Bull terrier jullie mening.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

schumiegirl

Re: Bull terrier jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 16:37

Hier een bullen man van net elf jaar oud.Fysiek nog steeds topfit, speels, altijd in voor een geintje en de grootste knuffel/bankhanger die je je maar kan bedenken!Ik leef ondertussen al 20 jaar tussen de bullies en kan mij geen leuker ras voorstellen. Persoonlijk vind ik het een makkelijk ras, mens-hond contact altijd goed, hond -overige dieren (paarden,schappen,katten,varkens,kippen) nooit een probleem. Hond-hond eigen roedel geen probleem, buiten de roedel afhankelijk van kunde eigenaars.
Kortom hier altijd een bull!We hebben een ook een american staffordshire terrier teefje van nu 6 jaar, ook een geweldige hond maar mis het clowneske van de Bull bij haar. Stafford wel meer will to please. Bull kent basiscommando's en loopt altijd los.De staff kan daarnaast ook nog vele kunstjes:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:04

Even een stippie bij dit topic.
Erg intressant hoe alles elkaar tegenhangt, zeer informatief.

Ik ben heel benieuwd naar de hond in het echt, wij twijfelen er ook over. maar worden een beetje terug houdend door vele negatieve reacties.

dus mocht iemand omgeving amersfoort een bull terrier hebben waar we irl eens kennis mee mogen maken, dan graag!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:54

schumiegirl schreef:
Hier een bullen man van net elf jaar oud.Fysiek nog steeds topfit, speels, altijd in voor een geintje en de grootste knuffel/bankhanger die je je maar kan bedenken!Ik leef ondertussen al 20 jaar tussen de bullies en kan mij geen leuker ras voorstellen. Persoonlijk vind ik het een makkelijk ras, mens-hond contact altijd goed, hond -overige dieren (paarden,schappen,katten,varkens,kippen) nooit een probleem. Hond-hond eigen roedel geen probleem, buiten de roedel afhankelijk van kunde eigenaars.
Kortom hier altijd een bull!We hebben een ook een american staffordshire terrier teefje van nu 6 jaar, ook een geweldige hond maar mis het clowneske van de Bull bij haar. Stafford wel meer will to please. Bull kent basiscommando's en loopt altijd los.De staff kan daarnaast ook nog vele kunstjes:)

wil je een clown staff dan moet je een engelse nemen,dit zijn echte clowns.de amerikaanse hebben dit veel minder/of niet

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:45

Ik ken alleen maar hele leuke en vriendelijk bull terriers.
Vind ze geweldig leuk qua karakter, maar inderdaad niet mooi.
Al ben ik dus wel weer helemaal fan van kruising bull terriers, die hebben vaak echt zó'n leuke kop <3

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:08

@ TS

m'n tante heeft zo'n hond. Helaas grijpt deze wel andere honden. Naar mensen en kinderen is 't een lieverd. En inderdaad ze zijn erg lomp....
Ik zou zelf niet echt zo snel dit hondenras nemen. 't karakter is niet mijn ding. Ik denk als ze goed worden opgevoed, kunnen het vast heerlijke honden worden. maar de bullterrier is het niet voor mij.

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:53

Hier ook een Bull Terriër! Hij heet Bono en wordt aanstaande woensdag alweer 8 jaar. Het is echt een goede gezinshond. Alleen met de kat gaat het wat minder. Dat vindt hij maar al te mooi om achter aan te rennen, maar hij grijpt haar niet gelukkig. Verder is een echte allemansvriend (slechte waakhond dus), maar wel erg lomp. Hij schrikt daardoor soms mensen af. Als mensen bang voor hem zijn dan merkt hij dat en wil hij juist bij diegene op schoot klimmen. Het is inderdaad een clown, mijn moeder zegt altijd: Het is net een peuter verkleed als hond.

Het enige echte nadeel van de Bull Terriër vind ik dat ze geen "will to please" hebben. Met veel moeite hebben we hem wat kunstjes geleerd, maar op de hondenschool was hij meer geïnteresseerd in het spelen met andere honden dan luisteren naar de baas. We laten hem uit aan een halti. Veel mensen denken dat wij dat doen omdat hij gevaarlijk is en bijt :( Ik laat hem ook nog wel eens zonder halti uit, maar dat is bijna geen doen. Als hij links wil en ik rechts dan blijft hij eigenwijs er tegen in hangen in de hoop dat ik hem zijn zin geef. Of spontaan op straat gaan liggen en geen poot meer verzetten.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:59

Ik vind ze erg lelijk :+ maar wel erg lieve honden, voor zover ik ze meegemaakt heb :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:02

Sorry, heb het altijd een van de lelijkste hondenrassen gevonden. Om van de gezondheidsproblemen en de lompheid nog te zwijgen. Niet mijn hond.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:09

lifaya schreef:
dit is als ik het goed heb het gezonde type:
(oud type)
[ Afbeelding ]
(moderner)
[ Afbeelding ]

en ongezonde type:
[ Afbeelding ]

Vind de 2e echt prachtig. Niet het soort hond voor mezelf maar vind ze wel heel leuk. Heb er 1 gekend en dat was zo'n lieve schat ondanks zijn heftige verleden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:13

Hm, van die drie het liefste die eerste, maar ik ben bang dat zo´n hond tegenwoordig niet als "bull terrier" door de keuring komt...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:29

ik vind ze zó leuk,zou er zelf ook wel 1 willen hebben,maar helaas vallen ze hier onder de gevaarlijke honden rassen,en dan betaal je je echt arm aan hondenbelasting... -O-

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:17

kimmie261 schreef:
ik vind ze zó leuk,zou er zelf ook wel 1 willen hebben,maar helaas vallen ze hier onder de gevaarlijke honden rassen,en dan betaal je je echt arm aan hondenbelasting... -O-

dat ligt eraan waar je woont, in Niedersachsen is geen gevaarlijke honden lijst.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:10

:+ dus wel..

per gemeente zijn er gewoon "gevaarlijke honden"waar je een bak belasting voor betaald en dat zijn hier de staffords, pitbullen,kruisingen daarvan én bullterriers...

om precies te zijn:
Afbeelding

ook zeer belangrijk dus om voor mensen die naar dld komen niet kwakkeloos aan te nemen dat er geen gevaarlijke hondenlijst is,je moet echt per gemeente kijken...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:16

ahh zonde is datm en dat terwijl de meeste bijtincidenten op de labrador/golden staan.

jammer dat er zoveel vooroordelen zijn.
wij zijn voor een BT pup aan het orienteren.
maling aan de buurt. dan lopen ze.maar om

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:18

Dat gevaarlijke honden lijst vind ik echt raar.
Een tekkel kan ook vals zijn en die worden niet als "gevaarlijk" aangehaald. Terwijl een bullterrier heel lief en betrouwbaar kan zijn en wel als gevaarlijk wordt bestempeld.
De meeste van dit soort honden zijn toch tegenwoordig lief, als ze redelijk tot goed opgevoed zijn?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:24

9 van de tien wel. maar als er 1x iets mis gaat met een type.vechthond staan ze gelijk weer bovenaan

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:27

Hier een kruising Bullterrier van 6 maanden, teef.
Ze is bij ons via een stichting waarvoor wij opvanggezin zijn.
Wat een ZALIG dier, ik zou ze het liefste houden.
Echt een topkaraktertje, lief, aanhankelijk, enthousiast, slim, heel lief voor mijn kinderen, kan ook super met onze katten overweg (boze kat negeert ze gewoon). Ze kan té enthousiast zijn als ze ons ziet, zo is het wat lastig het springen af te leren maar ook dat gaat steeds beter (ze is nu 2 weken hier) en dat enthousiasme is heerlijk. Ze is écht slim, ik hoef iets vaak maar één keer te zeggen (dat ze niet op de bank mocht 2x :+), simpel NEE is voldoende. Aan de riem lopen was 10 minuten werk, 2x in de auto en ze blijft keurig achterin zitten.
Ze is echt een natuurtalent wbt het snappen van correctie's ed.
Met andere honden gaat ze heel goed, alleen als ze ze beter kent wordt ze dominanter in haar manier van spelen en probeert ze te rijden.
Ze is ook goed waaks trouwens.

En ik vind haar erg mooi, ze is stevig maar geen bodybuilder, ze heeft een bolling in de neus maar niet zoals de huidige bullterrier (vind ik erg lelijk). Ze lijkt op het oude type in de post hierboven, ik zal een foto plaatsen voor de geintresseerden.
En is ze beschikbaar voor adoptie, volgende week krijgen we ook haar broertje uit hetzelfde nest.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:29

nerina ik denk dat het inderdaad ook deels aan de opvoeding ligt :j
Ik had vroeger een vriendin en die hadden een bull terrier thuis, een teefje die echt super luisterde, die best goed overeen kwam met andere honden (niet allemaal maar de meeste wel) en die heel erg braaf was.Tot ze een jaar of 7 was was alles goed, daarna begon ze af en toe te happen en grollen. Ze zijn toen opnieuw met haar naar de honden school gegaan en echt alles geprobeerd, maar soms leek ze wel te flippen om dan vervolgens weer de brave en lieve hond te zijn die ze voordien altijd was. Ze hebben haar laten inslapen, omdat het te gevaarlijk werd. Bleek dat meerdere pups uit dat nest het zelfde gedrag vertoonden.
Opvoeding is dus niet alles, soms zijn er gewoon erfelijke afwijkingen en daar moet je ook rekening mee houden. En zolang mensen pups blijven kopen bij broodfokkers die niet naar karakter kijken, zal de bull terrier als agressief blijven bestempeld worden denk ik.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:35

maar dat is met elk ras wel.zo. broodfokkers ..brrr.

nee ik heb ze liefste uit een gelegenheidsnestje.
dat zijn vaak nog de beste ( maar dan wel bij bewust fokkende mensen vandaan natuurlijk)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:49

Snackie neen dat vind ik toch niet. Ja je hebt honden die gemeen kunnen zijn, maar echt gericht bijten enz vind ik dat je bij bulls en dergelijke toch vaker hebt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:55

dat hoor je vaker. maar de cijfers liegen er niet om.
paar jaar geleden top drie engeland. golden. labrador en de derde weet ik niet meer. maar dat blijft bizar.

dus mee eens of niet.dat waren de cijfers.

voedt jij je hond goed op. en laat je (om t even welk ras) hem of haar nooit alleen met kinderen.. dan word het meeste leed al voorkomen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:57

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:57

maar goed. dan nog blijf ik er bij.. je hebt t zelf grotendeels in de hand

BeauGeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:02

Leuk topic, ik heb zelf een Engelse bulterriër, een echte kanjer. En tsja, je houdt van dit ras of niet..
We hebben haar 6 jaar geleden uit het asiel gehaald en ze is inmiddels bejaard met haar 14,5 jaar. Ik lees hier het e.e.a. over gezondheidsproblemen bij dit ras maar dat herken ik niet. Verder is het een schat van een hond, een echte clown en knuffelkont. Ze ligt met haar 25 kilo het liefst bij je op schoot en is heel beschermend naar haar baas. Met andere honden kan een bulletje vaak niet goed overweg, de mijne ook niet, maar daarom houd ik haar buiten ook gewoon aan de lijn. Naar mensen en kinderen is ze heel lief. Ik vind het jammer dat sommige mensen denken dat het vechthonden zijn, men associeert ze vaak met pitbulls maar dat klopt niet. De meeste bijt-incidenten zijn met goldens en labradors, waarschijnlijk omdat men die het meest met kinderen samen laat. Daarnaast, als je een hond verkeerd opvoedt, kun je van iedere hond een agressieve hond maken.

Ik hoop dat ik nog een tijdje van mijn bulletje mag genieten, maar ben bang dat dit haar laatste jaar is en ben al lang blij dat ze er nog is! :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:06

klinkt als een heerlijke hond! ik wist niet dat er engelse en amerikaanse waren. heb je misschien een foto?