Bokkers met een tekkel/dashond.....???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyrilletje

Re: Bokkers met een tekkel/dashond.....???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:34

Zijn jullie teckels ook van die miepers?
Die van ons hoeft maar een scheet dwars te zitten of hij piept en gilt de boel al bij elkaar! :roll:
Gisteren had hij weer last van buikpijn en hij kruipt dan het liefst in mijn broekzak. Overal waar ik ga gaat hij dan ook en kruipt tussen mijn voeten zodat ik bijna over hem struikel. Als hij dan weer een krampje heeft piept hij en rent een klein rondje en wil dan weer het liefst opgerold in mijn armen kruipen...

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 13:40

Ja....hier ook een miepert.
Als hij wat mankeert dan maakt hij je dit wel even duidelijk, meestal ook door miepen en ongelooflijk zielig te doen.
Heb je eenmaal ontdekt wat hij mankeert, dan is er niks meer aan de hand 8)7

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:34

Cyrilletje schreef:
Zijn jullie teckels ook van die miepers?
Die van ons hoeft maar een scheet dwars te zitten of hij piept en gilt de boel al bij elkaar! :roll:
Gisteren had hij weer last van buikpijn en hij kruipt dan het liefst in mijn broekzak. Overal waar ik ga gaat hij dan ook en kruipt tussen mijn voeten zodat ik bijna over hem struikel. Als hij dan weer een krampje heeft piept hij en rent een klein rondje en wil dan weer het liefst opgerold in mijn armen kruipen...

Als ik buikpijn heb, dan wil ik ook het liefst in iemand kruipen :P

Twiggle is zeker geen mieper!
Die wordt regelmatig omver gerend en die geeft geen kick!
Zelfs als hij echt ziek is, dan hoor ik hem niet!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:47

Wat een geweldig leuk topic.
Ik wil ook heel graag een teckel, een ruwharige. Maar ik moet nog even geduld hebben.

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:15

2 tekkels hier. Knakki van 11 jaar, korthaar black and tan. Muppet van 6 jaar, langhaar rood. Muppet luister goed, Knakki denkt dat ze dat niet hoeft! We hebben 4 honden, nog 2 border collies, maar de tekkels zijn de baas over hen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:23

Wij hebben ook twee teckels. Een ruwhaar standaard teefje Guusje van drie jaar oud en een ruwhaar dwerg teefje Dirkje van een jaar oud. Zijn echt heerlijke beesten. Ik ben zelf opgegroeid met teckels mijn ouders hadden en hebben altijd teckels.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:34

knakki :')

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:39

hier ook een teckel!
Inmiddels 10 jaar, heb haar als 10 jarig meisje voor sinterklaar gekregen.

We noemen haar altijd een oude chagerijnige teckel haha.
Bang voor vreemde mensen/honden, blaft om alles, slaapt de hele dag, wilt geen groot rondje meer lopen, bang voor water, als het regent wilt ze niet naar buiten.

Maar voor mij is ze perfect! Foto in profiel.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:00

Mijn stoere Toos is absoluut geen mieperd, moet haar vaak tegen zichzelf in bescherming nemen. Als ze een andere hond ziet denkt ze, die kan ik hebben. Je vergeet Toos dat je een dwerg bent -O-

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:15

Dobby denkt ook dat ie alles en iedereen de baas is.
Hele grote mond heeft hij.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:31

Wat een leuke Teckels allemaal!
Wij hebben een 9 maanden oude Ruwhaar Dwerg Teckel Chocolate uit Duitsland. <3
Afbeelding
Meer foto's.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 12:33

pleiada schreef:
Leuk een teckel topic :)

Ik heb er een een choco&tan standaard korthaar reu van 1,5 jaar oud..Wat zijn het toch een grappige beesten die teckels..Niet altijd even makkelijk,vooral niet als je nog nooit een teckel hebt gehad maar gaat toch wel steeds beter..Ik zal even wat eigenschappen van mijn teckel hier opschrijven,ben namelijk benieuwd of andere baasjes dit ook herkennen;
Eet het liefst de hele dag
Binnen rustig maar buiten erg aktief
Kan in het bos meestal niet los,want hij gaat zeer vaak achter zijn neus aan..
Houdt enorm van knuffelen
Houdt niet van vreemden en vind het niet leuk als ze hem aankijken en proberen te aaien
Houdt erg van blaffen(gelukkig hebben we dat wel goed onder controle)
Gaat altijd met zijn riem,halsband,dekje rondzeulen als hij naar buiten wil
Is haast altijd vrolijk

Ik weet niet of het al gezegd is maar korthaar en langhaar teckels zijn over het algemeen minder sociaal dan ruwhaarteckels. Ruwhaarteckels zijn over het algemeen de makkelijkste gezinshonden. Maar verschilt natuurlijk per Teckel. Onze ruwhaar is gek op aandacht van iedereen :)

@Laura Wat een schatje <3

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:27

Onze korthaar Knakki is zoooooo super sociaal. Die ontvangt iedereen, hond of mens, met open armen. Ze is zelfs vriendin met onze schaapjes!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:30

Ik heb wel eens gehoord dat ruwharen net wat feller zijn tov kort en langharen..

Ik heb zelf ook al best vaak kortharen gezien die super sociaal zijn,ach ja geen hond is hetzelfde..

bir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 11:08

MadelonSunny schreef:
Wat een leuke Teckels allemaal!
Wij hebben een 9 maanden oude Ruwhaar Dwerg Teckel Chocolate uit Duitsland. <3
[ Afbeelding ]
Meer foto's.

Wat n schatjeeeee!!!!!! <3

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:44

Wij willen er in de toekomst nog eentje bij hebben :o
Alleen moet dat wel een chocolade ruwhaar of een getijgerde langhaar worden (beide grote formaat)
Van de laatste kleur, begrepen wij dat ze zeer moeilijk te vinden zijn....

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:51

Meld zich.

Ik heb een ruwharige teckel van 5 :) Las net dat die socialer is dan een langharige... ik heb juist andersom gehoord. Die van mij is eigenlijk bijna voorbeeldig :z maar met gebruiksaanwijzing. Z'n favo hobby is vooral langs sloten strunen en door bosjes heen gewoon speuren. Hij loopt ook bijna altijd wel los op de manege. Ook maakt hij selecties wie hij wel en niet mag :') Zowel bij mensen als met honden... en heb je een hond die hij niet leuk vindt, dan vind hij de mens die er bij hoort ook niet leuk. Kleine witte hondjes zijn geweldig maar aan bijv new foundlanders heeft hij een gruwelijke hekel :)

Kinderen vind hij trouwens ook niks. Als kinderen hem willen loopt hij gewoon weg maar als ze er achter aan rennen om toch te aaien of in een hoekje drijft dan kan hij nog wel eens happen. Nu moet ik ook zeggen dat kinderen ook wel heel raar doen met dieren :7

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:04

de teckel vereniging heeft toen de tijd gezegd dat de langharige teckels rustiger en socialer zijn dan zijn soortgenoten :)

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:08

De ervaring hier in de buurt zijn juist dat de ruwharige teckels socialer zijn... :=

Bump is echt dol op kinderen! Ze spelen met hem dus dan ben je al snel favoriet. :D
En als ze op de grond gaan liggen gaat hij het liefst in hun haren rollen (hij heeft een tic met haren, ik weet ook niet wat dat is). Eerst gaat hij een soort van kopjes geven, als een kat, en daarna gaat ie in je haren liggen rollen... Vindt ie helemaal geweldig!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:25

Die van mij houdt ook niet van kinderen..In het begin begon hij al te blaffen als hij er al een tegen kwam..De fokster heeft de buurkinderen toen met hem en de andere pups laten spelen en dat is hem niet goed bevallen :D Nu gaat het beter maar leuk vinden gaat hij het denk ik nooit vinden..

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:16

Mijn twee ruwharige teckels zijn heel lief voor kinderen. Ze vinden alles wat ons ukkie van anderhalf met ze doet goed en ukkie is nog wel eens onbedoeld hardhandig.

De kleinste is een dwergteckel van net drie kilo en die jaagt rustig een grote rottweiler het hele veld over omdat die hond naar mening van onze teckel te dicht bij mij en ukkie komt. Ik denk dat onze dwerg dus geen idee heeft hoe klein ze is. Maar daar hebben wel meer teckels last van... Was in ieder geval heel grappig om te zien, een grote rottweiler op de vlucht voor een dwergteckel.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:48

Die van ons is ook gek op kinderen
Doet niks liever dan met ze spelen.
Met andere honden ook, mits ze los zijn, anders kan hij heel lelijk reageren.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 12:19

Losse honden zijn altijd prime, als er een aangelijnd is wordt het al een stuk minder leuk. Gecastreerde honden moet hij ook echt niet.

Vandaag weer zo gelachen. Mam wil hem uitlaten sochtends. Hond blijft op het kleed bij de bank zitten, ik wil hem een duwtje geven dat hij echt naar buiten moet. Hond duikt onder tafel. Uiteindelijk te pakken gekregen. Staart tussen z'n poten toch naar buiten. snuffel snuffel en hij doet gewoon echt helemaal niks! 2 tellen later stond mam en hond alweer binnen :D Het regende........

Even later: ga je dan mee naar de paarden? nouja aarzelend naar buiten, kijkt om en rent weer naar binnen. Meneer houdt niet van regen :')

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:23

Hahaha! Ja dat kennen we! Als het regent wil hij echt niet naar buiten. :n
Als meneer moet plassen laat hij dat ons altijd weten want dan gaat hij voor de achterdeur zitten en krabt dan aan de deurpost. Maar als het regent steekt ie even zijn kop om de deur, ziet dat het regent en besluit dan dat ie het nog wel even op kan houden, draait zich om en trippelt zo de woonkamer weer in... :=

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:50

hier ook zo'n portret , maar niet alleen met regen maar ook met kou of veel wind.
Heb hem vorige keer zo met mand en al buiten gezet :')

Gaaf trouwens die chocolate ruwhaar zeg <3