Wilawander schreef:Er zijn inmiddels vele dierenartsen die terug komen van het wormonderzoek? waarom? mooi voorbeeldje met een eigen hond.
Duitse herder gekocht. Hond werd ziek, zieker en zieker. Diaree overgeven enz. Ontlastingsonderzoek gaf geen resultaat. Uiteindelijk bloed onderzoek. Hond zat vol wormen. Nooit een levende van gezien. Hond is een half jaar lang elke 10 dagen ontwormd totdat we hem eindelijk schoon hadden. Die ellende wil je niet meemaken. Hond is inmiddels 8 en topfit en zo kan ik nog heel wat voorbeelden geven van o.a. paarden die keer op keer schoon zouden moeten zijn maar later zware kolieken kregen en vol met wormen zaten.
Ja ik kijk zeker liever naar de praktijk. Dat zegt me veel meer als een onderzoek wat op papier staat. Met sommige modeverschijnselen moet je niet mee gaan. Maar misschien moet je daarvoor eerst de ellende in de praktijk meemaken.
Dit is dus precies een verhaal over hoe ontworm middelen gewoon niet goed meer hun werk doen omdat wormen resistent geworden zijn.
1x Goed ontwormen met een middel waar minder resistentie voor is werkt beter dan 10x ontwormen met een middel waar flinke resistentie tegen opgebouwd is.
"Bewust wording" vind ik niet onder een "mode verschijnsel" vallen.
Gewoon gezond verstand gebruiken wat "goed" is voor de gezondheid van je hond ipv de mooie reclame praatjes van de fabrikanten geloven.
Heel ander vraagje... Wat o.a. betrekking heeft op de opmerking hierboven met kennelhoest.
Begrijp je dan ook dat juist dóór enten de ziekteverwekkers in stand gehouden worden...?
Dat is namelijk één van de "beroemde" tegenargumenten van verschillende wetenschappers op enten van wat dan ook (mensen, vee, huisdieren).
Goed aanpakken van de ziekte, in de natuur... Gewoon door patiënten goed te isoleren tijdens de ziekte KAN de ziekte compleet uitroeien.
Door te blijven enten, blijft de ziekte altijd bestaan.
Maar goed, dat is weer een compleet andere discussie natuurlijk.

De enige keer dat één van onze honden in 20 jaar tijd OOIT kennelhoest heeft gekregen, is nadat ze als puppy de enting heeft gekregen.
Dus niet van een andere hond, maar van de ENTING zelf...
dan nog enten gaat vast niet, ivm verzwakking?
in de wijk hoor je eigenljk het hele jaar door honden hoesten, roggelen en duidelijk niet fit zijn. Er is een heel hoge hondendruk bij ons naast het huis omdat dat de doorlopende hondenplas en poep route is. Een keer zijn we de neusspray vergeten, toen waren we te laat en prompt twee flink zieke honden. Op twee gezinnen na die beiden fanatiek met hondentraining bezig zijn laat niemand zijn hond ertegen behandelen. Zo blijf je de buurt besmetten.
. We enten dus ook maar weer voor kennelhoest. Ik ga er altijd maar vanuit dat mijn dierenarts niet eens soort kruising is van dagobert duck en een boze heks