Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xRomana schreef:Ik weet het dat voor eigen rechtertje spelen niet is toegestaan, maar niemand doet wat en de politie heeft er geen problemen als zijn lampje uitgaat. En die begrijpen onze situatie volledig.
Ik zal morgen weer eens contact opnemen met de honden brigade
... Jeetje... xRomana schreef:NWDynamite dus het is in jou ogen geen enkel probleem voor je dat hij vandaag of morgen weer een nieuwe hond grijpt en dood bijt?
. Ik hou heel veel van honden, maar die moeten niet aan mijn meisje komen. ongelukjes kunnen gebeuren , maar in dit geval had ik ter plekke die hond in elkaar kunnen slaan oid
HLPhoto schreef:fjordie333 schreef:Het ras wat ik heb zijn zware jongens en die krijg je niet uit elkaar met nee roepen, dus vandaar dat ze die gebruiken.
stoeremans praat van mensen die wel een patserhond willen en 'm niet naar behoren op kunnen voeden.
mensen zijn veel valser dan honden. een gezonde hond houdt zich aan hiërarchie. als je 'm op tijd en vroeg genoeg duidelijk maakt dat je de baas bent werkt nee roepen áltijd.
als alle honden netjes opgevoed waren hadden we in NL echt meer te vrezen van grote katten en katachtigen (bv. de lynx).
fjordie333 schreef:alphamannetje zorgt in de natuur ook voor rust in de roedel. rangorde wordt niet bepaald met dat dier erbij.Ik heb het niet over mijn eigen honden, die hebben nog nooit iets verkeerd gedaan !Ik heb het over fokkers die veel honden bij elkaar hebben lopen, als 2 teven gaan vechten stoppen ze echt niet omdat jij nee roept.
TS heel veel sterkte...
HLPhoto schreef:Let je op dat je zelf geen spuitje moet krijgen appiesjappie. Als jij je hond gaat beschermen maak je daarmee jezelf tot doelwit.
Citaat:Drie waren er nog in de buurt en naar binnen gehaald. De andere 2 nergens te vinden... Toen ik me aan had gekleed stond 1 alweer in de tuin toen ik weer beneden kwam, restte alleen de laatste nog! Die liep nog in de grote boze buitenwereld, maar dat was niet zo'n groot probleem (omdat zij in de 7 jaar dat zij hier is dit vele malen heeft gedaan > wandelen > zwemmen > naar huis) dacht ik....
Maar toen ging de deurbel! 4 agenten op de stoep, of ik een hond had? Ja ik heb een hond! Heeft u een pension? nee, heb geen pension vang ze op.. Nu hadden ze een melding gekregen dat een herder 2 witte hondjes had aangevallen en ook de eigenaar had gebeten.. Ik heel verbaasd want ze kan hier in huis de baas zijn maar buiten, zeker als ze los is heeft ze nog nooit iets gedaan, maar ok ik op mn fiets het dorp door. Inmiddels was het aantal agenten flink uitgebreid, hondenbrigade (met 2 wagens) en wijkagent er ook bij! Tijdens mijn zoektocht op de fiets sprak ik een van de agenten van de hondenbrigade, bleek dat het 'bijt-incident' niet zo erg te zijn als men mij eerder liet geloven, met de hondjes was niets aan de hand, eigenaar had ook geen letsel (fjuww). Vlakbij huis zag ik m'n hond lopen, ik riep haar en vrolijk kwispelend kwam ze op me af lopen, ging netjes zitten en keek me echt zo aan "goh baas, heb me toch lekker gewandeld/gezwommen"! De agent van de hondenbrigade die voorzichtig naar ons toe liep werd ook vrolijk begroet. Hij 'evalueerde' haar en zei "is vriendelijke dame op leeftijd, u mag haar mee naar huis nemen".
Ik krijg een boete omdat mijn hond los liep en de hond krijgt een brief waarin zij gewaarschuwd wordt dat niet meer te doen (bij 2 brieven volgt in beslagname). Ik kreeg nog een preek van de wijkagent (vriendelijke man hoor) al mijn gegevens zijn genoteerd en ook werd mij verteld dat de dierenpolitie nog contact met mij zou opnemen...