
Ik zal morgen weer eens contact opnemen met de honden brigade

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:04

xRomana schreef:
Ik weet het dat voor eigen rechtertje spelen niet is toegestaan, maar niemand doet wat en de politie heeft er geen problemen als zijn lampje uitgaat. En die begrijpen onze situatie volledig.
Ik zal morgen weer eens contact opnemen met de honden brigade

Wauw, jouw hond is ingeslapen dus ga je de hond van een ander maar eigenhandig vermoorden? Je verlaagt je dus naar het niveau van die hond. Terwijl wat die hond heeft gedaan de schuld is van de baas. Je kan beter de eigenaar van die hond een klap op z'n kop geven met een klomp, zou eerlijk zijn -O- ... Jeetje...

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 14:06

NWDynamite dus het is in jou ogen geen enkel probleem voor je dat hij vandaag of morgen weer een nieuwe hond grijpt en dood bijt?

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:15

xRomana schreef:
NWDynamite dus het is in jou ogen geen enkel probleem voor je dat hij vandaag of morgen weer een nieuwe hond grijpt en dood bijt?

Natuurlijk wel, natuurlijk is dat een probleem! Waar zeg ik dat dat niet zo is, of ook maar iets wat daarop lijkt? Het is sowieso de schuld van de eigenaar, die moet zijn hond bij zich houden!

Maar jij vind het dus geen enkel probleem om een ander dier te vermoorden, terwijl het de schuld van de eigenaar is?

De politie of gemeente moeten hier iets aan doen, ze moeten die eigenaar aanpakken! Of die hond meenemen of wat dan ook.

Ik vind het nogal wat dat jij de hond van iemand anders wil doodmaken als vergelding voor de dood van je eigen hondje. Of om de buurt te beschermen zoals je zelf zegt?!

Die eigenaar is toch zo'n aso volgens jou? Wat denk je dat hij gaat doen zodra jij zijn hond koud hebt gemaakt?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:30

Jeetje wat erg TS, ik zag dit topic nu pas en heb het net helemaal doorgelezen. Heel veel sterkte met het verlies van je hondje!

Ik ben het wel een beetje eens met wat hierboven wordt gezegd, de eigenaar moet aangepakt worden, want als deze hond het hoekje om gaat, koopt hij waarschijnlijk zo weer een ander!

Heb je al wel aangifte gedaan? Want dan moeten ze er toch wel wat mee doen?

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 14:34

Heel veel sterkte met het verlies. Misschien heb je nog iets aan deze site: http://www.minderhondenbeten.nl.
Daarop staat o.a. "Mijn hond is ernstig verwond of doodgebeten door een andere hond. De politie zegt dat ze er niets mee kunnen, klopt dat?
Nee, dat klopt niet. U moet wel kunnen bewijzen welke hond uw hond heeft gebeten. Maak daarom altijd ter plaatse foto’s, en vraag namen van mensen die het incident hebben gezien. Als er een ernstig bijtincident is geweest, mens, hond of ander dier, kan de overheid optreden. Er staat nergens in de wet dat dit niet zou gelden als een hond een ander dier ernstig bijt."

De politie moet dus zeker wel in kunnen grijpen!

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 16:26

We hebben idd geen bewijs, we hebben geen fotos staan maken toen het net gebeurd was, daar st aje ook niet bij stil als ze in elkaar hangen dan ga je niet rustig met een camera filmpjes maken
Maar dat had dus wel gemoeten het is van de zotte!

Dat ik getuige had is niet afdoende. De eigenaren zwijgen in alle toonaarden en laten ze weer gewoon loslopen. We kunnen dr niets tegen beginnen.
NWD de eigenaars kan ik niet aanpakken dan wordt je gestarft in Nederland, lampie uitmaken mag wel is maar een stuk ongedierte, die toch een roze spuit gaat krijgen als ze hem uiteindelijk weten te vangen

Zijn niet mijn woorden overigens maar van instanties. Ik loop nu op scherp, mobiel mee, breakstick en mn man of buurman. Mijn honden reageren feller en agressiever dan ooit op dat soort honden en dat vind ik helemaal niet gek ;(

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:59

xRomana schreef:
lampie uitmaken mag wel is maar een stuk ongedierte

Wauw... :')

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 17:09

Zijn niet mijn woorden he beter lezen

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:17

NWDynamite, ik moet zeggen dat het mijn hond was geweest, ik er echt toe in staat ben :j . Ik hou heel veel van honden, maar die moeten niet aan mijn meisje komen. ongelukjes kunnen gebeuren , maar in dit geval had ik ter plekke die hond in elkaar kunnen slaan oid :j

En wat als die de volgende x een kind grijpt? Sommige mensen moeten ze een hond verbieden, en dan vooral een vechthondachtigen, die gewoon een goede omgeving+opvoeding moeten hebben.

TS: Heel veel sterkte toegewenst! ik hoop echt dat dat beest een enkeltje DA krijgt ...

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:20

NWDynamite schreef:
Maar jij vind het dus geen enkel probleem om een ander dier te vermoorden, terwijl het de schuld van de eigenaar is?
Preventief ruimen lijkt me wel het slimste ja. Wordt de hond zelf waarschijnlijk ook gelukkiger van.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:26

TS, superveel sterkte met het verlies van je hond!

@HLPhoto en NWDynamite, als deze hond al 2 andere honden gegrepen heeft, die het niet overleeft hebben, dan denk ik dat dit toch wel een beter idee is. Want ik denk niet dat de eigenaar er wat aan gaat doen (als die hond nog steeds los mag lopen)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 17:33

bedankt iig voor die mensen die mij wel kunnen begrijpen en begrip kunnen opbrengen voor de situatie.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:57

Ts, als eerste heel veel sterkte met het verlies van je hond. Verschrikkelijk wat jullie hebben mee gemaakt.

Mocht het je ooit nog overkomen, ga de hond niet slaan of schoppen.
Ik begrijp dat dit je eerste reactie is, maar je maakt de hond alleen maar bozer waar door je meer schade krijgt.
Een breekstick is een goed alternatief tenzij je weet hoe het werkt, anders krijg je ook hier door meer schade.
Als de hond die jou hond bijt een halsband om heeft, probeer dan de hond bij de halsband vast te pakken waar door je zijn hoofd zoveel mogelijk stil kan houden waar door de schade minder zal zijn.

Ik hoop natuurlijk dat je dit nooit meer mee hoeft te maken.
En ik vind het belachelijk van de eigenaar dat ze de verantwoordelijkheid niet neemt, zulke mensen mogen zon hond nooit hebben. Ik hoop dat de hondenbrigade er iets aan kan doen.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:38

HLPhoto schreef:
fjordie333 schreef:
Het ras wat ik heb zijn zware jongens en die krijg je niet uit elkaar met nee roepen, dus vandaar dat ze die gebruiken.

stoeremans praat van mensen die wel een patserhond willen en 'm niet naar behoren op kunnen voeden.

mensen zijn veel valser dan honden. een gezonde hond houdt zich aan hiërarchie. als je 'm op tijd en vroeg genoeg duidelijk maakt dat je de baas bent werkt nee roepen áltijd.

als alle honden netjes opgevoed waren hadden we in NL echt meer te vrezen van grote katten en katachtigen (bv. de lynx).

Ik heb het niet over mijn eigen honden, die hebben nog nooit iets verkeerd gedaan !Ik heb het over fokkers die veel honden bij elkaar hebben lopen, als 2 teven gaan vechten stoppen ze echt niet omdat jij nee roept.

TS heel veel sterkte...

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:45

fjordie333 schreef:
Ik heb het niet over mijn eigen honden, die hebben nog nooit iets verkeerd gedaan !Ik heb het over fokkers die veel honden bij elkaar hebben lopen, als 2 teven gaan vechten stoppen ze echt niet omdat jij nee roept.

TS heel veel sterkte...
alphamannetje zorgt in de natuur ook voor rust in de roedel. rangorde wordt niet bepaald met dat dier erbij.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:05

Word de hond (zodra gevangen) ook ingeslapen, lijkt me toch wel met 2 dodelijke bijtincidenten. Zou meteen het adres van die mensen doorgeven dan. Voor de rest kan ik het gevoel van de TS heel goed begrijpen.

Heb zelf geen honden, maar ben wel eens op buitenrit geweest met de gedacht dat als de hond mijn paard zou bijten (was best dreigend) ik de hond eigenhandig zijn nek omdraai.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:08

Heel herkenbaar hier in de buurt lopen ook allemaal "agresieve"honden los. Waardoor ik mijn hondaan de lijn moet houden zodat ik haar bij hun weg hou. Nu is mijn hond ook niet de vriendelijkste en hou haar daarom ook aan de lijn. Maar zulke honden komen juist altijd op haar afgerend!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:19

Let je op dat je zelf geen spuitje moet krijgen appiesjappie. Als jij je hond gaat beschermen maak je daarmee jezelf tot doelwit.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 23:12

HLPhoto schreef:
Let je op dat je zelf geen spuitje moet krijgen appiesjappie. Als jij je hond gaat beschermen maak je daarmee jezelf tot doelwit.

Sorrie maar jou opmerking vind ik echt te ver gaan en die heb ik dus ook gemeld.

Helaas moest ik die hond vanmiddag wéér van mijn hond aftrappen, ik had klompen aan en met de
heb ik hem geprikt waar ik hen raken kon, gelukkig gelukkig was hij god zij dank deze keer onder de indruk
maar dit gaat echt niet meer. Mijn honden waren door het dolle heen, hier gaan nog een kee rongelukken gebeuren dit is toch van de zotte! ;( ;(

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:52

Hoezo gaat die te ver dan? Reken erop dat een gezonde bullterrier of zelfs rottweiler wel een moord kan plegen of iig dusdanig kan verwonden dat je er net zo bij ligt als de hond van TS...

Voordat ik ertussen kom als ik een hond uitlaat bedenk ik dus wel even of ik de hond in kwestie zélf wel aan kan. Als ik moet kiezen tussen m'n huisdier of mezelf blijf ik liever zelf ademen. Bij meer dan één forse kangal of iets als onderstaande zou ik 't misschien toch maar laten:

Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 10:21

Maar heb je het nu wel op film staan dan? Want je had nu toch je mobiel en buurman/man steeds bij je? Dan kunnen ze er eindelijk eens wat aan gaan doen bij de politie! Ik blijf het echt bizar vinden dat ze er niets aan doen....

Laatst waren de honden van een kennis van mij ontsnapt (ze vangt honden op om later te kunnen herplaatsen), omdat de kinderen weer eens waren vergeten het nachtslot op de deur te doen. Haar herder kan zelf namelijk deuren open maken. Kennis was ziek en lag nog te slapen, tot ze uit bed werd geroepen door de buren, want haar honden liepen op straat. En dat is nog een heel gebeuren geworden! Ik quote ff een stukje van hoe dat er bij haar aan toe ging:

Citaat:
Drie waren er nog in de buurt en naar binnen gehaald. De andere 2 nergens te vinden... Toen ik me aan had gekleed stond 1 alweer in de tuin toen ik weer beneden kwam, restte alleen de laatste nog! Die liep nog in de grote boze buitenwereld, maar dat was niet zo'n groot probleem (omdat zij in de 7 jaar dat zij hier is dit vele malen heeft gedaan > wandelen > zwemmen > naar huis) dacht ik....

Maar toen ging de deurbel! 4 agenten op de stoep, of ik een hond had? Ja ik heb een hond! Heeft u een pension? nee, heb geen pension vang ze op.. Nu hadden ze een melding gekregen dat een herder 2 witte hondjes had aangevallen en ook de eigenaar had gebeten.. Ik heel verbaasd want ze kan hier in huis de baas zijn maar buiten, zeker als ze los is heeft ze nog nooit iets gedaan, maar ok ik op mn fiets het dorp door. Inmiddels was het aantal agenten flink uitgebreid, hondenbrigade (met 2 wagens) en wijkagent er ook bij! Tijdens mijn zoektocht op de fiets sprak ik een van de agenten van de hondenbrigade, bleek dat het 'bijt-incident' niet zo erg te zijn als men mij eerder liet geloven, met de hondjes was niets aan de hand, eigenaar had ook geen letsel (fjuww). Vlakbij huis zag ik m'n hond lopen, ik riep haar en vrolijk kwispelend kwam ze op me af lopen, ging netjes zitten en keek me echt zo aan "goh baas, heb me toch lekker gewandeld/gezwommen"! De agent van de hondenbrigade die voorzichtig naar ons toe liep werd ook vrolijk begroet. Hij 'evalueerde' haar en zei "is vriendelijke dame op leeftijd, u mag haar mee naar huis nemen".

Ik krijg een boete omdat mijn hond los liep en de hond krijgt een brief waarin zij gewaarschuwd wordt dat niet meer te doen (bij 2 brieven volgt in beslagname). Ik kreeg nog een preek van de wijkagent (vriendelijke man hoor) al mijn gegevens zijn genoteerd en ook werd mij verteld dat de dierenpolitie nog contact met mij zou opnemen...

Dus zo kan het ook en dat dan bij een hond die lang niet zo staatsgevaarlijk is als die jij steeds tegen komt!