Ik heb bijna een nieuwe hond!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Ik heb bijna een nieuwe hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:36

He jeetje wat vervelend zeg, nu hopen dat gis er geen trauma aan over heeft gehouden en daardoor feller wordt op andere grote honden.... Ik hoop dat jullie handjes snel opknappen!!!!! volgende keer de staart grijpen en dan trekken, niet te dicht in de buurt van de kop......

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 12:03

bedankt!

Trauma's gelukkig niet, gisteren en vandaag zijn we gewoon weer lekker gegaan, en ook met nieuwe honden is hij gewoon zoals we gewend zijn. Ergens vermoed ik zelfs dat die ene hond geen probleem zal zijn als Gismo maar niet te dicht bij zijn baasjes komt. Maar ik weet niet of we dat moeten gaan testen...

Aangezien de beide honden niks hadden denken we achteraf dat langer afwachten ook gekund had maar ja, je weet het gewoon niet en op zo'n moment neemt het instinct het gewoon over. Achteraf zeiden wij ook tegen elkaar dat we beter de achterpoten hadden kunnen grijpen haha! Maar ja de actie heeft wel het beoogde effect gehad, hoe het ook zij. Doel was natuurlijk de honden er ongeschonden uit te krijgen, haha!

Mijn hand is alweer goed eigenlijk, wel wat gevoelig en een beetje dik maar die is gewoon gekneusd, het gaatje is ook dicht. Bij m'n zusje duurt het wat langer, die hand is echt nog goed dik en behoorlijk stijf.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:09

Pfffff gelukkig maar dat iedereen er goed vanaf is gekomen! Hopen dat het niet meer gebeurd...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 12:12

haha nee zeker niet op deze manier, we realiseerden ons ook een beetje laat dat we thermolaarzen aanhadden, en die zijn mooi dik dus die hadden we er beter tussen kunnen steken haha!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:13

Hahaha dat had idd wel beter geweest maargoed nu hopen dat je het niet meer hoeft te gebruiken en dat ze voortaan netjes in de omgang zijn ;)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:14

Wat mag Gismo blij zijn met jou als nieuwe baasje.En vice versa natuurlijk,ik denk dat je een vriend voor het leven erbij hebt...
Zo te lezen gaat het helemaal goed komen _/-\o_

Ik zie al dat je van negatieve ervaringen positieve maakt,zoals ik natuurlijk al van je gewend ben...

Sterkte met jullie handjes :(:)

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:14

Wat leuk. Veel plezier met je bijna nieuwe hond ;)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 12:21

@ San, ik denk dat dat de enige manier is voor Gis. Boos worden wil je niet, hij heeft vertrouwen nodig, maar daarnaast natuurlijk ook leiding en duidelijkheid, zodat hij wel iets te volgen heeft. Als hij het zelf moet oplossen allemaal komt het ook niet goed. Ik probeer het allemaal zoveel mogelijk te sturen en me niet van de wijs te laten brengen, en me vooral niet te laten verleiden tot bijv. medelijden.

Tot dusver zijn we lekker op de goede weg, je merkt gewoon dat hij dolgraag wil en zich (net als elk dier natuurlijk) gewoon fijn wil voelen. Zolang ik degene ben/ blijf die ervoor zorgt dat hij zich goed voelt (dwz veilig, ontspannen en blij), zal hij de leiding graag aan me geven. Zijn verleden maakt dat hij zich niet zomaar 100% zal overgeven maar gelukkig is hij geen mens en zal het meest een kwestie van tijd zijn.

Ik merk ook dat ik heel veel heb aan mijn paardentrainingen bij hem.

@ Mer, zeker weten!
@ sennag, dank je! zoals je wel gezien zult hebben is hij er inmiddels, hihi!