Ik vind de dierenambulance een aanfluiting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:25

Oke, ik vond het dus raar, omdat mijn moeder er niet om gevraagd had dat ze het dier mee zouden nemen. Ze wilde hem liever daar ophalen waar hij gevonden is (100m van huis). Dit "mocht" dus niet. En de prijs die ze moest betalen was ook niet te zuinig (100,23), vond het gewoon niet zo netjes dat ze m'n moeder hebben opgedrongen het beestje door hun mee te laten nemen, zonder haar op de hoogte te brengen van eventuele kosten.
Later, toen mijn moeder de kat op zou halen, en duidelijk werd dat mijn moeder niet zelf gebeld had :? (natuurlijk had ze niet zelf gebeld, ze wist immers niet dat de kat doogereden was) hoefde ze niks te betalen, eind goed, al goed.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het super dat ze gekomen zijn, en mijn moeder op de hoogte hebben gebracht van de situatie, dat is beter dan dat je kat niet meer thuis komt en niet weet waarom, maar ik vind de rest daarna gewoon een beetje vreemd.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:29

Onze hond is weggelopen, iemand heeft DA gebeld, die heeft hem opgehaald en naar asiel gebracht.

Wij DB bellen, die zei dat ie in asiel was. Asiel gebeld, hij was daar in goede gezondheid. Wij wilden hem ophalen maar het was zaterdagavond laat en dat kon pas maandag als het asiel open was.

Nou prima, wij waren allang blij dat ie van de straat gehaald was (jonge herder) en dus geen risico meer liep. Die 300€ (niet exact, om en nabij) hebben we met liefde betaald.

Toen we hem maandags kwamen halen hadden ze overigens spijt dat ze hem niet eerder op hadden laten halen. Hij komt bij ons alleen buiten en in de garage (erfhond) en was zondagnacht uit de kennel onstnapt (was het asiel nog nooit eerder overkomen!) en is in het vuilnis/washok gekomen. Je kunt je enigszins denken hoe ze dat hok troffen. :D Een grote bende en meneer trots bovenop de bult zooi. Ze hebben zo veel schoon- en opmaakwerk gehad daaraan. HAHAHA. Maar ze konden erom lachen!

(De herder heet op zijn stamboom Hoop Stress, dus toen we de formulieren invulden en gingen afrekenen lach het personeel in een deuk. :D )
Laatst bijgewerkt door Chaos op 08-11-12 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:31

100.23 lijkt me echt heel onwaarschijnlijk.
De ritprijs van dierenambulances zijn hooguit 40 euro en dat is dan echt een duur gebied, in Assen betaal je 25 euro.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:33

zonnebloem18 schreef:
De ritprijs van dierenambulances zijn hooguit 40 euro en dat is dan echt een duur gebied, in Assen betaal je 25 euro.

Dan zal het fatsoeneren er wel bij in zitten, weet ik veel :+ , maar het was echt 100,23 :j Is ook zo'n raar bedrag dat vergeet je niet zomaar :Y)

Edit: Waren jullie uit Assen dan maar gekomen, ipv Groningen, dat was dan nog een reeel bedrag :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:54

kuzznathalie schreef:
zonnebloem18 schreef:

Dan zal het fatsoeneren er wel bij in zitten, weet ik veel :+ , maar het was echt 100,23 :j Is ook zo'n raar bedrag dat vergeet je niet zomaar :Y)

Edit: Waren jullie uit Assen dan maar gekomen, ipv Groningen, dat was dan nog een reeel bedrag :=

Zo dat vind ik ook een behoorlijke prijs! Hier is het 17,50 tm 33,50 (tenzij het heel laat in de avond is met een gewond dier, dan hebben we een nachttarief) ik hoor wel vaker dat je bij sommige ambu's moet betalen als ze de kat bijv een week bewaard hebben, dit is bij ons ook niet zo, alleen de ritprijs, maakt niet uit hoe lang hij er al is, en hoeveel werk we er van gehad hebben om hem te fatsoeneren.. Weet je zeker dat dit klopt? Is hij niet gecremeerd? Dat die kosten er bij in zitten?

Dat je moet betalen is toch niet vreemd? Je hebt er niet om gevraagd nee, moeten we ook alle gewonde aangereden katten laten liggen? Omdat de eigenaar ons niet gevraagd heeft om te komen? Daarnaast zijn sommige katten niet toonbaar als ze gevonden worden, denk dat je je kat liever zo 'mooi' mogelijk terug ziet, dan dat hij zo op de weg ligt.. Ziet er echt niet lekker uit soms..
En als ze hem niet opgehaald hadden dan had je nu misschien nog steeds niet geweten wat er met hem gebeurd is..
En ze kunnen pas zien van wie de kat is als ze er al zijn, dus ze zijn er al heen gereden, en daar zitten kosten aan vast, dus waar hij opgehaald word maakt geen verschil in de kosten, het is alleen wat prettiger voor je moeder als hij er netjes bij ligt..

300 euro voor een weekendje asiel vind ik ook niet normaal, wat een prijzen :oo
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-11-12 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:00

josien_m_ schreef:
Miracle_ schreef:
Hier ook alleen maar slechte ervaringen ermee.. Toen ik een gewonde eend had wilde ik bellen, maar ik kon nergens het goede nummer krijgen, ik werd van 't kastje naar de muur gestuurd door alle telefonisten.. Wat een drama zeg.
En dan heb je eindelijk de goeie aan de lijn.."Nee mevrouw, we kunnen helaas niet komen naar die locatie, zet de eend maar in een sloot"

Ehhh.. pardon?!

Waarom breng je hem dan zelf niet naar de dierenarts? Dat is toch ieders verantwoordelijkheid om te doen, vind ik.
Maar dat was misschien niet mogelijk voor je.
Dit is niet eens persoonlijk bedoelt hoor, maar meer algemeen.
Ik vind het te makkelijk gedacht dat een vrijwillige organisatie dat altijd maar moet oplossen. Wat als die niet meer zou bestaan? Zou je dan wel zelf iets doen?

Dat was inderdaad niet mogelijk, maar dan nog..

kuzznathalie

Re: Ik vind de dierenambulance een aanfluiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:11

Nee hij is niet gecremeerd, we hebben hem opgehaald en hij ligt nu bij mij in de tuin :')

Ik vind het ook niet gek dat je wat moet betalen :n Maar de hoeveelheid en de manier waarop, terwijl mijn moeder hem gewoon zelf op wou halen, nee tuurlijk is het niet fijn om je dier zo te zien, maar het enige wat ze gefatsoeneerd hadden, was zijn oogje dichtgenaaid, verder zag hij er netjes uit, en ze hadden hem mooi neergelegd. Ze stonden erop dat ze hem mee zouden nemen, maar als het dan zoveel geld gaat kosten, dan vind ik dat je dat ook mag melden. Mijn moeder heeft niet zomaar 100 euro contant in haar portemonnee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:21

kuzznathalie schreef:
Nee hij is niet gecremeerd, we hebben hem opgehaald en hij ligt nu bij mij in de tuin :')

Ik vind het ook niet gek dat je wat moet betalen :n Maar de hoeveelheid en de manier waarop, terwijl mijn moeder hem gewoon zelf op wou halen, nee tuurlijk is het niet fijn om je dier zo te zien, maar het enige wat ze gefatsoeneerd hadden, was zijn oogje dichtgenaaid, verder zag hij er netjes uit, en ze hadden hem mooi neergelegd. Ze stonden erop dat ze hem mee zouden nemen, maar als het dan zoveel geld gaat kosten, dan vind ik dat je dat ook mag melden. Mijn moeder heeft niet zomaar 100 euro contant in haar portemonnee.

Ik denk niet dat dat het enigste geweest is wat ze gefatsoeneerd hebben, oogje dichtnaaien vind ik ook een beetje vreemd, dat doen wij dus niet, misschien zat hij onder de modder en bloed? En hebben ze hem schoon gemaakt, geföhnd, en gekamd.. Dat hoort er dus wel bij.. Soms moeten ze zelfs nog gewassen worden omdat je anders niet meer kan zien of hij nou zwart of wit is, als hij bijvoorbeeld in de regen gelegen heeft dan word hij schoongemaakt, geföhnd en gekamd, het is juist de bedoeling dat hij er nog goed uit ziet, daarom word hij ook afgelegd..
Ik las dat je moeder niet betaald heeft, daar had ik overheen gelezen, het is een hoog bedrag als dit idd het bedrag was.. Blijf het toch een beetje vreemd vinden, omdat het zo'n raar bedrag is..

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:29

Chaos schreef:
Ik vind dat de meesten uit het topic heel veel verwachten van vrijwilligers. Wij hebben veel ervaring met 144 en DA en ALLEEN maar positief! Omgeving Velp GLD.

en ik niks anders dan ellende,maar ben klaar met hun en regel het wel zelf met loslopnde honden enzo.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:30

Nou gewassen hadden ze hem zeker niet, want hij had nog gewoon bloed bij z'n hoofdje en viezigheid aan z'n kontje (waarschijnlijk nog dat laatste wat er uit komt :x ).
Ik blijf het ook geen raar bedrag vinden, daarom schreef ik het ook, dat ik dat raar vond. Maar goed, ze heeft idd niet betaald, dat hoefde dus achteraf niet, omdat mijn moeder niet de melder bleek. (Blijkbaar moest de melder dat betalen :? )

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:32

Ik heb een heeeel slechte ervaring, en die stomme trien beweerde me zelfs aan te geven voor het stelen van een kat van de straat. ( Groningen). Wat een discussies heb ik met haar aan de telefoon gehad, onvoorstelbaar. Ik had een kat mee naar huis genomen, omdat ze al 3 weken rondzwierf. Ze had net een week een bandje om van de dierenambulance. Ik heb gepropagandeerd bij de dierenambulance, amivedi, nog zo'n website, 2 asielen, dierenbescherming en dus adresgegevens en alles achtergelaten én geflyerd, maar nee ik stal een kat van straat :')
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 08-11-12 21:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:33

liesjecryos schreef:
Chaos schreef:
Ik vind dat de meesten uit het topic heel veel verwachten van vrijwilligers. Wij hebben veel ervaring met 144 en DA en ALLEEN maar positief! Omgeving Velp GLD.

en ik niks anders dan ellende,maar ben klaar met hun en regel het wel zelf met loslopnde honden enzo.

Met dezelfde omgeving?

Afgelopen half jaar alleen al heb ik 144 gebeld voor een loslopende hond, doorverbonden met DA die er binnen 30 min. was. Mijn ouders vonden een bange Deense Dog, DA gebeld en duurde een klein uur.
En ik heb via 144 de DA op zaterdag langsgehad voor een gewonde duif die ik vrijdag 's avonds had opgevangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:35

kuzznathalie schreef:
Nou gewassen hadden ze hem zeker niet, want hij had nog gewoon bloed bij z'n hoofdje en viezigheid aan z'n kontje (waarschijnlijk nog dat laatste wat er uit komt :x ).
Ik blijf het ook geen raar bedrag vinden, daarom schreef ik het ook, dat ik dat raar vond. Maar goed, ze heeft idd niet betaald, dat hoefde dus achteraf niet, omdat mijn moeder niet de melder bleek. (Blijkbaar moest de melder dat betalen :? )

Nu klopt er niks meer van want een melder hoeft nooit, maar dan ook echt nooit te betalen, weer zo'n leuk misverstand..

En bloed krijg je niet helemaal weg als de kat net overleden is omdat dat uit de binnenkant komt, je kan het schoonmaken maar er komt nog wel wat bloed naar buiten, wassen gebeurd ook alleen als je dus niet meer kan zien wat de kleur van de kat is, je kan niet verwachten dat er geen vuiltje meer op zit, maar goed.. Beetje vreemd allemaal

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:37

Dat vond ik dus ook.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:47

hier is een dierenambu rit 20 euro ongeacht de lengte (binenn werkgebied natuurlijk) en als het dier overleden is dan mag je het mee naar huis nemen of betalen voor crematie (10 euro voor een kat en honden ligt aan gewicht). Is het opgevangen dan voor katten 7,50 per dag en voor honden 9,50 per dag met eventuele DA kosten erbij.

Dus als je hond zaterdag binnen komt in de opvang en maandag ochtend pas ophalen dan is het 20 euro met 2 dagen verblijf dat is 19 euro en dus totaal 39 euro.
Bovenstaande een erg vreemd verhaal idd. Een melder moet echt nooit betalen. Tenzij het zijn eigen dier blijkt te zijn...........

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:50

Chaos schreef:

Met dezelfde omgeving?

Afgelopen half jaar alleen al heb ik 144 gebeld voor een loslopende hond, doorverbonden met DA die er binnen 30 min. was. Mijn ouders vonden een bange Deense Dog, DA gebeld en duurde een klein uur.
En ik heb via 144 de DA op zaterdag langsgehad voor een gewonde duif die ik vrijdag 's avonds had opgevangen.[/quote]

Ja.
Ik woon op een boerderij en vaak zatt honden op het erf of katten gevangen en hun reactie......oh je woont op een boerderij dan kun je hem toch houden en de eigenaar zoeken :?
En nog veel meer verhalen,ben het nu zat met hun en de onbeschoftheid enzo.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:51

Idd vreemde gang van zaken bij DA in de Punt. En die prijzen zijn in mijn ogen echt absurd.
Van dat meenemen kan ik me nog we iets bij voorstellen. Zo'n dier kan je niet laten liggen. Ten eerste is dat geen prettig gezicht en ten tweede word je platgebeld door voorbijgangers.

Onze ritprijzen zijn 25 euro en s'nachts is dat dubbel tarief.
We maken geen 'afleg' kosten.
Mijn collega heeft onlangs wat naald en draad gescoord bij een van de dierenartsen om de ovl katten te kunnen dichtmaken als dat nodig is.En ja ik vind het er wel netter uitzien.

Loslopende honden halen we alleen op als ze door een persoon vastgehouden worden.
Als er geen eigenaar is gaan ze mee naar de basis en blijven ze daar een paar uur zitten alvorens ze naar het asiel gaan. Dit doen wij puur om de eigenaar niet direct in de hoge kosten te jagen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:51

We betaalden wel wat meer voor de opvang, maar dat geeft niks. :) Was een combinatie van kosten aan asiel en dierenambu geloof ik. Is inmiddels ook al aantal jaren terug, al worden dingen zelden goedkoper. Opvang, ophaalkosten, administratiekosten. Wellicht wat arbeidsuren voor het opruimen. :')
Laatst bijgewerkt door Chaos op 08-11-12 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:53

Liesjecryos vervelend. Mijn ouders zitten overigens ook op een boerderij maar ze doen echt nooit moeilijk.
Ja je staat soms ff in de wacht of moet ff een dag wachten, maar ze doen hun werk zeker.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:55

Hier ook een keer gebeld voor een vogeltje, kon niet vliegen.
Zegt die man van de dierenambulance: heeft u een poes?
Ik: ja????
Hij: voer hem maar aan de poes.
Ik heb hem voor ik weet neit wat uit gescholden en gevraagd wat die bij de dierenambulance deed.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:57

Hangt ervan af.
Als het vogeltje echt erg gewond is voer ik ze ook aan de poes. Hoeven ze niet voor langs te komen als die zeer ws toch overlijd.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:58

Cowgirl schreef:
Idd vreemde gang van zaken bij DA in de Punt. En die prijzen zijn in mijn ogen echt absurd.
Van dat meenemen kan ik me nog we iets bij voorstellen. Zo'n dier kan je niet laten liggen. Ten eerste is dat geen prettig gezicht en ten tweede word je platgebeld door voorbijgangers.

Onze ritprijzen zijn 25 euro en s'nachts is dat dubbel tarief.
We maken geen 'afleg' kosten.
Mijn collega heeft onlangs wat naald en draad gescoord bij een van de dierenartsen om de ovl katten te kunnen dichtmaken als dat nodig is.En ja ik vind het er wel netter uitzien.

Was ook geen dierenambulance in De Punt :') Maar de dierenambulance Groningen, voor m'n moeders kat.
Dan is het bij jullie netjes geregeld :j

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:02

Hier ook niets dan goeds over de dierenambu.
Van de week auto die kat aanreed en doorreed kat sprinten onder een auto maar overleed.
Wel wat moeite moeten doen met bellen en eerst iemand van verkeerde kant van het land aan de tel. maar binnen 20 min stond er een superaardige vrouw paraat 23.30.
Kat was wel gechipt maar alleen een 06 nummer geregistreerd.
De vrouw vertelde dat het haar 9e! overleden kat was in 5 dagen en was zeer vriendelijk en respectvol naar het overleden beestke.
Neehoor niks dan goeds voor deze mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:10

Ritprijs binnen onze eigen gemeente is 17,50, ik geloof dat we bij de ritprijs van 33,50 rond de 35 km moeten rijden, dan zit je dus al op 70 km heen en terug, opvang hebben wij er zelf niet bij dus als de beestjes bij het asiel worden opgehaald dan krijgen wij de ritkosten via het asiel, als we s'avonds een hond in de nachtopvang hebben en het is een redelijke tijd en ik heb de sleutels (woon er 2km vanaf) of we zijn nog in de buurt dan kunnen ze die ook nog ophalen, scheelt idd weer opvangkosten, de nachtopvang is ook van het asiel zelf

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:24

Ben blij dat de verhalen die ik hier lees bij ons in de buurt niet voorkomen zo ver ik weet.
Ben zelf ambulance chauffeur en wij rijden inderdaad ook alleen op gevangen dieren.
Bij ons is het zo dat we eigenlijk altijd bereikbaar zijn.
Verder denk ik wel eens dat mensen eens mee moeten lopen en dan minder snel gaan oordelen.
Het is niet niks en vaak zijn der gewoon een hoop regels waar ook de vrijwilligers zich aan moet houden.
Kwa ritprijs zitten wij op 16 euro binnen woerden en de rest van het gebied is het 20 euro dit over dag de nachtprijs is volgens mij 40 euro